Урок навчання грамоти в 1 класі з теми " Звуки [дз], [дз' ]. Позначення їх буквосполученнями"Дз", "дз".

Про матеріал

В конспекті уроку є чимало інтерактивних вправ для формування в учнів навичок злитого вимовляння африкат [дз ] , [ дз'] та для поглиблення умінь співвідносити звуко - буквенні структури слів. Мовно - граматичний матеріал тісно пов'язаний з природоохоронною тематикою, що в свою чергу сприяє екологічному вихованню першокласників. Цікаві завдання Дівчинки - Весни активізують навчальну діяльність учнів. Рекомендовано для використання вчителями початкових класів.

Перегляд файлу

Навчання грамоти у 1 класі

Тема.Закріплення звуків [дз] [дз’], читання тексту «Лісовий майстер» в особах.

Мета.Вчити злитої мови [дз] [дз’].Розвивати уміння читати в особах,продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів.Збагачувати словниковий запас учнів.Виховувати любов до птахів і бажання їм допомагати.

Обладнання.Каса букв,звукові фішки,малюнок весни і

весняних квітів,дятла і сойки.

                      Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Повторення і закріплення  вивченого.

-Яка зараз пора року?

-Назвіть весняні місяці.

-За якими ознаками ми впізнаємо прихід весни?

-Сьогодні до нас на урок у гості прийшла Весна і принесла нам кошик із першими весняними квітами.

А квіти ці незвичайні,бо кожна з них містить цікаве завдання.

-Чи хочете ви їх виконати?

-Чи впізнали ви оцю квітку?

У проміннях сонця ніжних,

Край веселого струмка,

Білий росяний підсніжник

Раптом блиснув з-під листка.

Підсніжник пропонує вам завдання:

1)Читання складів із таблиць: дза дзо дзу дзе дзи дзі

Адза адзо адзу адзе адзи адзі.

2) Гра «Телеграфісти»

«Весна,дзеркало,дзвіночок»

3)Підбір слів до моделей про весну.

Весна квітки верба березень пролісок підсніжник

проміння.

4)Звуко-буквенний аналіз слів:дзвінкий,дзиґа.

5)Вправа «Перекладачі» (переставлені букви).

6)Читання слів із Букваря- с.128.Робота над вимовою.

-Ви дуже добре справилися з усіма завданнями.

-Що пропонує нам інша квітка? Хто вона?

Я- пролісок синенький

І перший навесні

Сказати вам раденький:

«Кінець!Кінець зимі!»

-Пролісок пропонує працювати з Букварем.

2.Робота над текстом «Лісовий майстер».

1)Загадка:

Вірно людям я служу,

Я дерева сторожу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю.

-Поділ слова-відгадки на склади.

2) Читання тексту вчителем.

-Послухайте текст і скажіть,що казкового тут є?

(Які казкові елементи він містить?)

3)Словникова робота.

Затишна –тепла,зручна,гарна.

4)Напівголосне читання тексту учнями.

-Прочитати текст і сказати,хто говорить між собою?

5)Читання учнями «ланцюжком».

6)Вибіркове читання.

-Що видзьобує дятел?

-Для кого він готує хатинки?

6)Азбука почуттів.

Вправа «Дощик».

Вправа «Півник п’є водичку»

-Діти,ви втомились,а тому квіточка Медунка пропонує

відпочити.

Медунка

Богиня флора роздавала

Всім квітам різні кольори,

А ця рослина забажала

Їх мати два,а,може,й три.

Поглянь на неї-

Диво й годі,

В мініатюрі-це букет:

Розквітлі квіти ще рожеві,

А вже зів’ялі-фіолет.

4.Фізкультхвилинка.

Первоцвіт

Дві квіточки розквітли

У нашому садку,

Свіженькі і привітні,

У мокрому сніжку.

То пролісок синенький

І жовтий первоцвіт

Шепочуть веселенько:

«Весняний вам привіт!»

(Квітка пропонує вам дальше попрацювати над текстом)

5.Продовження роботи над текстом.

1)Бесіда і читання тексту в особах.

-Хто розповів нам текст?

-Про кого він розказав?

-Як треба прочитати слова дятла?

-З якою інтонацією потрібно передати слова сойки?

2)Робота над прислів’ям.

3)Творча робота.

Скласти речення,утворити слова з поданих анаграм:

Еведр     рілак     лятде (Дятел- лікар дерев.)

Фіалки

Ми-фіалочки синенькі,

Наші квіти запашні,

Розцвітаєм ми раненько

Скрізь під снігом навесні.

6.Робота в зошиті.

1)Читання слів,поданих аналітико-синтетичним способом,та «пірамідки».

2)Встановлення меж слів у реченні.

Дзюрчитьпідземнийструмок.

7.Підсумок уроку.

-Які звуки ми сьогодні вивчили?

-Якими буквами вони позначаються на письмі?

Гра «Впіймай звук»

Підсніжник,водичка,дзюрчить,віночок,дзвінкий,

медунка,первоцвіти ,дзвіночок,фіалка.

-Наш урок добігає кінця.Весна рада за кожного

з вас,за вашу хорошу працю.І звертається до вас

із проханням: «Будучи в лісі навесні,не рвіть великих

букетів і старайтеся не виривати їх із корінням.

Тому що багато видів квітів уже зникає,зокрема підсніжники,що занесені до Червоної книги України»

 

 

docx
Додав(-ла)
Горон Марія
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку