Інтегрований урок з математики та фінансової грамотності

Про матеріал
Мета: на прикладі задач з реального життя навчити учнів застосовувати математичні знання для вирішення фінансових питань, розвивати вміння планувати бюджет, аналізувати витрати та приймати обґрунтовані фінансові рішення. Цілі: - закріпити навички виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання, множення, ділення); - навчитися розв'язувати задачі з використанням математичних операцій; - ознайомити учнів з поняттями доходів, витрат та заощаджень; - пояснити важливість економії та розумного використання грошей.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та фінансової грамотності

Тема: Розв’язування задач на повторення.

Мета: на прикладі задач з реального життя навчити учнів застосовувати математичні знання для вирішення фінансових питань, розвивати вміння планувати бюджет, аналізувати витрати та приймати обґрунтовані фінансові рішення.

Цілі:

  •           закріпити навички виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання, множення, ділення);
  •           навчитися розв'язувати задачі з використанням математичних операцій;
  •           ознайомити учнів з поняттями доходів, витрат та заощаджень;
  •           пояснити важливість економії та розумного використання грошей.

Епіграф уроку. Математика вчить нас мислити логічно, а фінансова грамотність — приймати мудрі рішення.

 

ХІД УРОКУ

 Вчитель. Добрий день, діти! Сьогодні у нас особливий урок, на якому ми об'єднаємо наші знання з математики та фінансової грамотності. Ви, напевно, не раз чули від батьків, як важливо вміти рахувати гроші та планувати свої витрати. Чи замислювалися ви, як математика допомагає нам у повсякденному житті? Наприклад, коли ми йдемо до магазину, рахуємо кишенькові гроші або збираємо на омріяну покупку.

Математика — це не просто сухі числа та формули, це інструмент, який допомагає нам робити розумні рішення. Сьогодні ми дізнаємося, як за допомогою арифметичних дій можна легко керувати своїм бюджетом. Ми будемо вчитися розраховувати витрати, доходи, заощадження та навіть знижки в магазинах. Наш урок допоможе вам зрозуміти, як правильно розпоряджатися грошима, щоб уникнути зайвих витрат і досягти своїх фінансових цілей.

Ми з вами виконаємо цікаві завдання, які покажуть, як математика і фінансова грамотність можуть працювати разом. Наприкінці уроку ви зможете краще розуміти важливість фінансового планування і будете готові застосовувати ці знання у своєму повсякденному житті. Тож давайте почнемо нашу подорож у світ математики та фінансів!

 

Актуалізація опорних знань.

 Бліц-опитування

 За правильну відповідь учні одержують дисконтну карту, куди будуть записувати отримані бали, які зможуть потім обміняти на сертифікат на оцінку. Дисконтна карта вже має 2 бали. Діти відповідають ланцюжком (один за одним).

  1. Назвіть компоненти дії віднімання.
  2. Назвіть компоненти дії ділення.
  3. Як знайти невідомий доданок?
  4. Як знайти невідомий від’ємник?
  5. Що таке десятковий дріб?
  6. Як додавати десяткові дроби?
  7. Як називається число, записане під рискою дробу?
  8. Як називається число, записане над рискою дробу?
  9. Як віднімати два десяткові дроби?
  10. Як перемножити два десяткові дроби?
  11. Як додавати дроби з однаковими знаменниками?

 

Застосування знань та вмінь

Це цікаво…

 Вчитель. Перш ніж почнемо розв’язувати задачі, розповім трохи цікавого. Скажіть, як називається наука про монети?

Вірно, нумізматика – це наука про монети та медалі. Вона допомагає нам зрозуміти історію та культуру різних країн. Колекціонери монет називаються нумізматами. Вони збирають старовинні та сучасні монети з різних куточків світу. Кожна монета має свою історію та особливості, що робить її унікальною. Наприклад, на монетах можуть бути зображені видатні історичні постаті або важливі події. Монети бувають різного матеріалу: золото, срібло, мідь та інші. Вивчаючи монети, можна дізнатися про економіку та розвиток суспільства. Нумізматика також включає дослідження банкнот і паперових грошей. Це захоплююче хобі, яке поєднує у собі знання з історії, мистецтва та географії.

 

Розв’язування задач

Вчитель. А тепер приступаємо до розв’язування задач. За кожну вірну відповідь учень отримує 1 бал на дисконтну карту.

1. У класі є в наявності купюри: 1 грн, 2 грн, 5 грн, 50 грн, 200 грн. За допомогою найменшої кількості купюр потрібно скласти суму:

  •           108 грн (50 грн + 50 грн + 5 грн + 2 грн + 1 грн)
  •           216 грн (200 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 1 грн)
  •           143 грн (50 грн + 50 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 5 грн + 2 грн + 1 грн)

2. Проставити найменування, щоб рівність була правильною:

  •           8 грн – 60 … = 7 … 40 коп
  •           10 грн – 2,5 … = 7 грн 50 …

 

Вчитель. Ми всі розуміємо, що перед тим як щось придбати, необхідно знати, скільки грошей це потребує, і лише тоді здійснювати покупку. Кожна людина має вміти розраховувати вартість товару та знати, скільки отримати решти. Тож зараз кожен із вас стане покупцем.

 

1. У покупця є одна банкнота номіналом 100 грн. Які банкноти він може отримати від продавця як решту, якщо купить товар на 75 грн?

 

2. У Петрика монети є,

П'ять по 2, і дві по 5,

Скільки грошей в його скриньці?

Треба швидко рахувать!

 

3. Скільки коштує рушник? (колективне розв’язування, кожен з учнів отримує по 1 балу)

- Скільки коштує рушник? – запитав покупець у продавця

- Вартість його в гривнях – найбільше число першої сотні, яке ділиться на 2, 3 і 5.

- А за скільки віддаси його? – продовжував покупець.

- Спочатку заплати , потім і ще вартості рушника та й вистачить з тебе.

Розв’язання

Вартість рушника– 90 грн.

Вторговано:

90 : 2 ∙ 1 = 45 (грн) – становить

90 : 3 ∙ 1 = 30 (грн) – становить

90 : 6 ∙ 1 = 15 (грн) – становить

45 + 30 + 15 = 90 (грн)

 

4. 1 кг ковбаси коштує 200 грн. Скільки потрібно заплатити за 200 г ковбаси? Яку решту буде отримано з 200 грн?

 

Вчитель. Уявіть собі, що ви зайшли до кафе і хочете замовити улюблені страви. Щоб зробити це правильно, вам потрібно вміти рахувати загальну вартість замовлення, а також визначати, скільки решти ви отримаєте. Ці навички дуже корисні, адже допоможуть вам завжди бути впевненими в своїх розрахунках і не переплачувати. Тож давайте разом вирішимо кілька задач і навчимося правильно рахувати в кафе.

 

1. Ціла піца з соком коштує 210 грн, а половина піци з соком коштує 130 грн. Скільки коштує сік?

Розв’язання

210 – 130 = 80 (грн) – коштує половина піци

80 + 80 = 160 (грн) – коштує ціла піца

210 – 160 = 50 (грн) – коштує сік

 

2. За порцію вареників заплатили 45 грн та ще половину її вартості. Скільки коштує порція вареників?

 

Вчитель. Крім того, що ми витрачаємо гроші на різні покупки та послуги, важливо також вміти зберігати їх. Зберігання грошей — це одна з ключових навичок фінансової грамотності, яка допомагає нам забезпечити собі стабільне майбутнє та бути готовими до непередбачуваних витрат. Найбезпечнішим і найнадійнішим способом зберігання грошей є розміщення їх у банках. Банки пропонують різні види рахунків для збереження коштів, які можуть приносити додатковий дохід у вигляді відсотків. Вони також забезпечують захист ваших грошей від крадіжок і втрат. Користуючись банківськими послугами, ми можемо зручно керувати своїми фінансами, здійснювати платежі та перекази, а також накопичувати кошти на важливі цілі, такі як освіта, покупка житла або подорожі.

