Інтегрований урок з математики і природознавствау 3 класі
Тема:
Множення одноцифрового числа на двоцифрове. Розв'язування задач. Периметр прямокутника. Птахи.
Інтегрований урок з математики і природознавства у 3 класі
Тема:
Множення одноцифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач. Периметр прямокутника. Птахи.
Мета:
Формування предметних компетентностей: навчитизастосовувативобчисленняхправиломноженнясуминачислоувипадкумноженнядвоцифровогочисланаодноцифрове;виконуватимноженнядвоцифровогочисланаодноцифрове; закріплювати вміння розв’язувати задачі на спосібзнаходженняоднаковоївеличини(зведеннядоодиниці),обернені до них задачі.
розв’язуватизадачінаобчисленняпериметрапрямокутника;
продовжити формувати уявлення про птахів, як частину живої природи, їх різноманітність , розуміння про значення птахів для людини, закріплювати вміння ділити птахів за способом живлення, оцінювати свою роль в охороні птахів; розвивати мислення, мовлення, спостережливість, допитливість, вміння виділяти головне та робити висновки; виховувати естетичне сприйняття світу, любов до птахів, бажання їх оберігати.
Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу, розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати парах, групах,виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; інформацйної: розширити знання учнів про птахів.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання:
мультимедійна презентація, аудіозапис голосів птахів, фотоілюстрації птахів, дидактичний роздатковий матеріал, модель годівнички.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Вчитель:За тим, як старанно ви будете працювати, сьогодні будуть спостерігати гості. Привітайтесь з ними, будь ласка.Сідайте.
Я хочу вас запросити на незвичайний урок.А для того, щоб ваші сподівання від уроку здійснилися, що ми візьмемо в помічники?
(Учні: Уважність, працелюбність, знання.)
ΙΙ. Перевірка домашнього завдання
ΙΙΙ. Підготовка до роботи на уроці.
Нехай весняний настрій допомагає нам в роботі .
( Відповіді дітей)
(Слухання співу пташок)
ΙV. Прогнозування теми уроку.
(Довести думку, що на уроці буде йти мова про птахів).
(Звернути увагу на сидіння під час письма)
(Підготовлені учні)
V. Актуалізація опорних знань.
1. Каліграфічна хвилинка.
( Під диктовку вчителя.)
10 • 5 •10 : 100 • 6 + 6 • 10 = 360
Самооцінювання результату
За число – 1б.
За написання – 1б.
Слайд 2
Інформація «Довідникового бюро»
360 видів птахів живе в Україні.
2. Математичний диктант.
( Біля дошки 1 учень.)
А) Суму чисел 6 і 4 збільшити у 10 разів . (100)
Б) Знайди половину числа 100 . (50)
В)80 зменши на добуток чисел 9 і 5 ( 35)
Г) Перший множник 14 , другий – 1. Знайди добуток. (14)
Ґ) 100 збільшити у 4 рази. (400)
Д) Знайди суму чисел 500 і 300 (800)
Є) Від числа 250 відняти 5 десятків (200)
Ж) Від добутку чисел 40 і 10 відняти 20 (380)
Робота в парі. Взаємоперевірка.
Самооцінювання результату.
(Якщо все правильно – 2б. , якщо 1 – 2 помилки – 1б., якщо більше – 0б.)
Слайд 3
Інформація «Довідникового бюро»
Цифри математичного диктанту позначають масу деяких пташок.
100г – важить зозуля
50г – ластівка
35г – горобець
14г – синиця
400г – сова
800г – яструб
200г – сойка
380г – голуб
VΙ. Підготовка до вивчення нової теми
- Який розділ ми з вами зараз вивчаємо?
Множення і ділення на одноцифрове число.
Усний рахунок.
Вирази на дошці
80 : 8 = 700 : 7 =
30 • 3 = 60 : 3 =
200 • 4 = 900 : 3 =
24 • 3 =
VΙΙ. Вивчення нової теми
Слайд 4
Давайте пригадаємо на які групи поділяються птахи за способом живлення.
(Рослиноїдні, комахоїдні, хижі, всеїдні)
1.Робота в групі
Обговорення результатів роботи групи.
Висновок.
Розкласти число на десятки і одиниці, помножити ,результат додати.
Первинне закріплення.
13 ∙ 3 = 39 - голуб
23 ∙ 4 = рослиноїдні 92 сойка
17 ∙ 3 = 51 – зозуля
28 ∙ 3 = комахоїдні 84 - ластівка
22 ∙ 2 = 44 - сова
18 ∙ 4 = хижі 72 – яструб
18 ∙ 3 = 54 – синиця
29 ∙ 2 =всеїдні 58 - горобець
Підсумки.
Учні зачитують відповіді і називають представників кожної групи.
Слайд 5
Фізкультхвилинка
Слайд 6
2.Робота з підручником
Самостійне виконання № 808 (2)
Диференційовано
(Біля дошки 1 учень.)
Взаємоперевірка.
Самооцінювання результату.
Всі приклади – 3б. 1- 2 п. – 1б
4 приклади – 2б. › половини – 0б.
VΙΙΙ. Розвиток математичних знань
( Знищують гусінь, комах на плодових деревах)
«Довідникове бюро»
Шукаючи собі поживу, птахи знищують, неймовірну кількість шкідливих для дерев комах і гусениць.
Наприклад: за 1год зозуля з’їдає 100 гусениць,
ластівка до 200г комах за день
синиця за 1год з’їдає приблизно масу свого тіла 14г
Задача
Слайд 7
2 синиці за сезон оберігають від комах 40 плодових дерев. Скільки дерев вбережуть 5 синиць?
Аналіз задачі.
Біля дошки 2 учні.
Взаємоперевірка.
Задача для високого рівня.
1 синиця у літній день з’їдає 14 г комах . Скільки грамів комах з’їдять 2 синички за 3 дні?
Самооцінювання результату.
1)Задача – 3б., перша дія – 1б. , невірно – 0б.
2) високий рівень 3 б
2.Робота з геометричним матеріалом.
«Довідникове бюро»
Слайд 8
Якщо ми будемо берегти комахоїдних птахів, у нас завжди буде велика армія невтомних працівників, які захищатимуть ліси й сади від шкідливих комах та їх личинок.
Щоб зберегти наших крилатих друзів, треба насамперед не знищувати їх самих, а також не чіпати їхні гнізда. Птахам часто бракує зручних місць для гніздування, тому треба розвішувати в лісі, парках, садах штучні гніздівлі. Зима, початок весни важкий час для птахів, особливо для дрібних. Їжі бракує і не завжди її можна знайти. Тому треба підгодовувати птахів, влаштовуючи їм «пташині їдальні», розвішуючи годівнички на деревах, кущах.
Слайд 7
Для виготовлення годівнички потрібно взяти дерев’яну дощечку шириною 20см і довжиною 25см. Знайдіть периметр цієї дощечки.
Р = 2∙(20 +25)= 90см
В. 90см
ΙV. Підсумки уроку
Результати самооцінювання.
Домашнє завдання