КОНСПЕКТ УРОКУ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ НА ТЕМУ: «ДИНАСТІЯ ГОНЧАРІВ. НАТАЛЯ ОЛІЙНИК «ГОНЧАРИКИ З ОПІШНОГО»

Про матеріал
вчитель Сидорук Людмила Георгіївна Літературне читання Конспект уроку з елементами критичного мислення Тема. Династія гончарів. Наталя Олійник «Гончарики з Опішного» Очікувані результати : Після уроку учні зможуть: - розказати про музей гончарства в с. Опішному іншим; - більш свідомо аналізувати прочитане; - творчо підійти до розв’язання проблемної ситуації; - поважати культурну спадщину нашого народу; - проявляти цікавість до пошуку додаткової інформації.
Перегляд файлу

 

 


Літературне читання

Конспект уроку з елементами критичного мислення

Тема.  Династія гончарів.  Наталя Олійник «Гончарики з Опішного»

Цілепокладання:

Формувати ключові компетентності :

  • уміння вчитися: розвивати  увагу,мислення, пам’ять
  • загальнокультурну  компетентність: культуру міжособистісних відносин
  • інформаційно-комунікативну компетентність:уміння здобувати нові знання на основі наявних,уміння працювати в групах і самостійно;виховувати у дітей почуття  взаємодопомоги
  • здоров’язбережувальну компетентність: уміння долати труднощі.

Формувати предметні компетентності:

  • формувати  навички свідомого виразного читання,
  •  умінння сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях,  
  • формування в учнів умінь створювати прості медіапродукти.
  • розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву;
  • виховувати повагу до культурної спадщини.

Обладнання: ноутбук, демонстраційний екран, предметні картинки, фліпчарт,      матеріал для виготовлення лепбука, мобільні телефони

Очікувані результати :

 Після уроку учні зможуть:

  • розказати про музей гончарства в с. Опішному іншим;
  • більш свідомо аналізувати  прочитане;
  • творчо підійти до  розв’язання проблемної ситуації;
  • поважати культурну спадщину нашого народу;
  • проявляти цікавість до  пошуку додаткової інформації.

 

Хід уроку

І. Актуалізація (виклик), підготовка до сприйняття нового матеріалу

1.1 Психологічний настрій

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

 1. 2.Прочитайте фразу, керуючись цифровим вказівником:

  13     3      10      5       2      11     15       1      6       4       7         12     8      9     12      14

від     ло    пле    ко    мес   чей    не.     РЕ    ро     не    мис     не     ло     -    не       тяг  

- Що ви прочитали? (прислів’я)

- Яке нове слово побачили? Знаєте, для чого воно використовувалося?

Демонстрація фото коромисла

- Як розумієте це прислів’я?

1.2  - Скажіть, будь ласка, як називається наша країна? (Україна)

- Коли мова йдеться про нашу країну, то що постає у нашій уяві? Давайте створимо хмару слів  для слова Україна. Перед вами роздруковані слова, серед них є зайві. Ви оберіть, які з них  символізують для вас нашу країну. (Хмара слів)

1.3 - Чи відоме вам таке слово,  як династія? Де ви чули його? ( на уроці ЯДС)

Династія – кільки поколінь однієї родини, що передають від батьків до дітей свою майстерність.

- Про які династії ми говорили, коли вивчали таку тему на ЯДС? (про професійні)

- Які професійні династії є у нашому класі? (династія моряків,бухгалтерів, будівельників)

- А хто здогадався, яке перше слово закрито у нашій темі уроку? (слово «династія»)

1.4  Про династії яких майстрів  ви дізнаєтесь, розгадавши загадку-добавлянку:

Глина в кого ожива?

Творить з нею хто дива?

В кого посуд – ніби жар?

Ну, звичайно, це ж….(гончар)

ІІ. Постановка навчальної проблеми

2.1 То про яку династію ми будемо говорити з вами? Перевірте (відкриваю друге слово в темі уроку)

  • А зараз , будь ласка, відкрийте сторінку 88 нашого підручника. Прочитайте назву твору, автором якого є Наталя Олійник.
  • -Прочитайте заголовок із здивуванням
  • Із радістю
  • З питальною інтонацією
  •  Як ви гадаєте,про що може йти мова в оповіданні з такою назвою? (метод передбачення)
  • Зараз очі будуть напружено працювати, тому зробимо зарядку для очей.

 

2.2   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ

ІІІ. Засвоєння нових знань і способів дій.

3.1  А зараз візьміть в руки олівці і прочитайте цей твір, роблячи позначки:

+, - , !.

3.2 Заповніть таблицю:

+

  •  

!

Це я знаю

Я це не знаю

Хочу дізнатися?

 

 

 

 

 

 

  • Кому яка інформація була незрозумілою?
  • Хто про що хоче дізнатися?

3.3  Словникова робота.

- Які слова ви прочитали вперше? : макітра, куманець, свищик, гончарний круг, полива. Давайте з’ясуємо їхнє значення.

Макітра - конусоподібний посуд, виготовлений із випаленої глини, для сходження тіста або для перетирання маку макогоном чи подрібнення інших харчових продуктів. Слово «макітра» походить, очевидно, із сполучення слів «мак» і «терти».

Куманець: керамічна фігурна посудина, що нині використовується здебільшого як прикраса[1].

Свищик – дитяча народна іграшка з глини

         

Полива - або глазу́р (нім. Glasur, від Glas — «скло»)[1] — скляниста маса, що складається з оксидів металів.

У вигляді  порошку, змішаного з водою, наноситься на керамічний виріб і згодом обпалюється при значній температурі. Полива може бути прозорою (безбарвною і кольоровою) і непрозорою. 

                          

Гончарний круг краще показати його в роботі : https://www.youtube.com/watch?v=UVsvKD6IPLk

3.4 Робота з текстом:

- Про що оповідання?

- Зачитайте, як виникали династії гончарів?

- Що собою уявляє селище Опішне?

- Що в цьому селі вважали найдорожчим скарбом?

- Прочитайте виділене речення. Як його розумієте?

- Чим покривали глиняний виріб?

- Чиє у творі таке речення: Здавна Опішня здобула славу гончарного  осередку?

- Як працювали гончарі?

- Яка тема твору?

- Яка мета?

3.5  Чи хочете опинитися у цьому музеї? Відео про музей https://www.youtube.com/watch?v=oyAWeiUiPU8

- Повернемося до нашої хмари слів. Без чого ще не можна уявити Україну?(без гончарства, без ремесел)

3.6  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  рухлива

Час настав для відпочинку, розпочнем  фізкультхвилинку:

Я у руки беру горщик,

Мама зварить в ньому борщик.

Накопаю я картоплю,

Вирву моркву й бурячка.

Це для мене ой як легко!

Ця робота ось така!

ІV. Закріплення нових знань і способів дій 

Робота в групах:

1 група: науковці.

Відскануйте,будь ласка, QR –код, перейдіть за посиланням і знайдіть відповіді на запитання: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)

2 група : Медіацентр

  • Створити  рекламу музею гончарства в Опішному.
  • За кордон не поспішайте!
  • Ви в Опішню завітайте!
  • Про гончарство все узнайте!
  1. група . Дизайнери . ( з лего зробити глечик)
  2. група.                    

Виготовляють лепбук

1.11 Презентація робіт

V.  Підбиття підсумків.

  • Повернемося до нашого девіза
  • -Як ви його тепер розумієте?
  • Чим корисне уміння,ремесло?
  • Яким ремеслом славна Україна?
    1.          Створення сенканів:

Опішне

  1. Глиняний, гончарський
  2. Передавати, створювати, славитись
  3. Опішня – столиця українського гончарства
  4. Скарбниця
    1.          – У кого вдома є глиняні вироби?
  • У Хрещика Михайла вони теж є . Він хоч і навчається вдома, але бере активну участь у нашому класному житті. Подивіться, будь ласка, як він презентував глиняні вироби,що є у них вдома.
  • 5.4 Демонстрація відео.
  • Так ось, ваше домашнє завдання – презентувати свої домашні глиняні вироби у будь-який спосіб: відео, малюнок, фото.

VІ. Рефлексія

- Оцініть зараз кожен свою роботу на уроці.

- Чи отримали ви задоволення від уроку , покажіть (жестом)

-А зараз напишіть на аркуші, що нового дізналися на уроці? Що понесете додому у рюкзачку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
3644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку