Календарно - тематичний план. Математика 5 клас. НУШ. 2024 - 2025 навчальний рік.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків математики у 5 класі на 2024 -2025 н.р. (5 годин на тиждень, 175 годин на рік, I семестр – 80 годин; II cеместр – 95 годин) Нова українська школа (НУШ) МАТЕМАТИКА підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (автори А. Мерзляк, В. Полонський, М. Якір – Харків; «Гімназія», 2022) та модельною навчальною програмою «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків математики

у 5 класі на 2024 -2025 н.р.

(5 годин на тиждень, 175 годин на рік, I семестр – 80 годин; II cеместр – 95 годин)

Нова українська школа (НУШ)

Слава Україні!

МАТЕМАТИКА підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (автори А. Мерзляк, В. Полонський, М. Якір – Харків; «Гімназія», 2022)  та модельною навчальною програмою «Математика. 5-6 класи»  для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.)  

НАЗВА ТЕМИ

Кількість годин

Повторення навчального матеріалу за курс початкової школи.

14

Натуральні числа і дії над ними.

66

Звичайні дроби.

22

Десяткові дроби і дії з ними.

43

Середнє арифметичне. Відсотки.

16

Повторення і систематизація навчального матеріалу + резерв часу

14

Тема 1. Повторення навчального матеріалу за курс початкової школи (14 год).

Номер уроку

Тема уроку

 

Дата проведення уроку

 

Кількість годин

Примітки

1.

Натуральні числа, дії з числами. 

 

1

 

2.

Математичні вирази, обчислення значень виразів без дужок та з дужками.

 

1

 

3.

Розв’язування рівнянь.

 

1

 

4.

Ділення з остачею. Розв’язування задач.

 

1

 

5.

Звичайні дроби з однаковими знаменниками. Порівняння дробів з однаковими знаменниками.

 

1

 

6.

Знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу. Самостійна робота.

 

1

 

7.

Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами. Розв’язування вправ.

 

1

 

8.

Числові і буквені вирази.

 

1

 

9.

Геометричні фігури на площині: точка, відрізок, промінь, пряма, кут, ламана.

 

1

 

10.

Геометричні фігури на площині: трикутник, квадрат, прямокутник, многокутник, коло, круг.

 

1

 

11.

Розв’язування сюжетних задач і вправ. Самостійна робота

 

1

 

12.

Узагальнення і систематизація знань.

 

1

 

13.

Діагностувальна робота №1 «Повторення вивченого у початковій школі»

 

1

 

14.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

РОЗДІЛ I. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ

 (66 год)

Тема 2. Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Рівняння. (16 год)

Розпізнає натуральні числа і число нуль; що таке числовий та буквений вирази; цифри і числа;

Читає та записує натуральні числа в межах трильйона; визначає класи та розряди натурального числа; числові та буквені вирази, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки;

Подає натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків; числові та буквені вирази;

Порівнює натуральні числа з різною і однаковою кількістю цифр; Порівняння натуральних чисел розуміє сутність арифметичних дій додавання, віднімання,

Розв’язує рівняння, використовуючи правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій;

Знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв;

Застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок; арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ;

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами, використовуючи властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом;

Прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії;

Пояснює, що означає розв’язати рівняння, як знайти корені рівняння.

15.

Означення натурального числа. Натуральний ряд чисел. Число нуль.

 

1

 

16.

Цифри. Десятковий запис натуральних чисел.

 

1

 

17.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

18.

Порівняння натуральних чисел.

 

1

 

19.

Розв’язування вправ.

 

1

 

20.

Округлення натуральних чисел

 

1

 

21.

Додавання натуральних чисел.

 

1

 

22.

Властивості додавання натуральних чисел. Задачі на додавання натуральних чисел. Самостійна робота.

 

1

 

23.

Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання натуральних чисел.

 

1

 

24.

Задачі на віднімання натуральних чисел.

 

1

 

25.

Числові та буквені вирази. Рівняння.

 

1

 

26.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

27.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

28.

Урок узагальнення  і систематизації знань.

 

1

 

29.

Діагностувальна робота №2 «Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Рівняння».

 

1

 

30.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

ТЕМА 3. Пряма. Відрізок. Промінь. Координатний промінь. Кут. Трикутник. Прямокутник. (15 год)

Розпізнає на рисунках геометричні фігури, які вказано в змісті; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур;

Володіє практичними навичками побудови відрізків, ламаних, прямих, променів, кутів, трикутників, прямокутників; називає елементи геометричних фігур;  практичними навичками вимірювання довжини відрізка та величини кута й побудови відрізків і кутів за допомогою відповідних приладів; навичкою обчислення периметра многокутників;  практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів;

Позначає геометричні фігури;

Розуміє, які фігури називають рівними; сутність процесу вимірювання довжини відрізка та величини кута; що таке периметр многокутника;

Розрізняє види кутів, трикутників;

Знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; одиницю вимірювання величини кута;

Вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження довжини відрізка;

Користується формулами обчислення периметрів рівностороннього трикутника, прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситуаціях;

Визначає координати точок на координатному промені;

Позначає на координатному промені точки із заданими координатами.

32.

Площина. Пряма. Промінь. Відрізок. Довжина відрізка.

 

1

 

33.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

34.

Координатний промінь. Шкала.

 

1

 

35.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

36.

Кут. Позначення кутів.

 

1

 

37.

Види кутів. Вимірювання кутів.

 

1

 

38.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

39.

Многокутник. Рівні фігури.

 

1

 

40.

Трикутник. Види трикутників.

 

1

 

41.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

42.

Прямокутник.

 

1

 

43.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

44.

Розв’язування вправ. Узагальнення та систематизація знань.

 

1

 

45.

Діагностувальна робота № 3 за темою «Пряма. Відрізок. Промінь. Координатний промінь. Кут. Трикутник. Прямокутник».

 

1

 

46.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

Тема 4. Множення і ділення натуральних чисел. (17 год).

Розуміє сутність арифметичних дій  множення, ділення; сутність понять квадрата й куба натурального числа;

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами; навичкою обчислення квадрата й куба натурального числа;

Використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом;

Застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ;

Прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії;

Пояснює, що таке квадрат і куб числа; володіє навичкою обчислення квадрата й куба натурального числа; виконує множення та ділення натуральних чисел та ділення з остачею;

Розуміє, що остача має бути меншою від дільника.

47.

Множення натуральних чисел.

 

1

 

48.

Переставна властивість множення.

 

1

 

49.

Розв’язування типових вправ і задач.

 

1

 

50.

Сполучна властивість множення.

 

1

 

51.

Розв’язування типових вправ і задач.

 

1

 

52.

Розподільна властивість множення.

 

1

 

53.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

54.

Дія ділення та її компоненти. Ділення натуральних чисел.

 

1

 

55.

Властивості ділення. Порядок виконання дій у виразах.

 

1

 

56.

Основні задачі на ділення.

 

1

 

57.

Ділення з остачею. Основні задачі на ділення з остачею.

 

1

 

58.

Степінь числа.

 

1

 

59.

Розв’язування задач, вправ, рівнянь.

 

1

 

60.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

61.

Урок узагальнення  і систематизації знань за темою «Множенні і ділення натуральних чисел».

 

1

 

62.

Діагностувальна робота №5 «Множення і ділення натуральних чисел».

 

1

 

63.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

Тема 6. Площі та об’єми фігур. Комбінаторні задачі. (14 год).

Розуміє сутність процесу вимірювання площі прямокутника; сутність процесу вимірювання об’єму прямокутного паралелепіпеда;

Знає одиниці вимірювання площі та співвідношення між ними; одиниці вимірювання об’єму та співвідношення між ними;

Обирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження площі прямокутника; користується формулами для обчислення площ прямокутника та квадрата;

Розпізнає на рисунках прямокутний паралелепіпед, куб, піраміду; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями просторових фігур, які вказано в змісті;

Називає елементи вказаних просторових фігур;

Позначає вказані просторові фігури;

Має уявлення про розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середовища;

Володіє навичкою обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда, зокрема за допомогою його розгортки; практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів; навичками обчислень величин за допомогою формул і складання формул за змістом задач;

Вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеда;

Користується формулами обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда та куба; наводить приклади формул; розуміє, як користуватися формулами;

Добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій;

Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі;

Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані;

Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані;

Перевіряє правильність розв’язання задач.

64.

Поняття площі. Площа прямокутника, квадрата.

 

1

 

65.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

66.

Прямокутний паралелепіпед. Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

67.

 Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

68.

Піраміда. Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

69.

Одиниці виміру об’ємних фігур. Об’єм прямокутного паралелепіпеда.

 

1

 

70.

Формули. Розв’язування прикладних задач, задач на рух, вартість товару.

 

1

 

71.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

72.

Комбінаторні задачі.

 

1

 

73.

Розв’язування задач.

 

1

 

74.

Розв’язування задач.

 

1

 

75.

Урок узагальнення  і систематизації знань.

 

1

 

76.

Діагностувальна робота № 6 за темою «Площі та об’єми фігур. Комбінаторні задачі».

 

1

 

77.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

78.

Підсумковий урок за семестр.

 

1

 

79.

Семестрове оцінювання.

 

1

 

80.

Резерв часу.

 

1

 

РОЗДІЛ II. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ.

Тема. 7. Звичайні дроби. (22 год).

Розуміє, як утворюються звичайні дроби; сутність поняття мішаного числа — пояснює, яке число є мішаним, що являє собою ціла та дробова частина мішаного числа;

Пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; користується розумінням сутності понять чисельника та знаменника дробу для знаходження частини від числа та числа за величиною його частини;

Розрізняє правильні і неправильні дроби;

Встановлює зв’язок між звичайними дробами і діленням натуральних чисел;

Перетворює мішане число в неправильний дріб та неправильний дріб у мішане число або натуральне число;

Порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками; застосовує поняття правильного і неправильного дробу для порівняння дробів;

Виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками;

Застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні і відніманні дробів з однаковими знаменниками. правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок.

81.

 Уявлення про звичайні дроби.

 

1

 

82.

Поняття звичайного дробу.

 

1

 

83.

Знаходження дробу від числа.

 

1

 

84.

Знаходження числа за його дробом.

 

1

 

85.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

86.

Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів.

 

1

 

87.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

88.

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

 

1

 

89.

Застосування властивостей додавання до звичайних дробів з однаковими знаменниками.

 

1

 

90.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

91.

Дроби і ділення натуральних чисел.

 

1

 

92.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

93.

Доповнення правильного дробу до числа 1.

 

1

 

94.

Віднімання дробу від натурального числа.

 

1

 

95.

Мішані числа.

 

1

 

96.

Перетворення мішаного числа у неправильний дріб і навпаки.

 

1

 

97.

Додавання і віднімання мішаних чисел.

 

1

 

98.

Розв’язування задач, рівнянь і вправ із дробами.

 

1

 

99.

Розв’язування задач, рівнянь і вправ із дробами. Самостійна робота.

 

1

 

100.

Урок узагальнення  і систематизації знань.

 

1

 

101.

Діагностувальна робота № 6 за темою «Звичайні дроби та дії з ними».

 

1

 

102.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

Тема 8. Десяткові дроби

Тема 8. Поняття десяткового дробу. Порівняння, округлення, додавання, віднімання десяткових дробів.

Розуміє, як утворюються десяткові дроби; читає та записує десяткові дроби; визначає розряди десяткового дробу; сутність поняття округлення чисел та важливість його практичного застосування;

Володіє прийомами порівняння десяткових дробів; навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами; прийомами округлення натуральних чисел та десяткових дробів;

Пояснює процес округлення чисел;

Уміє робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту;

Застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ;

Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі;

Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані;

Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані;

Перевіряє правильність розв’язання задач.

103.

Уявлення про десяткові дроби

 

1

 

104.

Перетворення звичайного дробу у десятковий

 

1

 

105.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

106.

Порівняння десяткових дробів

 

1

 

107.

Розв’язування задач, рівнянь і вправ із десятковими  дробами

 

1

 

108.

Округлення десяткових дробів

 

1

 

109.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

1

 

110.

Додавання десяткових дробів

 

1

 

111.

Додавання багатоцифрових  десяткових дробів

 

1

 

112.

Віднімання десяткових дробів

 

1

 

113.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

114.

Розв’язування рівнянь із десятковими дробами

 

1

 

115.

Розв’язування задач і вправ із десятковими дробами. Самостійна робота

 

1

 

116.

Урок узагальнення  і систематизації знань за темою

 

1

 

117.

Діагностувальна робота № 7 «Порівняння, округлення, додавання, віднімання десяткових дробів»

 

1

 

118.

Аналіз діагностувальної роботи.

 

1

 

Тема 9. Множення та ділення десяткових дробів.

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами;

Уміє виконувати дії множення та ділення десяткових дробів, робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту;

Застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ;

Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі;

Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані;

Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані;

Перевіряє правильність розв’язання задач.

 

119.

Множення десяткового дробу на натуральне число.

 

1

 

120.

Множення десяткового дробу на десятковий дріб.

 

1

 

121.

Правила множення десяткових дробів

 

1

 

122.

Особливі випадки множення десяткових дробів на 10, 100, 1000 і тд.

 

1

 

123.

Розв’язування задач, рівнянь і вправ застосовуючи множення десяткових дробів.

 

1

 

124.

Знаходження десяткового дробу від числа.

 

1

 

125.

Розв’язування задач і вправ.

 

1

 

125.

Властивості множення для дробових чисел.

 

1

 

126.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

127.

Поняття ділення десяткових дробів.

 

1

 

128.

Ділення десяткового дробу на натуральне число.

 

1

 

129.

Розв’язування задач, рівнянь і вправ.

 

1

 

130.

Особливі випадки ділення десяткових дробів на 10, 100, 1000 і тд.

 

1

 

131.

Особливі випадки ділення десяткових дробів на 0,1; 0,01; 0,01 і тд.

 

1

 

132.

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

1

 

133.

Правила ділення десяткового дробу на десятковий дріб.

 

1

 

134.

Розв’язування задач, рівнянь і вправ.

 

1

 

135.

Вправи на всі дії із десятковими дробами.

 

1

 

136.

Розв’язування рівнянь із десятковими дробами.

 

1

 

137.

Розв’язування текстових задач із десятковими дробами.

 

1

 

138.

Розв’язування текстових задач із десятковими дробами.

 

1

 

139.

Урок узагальнення  і систематизації знань.

 

1

 

140.

Діагностувальна робота № 8 «Десяткові дроби та дії з ними.»

 

1

 

141.

Аналіз діагностувальної роботи.

 

1

 

Середнє арифметичне. Відсотки. (16 год).

Розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої числа або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком;

Вміє застосовувати відсотки при розв’язуванні задач;

Планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі з відсотками, середнім арифметичним та середнім значенням величини;

Досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; Обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані.

142.

Середнє арифметичне.

 

1

 

143.

Розв’язування вправ.

 

1

 

144.

Середнє значення величини.

 

1

 

145.

Розв’язування вправ.

 

1

 

146.

Поняття відсотка.

 

1

 

147.

Розв’язування вправ.

 

1

 

148.

Знаходження відсотків від числа.

 

1

 

149.

Розв’язування вправ.

 

1

 

150.

Розв’язування вправ.

 

1

 

151.

Знаходження числа за його відсотком.

 

1

 

152.

Розв’язування вправ.

 

1

 

153.

Розв’язування вправ.

 

1

 

154.

Розв’язування задач на відсотки.

 

1

 

155.

Розв’язування задач на відсотки.

 

1

 

156.

Діагностувальна  робота № 9.

 

1

 

157.

Аналіз діагностувальної роботи.

 

1

 

Повторення і систематизація навчального матеріалу. (11 год).

158.

Натуральні та дробові числа.

 

1

 

159.

Арифметичні дії з натуральними та дробовими числами.

 

1

 

160.

Числові та буквені вирази. Формули.

 

1

 

161.

Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

 

1

 

162.

Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

 

1

 

163.

Розв’язування текстових задач.

 

1

 

164.

Розв’язування задач геометричного змісту.

 

1

 

165.

Відсотки. Середнє арифметичне.

 

1

 

166.

Узагальнюючий урок.

 

1

 

167.

Річна контрольна робота №10.

 

1

 

168.

Аналіз контрольної роботи.

 

1

 

169.

Підсумковий урок.

 

1

 

170.

Семестрове та річне оцінювання.

 

1

 

171.

Розв’язування цікавих та складних задач.

 

1

 

172.

Розв’язування цікавих та складних задач.

 

1

 

173.

Розв’язування цікавих та складних задач.

 

1

 

174.

Розв’язування цікавих та складних задач.

 

1

 

175.

Підсумковий урок за рік.

 

1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дерій Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
29 липня
Переглядів
9345
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку