Інтегрований урок "Які сююрпризи готує зима"

Про матеріал
Інтегровані уроки у 1 класі створені з метою формування в учнів цілісної картини світу, підвищення пізнавального інтересу. Вони розвивають мислення та мовлення школярів, їхню увагу, пам'ять, спостережливість, кмітливість, ініціативу, самостійність та багато інших позитивних якостей особистості.
Перегляд файлу

Тиждень 13 Зимова мозаїка

День 1. Які сюрпризи нам готує зима?

Мета: ознайомити дітей із характерними ознаками зими в живій і неживій природі, з причинами, що зумовлюють зміни в природі; учити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ; сприяти розвитку вміння учнів розв'язувати задачі, порівнювати їх, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення;

забезпечити можливість закріпити вивчене про звук [з] і букву «зе»; мотивувати учнів до усвідомленого, правильного, інтонаційного читання; розвивати спостережливість; забезпечити можливість знаходити в тексті відповіді на запитання; пояснювати лексичне значення слів;

створити умови для вивчення учнями правильного зображення букви «з»; сприяти розвитку уміння будувати зв’язні висловлювання; виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею .

Перебіг уроку

I. Ранкова зустріч

1. Вітання

Станьте в коло, любі друзі,

Потанцюймо по крузі.

Як білесенькі сніжинки

Привітаймось до ялинки,

До дівчаток і хлоп’яток,

Та маленьких зайченяток

Посміхніться, покружляйте,

І за парти тихо сядьте.

 

2. Обмін інформацією. Тема дня «Які сюрпризи нам готує зима?»

— Зручно сідайте та послухайте оповідання про сніжинки.

*Слухання й обговорення оповідання

Василь Сухомлинський

ЯК ДЗВЕНЯТЬ СНІЖИНКИ

Оповідання

Це було темного зимового вечора. Сонце сховалось за обрій. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо. Замерехтіли зорі в глибокому небі. Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін. Немов десь далеко-далеко бринить велика кришталева чаша, до якої доторкається срібний молоточок.

Марія Пономаренко, Зимова казкаЩо воно дзвенить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте у нас на шкільному подвір'ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять маленькі сніжинки. Висять на ялинкових гілочках, доторкаються одна до другої, немов срібні дзвіночки. І дзвенять, дзвенять. Аж місяць прислухається.

— Про яку пору року йдеться в оповіданні?

— Куди падали сніжинки?

— Що за дзвін було чути?

3. Гра «Яка зима?»

Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» (м’яч) і запитує: «Яка зима?». Діти ловлять м’яч, називають ознаки зими (біла, пухнаста, сніжна, морозна, тріскуча, святкова, весела, грайлива…)

 

ІІ. «Математичний сюрприз від зими»

Робота в групах з ілюстративним матеріалом

1) За вікном Зима прийшла

Та сюрприз нам принесла.

Щоб його нам відгадати

Треба Зиму привітати і рукою помахати.

(підбігаємо до вікна і махаємо рукою Зимі)

В цей час дістаю казковий конверт в якому заховані сніжинки і кажу:

Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"-В нас Зима вже побувала

Та конвертик передала.

Але щоб його відкрити

Треба швидко полічити.

Скільки є сніговиків

У Зими помічників.

 

Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"

Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"Результат пошуку зображень за запитом "кольорові малюнки сніговиків"

 

2) Математична гра «Зимові задачі”.

-Подивись, -гука сестричка,-

Сіли ось на рукавичку

3 сніжинки і ще 5.

Можеж всі порахувать?

 

Десять ялинок у лісі росли,

В школу на свято одну відвезли.

Скільки ялинок лишилося там?

Добре подумай і скажи нам

 

ІІІ.  «Мовний сюрприз»  Розгадування ребуса.

Ось малюнок незвичайний

Відгадайте хто мастак

Що за слово заховалось?

Результат пошуку зображень за запитом "ребус на слово зима"

  1.     Назвіть звуки у слові-відгадці (зима). Давайте поділимо ці звуки на голосні та приголосні. Скільки складів є в слові зи-ма.(два ).
  2.     Виділення звуків [з], [з’]
  3.     А зараз послухайте віршик і скажіть, з якими звуками найчастіше ви тут зустрічаєтесь?

Зіна в зарості пішла,

Зіна зайчика знайшла.

Заховала у корзинку,

зверху кинула хустинку.

Зайчик хитрий був, як лис,

 з-під хустинки втік у ліс.  (зі звуками [з], [з’])

- Правильно.

- А тепер відгадайте загадку:

Без рук, без олівця, малює без кінця.(Мороз)

- Де зустрічається у цьому слові звук [з]? ( в кінці слова)

Висновок. Так ось, якщо звук [з] стоїть в кінці слова, то вимовляється дзвінко.

  1.     Ознайомлення з буквою «З» (зе)

1)Так з якими звуками ми сьогодні познайомились?

Ці звуки має буква «З» (зе)

Познайомтесь з новою буквою. (Показ букви)

Діти, а що вона вам нагадує? (цифру 3)

2) Давайте всі разом в повітрі напишемо  цю букву З (зе). Молодці!

3) Зима приготувала для вас цікаву гру «Сніжок».

На партах у вас є гарні коробочки (коробки із під цукерок в яких насипана манка). Ви їх обережно відкриєте і на цьому неймовірному сніжку своїм пальчиком намалюйте букву З (зе). (діти прописують букву на манці).

 

 

  1.     Гра «Схованка»

(діти відкривають сніжинки та обводять в повітрі вивчені букви з допомогою олівця або ручки).

 

IV. Дослід «Хто робить сніг?»  Виготовлення штучного снігу.

Ми з вами зовсім забули про сюрприз від Зими. Давайте заглянемо до чарівної коробочки, яку нам подарувала вона. (діти разом із вчителем зазирає у коробку і бачать там паперову сніжинку з завданням, крохмаль та олію.) вчитель читає:

  • Любі мої малята! Я чарівниця Зима, пропоную вам сьогодні стати моїми маленькими помічниками. Разом із вчителем виготовить штучний сніг, а то я трішки заклопотана і не встигаю все зробити сама. Заздалегідь буду вам дуже вдячна. І сподіваюся, що ця забавка вам припаде до душі. Інструкція по виготовленню штучного снігу буде у вчителя. Щиро Вам вдячна. Зима.
  • Ну що, малята, допоможемо Зимі? (так). Тоді давайте до роботи. Вмощуйтесь зручненько і візьміть насипте у мисочку крохмаль, тепер давайте я добавлю сюди трішки олії, замішаємо і диво! У нас вийшов справжній штучний сніг. Нумо швидко виліпіть із нього по одній сніжці.

 

 

V. Визначення “сюрпризів зими”.

Гра «Передай сніжку»

Діти, зараз ми пограємося в гру яка називається «Передай сніжку». Я вам задам питання і комусь дам сніжку, ви повинні дати відповідь і передати її своєму товаришу. Отже,чи знаєте ви, які сюрпризи, крім снігу, готує нам зима? (записую слова, які називають діти, друкованими буквами з метою створення тематичного словника тижня).

 

VI. Підведення підсумків тематичного дня.

Обмін враженнями

- Який сюрприз ви б хотіли отримати? Чому?

- Що приємніше: самому робити чи отримувати сюрприз ?

- Що тобі найбільше запам’яталося сьогодні?

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку