Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок розвитку зв’язного мовлення "Написання розповіді про осінь"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення складений за комплектом: підручник М. Захарійчук та зошитом "Розвиток мовлення".Матеріал уроку розширює і збагачує знання учнів про ознаки осені.
Перегляд файлу

Урок розвитку звязного мовлення  у 2 клас НУШ

                                                      Розробила  вчитель  початкових класів

                                                      КЗ « Верхньокам’янська ЗОШ І – ІІ ступенів»

                                                      Званівської сільської ради

                                                      Бахмутського району Донецької області

                                                      Стиранець Алла Володимирівна

 

ТЕМА. Написання розповіді про осінь

МЕТА:

  • формування предметних компетентностей: вчити писати коротенькі розповіді про осінь; розширити і збагатити знання учнів про ознаки осені, збагатити словниковий запас учнів; розвивати увагу, спостережливість; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.
  • Формування ключових компетентностей: уміння вчитися продовж життя;

Обладнання: осінній пейзаж, зошит з розвитку усного та писемного мовлення (М. Захарійчук), LEGO.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна

Хід уроку

І. Організаційний момент.

     Всі сідайте тихо, діти,

     Домовляймось: не шуміти.

     Тож гаразд, часу не гаєм

      І урок розпочинаєм!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

    Робота з картиною(Осінній пейзаж)

  • Погляньте, яка гарна картина. Хто цей художник? ( Осінь)
  • Чому ви вважаєте, що це осінь? Я вважаю, що це зима.
  • Якщо ви не згодні зі мною, то доведіть, що цю картину намалювала осінь.

ІІІ. Повідомлення теми, мети. Мотивація освітньої діяльності.

  • Ви вже назвали деякі ознаки осені, розказали про її красу. А сьогодні ви  спробуєте написати невеличку розповідь про красуню-осінь.

ІV. Основна частина уроку

  1. Робота над віршем  А. Житкевич «Листопад»
  • Прочитайте вірш, зверніть увагу, як описує поет прихід осені.

 

Листопад

Осінь, осінь, листопад,

Жовте листя стелить сад,

За моря в краї далекі

Відлетіли вже лелеки.

Хмари небо затягли,

Вітер віє з-за гори,

Ходить осінь листопадом,

Жовте листя стелить садом.

 

          Змістовий аналіз тексту

  • Про яку пору йдеться? Назвіть ознаки осені. Як у вірші зображено небо, хмари та повітря? Яким листям стелить осінь землю? Які птахи відлетіли у теплі краї? Поміркуйте, які дари осені зібрали в садах. На городах.

         Доповнити речення словами з вірша.

Жовте листя   (стелить сад).

          Відлетіли  (вже лелеки).

          Хмари (небо затягли).

          Вітер ( віє).

          Ходить ( осінь).

  1. Робота в групах. Прочитайте текс. Зверніть увагу, як розповідає про осінь автор.

 

Осінь… Уже не почуєш веселих пісень дзвінкоголосих пташок. Зібрано щедрі дари осіннього саду. З дерев опадає жовте листя. Воно кружляє в повільному танку, тихо лягає золотим килимом на землю. У небі пливуть темно-сині хмари, як казкові герої.

Лелеки давно вже покинули свої гнізда, відспівали прощальні пісні. Меткі ластівки, зозулі та голосисті солов’ї  теж уже далеко.

Природа готується до зими (За М. Братко).

 

Змістовий аналіз тексту.

  • Яку пору року описано в тексті?
  • Прочитайте речення у яких описано природу.
  • Прочитайте речення у який йдеться про птахів.

Мовний аналіз тексту.

  • Так порівнюють: листя, наче килим; листя, наче пофарбоване пензликом; хмари, наче казкові герої; листя, наче золотий килим.
  • Так описують: листя кружляє; золотий килим; щедрі дари; темно-сині хмари; дзвінкоголосі пташки; меткі ластівки; голосисті солов’ї; прощальні пісні. 
  1. Руханка «Рання осінь». https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y
  2. Робота в парах .

Продовж думку.

Художник зображає осінь фарбами, а поет і письменник…………..

 

 

  1. Написання розповіді про осінь.

Завдання: складіть і запишіть 4 речення про осінь. Використайте слова та сполучення слів з вірша і розповіді.

V. Заключна частина уроку

1. Робота з LEGO.

Гра «Збери осінній листок».

 Діти обєднуються або міняються кольорами, домовляються, складають осінній листок. ( під мелодію М.Парцхаладзе «Осінній дощик»)

2. Рефлексія.     Фею Осінь я уявляю такою…

docx
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку