Інтегрований урок з читання та математики « 14 жовтня – свята Покрова» ( з вільних інтернет – джерел. Народні прикмети).

Про матеріал
Тема: « 14 жовтня – свята Покрова» ( з вільних інтернет – джерел. Народні прикмети). Мета: Ознайомити учнів з історією свята Покрови Пресвятої Богородиці; удосконалити навички свідомого виразного читання прозових творів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення, мовлення; виховувати бажання вивчати історію та традиції рідного краю. Тема математики: Узагальнення знань таблиці множення і ділення 2,3,4. Мета математики: - узагальнити знання учнів таблиці множення і ділення 2,3,4; - формувати вміння обчислювати вирази на дії різного ступеня, та розв’язувати задачі; - виховувати інтерес до вивчення історій рідного краю; повагу до наших предків; любов до рідного краю.
Перегляд файлу

                                              Інтегрований урок

Читання та математики

Тема: « 14 жовтня – свята Покрова» ( з вільних інтернет – джерел. Народні  прикмети).

Мета: Ознайомити учнів з історією свята Покрови Пресвятої Богородиці;     удосконалити навички свідомого виразного читання прозових творів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення, мовлення; виховувати бажання вивчати історію та традиції рідного краю.

Тема математики: Узагальнення знань таблиці множення і ділення  2,3,4.

Мета математики: - узагальнити знання учнів таблиці множення і ділення 2,3,4;

  • формувати вміння обчислювати вирази на дії різного ступеня, та розв’язувати задачі;
  • виховувати інтерес до вивчення історій рідного краю; повагу до наших предків; любов до рідного краю.

Зміст

І Організація класу.

ІІ Емоційне налаштування.

ІІІ Повідомлення теми й мети.

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми поєднали в одному уроці два предмета: читання та математику.
  • Зараз послухайте пісню «Козаки Поділля» і скажіть про яке свято в ній йдеться?
  • Хто знає, коли воно святкується ? ( 14 жовтня)
  • 14 жовтня українці відзначають три свята:
  • Свято Покрови Пресвятої Богородиці.
  • День українського козацтва.
  • День захисника України.

Усі ці свята пов’язані між собою й виникли послідовно. І сьогодні на уроці ми познайомимось з історією виникнення свята Свята Покрова.

ІV Знайомство з темою урока.

  1. Відкрийте підручники на с. 21. Зараз ви самостійно, використовуючи на полях підручника позначки, прочитаєте статтю.
  2. Обговорення.
  • Яка інформація була вам відома? (V).
  • Що для вас було нове? (!)
  • Що ви думали про це інакше? (?)
  • Про що хотіли дізнатися більше? (+)
  1. Словникова робота.
  • Які слова вам були незрозумілі під час читання?
  • Омофор – широка накидка на плечі;
  • Дружинники – княже військо;
  • Хрещення – обряд прийняття Християнства;
  • Християни – хто прийняв хрещення;
  • Повстанська армія –
  1. Визначення типу тексту за словами підказками ( пізнавальна стаття)
  2.  Робота над змістом статті.
  • Коли відзначають свято Покрови?
  • Знайдіть і прочитайте, що трапилось в цей день?
  • Хто з’явився перед людьми?
  • Чим вкрила людей Богородиця?
  • Для кого Покрова була найбільшим святом?
  • Що робили козаки в цей день?
  • В що вірили козаки?
  • Кого вони вважали своєю заступницею?
  • Що було створено цього дня у 1942 році?
  • За що боролася повстанська армія?
  • Яке свято запроваджено 14 жовтня 2014 року?
  1. Робота з народними прикметами.
  • Які народні прикмети пов’язані з цим святом?(доповідають учні).
  • Які з прикмет були відомі раніше?
  • Яку прикмету вам хотілось би перевірити?
  • Отже скоро буде 14 жовтня і ви самі зможете перевірити ці прикмети.

V Мотивація.

        Історія кожного народу має свої символи. З часом такі символи стають ознакою нації. Скажімо для Америки – це «бізнесмен», для Японії «самурай», А нашу історію неможливо уявити без козацтва.

  • Сьогодні ми відправимось у минуле України на Запорізьку Січ – осередок Козацтва.
  • А хто ж такі козаки?

(складання асоціативного куща.

-З ким асоціюється слово козак)

* воїн

* захисник

Козак:       * вільна людина

* борець

*лицар

*переможець

*звитяжець

VІ АОЗ.

-Приготуємось до подорожі. Відкриваємо зошити і запишемо дату нашої подорожі.

І зупинка «Каліграфічна».

  • Коли ж ми святкуємо День Козацтва? ( 14.10)
  • У новому рядку запишемо число 14.
  • Що ви можете про нього сказати? (двоцифрове, 1 дес.4 од. парне, не кругле)

ІІ Зупинка станція «Кмітливих» - усний рахунок з Лего.

  • Козаки були дуже кмітливими і це їм допомагало у житті:

(Оцініть свою роботу)

ІІІ Зупинка станція «Відпочинок».

-Відпочивати козаки полюбляли під великим дубом. Такий велетень росте на о. Хортиця. Йому понад 800р. А козаки збиралися під ним, ще у 1648р. Давайте і ми з вами відпочинемо.

ІV Зупинка станція «Обчислювальна».

-Столицею козацтва була Січ. Це було укріплене частоколом місце. На ньому козаки зводили селище. Ми прибули до станції «Обчислювальна»

-Обчислити вирази. Кожному результату відповідає повне число. Поряд з числом ставите відповідну букву. Прочитайте що вийшло.

С – 4*7 – 6= 22

І – 2 + 2 * 5 = 12

Ч – (4*4)+ (2*6)= 28

V Зупинка станція «Героїчна»

На долю козаків випала велика і тяжка місія- бути оборонцями рідної землі від турків і татар.

-Тож помандруємо до станції «Героїчна» на козацькому човні. Називався він «Чайка». Виготовляли його з липи, верби, дуба.

-Виконаємо випробування задачею (надрукована на листочках)

Задача

Для виготовлення човнів було використано 85 колод. 25 колод з липи; 28 з верби. Скільки було використано дубових колод?

Липа- 25к.

Верба – 28к.

Дуб - ? к.

Розв’язання

  1. 25+28=53(кол)-
  2. 85 – 53 = 32 (кол)-

А хто ровз’язав іншим способом?

85 – 25 – 28= 32 (кол)

Для чого нам потрібно вміти розв’язувати задачі двома способами?

VІ Зупинка станція «Фольклорна»

-Ми впевнено крокуємо до завершення подорожі. Наступна станція «Фольклорна».

-Ви працюєте в групі. Складете  сенкан зі словом козак.

Козаки дуже полюбляли пісні. Ось і наші діти підготували пісню.

(«Із сиром пироги»)

Рефлексія

  • Сьогодні ми пройшли складний шлях по історичному минулому країни, дісталися на Січ.
  • Що нового дізналися?
  • Хто хотів би бути схожим на них? Чим?
  • Які завдання сподобались?
  • Які були важкими?
  • Який настрій був?
  • Оцініть за допомогою кола свою роботу на уроці.

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку