Інтегрований урок з математики та мистецтва

Про матеріал
Ознайомити учнів з утворенням трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць; ознайомити з архітектурою як видом мистецтва; вивчати особливості архітектурних споруд; розвивальна: формувати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички. формувати основи просторового мислення; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати інтерес до математики; естетичне сприйняття навколишнього світу
Перегляд файлу

Вчитель

Животова Катерина Вікторівна

Клас

3 – А

Тема

Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Задачі на спільну роботу. Гармонія архітектурних форм.

Мета

Навчальна:ознайомити учнів з утворенням трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць; ознайомити з архітектурою як видом мистецтва; вивчати особливості архітектурних споруд;

Розвивальна: формувати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички. формувати основи просторового мислення; розвивати дрібну моторику руки;

Виховна: виховувати інтерес до математики; естетичне сприйняття навколишнього світу.

Тип уроку

Інтегрований

Обладнання

Предметні малюнки, картки, мультимедійна презентація, альбом, кольорові олівці, фломастери

 

План уроку:

 

І

Орг. момент

ІІ

Актуалізація опорних знань

 

  1. Гра «Працівник»;
  2. Усна лічба;
  3. Фронтальне опитування;

ІІІ

Повідомлення теми і мети

ІV

Вивчення нового матеріалу

 

  1. Утворення трицифрових чисел;
  2. Робота з нумераційною таблицею;
  3. Первинне закріплення матеріалу;
  4. Розв’язування задачі на спільну роботу

V

Фізкультхвилинка

 

  1. Робота з загадкою

Закріплення нового матеріалу

 

  1. Бесіда;
  2. Пояснення до творчого завдання
  3. Практична робота

VІІ

Підсумок уроку

VІІІ

Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

 

І.  Орг. момент.

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

 

  1. Гра «Працівник»;

 

Ось вам, люба дітвора,

«Працівник» - весела гра.

Бачиш букви? Бачиш цифри?

Приклади – це ключ до шифру!

Хто розв’яже – зашифрує,

Хто із звірів де працює?

 

4

7

8

9

40

51

87

В

Р

О

К

С

Б

А

 

1 ряд

2 ряд

3 ряд

72:9*5

(80-17):7

7*9-59

6*6-28

(18+24):6

6*7-34

49:7-3

9*8+45

9*6-50

80+56:8

28:7+47

(56+25):9

СОВА

(школа)

КРАБ

(магазин)

ВОВК

(театр)

 

  1. Усна лічба;

 

  • Полічіть сотнями від 100 до 500;
  • Полічіть від 145 до 152; від 205 до 212.

 

  1. Фронтальне опитування;

 

  • А ось перші завдання від краба:
  • У числі 196 назвіть сотні, десятки, одиниці.
  • Назвіть найбільше трицифрове число;
  • Назвіть найменше трицифрове число.

 

ІІІ.   Повідомлення теми і мети.

 

  • Сьогодні на уроці будемо вчитися утворювати трицифрові числа із  сотень, десятків та одиниць. Розв’язувати задачі на спільну роботу, а також ознайомимось з архітектурою як видом мистецтва.

 

 

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Утворення трицифрових чисел. (с. 59, № 397 «1»)

 

  • Розгляньте малюнки в підручнику.
  • Що означає один великий пучок?
  • Що означає один маленький пучок?
  • Скільки паличок у кожному ряді?
  1. Робота з нумераційною таблицею. (с. 59, № 397 «2»)

 

  • Чи правильно позначено числами кількість паличок кожного рядка в нумераційній таблиці?
  • Прочитайте їх.
  • Чи називають пропущений розряд під час читання, написання.  (Ні)
  • Яким чином на письмі позначають відсутність одного з розрядів? (Нулем)
  1. Первинне закріплення.

 

Підручник с. 59, № 398 – називаємо числа.