У банках також можна купити валюти інших країн. Це зручно, коли плануєш подорожі в інші країни.

 

1. Розмістіть валютні одиниці в порядку зростання їх вартості відносно гривні: долар, гривня, євро, рупія. (Рупія, гривня, долар, євро)

 

Вчитель. А зараз пропоную розв’язати цікаві задачі.

1. Міській бібліотеці потрібно переїхати в нове приміщення з мінімальними затратами, а ще краще – безкоштовно. Як це зробити з мінімальними затратами:

Відповідь. Незадовго до переїзду директор запропонував усім жителям міста взяти в бібліотеці кілька книг для читання, щоб через деякий час повернути їх уже в новий будинок.

 

2. Є чотири коробки монет. В одній з коробок монети фальшиві. Треба за одне зважування на терезах з гирями визначити, в якій коробці фальшиві монети. Відомо, що маса справжньої монети 10 г, а фальшивої – 9 г.

Для знаходження відповіді, з першої коробки взяли одну монету, з другої – 2, з третьої – 3, з четвертої – 4. Після зважування дізналися, що загальна маса цих монет 97 г. У якій коробці були фальшиві монети?

Відповідь. Взяли 10 монет, їх маса 97 г. До 100 г не вистачає 3 г. Отже фальшивих монет взято 3. Фальшиві монети – в третій коробці.

 

Вчитель. Ми вже розглянули багато цікавих задач та прикладів, пов'язаних з грошима. Тепер давайте трохи відволічемося і подивимося на те, як люди в різні часи і в різних країнах висловлювали своє ставлення до грошей. Прислів'я та приказки — це короткі мудрі вислови, які передають важливі життєві уроки і народну мудрість. Давайте згадаємо деякі з них і подумаємо, що вони означають і чому гроші займають таке важливе місце у нашому житті. Хто може навести приклад прислів'я або приказки про гроші?

 

Прислів’я, приказки

  1. Гроші не ростуть на деревах.
  2. Гроші люблять рахунок.
  3. За гроші не купиш здоров'я.
  4. Гроші — хороший слуга, але поганий господар.
  5. Копійка гривню береже.
  6. Багатий не той, у кого багато грошей, а той, хто вміє ними розпоряджатися.
  7. За добре слово не платять грошей, а скажеш – усім приємно.
  8. За копійку аж труситься.
  9. Купив біду за гроші.
  10. Бабина гривня всім людям дивна.
  11. Велике діло гроші, а ще більше правда.
  12. Розум за гроші не купиш.
  13. Хоч в голові пусто, аби грошей густо.

 

Вчитель. Діти, сьогодні ми провели надзвичайно цікавий і корисний урок, де поєднали математику та фінансову грамотність. Ми навчилися рахувати гроші, розв'язувати задачі, пов'язані з витратами і заощадженнями, і дізналися про важливість правильного управління фінансами.

Ми зрозуміли, як зберігати гроші в банках, як робити розрахунки при покупках і отримувати решту. Ви дізналися, що гроші можуть бути фальшивими, і як можна визначити їхню справжність за допомогою математичних знань.

Також ми згадали багато народних прислів'їв та приказок про гроші, які містять у собі мудрість і допомагають нам краще розуміти важливість фінансової грамотності.

Пам'ятайте, що математика є невід'ємною частиною нашого життя, а вміння розпоряджатися грошима — це навичка, яка допоможе вам у майбутньому бути успішними і забезпеченими. Сьогодні ви зробили ще один крок до того, щоб стати фінансово грамотними і самостійними.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чапкіна Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гела Таміла Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 липня 2024
Переглядів
555
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку