Інтегрований урок: читання і трудове навчання (1 клас)
Читання. Тема: Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Тт. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів.
Трудове навчання. Тема: Робота із природними матеріалами. Послідовність дій під час виготовлення виробів із природних матеріалів.Виготовлення композицй за мотивами казок( аплікація «Півник»)
Інтегрований урок читання і трудового навчання.
Читання.Тема: Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Тт. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Трудове навчання.Тема: Робота із природними матеріалами.Послідовність дій під час виготовлення виробів із природних матеріалів.Виготовлення композицй за мотивами казок( аплікація «Півник»)
Мета уроку: закріплювати вміння читати склади та слова з буквою Т, т «те», повторити та закріпити вивчені букви, їх звукові значення, розвивати в учнів уміння зіставляти відповідні звуки і букви, виразно читати текст діалогічного характеру, вдосконалювати вміння та навички роботи з природним матеріалом; навчати виготовляти вироби з сухого листя, гілочок дерев та квітів; розвивати творче мислення, уяву, охайність; виховувати самостійність, працьовитість, інтерес до уроку.
Обладнання: таблиці з казками, лялькові іграшки, маски казкових героїв, картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, сухе листя, гілочки дерев, квітів; ілюстрації до казок; таблиці, аплікації з природних матеріалів.
Хід уроку
І.Організаційний момент.Привітання з учнями.
ІІ Мовленнєва розминка.Робота над чистомовкою.
Та-та-та- взята висота.Ти-ти-ти- зможеш підійти.
Ті-ті-ті- кури у смітті.Ат-ат-ат- мій брат солдат.
Теп-теп-теп-розкинувся степ.Стук-стук-стук-лине лісом перегук.
ІІІ.Робота над темою уроку.
1.Чит-я слів, поданих в аналітико-синтетичній формі.
Та
Ло Та
То Воро
Си На
Лі
2.Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок
А це що за дивина?
Приросла до ніг вона.
Я від неї утікаю —
Ніг моїх не залишає. (Тінь)
На узліссі дріт колючий
В білім мареві пахучім.
Цвіт медовий, запашний,
Плід синенький і терпкий. (Терен)
Він незримо ходить лісом,
Шарудить осіннім листом,
У саду гойдає віти,
Колихає на ніч квіти. (Вітер)
Віконце для допитливих ТЕРЕН Ягоди терну здавна використовувалися у народній медицині як лікувальний засіб при шлунково-кишкових захворюваннях. Квітки терну корисні при різних захворюваннях печінки.
Фізкультхвилинка Дружно вправними руками Допоможемо ми мамі. Посуд гарно перемиєм, Витрем насухо, складем, І при цьому не поб’єм. Пил зітремо й підметемо — Скрізь порядок наведем.
3. Робота за Букварем (с. 62–63) 1) Виразне читання тексту вчителем. — Які дійові особи казки беруть участь у розмові? (Півник і Лисичка)
2) «Ланцюжкове» читання тексту по реченнях. Перед читанням кожного наступного речення вчитель дає час проглянути його, визначити початок і кінцівку. 3) Робота над виразністю читання. а) У першому і третьому реченнях учні мають відтворити паузи на місці тире; б) у п’ятому реченні передати підвищену інтонацію звертання; в) у шостому реченні — відтворити інтонацію погрози в словах Півника. Навчити дітей читати цю фразу ритмічно, як скоромовку.
4) Читання тексту окремими учнями по частинах.
5) Вибіркове читання. — Знайдіть і прочитайте речення, у якому повідомляється, хто які ролі ви- конував у виставі. — Де був Котик? — Як Лисичка просилася до Півника в хатку? — Що відповів Півник Лисичці? — Що Лиска посипала біля вікна? — Як глядачі вітали артистів? — Який епізод казки зобразив художник на малюнку (с. 63)?
6) Робота над скоромовкою. а) Колективне та індивідуальне проказування скоромовки. б) Звуковий аналіз слова коток на слух, викладання його на дошці з розрізної азбуки. Буквений аналіз цього слова (діти називають кожну букву). — Спробуйте прочитати це слово у зворотному порядку. Що вийшло? Які інші слова, що їх можна читати у прямому і зворотному порядку, ви запам’ятали? (Кіт утік, Пилип, вилив)
7)Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з природним матеріалом. Будемо виготовляти з сухого листя персонажів казок.
Скрізь луна: «Ку-ку-рі-ку!».
Гордо птах цей походжає,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний...
Що за птах цей, дітки?.. (Півень)
— Спробуємо зробити півника.
7.1. Вступна бесіда
Діти розглядають ілюстрації до казок.
— Сьогодні ми знову звертаємось до казок.
— Які казки вам найбільше подобаються?
— Хто вам читає казки?
— Хто вміє сам читати?
— А той, хто не вміє читати сам, може переглянути мультфільм.
— Хто ваш улюблений персонаж? З якої він казки?
— Зараз дізнаємося, хто з вас добре знається на казках? Відгадайте загадки! (Див. додаток на с. 3.)
— Які ви знаєте казки, де головним героєм був півник?
— А цю казку ви знаєте?
Сидить Півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось Лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить Котик рятувати,
В Лиса Півника забрати. («Котик і Півник»)
7.2.. Інсценізація казки «Котик і Півник»
— Чи сподобалося вам бути в ролі казкових героїв?
— Чи можна назвати Півника слухняним?
— Чого нас навчає казка?
— А яких ще свійських птахів ви знаєте? (Розгляд малюнків.)
Фізкультхвилинка
IV. Підготовка до практичної роботи дітей.
4.1.Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
— Послухайте опис півника і розгляньте його на малюнку в підручнику.
Півень був такий гарний і сміливий.
На шиї — вогняне намисто. Спина сіра, в дрібних білих цяточках, а в пишному хвості довгі, серпоподібні синьо-чорні пір’я. Тримався він гордо. Виступав уперед широкими грудьми, які відливали бронзою, високо, ніби на параді, піднімав лапи із загнутими гострими шпорами.
Був він хоробрий, як справжній гвардієць. На вулиці робив до супротивника два–три неквапливих кроки, ніби надавав йому можливість ще раз подумати. Якщо той не забирався, півень стрімко нападав на нього. При цьому він парасолькою розчепірював на шиї мідно-червоні пір’я, низько перегинав голову. Його довгий хвіст волочився по землі, як плащ.
— Уявили собі такого півня?
— Чи схожий він на півня, зображеного на малюнку підручника?
— На зображенні півня ви можете побачити: його пір’я бувають коричневими, помаранчевими, синіми, зеленими.
4.2.. Практична робота учнів
Діти починають працювати. Учитель надає допомогу учням, діти допомагають одне одному.
4.3.. Виставка та оцінювання робіт
— Які чудові півники вийшли!
— Вам вони подобаються?
— Кому б ви хотіли їх подарувати?
— Чи все у вас вийшло?
— Хто звертався по допомогу?
V. ПІДСУМОК УРОКУ Гра «Продовж речення» -Сьогодні на уроці ми вчилися...
— Найбільше мені сподобалося... - Мені було складно... — Я хотів би навчитися...
1