Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові ( закріплення).

Про матеріал
Урок математики у 4 класі із використанням диференційованих завдань та різних прийомів самооцінювання.В уроці передбачені різні форми роботи: колективна, групова, індивідуальна.
Перегляд файлу

                                Математика ( 4 клас)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові ( закріплення). Розв’язування задач вивчених видів.

Мета: удосконалювати навички письмового ділення; вчити самостійно здійснювати пошук шляхів розв’язання задачі; розвивати логічне  мислення;  удосконалювати вміння самоконтролю і самооцінки; виховувати старанність, наполегливість у навчанні, ініціативність.

                             

                                           Хід уроку

 

І.Організація класу

     Стали, дітки , підтягнулись,

     Один одному всміхнулись.

     На урок старанність не забудьте взяти.

      Сіли всі рівненько: починаєм працювати.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

     Сьогодні ми підводимо підсумок за темою « Ділення на двоцифрове число». Кожен зможе оцінити свої знання з цієї теми, перевірити вміння розв’язувати задачі вивчених видів, приклади. А допоможе нам в цьому                     « карта успіху», в яку ви будете заносити зароблені вами бали за виконання різних завдань. Це дасть вам змогу зрозуміти, що ви знаєте добре, а над чим ще треба попрацювати.

     Сьогодні ви маєте змогу стати режисерами нашого уроку. Вам необхідно розмістити етапи уроку відповідно до логічної послідовності.( План уроку записаний на смужках паперу. Вчитель переміщає пункти плану в залежності від того, як діти пропонують їх розмістити. Діти повинні пояснити, чому саме так необхідно розмістити пункти плану)

  • Яке основне правило ми повинні пам’ятати під час складання плану уроку? ( Всі завдання повинні бути розміщені від простого до складного)

 

 

                1. Повторення алгоритму ділення. Гра « Знайди помилку»

 2. Усні обчислення. Гра « Конструктор»

 3. Розв’язування прикладів на ділення

 4. Каліграфічна хвилинка

 5. Диференційована самостійна робота ( Задачі)

 6. Бліц-турнір з  розв’язування задач

 7. Творча робота над задачею

 8. Підсумок уроку

- Виконавши всі завдання, ви зможете прочитати речення, яке може бути девізом кожного уроку математики. ( На зворотному боці смужок з планом уроку – частина речення)

 Приступаємо до виконання плану уроку.

ІІІ. Закріплення і узагальнення вивченого

  1. Усні обчислення

З’єднати вираз з його значенням

( У кожного картка)

120 х 5 540

 399 : 3 600

 3200

  270 х 2 270 : 30 133

 630 : 9 7                             120

      20

1000 : 50 40 х 80 9


Перевірка «методом пазлів»

Самооцінка: 3б. – все правильно, 2б. – 1-2 помилки, 1б.- 3-4 помилки, 0б.- більше помилок

  • Що повторили під час виконання цього завдання?
  • Яке число виявилось зайвим? ( 120)
  • Добутком яких чисел воно є? ( 30 і 4; 3 і 40; 2 і 60 ; 6 і 20 ; 120 і 1 ;            

     12 і 10)

 

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Скільки одиниць другого розряду у числі 120? (2 )
  • Напишіть каліграфічно цифру 2 ( Пояснюю правопис)
  • Підкресліть ті, що найбільше відповідають зразку.
  1. Повторення алгоритму ділення. Гра « Знайди помилку»( Усно)

87843 89 У частці повинно бути 3 цифри

801 9717

  774

  623

  151

 89

 623

 623

    0

 

 256500  27   У частці повинно бути 4 цифри. Недописали

 243 95   у частку нулі

   135

   135

 0

 

 

 419790  52 У частці повинно бути 4 цифри. Знесли 2 цифри

 416 872 підряд, а у частку нуль не записали

     379

     364

 150

 104

   46

 

Висновок : щоб не допустити помилок, треба добре знати алгоритм ділення багатоцифрового числа на двоцифрове.( Діти  говорять послідовність виконання ділення і поступово на екрані з’являється алгоритм)

 Алгоритм

  1. Знайти перше неповне ділене.
  2. Визначити кількість цифр у частці.
  3. Знайти цифру в кожному розряді частки.
  4. Знайти остачу, якщо вона є.

Пам’ятати : остача повинна бути меншою, ніж дільник.

Оцінювання : фішки( бонуси)

4. Робота в парах

На Землі є птахи, які безпомилково вказують прогнози на літо. Вони будують гнізда на піску. Висота гнізда залежить від того, яке буде літо: сухим чи дощовим. Якщо треба чекати дощів, то гнізда будують високі, щоб їх не затопило, а якщо сухим – низькими. Розшифруйте назву цих птахів.                           ( Фламінго)

 Кожен розв’язує 4 приклади. Записують відповіді в рядок і підставляють відповідні літери. Якщо прочитали назву пташки, розв’язали правильно.

 Перевірка за еталоном( так дізнаються, хто допустив помилку).

Самооцінка: скільки правильно розв’язаних прикладів, стільки і балів.

 

3248: 16                      8772 : 43

9889 : 31                      24583 : 61

34974 : 87                    7475 : 13

17061 : 33 44918 : 74

 

5. Бліц-турнір з розв’язування задач

(Діти записують результати обчислень на сигнальних листах. Один учень відповідає , решта сигнальними картками показують, чи згодні з відповіддю. Після завершення виконання обмінюються сигнальними блокнотами і в                « карту успіху» один одному заносять відповідну кількість балів)

 

  1. Мама принесла 200г малини і розділила її порівну між 4 дітьми. Скільки грам малини отримала кожна дитина? ( 50 г)
  2. Учень купив 30 зошитів по 90 к. кожен. Яка вартість всіх зошитів?             (27 грн.)
  3. Довжина сторони квадрата 6 см. Знайдіть його периметр і площу.
  4. Пішохід йшов зі швидкістю 6 км/год. Яку відстань він подолав?
  • Чи можна розв’язати останню задачу? ( ні)
  • Чому? ( Не вистачає даних: щоб знайти відстань, необхідно знати швидкість і час, а час – невідомий)
  • Що повторили під час виконання цього завдання?
  • Для чого нам потрібно вміти розв’язувати задачі такого виду?

Оцінювання:  бонуси за правильну відповідь

 

6. Диференційована самостійна робота

Задача 1. ( Умова на екрані)

З 16 га зібрали по 20ц пшениці з гектара, а з 10 га – по 33 ц з гектара. Яка середня врожайність пшениці на цих ділянках?.

Розбір колективно.

Поступово в ході розбору на екрані з’являється план розв’язування задачі:

1.)Скільки центнерів пшениці зібрали з 16 га?

2) Скільки центнерів пшениці зібрали з 10 га?

3) Скільки всього пшениці зібрали?

4) Скільки всього гектарів землі?

5) Яка середня врожайність пшениці?

- Чи потрібні знання про середнє арифметичне у повсякденному житті?

- Коли їх використовують у школі?

- Якщо ви правильно розв’яжете цю задачу, то зможете занести у « карту успіху» 2 бали. Якщо ж ви на ст.. 137 підручника знайдете подібну задачу і розв’яжете її самостійно, отримаєте 3 бала ( № 921)

А це завдання – найскладніше. Якщо впораєтесь з ним, то занесете в « карту успіху» 4 бала

 

Доповнити умову задачі так, щоб вона розв’язувалась виразом:                                  60 х 10 – 80 х 2

Автомобіль їхав зі швидкістю 80 км/год, а поїзд – 60 км/год.

  • Який це вид задачі?
  • Яка величина у задачах на рух знаходиться дією множення?
  • Згадайте, яким може бути запитання, якщо останньою є дія віднімання.

Перевірка:

 Задача 1. Серед поданих чисел  знайти відповідь задачі : 30 ц, 25 ц, 27 ц

Задача 2. Серед поданих дій вибрати ті, що використали під час розв’язання задачі

Задача 3.

  • Як ви доповнили умову задачі?
  • Яку відповідь отримали?

 Додаткове завдання: рівняння № 950

І V. Підсумок уроку

 

  • Які завдання були особливо цікавими?
  • З якими завданнями легко впорались?
  •  Над чим ще треба попрацювати?

Оцінювання: діти підраховують кількість зароблених балів і визначають рівень своїх знань.

 - Прочитайте речення, яке отримали.

   Учись, лічи, складай задачі,

   Не зупиняйся ні на мить.

   Хто математику полюбить,

   Тому в навчанні пощастить.

Як ви розумієте цей вислів?

V.    Домашнє завдання . Диференційоване: у кого виникли труднощі під час розв’язування прикладів – розв’язати приклади, у яких були допущені помилки. У кого виникли труднощі під час розв’язування задач - № 942. Спільне завдання : розв’язати задачу , яку не обрали під час самостійної роботи.

doc
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
9698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку