Інтегрований урок "Я вишиваю серветку"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та технологій на тему "Я вишиваю сервкетку", де розглядаються теми етапи створення проєкту та відношення і пропорції.
Перегляд файлу

Stem-урок «Я вишиваю серветку» (сл.1)

Мета: формувати вміння моделювати нові технологічні об’єкти через використання типових перетворень, здійснювати їх опис і створювати технологічні рисунки  для них. Забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення вишитого виробу. Закріпити знання про види вишивальних швів. Удосконалити знання учнів розв’язувати задачі на використання основної властивості пропорції; навчити розв’язувати задачі практичного змісту. Формувати міжпредметні зв’язки; виховувати пошуковий інтерес; математичне мовлення.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: традиційна.

Обладнання: комп’ютер, проєктор, програмне забезпечення, роздатковий матеріал, креслярське приладдя, зошит, підручники.

(сл.2) Епіграф уроку: «Математик, так само, як художник

або поет, створює узори. І якщо ці узори стійкіші,

то лише тому, що вони складені з ідей»

(Р.Харді)

Хід уроку:

І. Організаційний момент (1хв)

Доброго дня! (відповідь дітей) А тепер привітайтеся з нашими гостями.

Притча Плутарха (сл.3)

У давньогрецького письменника Плутарха є така притча про працівників, що везли тачку з камінням. Працівників було троє. До них підійшла людина і задала кожному одне й саме питання:

- Чим займаєтеся?

Перший відповів:

- Везу цю кляту тачку.

Другий сказав:

- Заробляю собі на хліб.

Третій з наснагою вимовив:

- Будую прекрасний храм.

Працівники виконували одну і ту саму роботу, але думали про неї і виконували її по-різному. Отже, яку б ви роботу не виконували, обов’язково повинні усвідомлювати корисність своєї роботи, робити її з інтересом, бажанням. І тоді будь-яка робота буде приносити радість вам і вашим людям. Давайте і ми з вами попрацюємо на уроці так само.

Одразу нагадаю, що до правил внутрішнього розпорядку входить:(сл.4)

1. Нікому не заважати (як вчителю, так і своїм товаришам);

2. Дотримуватися порядку та чистоти на робочому місці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)

Учитель трудового навчання: Сьогодні на уроці ми поринемо в дивовижний і яскравий світ української вишивки. Вишивка в Україні – один із найулюбленіших видів декоративно-прикладного мистецтва. Витвори прикрашені нею, – це світ краси та феєрії.

Учитель математики: Але, як Ви вже зрозуміли, урок цей буде незвичайним, оскільки поєднує в собі декілька наукових галузей. Це і мистецтво, і технології, і навіть математика. Спитаєте як це, і до чого тут математика? Відповідь на дане запитання лежить на поверхні. Завдяки математичним знанням, ми зможемо зробити правильні розрахунки. Сьогодні задачі прикладного змісту потрібні нам у повсякденному житті. Отже, на уроці ми розглянемо саме такі, а також навчимося проєктувати і планувати роботу для виготовлення нових виробів та реалізації творчих задумів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (10хв)

До вашої уваги на дошці зображені зашифровані слова, давайте спробуємо їх відгадати.

Ребуси (сл.5)

ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси

         ребуси 3  = О

(пропорція)

ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси

(масштаб)

ребуси ребуси ребуси ребуси ребусиребусиребусиребуси

  •         4 = Н

(відношення)

ребусиребусиребусиребусиребусиребуси ребусиребуси

(вишивка)

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

(ножиці)

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

(малюнок)

У кожного з вас на парті лежать листочки з QR кодом. Візьміть свої гаджети і за допомогою кодів виконайте завдання.

Шановні гості, ви також можете спробувати.

   

А зараз розглянемо математичну задачу.(сл.6)

ЗАДАЧА: Довжина деталі на кресленні, зробленому в масштабі 1:5, дорівнює 7,2 см. Яка довжина цієї деталі на другому кресленні, зробленому в масштабі 1:3? (7,2*5:3=12см).