  • Запишіть утворені числа в зошит;
  • Назвіть найбільше число, найменше.
  1. Розв’язування задачі на спільну роботу. (підручник с. 60, № 401)

 

(читаємо задачу, записуючи коротку умову)

  • Наступне завдання від сови.

І токар – 4 деталі      

ІІ токар -  3 деталі        ?       42 деталі.

 

  • Це задача на спільну роботу.
  • У ній є три взаємопов’язані величини: робота, виконана за годину; кількість годин та загальна кількість деталей.
  • Якщо один токар виготовляє за годину 4 деталі, а другий 3, що ми можемо дізнатися?  (скільки вони виготовляють разом)
  • А якщо ми будемо знати, скільки деталей вони виготовляють разом за 1 годину і знаємо, що їм потрібно виготовити 42 деталі, що можемо дізнатися?  (скільки годин повинні працювати разом обидва токарі)
  • Молодці, давайте тепер запишемо розв’язання задачі.
  • Як називаються задачі такого виду?

 

V.  Фізкультхвилинка

 

  1. Робота з загадкою

 

  • Дітки, розгадайте, будь ласка загадку.

 

Лісом до бабусі йшла

Червона Шапочка мала.

В лісі вовчика зустріла ,

Пиріжками пригостила

Ще лишилося в онуки

Пиріжків 4 штуки.

А було спочатку 7.

Скільки сірий вовчик з’їв?

 

7-4=3

 

  • Давайте пригадаємо на початку уроку ми з’ясовували де працює вовчик? (в театрі)
  • А де працюють його друзі? (в школі, магазині)
  • Як ми можемо об’єднати і назвати ці місця? (будівлі)
  • Так, молодці. А хто їх будує? (будівельник)
  • А хто проектує? (архітектор)
  • А як називається мистецтво проектувати і будувати будинки, споруди необхідні людям? (архітектура)
  • Архітектура як вид мистецтва  дуже відрізняється від інших мистецтв. І невідкладною частиною є математика. Адже вона допомагає виміряти всі розміри майбутньої будівлі, і в цьому неодмінно допомагають багатоцифрові числа. Доречі в задачі згадувалась професія токар.
  • Які ви ще знаєте професії пов’язані з будівництвом?
  • Оскільки будівлі оточують нас з усіх  сторін, вони виховують наш естетичний смак і обов’язково повинні бути красивими.
  • У мистецтві архітектури багато різних видів і напрямків.
  • Архітектура громадських будівель: театри, сади, сквери;
  • Промислові: заводи, фабрики, склади;
  • Ландшафтна архітектура: парки, сади, сквери
  • Міське будівництво: створення міст, сіл;
  • Мала архітектура: кіоски, лавки.

 

VІ.  Закріплення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

 

  • Яким має бути будинок де панує казка? (чарівним, казковим)
  • А який вид архітектури може може відповідати цим вимогам? (театр)
  • Отже, наша задача намалювати палац для театру ляльок. І працювати будемо кольоровими олівцями або фломастерами.

 

  1. Пояснення до творчого завдання.

 

  • Спочатку уявіть, як має виглядати ваша архітектурна споруда.
  • Намітьте основні об’єми олівцем, розташуйте зображення на середині аркуша.
  • Продумайте, що буде розташоване поряд із вашим театром  ляльок.
  • Якщо загальна композиція вам подобається, промалюйте деталі зображення.
  • Роботу кольором почніть з фону: намалюйте небо та землю.
  • Потім послідовно промалюйте кольором зображення театру – спочатку загальні форми, потім – деталі.

 

  1. Практична робота.

 

VІІ.  Підсумок уроку

  1. Визначення найкращих робіт.

 

  • Що найбільше запам’яталося з нашого уроку?
  • З яким видом задач ознайомились?
  • Як ви вважаєте чи корисно працювати спільно? Чому?
  • Що таке архітектура?
  • Молодці!

 

VІІІ. Домашнє завдання

 

Підручник с. 60 №403,404.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку