Сценарій "День зустрічі птахів"

Про матеріал

Тема: День зустрічі птахів

Мета: забезпечити цілісність сприйняття оточуючої дійсності, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, розширити і поглибити знання про весняні явища за допомогою художнього слова; ознайомити з давніми народними звичаями зустрічі весни; виховати любов до птахів, природи.

Перегляд файлу

1

 

Підготувала: Стоколос Олена Олександрівна

вчитель біології

КЗ «Степанецький ліцей – опорний заклад загальної середньої освіти»

 

Сценарій свята «День зустрічі птахів»

 

Тема: День зустрічі птахів

Мета: забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, розширити і поглибити знання про весняні явища за допомогою художнього слова. Виховати любов до птахів, до природи, ознайомити з давніми народними звичаями зустрічі весни.

Обладнання: мультимедійне обладнання, комп’ютерна презентація, костюми пінгвінів, поштового голуба, плакати на тему «День зустрічі птахів», гілочки з дерев, подушка, покривало, кульки із крупами, малюнки із зображенням птахів.

 

Хід свята

Вчитель. Доброго дня. Ви завітали на чудове свято: «День зустрічі птахів». Як говорять в народі птахи на своїх крилах приносять весну. Все починає оживати, квітнути та радувати нас цією неймовірною красою. Тож давайте з гідністю зустрінемо наших довгоочікуваних пернатих друзів (слайд 1).

І ведучий. Здається зовсім недавно ми з глибоким щемом в душі проводжали останні журавлині ключі, останню зграю гусей, останній табун качок. Сьогодні наступила пора, коли знову, вже в котрий раз, іде велике переселення птахів на батьківщину. На шляху їх чекають перешкоди й біди. Густі тумани сірою стіною встають перед крилатими мандрівниками. В сірій мряці птахи гублять дорогу. Але ніщо не може зупинити густі потоки крилатих мандрівників. Через тумани і всі перешкоди летять вони на батьківщину, до своїх гнізд, несучи на своїх втомлених крилах весну.

ІІ ведучий. Першу звістку про весну приносять граки. Зиму провели вони на півдні нашої країни. Вони дуже спішили до нас – до себе на батьківщину. По дорозі не раз попадали в жорстокі заметілі. Десятки, сотні птахів вибивались із сил, гинули на шляху. Долетіли найсильніші.

І ведучий А ось звістки від інших птахів. Від пернатих друзів на нашу адресу надійшли телеграми, які доставив сюди наш поштарик.

(До мікрофону підходить учень, вдягнутий в костюм поштового голуба із скринькою на боці, звучить воркування голубів).

Поштар (до залу): Чи тут зібрались друзі птахів?

(Із залу відповідають: Тут, тут!)

Поштар Тоді прослухайте, які телеграми надіслали ваші пернаті друзі!

ТЕЛЕГРАМА 1

С. Степанці Всім друзям птахів

Вилітаємо зустрічайте готуйте квартири

Ваші пернаті друзі.

ТЕЛЕГРАМА 2

Учасникам свята “День зустрічі птахів”

Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте чи є вже у нас комахи. Якщо немає ми затримаємось в дорозі.

Ластівки (слайд 2)

ТЕЛЕГРАМА 3

Всім школярам села Степанці. Всім друзям птахів. Дуже вдячні за турботи про нас в тяжкий зимовий час. На повітряних шляхах розповімо про вас птахам, які летять сюди дамо їм вашу адресу.

Снігурі (слайд 3)

ТЕЛЕГРАМА 4

Оглянули шпаківні виготовлені вами. Залишились задоволені. Влітку віддячимо. Знищимо всіх шкідників саду.

Шпаки (слайд 4)

(Лунає запис «спів птахів»)

 

Ведучий 1. Птахи є натхненниками не тільки в музиці, а навіть в танцях, наприклад, всім відомий «танок маленьких каченят», який танцюють і дорослі і малі, але наші учні пішли ще далі і створили чудовий «Танок пінгвінів », тож зустрічайте…(звучить пісня «Три пингвина»).

Ведучий 1. Птахи завжди надихали людину на поезію, художнє мистецтво, високі почуття любові.  Пташки – наші найменші друзі. Вони прикрашають діброви т сади, тішать нас своїм чарівним співом. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляють природу і звеселяють наші серця, додають нам бадьорості і радості.

Ведучий 2. З давніх-давен про них співали пісні, складали легенди, прислів’я, вірші.

(Дитячі віршики про птахів)

Учень I:

Годівнички

Я ладнаю годівнички

Для горобчика й синички,

Для малого снігурця

Крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі,

Не лякайтесь заметілі!

Учень II:

Снігурі в саду

У саду зимовому –

Білий дим.

На гілках ліхтарики –

Блим та блим.

Ой, яке ж то

Видиво чарівне –

У пташинок

Пір'ячко вогняне!

Учень ІІІ:

Ой, не жарти

Ой, не жарти, не сміх –

Уночі випав сніг,

Вийшов рано в двір Гусак,

Міряв сніг і так, і сяк,

І поважно мовив він:

Випав сніг аж до колін.

Качка снігом побрела:

– Ні тут буде до крила!

Як поміряв Горобець

По двору з кінця в кінець,

Пострибав він – гоп та гоп!

Каже: «Снігу аж по дзьоб!»

 

Вчитель.  Давайте пограємо в гру «Переможець». (звучить мелодія із «хто зверху»)

Вітаємо оплесками команду хлопців «Соколи» (глядачі плескають в долоні).

Вітаємо оплесками команду дівчат «Дівчата-ластівчата» (глядачі плескають в долоні).

Вітаємо оплесками журі (глядачі плескають в долоні).

 

Конкурс 1. «Хто я».

Один учень із команди одягає на голову етикетку з надписом будь якої пташки. Звертаючись до своєї команди із питаннями, на які вона може відповісти так або ні, учень повинен відгадати хто він за 90 секунд.

Завдання дівчат відгадати синичку, хлопців – страуса.

Підсумки конкурсу.

 

Конкурс 2. «Зірки в ряд».

Хлопці на власний розсуд ставлять дівчат в певній послідовності, а саме за таким критерієм: Хто із дівчат саме раніше прокидається на вихідних, тобто є жайворонком, а хто саме пізніше, тобто є совою?

Дівчата на власний розсуд ставлять хлопців в ряд визначивши: хто найменше на вихідних проводить часу за компютерними іграми, а хто найбільше.

Час на роздуми – 60 секунд.

Підсумки конкурсу.

 

Конкурс 3. «Обмін ролями».

Дівчата та хлопці обмінюються обов’язками.

Завдання хлопців: Облаштувати затишне гніздечко для пташенят. Інвентар – покривало, 2 подушки, гілочки з дерев.

Завдання дівчат: Роздобути їжу для пташенят. Певні продукти будуть розкладені по всій актовій залі, а дівчата повинні будуть їх зібрать та поприносить в затишне гніздо, яке зроблять хлопці.

Час на виконання – 90 секунд.

Підсумки конкурсу.

 

Конкурс 4.  Вікторина.

Хлопці та дівчата мають відповісти на 4 запитання.

Запитання команді дівчат:

  1. Хто з птахів найважчий? (Страус – 90 кг)
  2. Хто з птахів найглибше пірнає? (Пінгвін – 265м)
  3. Чиє яйце найважче? (Страуса – 1500г)
  4. Який птах є символом вірності і любові? (Лебідь)

Запитання команді хлопців:

  1. Хто з птахів найлегший? (Колібрі -1,5-2 кг)
  2. Хто з птахів найшвидше літає? (Сапсан, стриж – 17 км/год.)
  3. Який птах є символом мудрості? (Сова)
  4. Чиє яйце найлегше? (Колібрі – 2 мг)

Підсумки конкурсу.

Підведення підсумків гри (слово надається журі).

 

Ведучий 1. Всі ми є патріотами нашої країни, але де б ми не були по життю, завжди в серці залишається наша «мала» батьківщина – Черкащина. Ми звикли, що живемо у прекрасному зеленому краї з багатою флорою і фауною, звикли чути красивий спів птахів, те що їх багато навколо нас. А  які вони – птахи Черкащини, давайте познайомимося ближче.

                                    Комп’ютерна презентація «Птахи Черкащини»

Ведучий 2. 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди.   

Презентація на тему «Птахи Червоної книги».

 

Учень IV.

Тріпоче серце пійманої птиці.

В руках моїх не чує доброти;

– Я дам тобі водиці і пшениці,

Моя пташино, тільки не тремти!

– Хіба потоки загубили воду?

Хіба в полях уже зерна нема?!

Пусти мене, мій хлопче, на свободу,

І все, що треба, я знайду сама.

Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,

В своїх руках легеньких, як вітрець.

Хіба неволя це? Хіба це важко

Від мене взяти кілька зеренець?

– Пусти мене! Мені, дитино мила,

Дорожча воля, ніж зерно твоє!

Страшна, хоч навіть лагідна, та сила,

Яка розкрити крилець не дає!

– Лети! Співай у небі гомінкому;

Хоч і маленький, зрозумів я все.

Моя рука ніколи і нікому

Ні кривди, ні біди не принесе!

 

Вчитель. Ось і підійшло до завершення наше свято. Тож пам’ятайте, що птахи це невід’ємна частинка природи, яку ми з вами повинні оберігати, турбуватись та жити в гармонії з нею.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Сценарії
Додано
13 січня 2019
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку