Мета уроку:
Освітня. Сформувати в учнів знання про можливі захворювання та порушення діяльності органів дихання,причини їх розвитку й заходи профілактики;
Розвивальна. Розвивати уміння правильно поводитися у разі виникнення захворювань дихальної системи або розвитку небезпечних для життя станів.
Виховна. Виховання в учнів готовності до праці; формування професійної спрямованості; розвиток здібностей та нахилів учнів
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №69
Інтегрований урок з
комп`ютерной підтримкою з теми:
Захворювання органів дихання, профілактика.
Рольова гра «На прийомі у лікаря»
Підготувала:вчитель біології
КЗШ І-ІІІ ступенів №69
Металургійного району
Коваль Ірина Валентинівна
Категорія: вища
Педагогічне звання: вчитель методист
Мета. Освітня. Сформувати в учнів знання про можливі захворювання та порушення діяльності органів дихання,причини їх розвитку й заходи профілактики;
Розвивальна. Розвивати уміння правильно поводитися у разі виникнення захворювань дихальної системи або розвитку небезпечних для життя станів.
Виховна. Виховання в учнів готовності до праці; формування професійної спрямованості; розвиток здібностей та нахилів учнів
Тип уроку. Узагальнення знань.
Форма уроку. Рольова гра .
Місце уроку в навчальній темі. Підсумковий
Підготовчий етап,завдання: 1.повторити матеріал з теми;
2. індивідуальні завдання «профільним лікарям»;
3. заповнити таблицю «Хвороби органів дихання»;
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником,додатковими джерелами; б) наочний: ілюстрація, демонстрація.
Прийоми навчання: виклад інформації у вигляді рольової гри; пояснення, активізація уваги та мислення проблемними питаннями; одержання з тексту,розповідей та ілюстрацій нових знань; дослідження профілактичних заходів.
2.Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка та розв`язання проблемного питання:
4.Візуальний, рефлексивний: складання пам`ятки, рекомендацій, розучування дихальних вправ .
5.Сугестивний: застосування різних видів фото- та репродукцій .
6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв’язки: біологія,основи здоров`я, медико-санітарна підготовка.
Внутріньопредметні зв’язки між темами: «Нервова та гуморальна регуляція функцій організму», «Кров. Кровообіг ».
Матеріали та обладнання: комп`стерна підтримка: схеми, малюнки, таблиці.
Основні поняття та терміни: повітряно-крапельні інфекції, туберкульоз, дифтерія,трахеїт,бронхіт,бронхіальна астма,пневмонія,професійні захворювання.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів.
1.1.Евристична бесіда робота з таблицею,слайдом. Використання внутрішньо предметних та між предметних зв`язків.
Згадайте що відбувається з повітрям в носовій порожнині? (зігрівається,зволожується,знезаражується,аналізується запах)
Нам відомо, що мікроорганізми і пил затримуються слизовою оболонкою верхніх дихальних шляхів і видаляються з них разом із слизом. Більшість мікроорганізмів при цьому гине. Проте частина з них, потрапивши в органи дихання, може спричинити різні захворювання. Збудниками цих захворювань можуть бути віруси, бактерії і алергени.
Які захворювання органів дихання спричинюють віруси?
(Найпоширенішим захворюванням, спричиненим вірусами, є грип.)
Це захворювання належить до повітряно-крапельної інфекції. Під час чхання й кашлю мільйони невидимих для ока краплинок з вірусами грипу потрапляють у повітря, а з нього через дихальні шляхи здорової людини проникають в її організм.
Що таке кашель,чхання? (різкий рефлекторний видих через рот, -..ніс)
Грип поширюється дуже швидко, тому хворих на грип не можна допускати до роботи на підприємствах, в установах, до занять у навчальних закладах.
Які захворювання органів дихання спричинюють бактерії?
(До найпоширеніших захворювань, спричинених бактеріями належать: інфекційний риніт, утворення аденоїдів, ангіна, туберкульоз, трахеїт, бронхіт, пневмонія.)
Які захворювання органів дихання спричинюють алергени?
(До найпоширеніших алергічних захворювань відносять алергічний риніт, бронхіальну астму. Їх спричинюють алергени, серед яких можуть бути продукти харчування (цитрусові, яйця, шоколадні цукерки тощо), пил, шерсть тварин, пилок деяких рослин, хімічні речовини, різні косметичні засоби, медикаменти тощо.)
ІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Основна частина (рольова гра).
2.1.Відкриття віртуальної поліклініки
Профільні лікарі: лор, фоніатр, пульмонолог, фтизіатр, а також фітотерапевти та педіатр.
Постановка проблемного питання:
До яких профільних спеціалістів слід звертатися у разі захворювань органів дихання?
2.2.Презентації лікарських спеціальностей.
2.2.1.Фоніатр - лікар, фахівець з проблем з голосом.
Особливості професії.
Робоче місце.
2.2.2. Хто такий фтизіатр - Займається лікуванням туберкульозу. І хоча найчастіше зустрічається туберкульоз легенів, проте це інфекційне захворювання може вражати практично будь-які органи і системи.
Фтизіатрія (від греч. - Сухоти, виснаження і греч. - Лікування) - розділ клінічної медицини, що вивчає причини виникнення, закономірності поширення і механізми розвитку туберкульозу . В Україні проблемами фтизіатрії займається Інститут фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського АМН України.
Коли і які аналізи потрібно робити
Які основні види діагностик зазвичай проводить фтизіатр .
2.2.3 Хто такий ЛОР - Отоларинголог або «вухо-горло-ніс» - як видно з назви, займається захворюваннями вух, носа, горла, глотки ідопоміжних органів. До ЛОРа звертаються при отитах, ангінах, фарингітах, нежиті.
Найбільш частими причинами звернення до ЛОРа ..
Які основні види діагностик зазвичай проводить ЛОР .
2.2.4. Хто такий пульмонолог - Це лікар-терапевт, який спеціалізується на лікуванні захворювань дихальної системи.
Він проводить лікування бронхіту, пневмоній, бронхіальної астми, емфіземи і т.д. Бронхи, легені.
В сучасній пульмонології застосовують багато спеціальних методів дослідження:…
Коли і які аналізи потрібно робити ?
Які основні види діагностик зазвичай проводить пульмонолог ?
2.3.Сценка з теми ПРАВИЛА ВІДВІДУВАНЬ ПАЦІЄНТІВ
2.4.Відвідування «Школи доктора Комаровського»
2.5. Зустріч з травознаями.
ІІІ. Рефлексія. ЗАСТОСУЙТЕ ЗДОБУТІ ЗНАННЯ
3.1.Практичне заняття «До приїзду швидкої..»
Перша допомога при зупинці дихання (способи, демонстрація).
3.2.Дихальні вправи (комплекс вправ від тренера).
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
ФОРМУВАННЯ ВИСНОВКІВ
4.1.Рекомендації «профільних лікарів»
V. Підведення підсумків уроку..
VІ. Надання та пояснення домашнього завдання.
Параграф . Скласти пам`ятку «Профілактика захворювань дихальних шляхів».