Інтегрований урок з «Я досліджую світ» та трудового навчання
Тема: Як птахи піклуються про своє потомство. Виготовлення лелеки.
Мета: узагальнити знання учнів про перелітних і зимуючих птахів; збагатити знання про розмноження птахів та піклування про своє потомство, ознайомити з особливостями висиджування та годування пташенят; навчити виготовляти вироби за шаблоном;
розвивати спостережливість, уяву, мовлення, увагу, творчі здібності;
виховувати охайність, старанність, дбайливе ставлення до природи, до птахів.
слідкувати за зоровим навантаженням.
Обладнання: малюнки - зображення птахів, презентація, ножиці, клей.
Самоналаштування на урок
Діти кладуть руки на парти, заплющують очі і промовляють:
Підготовка очей, окулярів до роботи. (протерти)
«Віконечко в природу» (СЛ 1, 2)
(на дошці вивішені малюнки птахів: перелітні та зимуючі)
Навесні для всіх пташок настає найвідповідальніший час – час виведення пташенят. А як птахи піклуються про своє потомство будемо сьогодні дізнаватись. (СЛ 3)
Навесні птахи прилітають на батьківщину неодночасно. Самці з’являються раніше за самок, щоб знайти своє старе чи збудувати нове гніздо. За допомогою співу вони «позначають» межі своєї гніздової території. Птахи розмножуються відкладанням яєць. Яйця відкладають у побудовані гнізда. (СЛ 4, 5)
Під час насиджування яєць батьки розподіляють обов’язки по -різному. У дятлів, сойок, солов`їв самка насиджує яйця вдень, а самець – вночі.
У крижнів яйця насиджує тільки мама-качка. (СЛ 6)
У яструба, орла і сокола яйця насиджує теж самка, але самці приносять їм їжу. (СЛ 7)
Гуси-лебеді летіли
На лужку тихенько сіли
Посиділи, поклювали
Покрутились, дружно встали.
Покружляли, полетіли,
А за парти діти сіли.
Діти, відгадайте загадку:
Птах великий і красивий,
Чорний або сніжно-білий,
Гострий дзьоб, тоненькі ноги,
Вернувся із далекої дороги.
Майстер цей з'явився рано,
На даху помудрував,
І без цегли, і без крана
Дім собі побудував. (Лелека) (СЛ 11)
Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ними треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Планування трудових дій. https://www.pinterest.com/pin/258816309822830727/
Індивідуальна допомога
Складання правил поведінки людей серед природи у той час, коли птахи виводять потомство ( СЛ 14)
якщо на уроці було все зрозуміло – виготовлений лелека «летить» високо (піднімають вверх);
якщо на уроці було не все зрозуміло – тримають в руках;
якщо на уроці нічого не було зрозуміло – кладуть лелеку на парту.