IV. Засвоєння нових знань (25хв)

Учитель трудового навчання: (сл.7)

Кожному подобається отримувати й дарувати різні сувеніри, особливо, якщо вони зроблені власними руками. Традиція дарувати дійшла до наших днів із давнини.

Видатний український просвітитель, філософ, поет Григорій Сковорода запитав: «Для чого робимо тканину, вишиваємо її різними нитками?» І сам для себе відповів: «Для радості». Слово «вишивка» походить від слова «шити». Це означає працювати голкою, різними способами закріплювати нитку на тканині. Вишивання.

Під руками народних майстринь простий шматочок домотканого полотна ставав справжнім витвором мистецтва. Можливо, хтось із вас розповість про те, що коли виникло вишивання, з якого віку навчали вишивання.

(сл.8)

Під час проєтування та виготовлення вишитої серветки ми будемо використовувати такі терміни та етапи.

Серветка – це шматок тканини або нетканого матеріалу прямокутної (рідше іншої) форми, який застосовують для видалення різних речовин із поверхонь.. серветки можуть бути однотонними, кольоровими, контрастного, порівняно зі скатертинами стільниць або «юпками», тону, виробленими з тієї самої тканини, що й скатертини.

Вишиванням називають техніку прикрашання текстильного чи іншого виробу за допомогою різних стібків нитками, а також перлами, бісером, коштовним камінням.

Тканина – продукт текстильної промисловості. Народні майстри вишивають на натуральних тканинах – полотні.

Канва - сітчаста бавовняна, лляна (або змішана за складом) тканина. Існує кілька видів канви: накладна, водорозчинна, пластикова, канва з малюнком, страмін, тощо.

Нитки для вишивання добирають за кольором, якістю та товщиною. Для вишивання найчастіше використовують муліне.

Етапи проектування : (сл.9)

І. Організаційно-підготовчий етап

ІІ. Конструкторський етап

ІІІ. Технологічний етап.

VІ.  Заключний етап.

Фізкультхвилинка.

Учитель математики:

А зараз перейдемо до математичних завдань. Ви повинні розв’язати дві задачі.

Задача 1.(для свого використання) (сл.10) Для виготовлення серветки нам потрібно:

  1. 0,4 м канви (канва середня, білого кольору шириною 50 см, коштує щонайменше 48 грн). (з розрахунків потрібно витратити на канву 48*0,4=19,2 грн)
  2. Нитки акрилові. (7 кольорів – по 6 грн, усього – 42 грн)
  3. Голка – 1,5 грн.
  4. Ножиці – 10,5 грн (якщо їх немає)
  5. Наперсток – 5 грн.
  6. Витрати на електроенергію не враховуємо, бо можна вишивати лише за денного світла.

Собівартість виробу – 78,2 грн.

А зараз для порівняння розв’яжемо ще одну задачу, але обчислимо вартість серветки, яку ми замовили у майстрині. (сл.11)

  1. Враховуємо собівартість виробу (78,2 грн)
  2. Обчислюємо вартість ручної роботи з розрахунку 10 коп. 1 хрестик.

(розмір роботи 55*40 хрестиків=220грн).

Вартість роботи = 298,2 грн.

Отже, порівняно з вартістю виробів у торгівельній мережі,  наша серветка дешевше.

V. Перевірка знань (5 хв)

З метою встановлення розуміння тем уроку пропоную учням і всім присутнім  пройти тестування на сайті kahoot.

Для проходження тесту відкрийте інтернет-браузер та перейдіть за адресою kahoot.it (сл.12)

VІ. Рефлексія (1 хв)

Під час виконання завдань кожен із вас продуктивно працював, і ця праця викликала певні емоції. Тому ми пропонуємо скласти хмарку тегів із ваших слів. Перейдіть за адресою menti.com та дайте відповідь на запитання.

VІІ. Домашнє завдання (1 хв) (сл.13)

Розробити власний візерунок орнаменту та побудуйте його в зошиті.

§21 повт. №543, 545, придумати власну задачу прикладного змісту.

 

Дякую за увагу! (сл.14)

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку