Календарно-тематичне планування
уроків математики
у 5 класі на 2024 -2025 н.р.
(5 годин на тиждень, 175 годин на рік, I семестр – 80 годин; II cеместр – 95 годин)
Нова українська школа (НУШ)
Слава Україні!
МАТЕМАТИКА підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (автори А. Мерзляк, В. Полонський, М. Якір – Харків; «Гімназія», 2022) та модельною навчальною програмою «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.)
НАЗВА ТЕМИ |
Кількість годин |
||||
Повторення навчального матеріалу за курс початкової школи. |
14 |
||||
Натуральні числа і дії над ними. |
66 |
||||
Звичайні дроби. |
22 |
||||
Десяткові дроби і дії з ними. |
43 |
||||
Середнє арифметичне. Відсотки. |
16 |
||||
Повторення і систематизація навчального матеріалу + резерв часу |
14 |
||||
Тема 1. Повторення навчального матеріалу за курс початкової школи (14 год). |
|||||
Номер уроку |
Тема уроку
|
Дата проведення уроку
|
Кількість годин |
Примітки |
|
1. |
Натуральні числа, дії з числами. |
|
1 |
|
|
2. |
Математичні вирази, обчислення значень виразів без дужок та з дужками. |
|
1 |
|
|
3. |
Розв’язування рівнянь. |
|
1 |
|
|
4. |
Ділення з остачею. Розв’язування задач. |
|
1 |
|
|
5. |
Звичайні дроби з однаковими знаменниками. Порівняння дробів з однаковими знаменниками. |
|
1 |
|
|
6. |
Знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
7. |
Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами. Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
8. |
Числові і буквені вирази. |
|
1 |
|
|
9. |
Геометричні фігури на площині: точка, відрізок, промінь, пряма, кут, ламана. |
|
1 |
|
|
10. |
Геометричні фігури на площині: трикутник, квадрат, прямокутник, многокутник, коло, круг. |
|
1 |
|
|
11. |
Розв’язування сюжетних задач і вправ. Самостійна робота |
|
1 |
|
|
12. |
Узагальнення і систематизація знань. |
|
1 |
|
|
13. |
Діагностувальна робота №1 «Повторення вивченого у початковій школі» |
|
1 |
|
|
14. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
(66 год) |
|||||
Тема 2. Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Рівняння. (16 год) |
|||||
Розпізнає натуральні числа і число нуль; що таке числовий та буквений вирази; цифри і числа; Читає та записує натуральні числа в межах трильйона; визначає класи та розряди натурального числа; числові та буквені вирази, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; Подає натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків; числові та буквені вирази; Порівнює натуральні числа з різною і однаковою кількістю цифр; Порівняння натуральних чисел розуміє сутність арифметичних дій додавання, віднімання, Розв’язує рівняння, використовуючи правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій; Знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв; Застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок; арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ; Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами, використовуючи властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; Прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; Пояснює, що означає розв’язати рівняння, як знайти корені рівняння. |
|||||
15. |
Означення натурального числа. Натуральний ряд чисел. Число нуль. |
|
1 |
|
|
16. |
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
17. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
18. |
Порівняння натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
19. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
20. |
Округлення натуральних чисел |
|
1 |
|
|
21. |
Додавання натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
22. |
Властивості додавання натуральних чисел. Задачі на додавання натуральних чисел. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
23. |
Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
24. |
Задачі на віднімання натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
25. |
Числові та буквені вирази. Рівняння. |
|
1 |
|
|
26. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
27. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
28. |
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
1 |
|
|
29. |
Діагностувальна робота №2 «Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Рівняння». |
|
1 |
|
|
30. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
ТЕМА 3. Пряма. Відрізок. Промінь. Координатний промінь. Кут. Трикутник. Прямокутник. (15 год) |
|||||
Розпізнає на рисунках геометричні фігури, які вказано в змісті; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур; Володіє практичними навичками побудови відрізків, ламаних, прямих, променів, кутів, трикутників, прямокутників; називає елементи геометричних фігур; практичними навичками вимірювання довжини відрізка та величини кута й побудови відрізків і кутів за допомогою відповідних приладів; навичкою обчислення периметра многокутників; практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів; Позначає геометричні фігури; Розуміє, які фігури називають рівними; сутність процесу вимірювання довжини відрізка та величини кута; що таке периметр многокутника; Розрізняє види кутів, трикутників; Знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; одиницю вимірювання величини кута; Вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження довжини відрізка; Користується формулами обчислення периметрів рівностороннього трикутника, прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситуаціях; Визначає координати точок на координатному промені; Позначає на координатному промені точки із заданими координатами. |
|||||
32. |
Площина. Пряма. Промінь. Відрізок. Довжина відрізка. |
|
1 |
|
|
33. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
34. |
Координатний промінь. Шкала. |
|
1 |
|
|
35. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
36. |
Кут. Позначення кутів. |
|
1 |
|
|
37. |
Види кутів. Вимірювання кутів. |
|
1 |
|
|
38. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
39. |
Многокутник. Рівні фігури. |
|
1 |
|
|
40. |
Трикутник. Види трикутників. |
|
1 |
|
|
41. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
42. |
Прямокутник. |
|
1 |
|
|
43. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
44. |
Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація знань. |
|
1 |
|
|
45. |
Діагностувальна робота № 3 за темою «Пряма. Відрізок. Промінь. Координатний промінь. Кут. Трикутник. Прямокутник». |
|
1 |
|
|
46. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
Тема 4. Множення і ділення натуральних чисел. (17 год). |
|||||
Розуміє сутність арифметичних дій множення, ділення; сутність понять квадрата й куба натурального числа; Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами; навичкою обчислення квадрата й куба натурального числа; Використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; Застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ; Прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; Пояснює, що таке квадрат і куб числа; володіє навичкою обчислення квадрата й куба натурального числа; виконує множення та ділення натуральних чисел та ділення з остачею; Розуміє, що остача має бути меншою від дільника. |
|||||
47. |
Множення натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
48. |
Переставна властивість множення. |
|
1 |
|
|
49. |
Розв’язування типових вправ і задач. |
|
1 |
|
|
50. |
Сполучна властивість множення. |
|
1 |
|
|
51. |
Розв’язування типових вправ і задач. |
|
1 |
|
|
52. |
Розподільна властивість множення. |
|
1 |
|
|
53. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
54. |
Дія ділення та її компоненти. Ділення натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
55. |
Властивості ділення. Порядок виконання дій у виразах. |
|
1 |
|
|
56. |
Основні задачі на ділення. |
|
1 |
|
|
57. |
Ділення з остачею. Основні задачі на ділення з остачею. |
|
1 |
|
|
58. |
Степінь числа. |
|
1 |
|
|
59. |
Розв’язування задач, вправ, рівнянь. |
|
1 |
|
|
60. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
61. |
Урок узагальнення і систематизації знань за темою «Множенні і ділення натуральних чисел». |
|
1 |
|
|
62. |
Діагностувальна робота №5 «Множення і ділення натуральних чисел». |
|
1 |
|
|
63. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
Тема 6. Площі та об’єми фігур. Комбінаторні задачі. (14 год). |
|||||
Розуміє сутність процесу вимірювання площі прямокутника; сутність процесу вимірювання об’єму прямокутного паралелепіпеда; Знає одиниці вимірювання площі та співвідношення між ними; одиниці вимірювання об’єму та співвідношення між ними; Обирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження площі прямокутника; користується формулами для обчислення площ прямокутника та квадрата; Розпізнає на рисунках прямокутний паралелепіпед, куб, піраміду; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями просторових фігур, які вказано в змісті; Називає елементи вказаних просторових фігур; Позначає вказані просторові фігури; Має уявлення про розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середовища; Володіє навичкою обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда, зокрема за допомогою його розгортки; практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів; навичками обчислень величин за допомогою формул і складання формул за змістом задач; Вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеда; Користується формулами обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда та куба; наводить приклади формул; розуміє, як користуватися формулами; Добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані; Перевіряє правильність розв’язання задач. |
|||||
64. |
Поняття площі. Площа прямокутника, квадрата. |
|
1 |
|
|
65. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
66. |
Прямокутний паралелепіпед. Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
67. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
68. |
Піраміда. Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
69. |
Одиниці виміру об’ємних фігур. Об’єм прямокутного паралелепіпеда. |
|
1 |
|
|
70. |
Формули. Розв’язування прикладних задач, задач на рух, вартість товару. |
|
1 |
|
|
71. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
72. |
Комбінаторні задачі. |
|
1 |
|
|
73. |
Розв’язування задач. |
|
1 |
|
|
74. |
Розв’язування задач. |
|
1 |
|
|
75. |
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
1 |
|
|
76. |
Діагностувальна робота № 6 за темою «Площі та об’єми фігур. Комбінаторні задачі». |
|
1 |
|
|
77. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
78. |
Підсумковий урок за семестр. |
|
1 |
|
|
79. |
Семестрове оцінювання. |
|
1 |
|
|
80. |
Резерв часу. |
|
1 |
|
|
РОЗДІЛ II. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. |
|||||
Тема. 7. Звичайні дроби. (22 год). |
|||||
Розуміє, як утворюються звичайні дроби; сутність поняття мішаного числа — пояснює, яке число є мішаним, що являє собою ціла та дробова частина мішаного числа; Пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; користується розумінням сутності понять чисельника та знаменника дробу для знаходження частини від числа та числа за величиною його частини; Розрізняє правильні і неправильні дроби; Встановлює зв’язок між звичайними дробами і діленням натуральних чисел; Перетворює мішане число в неправильний дріб та неправильний дріб у мішане число або натуральне число; Порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками; застосовує поняття правильного і неправильного дробу для порівняння дробів; Виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; Застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні і відніманні дробів з однаковими знаменниками. правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок. |
|||||
81. |
Уявлення про звичайні дроби. |
|
1 |
|
|
82. |
Поняття звичайного дробу. |
|
1 |
|
|
83. |
Знаходження дробу від числа. |
|
1 |
|
|
84. |
Знаходження числа за його дробом. |
|
1 |
|
|
85. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
86. |
Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів. |
|
1 |
|
|
87. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
88. |
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
|
1 |
|
|
89. |
Застосування властивостей додавання до звичайних дробів з однаковими знаменниками. |
|
1 |
|
|
90. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
91. |
Дроби і ділення натуральних чисел. |
|
1 |
|
|
92. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
93. |
Доповнення правильного дробу до числа 1. |
|
1 |
|
|
94. |
Віднімання дробу від натурального числа. |
|
1 |
|
|
95. |
Мішані числа. |
|
1 |
|
|
96. |
Перетворення мішаного числа у неправильний дріб і навпаки. |
|
1 |
|
|
97. |
Додавання і віднімання мішаних чисел. |
|
1 |
|
|
98. |
Розв’язування задач, рівнянь і вправ із дробами. |
|
1 |
|
|
99. |
Розв’язування задач, рівнянь і вправ із дробами. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
100. |
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
1 |
|
|
101. |
Діагностувальна робота № 6 за темою «Звичайні дроби та дії з ними». |
|
1 |
|
|
102. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
Тема 8. Десяткові дроби |
|||||
Тема 8. Поняття десяткового дробу. Порівняння, округлення, додавання, віднімання десяткових дробів. |
|||||
Розуміє, як утворюються десяткові дроби; читає та записує десяткові дроби; визначає розряди десяткового дробу; сутність поняття округлення чисел та важливість його практичного застосування; Володіє прийомами порівняння десяткових дробів; навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами; прийомами округлення натуральних чисел та десяткових дробів; Пояснює процес округлення чисел; Уміє робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту; Застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ; Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані; Перевіряє правильність розв’язання задач. |
|||||
103. |
Уявлення про десяткові дроби |
|
1 |
|
|
104. |
Перетворення звичайного дробу у десятковий |
|
1 |
|
|
105. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
106. |
Порівняння десяткових дробів |
|
1 |
|
|
107. |
Розв’язування задач, рівнянь і вправ із десятковими дробами |
|
1 |
|
|
108. |
Округлення десяткових дробів |
|
1 |
|
|
109. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
1 |
|
|
110. |
Додавання десяткових дробів |
|
1 |
|
|
111. |
Додавання багатоцифрових десяткових дробів |
|
1 |
|
|
112. |
Віднімання десяткових дробів |
|
1 |
|
|
113. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
114. |
Розв’язування рівнянь із десятковими дробами |
|
1 |
|
|
115. |
Розв’язування задач і вправ із десятковими дробами. Самостійна робота |
|
1 |
|
|
116. |
Урок узагальнення і систематизації знань за темою |
|
1 |
|
|
117. |
Діагностувальна робота № 7 «Порівняння, округлення, додавання, віднімання десяткових дробів» |
|
1 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
1 |
|
||
Тема 9. Множення та ділення десяткових дробів. |
|||||
Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами; Уміє виконувати дії множення та ділення десяткових дробів, робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту; Застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ; Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані; Перевіряє правильність розв’язання задач.
|
|||||
119. |
Множення десяткового дробу на натуральне число. |
|
1 |
|
|
120. |
Множення десяткового дробу на десятковий дріб. |
|
1 |
|
|
121. |
Правила множення десяткових дробів |
|
1 |
|
|
122. |
Особливі випадки множення десяткових дробів на 10, 100, 1000 і тд. |
|
1 |
|
|
123. |
Розв’язування задач, рівнянь і вправ застосовуючи множення десяткових дробів. |
|
1 |
|
|
124. |
Знаходження десяткового дробу від числа. |
|
1 |
|
|
125. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
1 |
|
|
125. |
Властивості множення для дробових чисел. |
|
1 |
|
|
126. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
127. |
Поняття ділення десяткових дробів. |
|
1 |
|
|
128. |
Ділення десяткового дробу на натуральне число. |
|
1 |
|
|
129. |
Розв’язування задач, рівнянь і вправ. |
|
1 |
|
|
130. |
Особливі випадки ділення десяткових дробів на 10, 100, 1000 і тд. |
|
1 |
|
|
131. |
Особливі випадки ділення десяткових дробів на 0,1; 0,01; 0,01 і тд. |
|
1 |
|
|
132. |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
1 |
|
|
133. |
Правила ділення десяткового дробу на десятковий дріб. |
|
1 |
|
|
134. |
Розв’язування задач, рівнянь і вправ. |
|
1 |
|
|
135. |
Вправи на всі дії із десятковими дробами. |
|
1 |
|
|
136. |
Розв’язування рівнянь із десятковими дробами. |
|
1 |
|
|
137. |
Розв’язування текстових задач із десятковими дробами. |
|
1 |
|
|
138. |
Розв’язування текстових задач із десятковими дробами. |
|
1 |
|
|
139. |
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
1 |
|
|
140. |
Діагностувальна робота № 8 «Десяткові дроби та дії з ними.» |
|
1 |
|
|
141. |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
1 |
|
|
Середнє арифметичне. Відсотки. (16 год). |
|||||
Розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої числа або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; Вміє застосовувати відсотки при розв’язуванні задач; Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі з відсотками, середнім арифметичним та середнім значенням величини; Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані. |
|||||
142. |
Середнє арифметичне. |
|
1 |
|
|
143. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
144. |
Середнє значення величини. |
|
1 |
|
|
145. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
146. |
Поняття відсотка. |
|
1 |
|
|
147. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
148. |
Знаходження відсотків від числа. |
|
1 |
|
|
149. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
150. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
151. |
Знаходження числа за його відсотком. |
|
1 |
|
|
152. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
153. |
Розв’язування вправ. |
|
1 |
|
|
154. |
Розв’язування задач на відсотки. |
|
1 |
|
|
155. |
Розв’язування задач на відсотки. |
|
1 |
|
|
156. |
Діагностувальна робота № 9. |
|
1 |
|
|
157. |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
1 |
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу. (11 год). |
|||||
158. |
Натуральні та дробові числа. |
|
1 |
|
|
159. |
Арифметичні дії з натуральними та дробовими числами. |
|
1 |
|
|
160. |
Числові та буквені вирази. Формули. |
|
1 |
|
|
161. |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
1 |
|
|
162. |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
1 |
|
|
163. |
Розв’язування текстових задач. |
|
1 |
|
|
164. |
Розв’язування задач геометричного змісту. |
|
1 |
|
|
165. |
Відсотки. Середнє арифметичне. |
|
1 |
|
|
166. |
Узагальнюючий урок. |
|
1 |
|
|
167. |
Річна контрольна робота №10. |
|
1 |
|
|
168. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
1 |
|
|
169. |
Підсумковий урок. |
|
1 |
|
|
170. |
Семестрове та річне оцінювання. |
|
1 |
|
|
171. |
Розв’язування цікавих та складних задач. |
|
1 |
|
|
172. |
Розв’язування цікавих та складних задач. |
|
1 |
|
|
173. |
Розв’язування цікавих та складних задач. |
|
1 |
|
|
174. |
Розв’язування цікавих та складних задач. |
|
1 |
|
|
175. |
Підсумковий урок за рік. |
|
1 |
|