ЯК НАВЧИТИСЯ СПРИЙМАТИ ІНФОРМАЦІЮ З МЕДІА
30 січня 2018 року учні 36 групи та викладач історії А.В. Мегей відвідали інтерактивне заняття «Як розрізняти фейки і правду у ЗМІ» в музеї Меморіал жертв Голодомору.
Досить часто, переглядаючи новини, ми можемо зустріти наступні заголовки: «Неточності, які публікують ЗМІ - замість тисяч, пишуть мільйони», «ЗМІ не завжди пишуть правду», «Для ЗМІ основною темою є викривлення дійсності, а не норма», «Поки ЗМІ належатиме князькам, правда буде саме такою!» тощо.
Засоби масової інформації містять величезний потік інформації і дуже важко, навіть дорослій людині, відрізнити якісну інформацію від неякісної. До інформації потрібно ставитись критично, завжди перевіряти та піддавати сумніву.
Під час інтерактивного заняття учні виконували завдання, працювали з первинними історичними документами та медіа текстами. Учням показали як орієнтуватися у світі медіа та як критично сприймати все, що пропонує медіа, як виявляти фейки, маніпуляції та протистояти їм.
Історію завжди намагалися переписувати. Наукові співробітники намагалися провести паралелі із сучасною ситуацією в країні та роками Голодомору 1932-1933, коли приховувалася інформація, що робили із тими, хто говорив і писав правду. Особливо вразила історія про Гарета Джонса, Малкольма Маггериджа, Уолтера Дюранта – журналістів, які під тиском влади переписували історію та замовчували правду.
У ході заняття учні переглянули фільм «Територія Голодомору: пам'ять невмируща». «Історія Голодомору - як урок історії, про те, як в потоці офіційних заперечень і журналістської брехні, вбивство 7 мільйонів українців стало непоміченим у світі в 1930-х рр.. і в наступні понад 50 років.»