Конспект уроку з математики для 3 класу "Множення чисел на 10 і 100"

Про матеріал

Конспект уроку з математики "Множення чисел на 10 і на 100"ознайомить учнів з випадками множення чисел на 10 і на 100, закріпить знання учнів про табличне множення і ділення.

Перегляд файлу

Тема. Множення чисел 10 і 100. Задача, обернена до задачі на суму двох добутків. Птахи лісу.

 Мета: з математики: ознайомлювати учнів з випадками множення чисел 10 i 100; закртлювати знания про табличне множення i ділення, навички письмового додавання i віднімання; повторювати принципи розв'язування задач на знаходження суми двох добутків; ознайомлювати учнів в розв'язанням обернених задач до задачі на знаходження суми двох доданків; розвивати мислення, уяву, уміння лаконічно висловлювати свої думки; удосконалювати навички порівняння геометричних величин; вихо-вувати прагнення швидко i правильно виконувати математичні завдання;

з природознавства: збагачувати знання учнів про ліс та його мешканців; показати роль лісу в біосфері; закртлювати знання про зимуючих птахів, їх поведінку взимку; виявити взаємозв'язок людини з навколишнім середовищем; збагачувати знан­ня учнів цікавостями про природу; виховувати бе­режливае ставлення до природи, любов до точної науки — математики.

Обладнання: магнітофонний запис «Голоси ліcy»; силуетні  картинки птахів, що розігрують на аукціоні; молоточок; індивідуальні картки (для роботи в парах); «Правила для тих, хто вирушає до лісу».

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Девіз уроку:

Щоб робота в нас кипіла,

 Працювати будемо

Швидко, дружно і умілo!

Bci готові  до уроку?

Так 

Чудова є ідея в мене:

Я пропоную вам, малята,

 Сьогодні в лісі побувати!

Згодні ?

— Діти, що ми називаемо лісом? (Jlic — це багато дерев.)

Звучить фонограма «Голоси лісу».

—Правильно, але ліс — це не тільки дерева, а й безліч живих організмів: дерева i кущі, трави й гриби, квіти i комахи, птахи та звipi. Усі вони
разом — це i є справжній ліс!

II.Мотивація пізнавальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

—Сьогоді ми побуваємо на аукціоні, з якого ви дізнаєтеся багато цікавого про життя лісу та його мешканців. Але будьте уважними! За кожним ку-
щиком може сховатися серйозне завдання, адже у нас — не простий аукціон. 3 собою в подорож ми запросили науку Математику.

—Що таке аукціон? Про це ми запитаемо у «Довідкового бюро»

Довідкове бюро

       Це публічний продаж, на якому покупцем стає той, хто запропонує найвищу ціну.На нашему аукціоні ви сплачуватимете сво­ими знаннями.

Про те, що розігруватиметься, ви дізнаетеся, коли розв'яжете приклади i застосуете математичний ключ.

III.Проведення аукціону

1. Математичний ключ

4 + 4-0 = 4                   (8 + 1)-1 = 9

6 + 1 • 1 =7                    30 : (5 - 0) = 6

(4+ 4)-0 = 0           8-0 + 8:1 = 8

8 • (0 + 8) = 64          5-0 + 5:1 = 5
10-0+10 = 10 .

►►Бліцопитування

-Що ми отримуемо при множенні будь-якогочисла на 1, 0?

-При діленні будь-якого числа на 1, саме число?

-При діленні нуля на будь-яке число?

-На що ділити неможливо?
Розгляньте таблицю.

 

0

4

5

6

7

8

9

10

64

и

п

с

X

а

л

т

У

і

-Де поділися з лісу птахи?

Сороки, галки, ворони, голуби, синиці пере­летіли ближче до оселі людей. Важко шукати їжу взимку, стає холодно.Повісимо годівничку. (Учитель вішає ма­люнок.)

-Чим найбільше люблять ласувати птахи взим­ку? (Насіння, крихти хліба, ягоди горобини, сало)

На аукціоні ми купуватимемо їжу для птахів.

2. Математичний диктант

*Синиця з'їдає за добу 20 г комах. Скільки грамів комах вона з'їсть за 3 дні? (60)

*Ворон живе 70 років, а горобець — 12 років. На скільки довше років живе ворон, ніж горо­бець? (58)

*Два горобчики стрибали по двору і знайшли 14 зернинок.

Скільки зернин знайшов один горобчик, якщо вони знайшли порівну?(7)4)

*Синичка відкладає в гніздо 10 яєчок, а дя­тел — 5 яєць.

У скільки разів синичка відкладає більше яєць, ніж дятел? (Удвічі)

*Дятел 6 годин поспіль поїдав короїдів,, по 8 щогодини. Скільки знищив шкідників? (48)

*На дереві сім гнізд було. По вісім пташок в них жило.

Не полохайте ви їх! Полічіть же! Скільки всіх? (56)

Перевірка відповідей. (їжу для годівнички отримає учень, який швидше, правильно і каліграфічно запише всі відповіді.)

Учитель ударом молотка сповіщає: «Продано!»

Учень-«покупець» ставить їжу в годівничку.

3. Картки для опитування

7 • 3 • 1 0 • (8 + 3)

*За добу 3 сови вловили по 8 мишей кожна, а за другу добу — 15 мишей. Скільки всього мишей вполювали сови за дві доби?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вступна частина

-Рахували ви на славу,

 Вам хвала і користь справі.

І за це дозволю, діти,

Вам плакат відкрити!

На дошці — плакат «Орнітологія — наука, що вивчає птахів».

-Хто це стільки шишок накидав?

- Як ви га­даєте, дітки? (Шишкарі, дятли)

Знову я звертаюся по допомогу до учнів!

►► Довідкове бюро

 Шишкарі — це темно-червоні птахи з тем­ними крилами й хвостами. Вони лущать шишки,їх легко впізнати за великими дзьобами, у яких
верхня частина загнута вниз, а нижня — вгору.

Шишкарі — це птахи, які розмножуються взимку. Пташенята народжуються голими, але холоду не бояться. Мати не злітає з гнізда, весь час гріє пташенят.

2.Підготовчі вправи. Робота в групах

—Шишкар приготував для нас завдання на шишках

 

1-ша шишка

2-га шишка

2-10

3 - 10

6 • 10

7 • 10

3    10

4 • 10

3-тя шишка

4-та шишка

4 • 10

5-Ю

8 • 10

2 ■ 10

5 • 10

6 • 10

Ударом молотка учитель сповіщає: «Продано!».

3. Пояснення нового матеріалу

►► Бесіда

—Розглянемо вправу 780.

Поясніть, як знаходити добутки 10 • 3 і 100 • 5.

 Зразок відповіді:Необхідно 10 помножити на 3. 10 — це один десяток. 1 десяток помножити на 3, буде 3 десятки, тобто ЗО. Отже, 10 • 3 = ЗО.

4.Первинне закріплення

Обчислити усно інші добутки вправи 780.

Із вправи 781 обчислити лише ті добутки, у яких першим множником є числа 1, 10.

До нашої годівнички прилетіла пташечка.
Що це за пташка?

 

—Що нам розповість про горобців довідкове

бюро?

►► Довідкове бюро

—Хто не знає цих зухвалих, сміливих і розумних пташок? Люди раптом вирішили, що від цієї сіренької пташки немає жодної користі, а от шкода велика — підрахували; щорічно горобець краде з полів більше, ніж півкілограма зерна.

Але вони приносять користь! Вигодовуючи пташенят, пара горобців щодня відловлює при­близно чотириста грамів шкідливих комах. Що­дня горобець з'їдає жуків і гусені більше, ніж важить сам. Пташенят виводить двічі-тричі за сезон.

►► фізкультхвилинка

Горобцям не до науки, Ох, давно вже терплять муки. Затекли і ніжки, й крила... Горобчиха зве до діла: — Ану, славні малюки, Станьте струнко, мов грибки, Крила вгору піднімайте, Головою покрутіть, Ніжками потупотіть, Навкруги себе оберніться, Швидше, швидше, не лініться! Стане легко й добре враз! Відпочили? Все гаразд!

—Ще одна пташка прилетіла! Відгадаємо за­гадку і дізнаємося, що це за пташка.

Пташечка я невеличка,

В мене білі щічки.

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та я пташка невеличка,

Називаюсь я... (синичка).

 Знову попрошу допомоги в учнів.

►► Довідкове бюро

 Синичка дуже рухлива. Причепившись до найтоншої гілочки, вона може висіти вниз голо­вою. Це можливо Тому, що у неї довгі пальці на
лапках. Гострим довгим дзьобиком синиця дістає з тріщини на деревах для себе поживу — комах,личинок. Узимку пташки їдять насіння.

Гнізда синички мостять у дуплах, штучних дуплянках. У гнізді з'являється 8-10 пташенят. Домівку залишають через 15-20 днів після наро­дження.

—Що нам синичка принесла? (Задачі)

—Чим ми віддячимо пташці за науку? (Купи­мо сала в годівничку.)

5. Задача

Одна сім'я шпаків за період гніздування зни­щить 10 гусениць за одну годину, а зозуля за одну годину може з'їсти 100 гусениць.

Скільки гусениць за одну годину з'їдять 7 сі­мей шпаків і 5 зозуль?

—Якщо відомо, скільки гусениць з'їдає сім'я шпаків і відомо, скільки є сімей, то про що можна дізнатися? Якщо відомо, скільки гусениць з'їдає зозуля і відомо, скільки є зозуль, то про що ми можемо дізнатися? Якою дією? Якщо буде відо­мо, скільки всього гусениць з'їдає сім'я шпаків і скільки гусениць з'їдають зозулі, то про що ми можемо дізнатися? Якою дією?

Самостійно записати розв'язання виразом за схемою:

  ]•[] + [.]•[]

Ударом молотка учитель сповіщає: «Продано!».

V. Розвиток математичних знать

1. Вправа 784

 Ще одна пташечка летить до нас.

Вірно людям я служу,

їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю. (Дятел)

►► Довідкове бюро

     У лісах нашої країни живе одинадцять ви­дів дятлів, які є санітарами лісу. Вони знищу­ють величезну кількість комах-шкідників. Дзьоб є знаряддям для добування корму. Язик із зару­бинами далеко висувається з рота, тому дятли мо­жуть діставати їжу зі щілин. Цих птахів у наших лісах небагато, тому вони потребують охорони.

-Яке завдання нам приніс дятел?

-Знайти значення виразів. (Вправа 784)

Четверо учнів працюють біля дошки.

Ударом молотка учитель сповіщає: «Продано!».

-Діти, до нас летить ще один птах. Настала весна. Хто першим із птахів сповістить про весну?

-Дійсно, прилетів до нас шпак. Він приніс геометричний матеріал. Навіщо?

2. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах

—Які фігури приніс шпак? (Трикутники,прямокутники і круги)

-Яку геометричну фігуру називають трикут­ником? (Фігуру, що має три кути.)

-Що таке квадрат? (Чотирикутник, у якого всі сторони рівні.)       

-Що таке прямокутник?

-Де ми можемо використати ці фігури, щоб допомогти шпакам? (Ми можемо змайструвати шпаківню.)

-Змайструємо шпаківні? Берімося до діла!

-З геометричних фігур за допомогою вчителя діти «будують» шпа­ківні.

Ударом молотка учитель сповіщає: «Продано!».

V!. Підсумок уроку

-Будьте, діти, вірними, щирими і бережіть пташок, які відлітають у вирій, і тих, що зиму­ють у нас.

-Якщо урок сподобався, намалюйте сонечку посмішку.

-Що ми робили на уроці? Запишіть на про­мінчиках.

 Як ви допомагатимете птахам?

Рахували ви на славу, Вам хвала і користь справі. І за це дозволю, діти, Ще один плакат відкрити!

На дошці — плакат «Де багато пташок, там не буде комашок!».

—Сьогодні ми допоможемо пернатим друзям,
а завтра вони допоможуть нам зберегти врожай.

Всі ви добре працювали, На уроці не дрімали, Гарно руки піднімали Й знань багато упіймали!

VII.Оцінювання робіт учнів на уроці

 Хто купив їжу для птахів?

VI!!. Домашнє завдання

Виконати вправи № 785, 786 (783), підготува­ти розповідь про шпаків.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
2752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку