Урок з математики у з класі. Тип уроку - формування вмінь та навичок. Урок складений з методичним коментарем, Використані сучасні технології, методи та прийоми: урок проведений у формі казки із мультимедійним супроводом, інтерактивна гра «Мікрофон», вправа «Очікування», система «Самооцінювання», музична фізкультхвилинка, робота в парах та групах, використані картки . Організовано рефлексію учнів. Використані прийоми стимулювання зацікавленості учнів до навчального матеріалу: створено ефект здивування, захоплення, та ситуації успіху.
|
|
Тема: Множення чисел 1 і 0. Множення на 1 і 0.
Мета: Ознайомити учнів з випадками множення 0 або 1; з’ясувати відмінність у поясненні правил множення чисел 1і 0 та множення на 1 і 0; вправляти учнів в обчисленні виразів, які включають множення з числами 0 і 1; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати інформацію, вміння розв’язувати задачі; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати відповідальне ставлення до навчання, дружнє ставлення до товаришів.
Обладнання: Мультимедійний супровід, картки для самооцінювання, картки для індивідуальної роботи, підручник «Математика 3 клас» М.В. Богданович.
Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок.
Форма проведення: Урок – казка.
Хід уроку І. Організаційний момент. Слайд 2 1.Привітання. Доброго ранку, доброго дня,- вітаєте ви і вітаю вас я. Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, працюють голівки і сяють усмішки.
• Правило піднятої руки; співпраця у групах; вміння слухати інших; працювати творчо; працювати активно . - А також будете протягом уроку себе оцінювати. Якщо ви все зрозуміли і правильно виконали завдання – на кожному етапі уроку малюєте червону квіточку, якщо були незначні помилки - жовту квіточку, якщо тяжко було працювати – синю квіточку. Слайд 5. Було легко працювати Були незначні помилки Було важко працювати, припускався помилок У кожної дитини картка для визначення самооцінки.
2. Вправа «Очікування». – Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? На що сподіваєтесь?(Учні висловлюють свої очікування. Починають так: «Я очікую...») - Колись дуже давно, жило одне число і звали його Нуль. Ось якось вирішив він пошукати собі друзів і вирушив у подорож до країни Множення. Йде наш Нулик і раптом зустрів Одиничку. Вона почала насміхатися над Нуликом. -Ти – нуль, число нікчемне. Не стій зі мною, бо мені це зовсім неприємно! А нуль на це: - Поглянь на себе: ти ж у нас мала та худорлява, та станеш більше в десять раз,коли я стану справа! Нехай не кажуть, що нулі такі нікчемні та малі. Погодилася Одиничка з Нуликом і попросила у нього вибачення. Вони стали друзями і пішли разом до країни Множення. Йдуть вони і зустрічають принцесу Каліграфію. Слайд 6 - Принцесо Каліграфіє, ми хочемо з вами подружитися. - Я згодна. Тільки ви повинні виконати завдання. ІІ. Актуалізація опорних знань. Слайд 7 1.Каліграфічна хвилинка. Слайд 8 - Згадаємо правила написання цифр 0 і 1. - Складіть з цифр 0 і 1 всі можливі числа та запишіть їх у порядку зростання. 10, 11, 100, 101, 110, 111, 1000. - Оцініть себе на цьому етапі уроку. Слайд 9 - Йдуть Нулик і Одиничка далі. Раптом зустрічають чудернацький знак, якого звуть Питання. - Ми хочемо подружитися з тобою і потрапити до країни Множення. - Згодний. Але потрібно виконати завдання. 2. Усний рахунок. а) Що більше — сума чи добуток чисел 2, 4, 0, 5, 1? 2 • 4 • 0 • 5 • 1 2 + 4 + 0 + 5 + 1 б) Знайти помилки. 5 • 4 = 21 4 • 7 = 49 2 • 2 = 4 3 • 7 = 21 6 • 9 = 72 4 • 6 = 24 в) Обчислити периметр прямокутника, якщо: його довжина дорівнює 9 см, а ширина втричі коротша; 3. Робота з картками (диференційовано) Картка №1(високий рівень) Задача. Камінь, який падає, пролітає за першу секунду 4 м 9 дм, а за другу наступну – на 9 м 8 дм більше, ніж за попередню. Яку відстань пролетить камінь за третю секунду?
Картка № 2 (достатній рівень) За кодом розшифруйте слово. Слайд 10. 86 8 9 29 28 11 м о е н ж я 95 – 72 : 8 = 86 – М 32 : 8 + 25 = 29 – н (75 – 11) : 8 = 8 – о 40 : 5 + 20 = 28 – ж (70 – 7) : 7 = 9 – е 64 - 7 • 5 = 29 - н 20 + 36 : 4 = 29 - н 67 – 7 • 8 = 11 - я Картка №3 (середній рівень) Обчислити приклади. (70 – 7) : 7 = 9 20 + 36 : 4 = 29 67 – 7 • 8 = 11 64 - 7 • 5 = 29 40 : 5 + 20 = 28 4. Гра «Мікрофон». Слайд 11 - Назвіть компоненти дії множення. - Що означає 1 множник? - Що означає 2 множник? - Продовжить речення: „ Дія множення – це…” ( додавання рівних доданків.) 5.Підготовча вправа. - Поміркуйте, яке завдання треба виконати? (Замінити суму добутком) Слайд 12 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 = 9 • 4 + 9 + 9 + 9 = ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Передбачення теми уроку. - Передбачте тему уроку.(Діти висловлюють свої думки.) Слайд 13,14,15,16. - Прийшли Нулик та Одиничка до країни Множення. Там їх зустріли і провели до короля країни . - Ваше величносте, будь ласка, допоможіть нам знайти багато друзів. - Ні, це неможливо! - Але чому !? Чому !? Чому !? - Ваші друзі – це учні і ви повинні їм допомогти ознайомитися з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; з’ясувати відмінність у поясненні правил множення чисел 1і 0 та множення на 1 і 0; вправляти в обчисленні виразів, які включають множення з числами 0 і 1. І тільки тоді, як учні зрозуміють, у вас буде дуже багато друзів. IV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 17 1.Робота за підручником. Завдання 730, с. 116. Слайд 18 Заміни, де можна, додавання множенням. 5 + 5 + 5 = 1 + 1 + 1+ 1 = 0 + 1 + 0 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 61 + 16 = 7 + 7 + 7 – 7 = 14 + 41 = 8 + 8 + 8 = Розв’яжіть. Слайд 19 1 • 4 = … 1 ∙ 5 =… 1 ∙ 3 =… - Як розв’язали? Що цікавого помітили? Зробіть висновок. Висновок: при множенні 1 на будь-яке число у добутку отримаємо число. Виконайте дії. Слайд 20 0 • 5 = … 0 ∙ 3 =… 0 ∙ 6 =… - Як розв’язали? Що цікавого помітили? Зробіть висновок. Висновок: при множенні нуля на будь-яке число отримаємо нуль. Правила множення: 1 • a = а, 0 • a = 0. • Робота за підручником. Слайд 21 Завдання 731, с. 116. - Тепер виконайте обернену операцію: замініть множення додаванням і знайдіть значення виразів: 0 • 4= 1 • 6= 9 • 1= 7 • 0 = - Чи всі вирази можна замінити сумою? ( При розв’язанні виникає проблемна ситуація). Слайд 22 - Що робити? (Пропозиції дітей. Скористатися переставною властивістю дії множення.) Обчисліть вирази. - Який висновок можна зробити? При множенні будь-якого числа на 1, одержимо те саме число. При множенні будь-якого-числа на 0, одержимо 0. Правила множення: а ∙ 1 = а, а • 0 = 0. Слайд 23 Правила множення: 1 • a = а ∙ 1 = а, 0 • a = а • 0 = 0. Фізхвилинка. Слайд 24 V. Первинне закріплення. Виконайте ! У вас все вийде! Слайд 25 Робота за підручником. Слайд 26 Завдання 732, с. 116 з коментуванням. 4 • 1 • 0 (6 + 5) • 0 0 • 5 • 3 1 • 8 4 • 1 + 0 (6 + 5) • 1 0 + 5 • 3 8 • 1 VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Переконайтеся! Ви навчилися! Слайд 27 1.Робота в парах. Слайд 28 Андрійко вихвалявся, що самий перший в класі обчислив вирази. Давайте перевіримо, чи правильно він їх обчислив. 62∙ ( 38-37)=1(62) 36:4∙0=9(0) 1∙6∙5=5(30) 9∙0∙9=81(0) - Чи добре поспішати? А вихвалятися? Чому Андрійко припустився помилок? Давайте йому допоможемо. Уявіть, що одиниця – це дзеркало. Що побачить будь-яке число, коли загляне в таке дзеркало? ( Себе.) Отже,… - А нуль – це великий чарівний капелюх. Якщо ним накрити будь-яке число, то бачить ми будемо тільки… капелюх. - Сподіваюсь, що ви Андрійкові допомогли і самі краще запам’ятали правила множення. Оцініть себе. VІІ. Розвиток математичних знань. 1.Робота за підручником. Слайд 29 а) Завдання 733, с. 116. Обчисли усно способом округлення, а потім перевір письмово. Учні біля дошки розв’язують вирази письмово. 378 + 294 724 – 585 895 – 470 549 + 393 675 – 394 615 – 198 б) Задача 734, с. 116. Колективний аналіз задачі. Самостійно записати розв’язання по діях. Слайд 30
2.Робота в групах. Слайд 31 (Пошукова діяльність). Задача 735, с. 116. Ознайомлення зі змістом задачі. Сосна може рости до 600 років, береза - на 350 років менше, а верба – у 6 разів менше від сосни. Що може рости довше – береза чи верба – і на скільки років? Серед трьох варіантів знайди вірну відповідь на запитання задачі. Доведіть свою думку. А) Верба росте довше на100 років. Б) Береза росте довше на 250 років. В) Береза росте довше на 150 років. 3.Цікава математика. Задача 736, с.117. Слайд 32 У понеділок гусениця почала повзти вгору по дереву заввишки 9 м. За день вона піднімалась на 5 м, а за ніч опускалась на 2 м. Якого дня гусениця доповзе до вершини дерева? ( Кожну добу гусениця проповзає 3 м (5 – 2 = 3). Повзе 3 доби (9 м : 3 м = 3 доби). Понеділок, вівторок, середа. У четвер гусениця доповзе до вершини дерева). VІІІ. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання. Слайд 33
Перевірка очікувань – Діти, чи ствердилися ваші очікування? Самооцінюваня. Діти підводять підсумки своїх досягнень на уроці на картках. -Розкажіть про результати власних навчальних досягнень, починаючи речення словами: «Я знаю...», «Я розумію...», «Я вмію...», «Мені вдається...», «Мені ще слід попрацювати...», «Я намагаюсь...», «Я прагну...». На дошці діти вивішують квіточку, яка найбільше переважає серед всіх, таким чином бачимо, результат самооцінки всього класу. Домашнє завдання за вибором: Середній рівень – приклади 737с.117 Достатній рівень – приклади 737,задача 738, с. 117 Високий рівень – задача 12 с.115, задача 738, Слайд 34 Література: 1.Початкове навчання та виховання №28 (284) Жовтень 2011р. 2.Уроки математики – 3клас. Посібник для вчителя – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010 – 208с. 3. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів - К. : Видавничий дім – «Освіта», 2011. – 392 с. 4.Інтернет ресурси.
|
Методичний коментар
Організую навчальну діяльність, вчу виконувати всі настанови вчителя
Формую вміння самооцінювання результатів навчання
Вчу визначати уміння і навички, які діти хотіли б отримати.
Застосування знань вивчених на попередніх уроках Удосконалюю каліграфічні навички написання цифр, мисленнєві операції
Формую уміння і навички усних обчислень
Формую навчально – інформаційні уміння і навички роботи з роздатковим матеріалом, ІКТ
Формую спілкування у процесі навчання
Розвиваю логічне мислення
Формую визначення теми і мети навчальної діяльності
Формую навички роботи з підручником
Формую мисленнєві операції, вчу робити висновки-узагальнення
Використовую проблемний метод навчання
Попереджаю порушення постави
Формую співпрацю в парі
Розвиваю самостійність
Вчу співпрацювати в групах
Розвиваю мисленнєві операції
Формую контроль послідовності виконання завдання
Формую навички перевірки результатів навчання Вчу висловлювати оцінні судження щодо роботи на уроці
|