ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ І НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ

Про матеріал
Інтегрований урок з математики і навколишнього світу. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Мета: закріплювати вміння читати, записувати, додавати і віднімати багатоцифрові числа; вправлятися в коментуванні; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову, вміння знаходити шляхи розв’язання задач; виховувати дбайливе ставлення до природи, всього живого на Землі, привчати піклуватися про птахів взимку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ І НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ

 

 

3 – КЛАС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Хрущова С.В.

 

 

 

 

Нікополь

2017

 

 

Інтегрований урок з математики і навколишнього світу.

3 клас.

  

Тема:  Додавання і віднімання багатоцифрових чисел

 

Мета:   закріплювати вміння читати, записувати, додавати і віднімати                         багатоцифрові числа; вправлятися в коментуванні; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову, вміння знаходити шляхи розв’язання задач; виховувати дбайливе ставлення до природи, всього живого на Землі, привчати піклуватися про птахів взимку.

 

Обладнання : таблиці чисел, малюнки птахів, відеофільм, кросворд.

 

Тип уроку : закріплення знань.

 

                   Хід уроку.

І.Організаційний момент.

 

   Сьогодні гості на уроці у нашому домі. Ми повинні показати, як уміємо працювати. Давайте скажем дружно враз :

  • Добрий день і в добрий час.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

   Завдання в нас  на уроці нелегкі : треба і розв’язувати, і коментувати, а найголовніше – добре думати.

( стук у двері)

  А це, мабуть, як завжди хтось запізнився. ( Заходить професор Математика). А ви хто?

  - Я професор. На урок я поспішав,

   так хотів зробить багато

    з вами, хлопці і дівчата.

    Та дорогою упав й ключ від скрині десь пропав.

    А я так хотів узнати, що хова від нас вона.

    Мусим цю задачу розв’язати.

    Ключ ми чарівний зберем і цю скриню відімкнем.

    Чи допоможете мені?

 

відповіді дітей

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

 Ми спробуємо, професоре, Вам допомогти. Будемо старатися і гарно працювати. А ви почекайте, а як треба буде, то й допоможете.

І так часу третій клас не гає і роботу починає.

 

каліграфічна хвилинка

4

472

Графічний диктант

2 вгору вправо по діагоналі

2 вправо вниз по діагоналі

13 вправо

3 вниз

1 вліво вгору по діагоналі

1 вниз

1вліво

1 вгору

1вліво

1вниз

1 вліво вгору по діагоналі

1вниз

1 вліво

1 вгору

8 вліво

2 вниз вліво по діагоналі

2 вліво вгору по діагоналі

2 вгору.

- Що у вас вийшло? Ось такий ключ ми і спробуємо знайти.

 

    А які значення цього слова ви ще знаєте?

Ви правильно сказали і ось подивіться яким гарним ключем линуть журавлі. Скажіть, як називають журавлів весною? Чому?

А ось восени їх називають журавлями, бо вони журяться, відлітаючи на чужину.  Адже в перельотах птахи долають відстані від 2 до 4 000 км.

 

 

 

І так перше завдання : розумова зарядка.

 

У школу йшли 5 хлопчиків, назустріч їм 3 дівчат.  Скільки дітей йшли в школу?

Кришка  столу має чотири кути, один кут відпиляли. Скільки залишилось кутів?

Росли дві верби. На кожній з них по дві гілки. На кожній гілці по дві груші. Скільки груш всього?

З однієї сторони стоїть хлопчик, з другої – дівчинка. А посередині півень зніс яйце. Хто з дітей першим добіжить до яйця?

5картоплин варились 25 хвилин. Скільки хвилин варилась одна картоплина?

 Ви молодці, з завданням справились і отримали частинку ключа.

 

ІV. Закріплення вивченого. Вправляння в читанні і розв’язуванні

 прикладів з багатоцифровими числами.

 

Розум наш до роботи готовий і ми починаємо.

  • Які є класи багатоцифрових чисел?
  • Які є розряди в кожному класі?
  • Прочитати числа. Скільки всього десятків ? Тисяч? мільйонів?

Записати числа (ст. 82 №1)

6тис. 325од.                 7млн. 254тис. 48од.

467тис. 5 од.                15млн. 2тис. 320од.

І за це завдання отримуємо частинку ключа.

