Математика ( 4 клас)
Тема. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові ( закріплення). Розв’язування задач вивчених видів.
Мета: удосконалювати навички письмового ділення; вчити самостійно здійснювати пошук шляхів розв’язання задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати вміння самоконтролю і самооцінки; виховувати старанність, наполегливість у навчанні, ініціативність.
Хід уроку
І.Організація класу
Стали, дітки , підтягнулись,
Один одному всміхнулись.
На урок старанність не забудьте взяти.
Сіли всі рівненько: починаєм працювати.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні ми підводимо підсумок за темою « Ділення на двоцифрове число». Кожен зможе оцінити свої знання з цієї теми, перевірити вміння розв’язувати задачі вивчених видів, приклади. А допоможе нам в цьому « карта успіху», в яку ви будете заносити зароблені вами бали за виконання різних завдань. Це дасть вам змогу зрозуміти, що ви знаєте добре, а над чим ще треба попрацювати.
Сьогодні ви маєте змогу стати режисерами нашого уроку. Вам необхідно розмістити етапи уроку відповідно до логічної послідовності.( План уроку записаний на смужках паперу. Вчитель переміщає пункти плану в залежності від того, як діти пропонують їх розмістити. Діти повинні пояснити, чому саме так необхідно розмістити пункти плану)
1. Повторення алгоритму ділення. Гра « Знайди помилку»
2. Усні обчислення. Гра « Конструктор»
3. Розв’язування прикладів на ділення
4. Каліграфічна хвилинка
5. Диференційована самостійна робота ( Задачі)
6. Бліц-турнір з розв’язування задач
7. Творча робота над задачею
8. Підсумок уроку
- Виконавши всі завдання, ви зможете прочитати речення, яке може бути девізом кожного уроку математики. ( На зворотному боці смужок з планом уроку – частина речення)
Приступаємо до виконання плану уроку.
ІІІ. Закріплення і узагальнення вивченого
З’єднати вираз з його значенням
( У кожного картка)
120 х 5 540
399 : 3 600
3200
270 х 2 270 : 30 133
630 : 9 7 120
20
1000 : 50 40 х 80 9
Перевірка «методом пазлів»
Самооцінка: 3б. – все правильно, 2б. – 1-2 помилки, 1б.- 3-4 помилки, 0б.- більше помилок
12 і 10)
87843 89 У частці повинно бути 3 цифри
801 9717
774
623
151
89
623
623
0
256500 27 У частці повинно бути 4 цифри. Недописали
243 95 у частку нулі
135
135
0
419790 52 У частці повинно бути 4 цифри. Знесли 2 цифри
416 872 підряд, а у частку нуль не записали
379
364
150
104
46
Висновок : щоб не допустити помилок, треба добре знати алгоритм ділення багатоцифрового числа на двоцифрове.( Діти говорять послідовність виконання ділення і поступово на екрані з’являється алгоритм)
Алгоритм
Пам’ятати : остача повинна бути меншою, ніж дільник.
Оцінювання : фішки( бонуси)
4. Робота в парах
На Землі є птахи, які безпомилково вказують прогнози на літо. Вони будують гнізда на піску. Висота гнізда залежить від того, яке буде літо: сухим чи дощовим. Якщо треба чекати дощів, то гнізда будують високі, щоб їх не затопило, а якщо сухим – низькими. Розшифруйте назву цих птахів. ( Фламінго)
Кожен розв’язує 4 приклади. Записують відповіді в рядок і підставляють відповідні літери. Якщо прочитали назву пташки, розв’язали правильно.
Перевірка за еталоном( так дізнаються, хто допустив помилку).
Самооцінка: скільки правильно розв’язаних прикладів, стільки і балів.
3248: 16 8772 : 43
9889 : 31 24583 : 61
34974 : 87 7475 : 13
17061 : 33 44918 : 74
5. Бліц-турнір з розв’язування задач
(Діти записують результати обчислень на сигнальних листах. Один учень відповідає , решта сигнальними картками показують, чи згодні з відповіддю. Після завершення виконання обмінюються сигнальними блокнотами і в « карту успіху» один одному заносять відповідну кількість балів)
Оцінювання: бонуси за правильну відповідь
6. Диференційована самостійна робота
Задача 1. ( Умова на екрані)
З 16 га зібрали по 20ц пшениці з гектара, а з 10 га – по 33 ц з гектара. Яка середня врожайність пшениці на цих ділянках?.
Розбір колективно.
Поступово в ході розбору на екрані з’являється план розв’язування задачі:
1.)Скільки центнерів пшениці зібрали з 16 га?
2) Скільки центнерів пшениці зібрали з 10 га?
3) Скільки всього пшениці зібрали?
4) Скільки всього гектарів землі?
5) Яка середня врожайність пшениці?
- Чи потрібні знання про середнє арифметичне у повсякденному житті?
- Коли їх використовують у школі?
- Якщо ви правильно розв’яжете цю задачу, то зможете занести у « карту успіху» 2 бали. Якщо ж ви на ст.. 137 підручника знайдете подібну задачу і розв’яжете її самостійно, отримаєте 3 бала ( № 921)
А це завдання – найскладніше. Якщо впораєтесь з ним, то занесете в « карту успіху» 4 бала
Доповнити умову задачі так, щоб вона розв’язувалась виразом: 60 х 10 – 80 х 2
Автомобіль їхав зі швидкістю 80 км/год, а поїзд – 60 км/год.
Перевірка:
Задача 1. Серед поданих чисел знайти відповідь задачі : 30 ц, 25 ц, 27 ц
Задача 2. Серед поданих дій вибрати ті, що використали під час розв’язання задачі
Задача 3.
Додаткове завдання: рівняння № 950
І V. Підсумок уроку
Оцінювання: діти підраховують кількість зароблених балів і визначають рівень своїх знань.
- Прочитайте речення, яке отримали.
Учись, лічи, складай задачі,
Не зупиняйся ні на мить.
Хто математику полюбить,
Тому в навчанні пощастить.
Як ви розумієте цей вислів?
V. Домашнє завдання . Диференційоване: у кого виникли труднощі під час розв’язування прикладів – розв’язати приклади, у яких були допущені помилки. У кого виникли труднощі під час розв’язування задач - № 942. Спільне завдання : розв’язати задачу , яку не обрали під час самостійної роботи.