Мета: закріплювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; узагальнювати прийом розв'язування задач на подвійне зведення до одиниці, збагачувати знання учнів про природу материків і океанів; формувати комунікативну компетентність через удосконалення роботи в парах, групі; розвивати зв’язне мовлення, обчислювальні навички, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи, інтерес до вивчення математики
Обладнання: ноутбук, фізична карта світу, ілюстрації, картки для роботи в парі, в групі, фото та відеоматеріали, презентація
І Організація класу
1.Коло «Бажання успіху»
2. Синоптик (Стан неба, температура повітря, вітер, інші природні явища).
3. Перевірка готовності до уроку (д/з) (Взаємоперевірка)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок. Я назвала його «Урок-мандрівка». (1 слайд)
Сьогодні ми будемо мандрувати. Побуваємо на усіх материках світу. Чи ви не проти? (2 слайд)
Щоб виконати всі завдання, потрібно буде застосувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики та природознавства.
Я очікую, що ви покажете своє вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв’язувати задачі на подвійне зведення до одиниці, пригадаєте, що вивчали про природу материків та океанів. Сьогодні ми мандрівники !
Тема уроку (на дошці)
- Чому нашу планету називають блакитною?
- Дайте визначення, що таке океан?
- А що таке Cвітовий океан? (Всі океани разом)
- Зі скількох частин він складається? (4 океани)
- Хто правильно покаже на карті та назве 4 океани.
- Яка особливість кожного океану?
3. Каліграфічна хвилинка
4. Математичний диктант «Цікавинки»
Записати всі числа, які будуть названі або доповнять учні.
Записані числ а (3 слайд):
90, 40, 36, 12, 9, 9, 5, 10, 6, 900,130, 75, 1350.
- Прочитайте числа в порядку зростання. (
- Дайте характеристику тим числам, які ви написали. (Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові, чотирицифрові; Круглі, не круглі)
-Назвіть, скільки одиниць класу тисяч у останньому числі.
ІІІ Актуалізація опорних знань
Досить тривалу подорож подолає тільки здорова людина. Тому нам потрібно отримати дозвіл. Виконуючи наступну вправу, ми перевіримо ваш зір, пам’ять та увагу.
- Розкажіть про куб. Назвіть його частини
- Скільки трикутників ви бачите?
- Як знайти площу квадрата, якщо сторона квадрата дорівнює 4 см?(4*4=16см2)
ІІІ Робота по темі уроку
- Океани на планеті омивають материки?
- Що таке материк? (Велика частина суші, що омиваються океанами з усіх сторін)
- Ми знаємо, що давним-давно на планеті був один єдиний материк, котрий розділився на декілька частин.
- Скільки існує материків зараз? (6)
(Євразія, Південна Америка, Північна Америка, Австралія, Антарктида, Африка)
1. - Який материк найбільший? (Євразія) Ось ми і опинились на материку Євразія.
- Що знаємо про Євразію?
- Покажіть на карті. Розкажіть. (Учні розповідають про Євразію).
Приклади с.118, №732(1) (на дошці, останній – самостійно).
2.- Назвіть другий за величиною материк. (Африка)
- Покажіть на карті. Розкажіть. (Учні розповідають про Африку).
Задача (на картці)
За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 152 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 95 л повітря 1 дайверу?
VI. Фізкультхвилинка (Відео)
3.- Які материки ще не відвідали?. (Південна Америка і Північна Америка)
- Покажіть на карті. Розкажіть. (Учні розповідають про Південну Америку і Північну Америку).
Задача с.116,№ 721 (Інд. завд. - картка)
4.- Що знаємо про материк Австралія? (Австралія)
- Покажіть на карті. Розкажіть. (Учні розповідають про Австралію).
- Як допомагають люди у ситуації, в якій зараз опинилась Австралія ?
«Робота в групі» «Знайдіть помилку» ( картка)
5.- Що знаємо про материк Антарктида? (Антарктида)
- Покажіть на карті. Розкажіть. (Учні розповідають про Антарктиду).
- Як залежить життя на всій Землі від Антарктиди?
Гра «Асоціації»
- Складіть асоціації (Північна і Південна Америка).
V. Підсумок уроку.
Вправа «Інтерв'ю»
VI. Домашнє завдання:
Середній рівень с. 120, №750 - обчислити з перевіркою.
Достатній рівень с. 120, №750 - обчислити з перевіркою; с.113, №695- розв’язати задачу.
Високий рівень с. 120, №750 - обчислити з перевіркою; с.113, №695- розв’язати задачу. Виготовити буклет «Запрошення до материка Євразія»