 

А тепер прокоментуйте розв’язування прикладів. (ст. 82 № 3)

20 000                 906 020               400 000

  2 075                   99 804                 67 538

 

Самостійна робота. 

 

Запиши число : 18млн. 50тис. 7од.                      7млн. 3тис 53од.

       209млн. 25од.                             26млн. 40од.

        6млрд. 34млн. 708од.                48млрд. 9млн. 245од.

 Зобрази число у вигляді суми розрядних доданків:

  

 

      408 075 =                                     570 302 =

 Виконай дії та зроби перевірку:

                                         6 972 809                                      5 409 836

            104 268                                           95 214

 

         3 600 140                                      2 800 230

             791 635                                         890 523

 

 

 

 

А зараз до дошки вийде від кожного ряду по 1 учню.

Ваше завдання швидко і вірно розв’язати приклади і показати нам наступне завдання.

1. 795+ 9                  64 – 29.0                         526.1- 500

356+12.0                 2+4.3                               37+15:15

(зашифроване слово бліц – турнір)

(ст. 83 № 7)

(а + в) : 10

п.2 – м

д . 4 –с

(а – в ) : 4

 

V. Навколишній світ.

 

І це завдання вже позаду і ключ поповнився ще однією частинкою.

(звучить музика і в класі з’являється пташка.)

Я добра, весела пташина.

Наймиліша для мене – рідна Україна.

Але скоро у вирій полину.

До весни Батьківщину покину.

Буду я там сумувати, весни теплої чекати.

І щоб зустріч нашу запам’ятати

Прошу вас друзів моїх відгадати.

кросворд:  1. Крізь зимові заметілі в сад наш птахи прилетіли.

       Та такі червоногруді, ніби яблука повсюди

      Хтось розсипав у дворі. Звуться птахи... (снігурі)

  2. В мене є великий хист, я співаю, як артист.

       Спів мій радісний усюди дуже люблять слухать люди.

         (соловей)

  3. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає.

      За вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.

         (ластівка)

  4. Він маленький молодець, в нього бурий комірець.

      Він не плаває – літає, він зернятка збирає.

       Задавака – молодець. Ви впізнали?     (горобець)

  5. Відгадайте, діти, хто має носик – долото.

      Ним комах з кори виймає, про здоров’я

 лісу дбає? (дятел)

То скажіть, чому ж птахи від нас відлітають?

(перегляд танцю журавлів)

Молодці ви. Всіх птахів назвали і ще до ключика частину додали. А ось завдання складніше – щоб цих птахів назвати, треба приклади розв’язати

(ст. 83 № 8, ланцюжком)

Показую малюнки птахів, назви, яких розшифрували.

(чеглок, норець, баклан) 

вчитель: Ці птахи теж перелітні, бо нема їм чого їсти взимку. А як же птахам важко долати ці величезні відстані до теплих країн.(перегляд кадрів фільму)

 

(читання статті в підручнику з навколишнього світу ст. 39.   

 

То чим же можуть допомогти люди пташкам взимку?

 

VІ. Повторення вивченого матеріалу.

 

Що таке множина?

Записати множину А – різних цифр числа 92 008 734 006

      В – різних цифр числа 274 000 000 088

Записати їх переріз (перевірка)

(прикріплюю ще частину ключа)

Що треба пам’ятати, виконуючи ділення з остачею?

(ст. 84 № 9 приклади на ділення з остачею)

15 : 7                          27 : 6                          37 : 4

44 : 5                          60 : 9                          52 : 8

 

А тепер нам ще треба розмістити елементи у множинах.

ст 84 № 10 , № 11 – задачі – жарти.

 

 

VІІ. Підсумок

 

Ви сьогодні добре працювали, справилися з усіма завданнями і найголовніше я, думаю ви запам’ятали, що завжди треба дбати про природу, її мешканців і нікому не завдавати кривди.

(Д.Ількович читає вірш Д. Павличка « Птиця» )

 

Професор бере ключ і відкриває скриньку.

  • Вам я, діти, вдячний дуже за те, що ви мені допомогли

скриньку відкрити й знання закріпити.

На уроці були молодці, працювали добре всі.

(роздає цукерки)

пташка : А я хочу щоб ви були добрими і дбайливими, вміли бачити і любити красу, піклуватися про все живе навкруги. (включаю останні кадри фільму – ключ журавлів)

 

 

 

doc
Додано
9 січня 2020
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку