Інтегрований урок "Як птахи піклуються про своє потомство" (ЯДС + трудове навчання)

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про перелітних і зимуючих птахів; збагатити наявні знання про розмноження птахів та піклування про своє потомство, ознайомити з особливостями висиджування та годування пташенят; навчити виготовляти пташку за шаблоном.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з «Я досліджую світ» та трудового навчання

Тема: Як  птахи піклуються про своє потомство. Виготовлення лелеки.

Мета: узагальнити знання учнів про перелітних і зимуючих птахів; збагатити знання про розмноження птахів та піклування про своє потомство, ознайомити з особливостями висиджування та годування пташенят; навчити виготовляти вироби за шаблоном;

розвивати спостережливість, уяву, мовлення, увагу, творчі здібності;

виховувати охайність, старанність, дбайливе ставлення до природи, до птахів.

слідкувати за зоровим навантаженням.

Обладнання: малюнки - зображення птахів, презентація, ножиці, клей.

 

  1. Організаційний момент.

Самоналаштування на урок

Діти кладуть руки на парти, заплющують очі і промовляють:

  • я зможу сьогодні працювати добре,
  • я творча особистість,
  • я бажаю однокласникам успіхів на уроці та ін.

Підготовка очей, окулярів до роботи. (протерти)

 

  1. Фенологічні спостереження.

 «Віконечко в природу»      (СЛ 1, 2)

  •  Яка зараз пора року? місяць? число? день тижня?
  • Розкажіть про стан неба (хмарно, похмуро, ясно)
  • Яка температура повітря?
  • Чи є опади? Який вітер?
  • Які зміни в живій та неживій природі ви помітили?

 

  1. Актуалізація опорних знань.

(на дошці вивішені малюнки птахів: перелітні та зимуючі)

  • Назвіть зображених птахів. Які з них перелітні, а які зимуючі?

Навесні для всіх пташок настає найвідповідальніший час – час виведення пташенят. А як птахи піклуються про своє потомство будемо сьогодні дізнаватись. (СЛ 3)

 

  1. Повідомлення нового матеріалу. 

Навесні птахи прилітають на батьківщину  неодночасно. Самці з’являються раніше за самок, щоб знайти своє старе чи збудувати нове гніздо. За допомогою співу вони «позначають» межі своєї гніздової території. Птахи розмножуються відкладанням яєць. Яйця відкладають у побудовані гнізда. (СЛ 4, 5)

Під час насиджування яєць батьки розподіляють обов’язки по -різному. У дятлів, сойок, солов`їв самка насиджує яйця вдень, а самець – вночі.

У крижнів яйця насиджує тільки мама-качка. (СЛ 6)

У яструба, орла і сокола яйця насиджує теж самка, але самці приносять їм їжу. (СЛ 7)

  1. Зорова гімнастика ( СЛ 8)
  2. Перегляд відео (СЛ 9)
  3. Руханка ( СЛ 10)

Гуси-лебеді летіли

На лужку тихенько сіли

Посиділи, поклювали

Покрутились, дружно встали.

Покружляли, полетіли,

А за парти діти сіли.

 

  1. Робота над виготовленням лелеки.

Діти, відгадайте загадку:

Птах великий і красивий,

Чорний або сніжно-білий,

Гострий дзьоб, тоненькі ноги,

Вернувся із далекої дороги.

Майстер цей з'явився рано,

На даху помудрував,

І без цегли, і без крана

Дім собі побудував. (Лелека) (СЛ 11)

  • Сьогодні ми виготовимо цього чудового птаха. (демонструю зразок)
  • Для роботи нам необхідні шаблони, заготовки, ножиці і клей.
  • Повторимо правила техніки безпеки при роботі з ножицями ( СЛ 12)

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ними треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими  кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

 

Планування трудових дій. https://www.pinterest.com/pin/258816309822830727/

  1. Самостійна робота (супроводжується музикою СЛ 13)

Індивідуальна допомога

  1. Презентація робіт.

Складання правил поведінки людей серед природи у той час, коли птахи виводять потомство ( СЛ 14)

  1. Підсумок уроку. Рефлексія:

якщо на уроці було все зрозуміло – виготовлений лелека «летить» високо (піднімають вверх);

якщо на уроці було не все зрозуміло – тримають в руках;

якщо на уроці нічого не було зрозуміло – кладуть лелеку на парту.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку