Інтегрований урок Я досліджую світ «Птахи взимку» та Українська мова «Числівники»
2 клас НУШ
Ранкова зустріч.
Добрий ранок, діти милі. (Добрий ранок!)
Добрий ранок діти щирі. (Добрий ранок!)
Добрий ранок всій родині,
Нашій славній Батьківщині! . (Добрий ранок!)
2. Новини дня.
- Яка нині пора року?Сьогодні на уроці «ЯДС» ми поговоримо, як живеться птахам взимку. Який місяць? Це який за порядком місяць зими? На уроці математики будемо закріплювати знання таблиці множення на два. Яке сьогодні число? Пригадайте, до якої частини мови належать слова «двадцять два»? будем вчитися сьогодні правильно вживати числівники з іменниками.
3. Обмін інформацією.
- А чим знаменна ця дата для нашої країни? Що ви вже знаєте про це свято?
22 січня український народ святкує День Соборності України. Що ж таке «соборність»? Це слово означає злиття. Колись у давнину наша земля належала до різних держав. Ідея єдності українських земель – соборності України – сягає у глибину віків та бере свій початок від об’єднання давньоруських земель навколо князівського престолу в Києві, протягом віків втіленням ідеї соборності займались українські гетьмани Богдан Хмельницький, Іван Мазепа. А у 1919 року , 101 рік потому, був схвалений закон про об’єднання західної і центральної частини України.
День Соборності – це нагадування про те, що сила нашої держави – в єдності українських земель.
З 6 цеглинками: оберіть одну цеглинку. Підніміть її вгору, покажіть усім. Подивіться, є діти які підняли цеглинки однакового кольору. Помашіть мені ті, хто підняв червону, підстрибніть ті, хто підняв синю, посміхніться …, поплескайте…, увійдіть у коло…. А тепер утворимо із цеглинок коло ( можна на підлозі, можна в руках). Подивіться, всі ви різні, але коли ви разом, то доповнюєте один одного. І ваша класна родина стає міцнішою і дружнішою. Так і наша країна.
4. Інтерактивна вправа «Я знаю»
- пограємо в гру «Я знаю…»
…… буде носити віночок. Той, до кого вона підійде, бере квіточку такого ж кольору, як цеглинка, яку я покажу. Отримає завдання закінчити подане речення.
.( підносить до будь-якої дитини, і та витягає завдання
*Я знаю1 річку України: ….
Перебіг уроку
І. Мотивація
*Релаксаційна пауза
- Сядьте за парти. Заплющить очі і уважно послухайте пісню.
*Проблемні запитання.
- Про що ця пісня? (Головне – про любов і відданість до рідної землі.)
- Чи почули ви у пісні числівники?
- Чому говориться, що журавель облітав 100 земель?
*ПП з утрудненням, з пасткою.
- Подивіться на екран. Скільки пташок ви бачите?
- А скільки серед них зайвих? Чому? (Корегую тактовно відповіді: - В кого інша думка? Хто з ким згоден?»)
ІІ. Передбачення. Актуалізація опорних знань
- Тож про кого і про що ми будемо сьогодні говорити? (Повісити «Зимове життя птахів») .- Спробуйте сказати двома словами, як живеться пташкам взимку. (Дуже важко) (повісити на дошку слова «Живеться дуже важко»). Чому?
А як, на вашу думку, можна поєднати ці дві теми?
ІІІ. Уточнення теми і завдань уроку.
Сьогодні ви дізнаєтесь багато цікавого про життя птахів взимку. Дізнаєтесь, як ми можемо їм допомогти. Навчимося за допомогою числівників записувати довжину деяких пернатих, правильно писати і вимовляти ці числівники.
ІV. Робота в парах.
- Спробуйте розгадати анаграми. (Слайд 2)
- До якої теми відносяться слова п’ятнадцять, шістнадцять, одинадцять? – повісити їх до числівників.
– Давайте запам’ятаємо, як вимовляються і пишуться ці слова. (Підкреслити маркером , позначити наголос. Повторити пару разів)
- До якої теми повісимо слова «синиця, горобець, снігур»?
- Відкрийте підручник ЯДС на с.74 і за малюнком дізнайтеся, як можна поєднати ці числівники з назвами пташок. Давайте запишемо на карточці.
Але спочатку розімнемо пальчики (пальчикова гімнастика)
Пальці – голівка
Долоні – це крила
Ось мої ручки уже полетіли
Скажіть, яких з пташок на малюнку вам доводиться бачити і взимку і влітку? А яких тільки взимку? ….
–Щоб більш чітко відповісти на це запитання, прочитайте статтю підручника с.74 від малюнків до кінця сторінки. А читати ви будете з позначками
+ - знаю
! – нове
? – не зрозумів
(читають)
-Хто хоче побути в ролі консультанта, і пояснити товаришам те, що їм здалося незрозумілим?
- Що не зрозуміли?(Консультанти пробують пояснити)
- Що було відомо?
- Що ви дізналися нового?
- Давайте підсумуємо те, що дізналися. Птахи, яких можна зустріти в наших краях взимку, поділяються на осілих і зимуючих. (Вішаємо на дошку слова)
Робота в групах. – Спробуйте, працюючи в групах визначити, які з вказаних пташок, відносяться до осілих – поставте у кружечку О, а які – до зимуючих–поставтеЗ. х
Давайте перевіримо: снігур ? , ворона ?, горобець ?, голуб?, омелюх?, сорока?..х
1)У садок до годівниці прилетіли 3 синиці
Потім ще 4 птиці.
Скільки птиць на годівниці?
2) Були у нашому дворі
2 горобці, 3 снігурі.
Хто може скласти лік птахам –
Всім горобцям і снігурам.
3) 3 ворони посварились,
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще 3примчало
Скільки разом птахів стало?
5.Час, коли прокидається пташка
-Діти, ви знаєте, що різні пташки прокидаються у різний час. Синички – о третій годині ночі.
(Знайдіть на столі та підніміть годинник, який показує цей час)
Горобці – за чверть шоста ранку. (підніміть годинник, який показує цей час)
6. – Яке речення виділено в рамочку у підручнику ЯДС? (Найбільший ворог птахів узимку – голод, а не холод)
- Заплющіть очі та уявіть себе пташкою. Уявили? Про що б ви попросили людей?
- Так. Підгодувати вас? А чим можна годувати пташок? Подивимося рекомендації експертів. (перегляд відео)
-Перевіримо, як ви запам’ятали . У вас на столах є коробочки з кормом для птахів. Обговоріть у групі та перевірте, чи правильно дібраний корм для птахів?
- Так. …… зайве. Цим не можна годувати пташок, бо вони можуть захворіти та загинути. Приберіть зайве .
-Подивіться, які годівнички можна зробити власноруч. А ось яка годівничка є в мене. Пересиплемо корм до годівнички.
Самооцінка (розфарбувати сигнальну пташку зеленим – було легко, жовтим – потребував допомоги, червоним – було важко) . Рефлексія (за ментальною картою). Підсумок