Інтегрований Урок з читання та природознавства

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з читання та природознавства на тему з читання "Олександр Олесь "Біга зайчик скакунець" та з природознавства Як звірі підготувались до зими".

Перегляд файлу

Інтегрований урок з читання та природознавства в 2-А класі

Тема: «О. Олесь. Біга зайчик скакунець, Як звірі готуються до зими?»

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із творчістю Олександра Олеся; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розширити знання учнів  про життя звірів взимку;

розвивати уяву, образне мислення, пізнавальний інтерес; збагачувати активний словник учнів;

виховувати допитливість, турботливе ставлення до природи.

Тип уроку: інтегрований урок

Обладнання: мультимедійна презентація, пазли з тваринами, словникові          слова

І. Організаційний момент.

- Пролунав уже дзвінок

Починається урок.

  • У нас сьогодні на уроці присутні гості, тож поверніться до них, посміхніться та привітайтеся.
  • Сідайте тихенько.

ІІ. Мовленнєва розминка

  • Почнемо наш урок з мовленнєвої розминки.

1.Робота над чистомовкою.

Ма-ма-ма – прийшла до нас зима.

Ло –ло –ло – багато снігу намело!

Емо– емо-емо – саночки візьмемо.

Демо – демо – демо – на гірку підемо.

Ам – ам- ам – ой, весело нам!

2. Робота над скоромовками.

- Діти ми вивчили з вами вже багато скоромовок. Хто з вас хоче нам розказати , яку запам’ятав?(4-5 чол.)

Дякую вам, ви молодці.

3. А зараз я хочу пограти з вами  в гру «Відгадай предмет за ознаками»

Білий, пухнастий, мякий - …(сніг).

Холодна, люта, морозна -…(зима).

Злий, тріскучий, сильний -…(мороз).

 

4. Молодці. Давайте ще пограємо в гру «Блискавка»

Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, суховій хурделиця.

  • Яке слово зайве?
  • Яким одним словом можна об’єднати всі ці слова? (Зима)
  • Так, дякую. Ви молодці.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

-Яке було домашнє завдання? Давайте прочитаємо дуже виразно цей вірш. (По куплету)

- Якій порі присвятив цей вірш Олександр Олесь? (осені)

- А яка зараз пора року? (зима)

- Який місяць? (грудень)

- Що ви можете розказати про зиму? Добре. А за що ви любите зиму?

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Так, зима дуже гарна і чудова пора року. Ми дуже любимо зиму за скрипучий сніг, за морозець, який щипає за ніс і щоки, за чудові зимові розваги.
  • Олександр Олесь дуже любив природу, спостерігав за її життям. Свої  спостереження відобразив у чудових віршах. А що ви знаєте про цього автора?
  • Де він народився? (На Сумщині)
  • Хто були його батьки? (тато походив з чумаків, а мама з кріпаків)
  • Що ще цікавого можете розказати? (На його твори 80 композиторів написали понад 200 музичних творів)
  • Сьогодні ми познайомимось ще з одним віршем поета «Біга зайчик скакунець»

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 1. Діти, я зараз прочитаю вам цей вірш. А ви слухайте уважно з якою інтонацією я буду читати. Хто головний герой вірша?

(читання вірша вчителем)

  • Хто головна героїня  цього вірша? (зима)
  1. Словникова робота.

Помело                       побачила

Затишок                      мітла

Вгледіла                      тихе місце, захищене від вітру

  1. Гра «Бджілки»
  • Самостійне напівголосне читання учнями вірша.
  • Відшукайте у вірші слова, якими описано, що робить зима?
  • Якою ви її уявляєте? Яка вона. Лагідна, як матуся. Чи може жорстка і сердита, як снігова королева?
  • З якою інтонацією ми будемо читати цей вірш?

Читання вірша учнями вибірково по куплету.

 

Фізкультхвилинка

  • Діти, скажіть, а чи легко живеться зайчику взимку? А іншим звірям?
  • А які тварини належать до звірів? Назвіть їх ознаки. (тіло складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і чотирьох кінцівок; тіло вкрите шерстю, звірі вигодовують своїх дитинчат молоком)
  • А які бувають звірі? (дикі та свійські)
  • Де живуть дикі звірі взимку?(в лісі)
  • Ми зараз з вами помандруємо зимовим лісом та запитаємо звірів як вони пристосувалися до зими.
  • Найважчою порою року для тварин є зима. Вони мерзнуть, навіть застуджуються, а також не можуть добути собі їжу з-під снігової ковдри. Деякі змінюють своє вбрання на тепліше, а хтось взагалі впадає в зимову сплячку.
  • Деякі учні з нашого класу з Довідкового бюро займалися пошуковою роботою. Вони намагались дізнатися про щось цікаве із життя тварин і хочуть повідомити нам цю інформацію. Тож давайте їх послухаємо уважно.

 

Доповідач 1 (фото миші, білки, бобра)

  • Деякі тварини роблять запаси корму. У гризунів, які живляться зерном, знаходили в норах до 6 кг зерна. Бобри роблять великі запаси гілок під водою. Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. Іноді в білчиних запасах буває до 3 кг горіхів. У зимову сплячку білка не залягає, але у сильні морози спить по кілька днів. 

 

Доповідач 2 (фото зайчика)

  • Зайчикі змінюють своє літнє хутро на зимове – густіше і пухнастіше. Зміна забарвлення хутра називається - ЛИНЯННЯМ. Постійної хатки в зайчика немає. Спить під кущем, чи в ярочку. Бігає по снігу, щоб зігрітися та харчу розжитися. То молодої кори погризе, то мерзлими бруньками поласує, то замерзлих ягід погризе. Добре, що лапки хутром опушені, і як лижі, глибоко не провалюються.

 

Доповідач 3 (фото лисиці і вовки)

  • Лисицям і вовкам теж важко живеться. Лисиця змінює руде хутро на темніше і пухнастіше, ласує мишами, кротом, хом’яками, птахами, насінням. Вовки ховаються в густі хащі. Полюють вовки на оленів. Козуль, мишей, зайців і білок. У них тепле хутро і їм взимку не холодно.

Доповідач 4 (фото кабана і лося)

Кабани риють глибокі рови і шукають жолуді. Люблять ласувати м’ясом мишей та змій. Вдень сплять, полюють вночі. Іноді розкопують на полях залишки картоплі, буряки. У них товстий прошарок жиру і щетина, яка захищає від морозів. Лосі величезні тварини. Варто відзначити, що шерсть цих тварин стає густішою, щоб не допускати охолодження організму. Як і інші дикі тварини перед початком зими, лосі накопичують внутрішній жир, щоб пережити період, коли їжу знайти важко. В кінці листопада вони скидають свої роги, а до весни у тварини відростають нові.  Лось не облаштовує на зиму житла, ховаючись від вітру в гілках дерев. У холодну пору року ця тварина поїдає кору горобини, осики і верби.

VII. Групова робота (пазли їжак, ведмідь, борсук)

  • Діти давайте об’єднаємось в групи і виконаємо цікаве завдання .Кожна група отримує набір пазлів. Необхідно скласти і дізнатися, яких звірів ми ще не назвали. Яка команда швидше виконає.
  • Так, діти. Це ведмідь, борсук та їжак. Давайте послухаємо як же вони пристосувалися до зими. Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, їжаки зариваються в листя і впадають в сплячку аж до березня. Запасів їжаки не роблять. Сплять зимою і ведмідь з борсуком, але їх сон чутливий, вони можуть прокидатися. Щоб проспати всю зиму їм треба за літо накопичити жиру, запасів ведмідь не робить. Взимку у ведмедів народжуються ведмежата. А борсуки навпаки роблять запаси горіхів, зерна, солодких корінців, час від часу прокидаються щоб поїсти.
  • А зараз я пропоную вам пограти в гру «Так чи ні». Я читаю вам текст, а ви якщо згодні плескаєте в долоні, а якщо ні, то тихо сидите.

 

Стало холодно усюди   (+)

Одяглися люди в шуби  (+)

Білки гріються в дуплі  (+)

Миші в норах у землі   (+)

Сплять ведмеді в теплих лігвах   (+)

І під кригою на дні сплять у річці снігурі (-)

Летить у теплий край сорока - білобока  (-)

Хіба тут зимувати не морока?

По снігу білому маленьке мишеня

З жучками грається та жабок доганя (-)

Рубрика «Цікаво знати»

  • Самка звичайного їжака народжує 4 малят. Голки новонароджених їжаків сховані під шкірою і з’являються через кілька годин після народження.
  • У виводку пацюка буває від 6 до 20 малят. Самки пацюків народжують дитинчат 6 раз на рік. Отже, одна самка за рік може народити до 120 дитинчат.
  • Зайці попереджають один одного про небезпеку, барабанячи по землі задніми ногами.
  • До Червоної книги України у 1976р. було занесено 85видів тварин, а в 1994р. – 382 види. А в 2009р. – 542види.

 

VIII. Підбиття підсумків

  • Чи сподобався вам урок?
  • Давайте пограємо в гру «Закінчи речення».
  • Я на уроці дізнався….
  • Я запам’ятав……
  • Ми читали вірш…
  • Автор вірша….
  • Мені сподобалось….

Дякую вам за гарну працю. Мені дуже сподобалось як відповідали….

Домашнє завдання з читання с. 63 – 64 виразно читати вірш

                     З природознавства с. 84 – 85, скласти розповідь як зимують тварини

 

 

1

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку