Інтегрований урок з математики та «Основ здоров'я» у 3 класі.
«Письмове віднімання трицифрових чисел у випадку, коли в зменшуваному у розряді одиниць або десятків стоїть цифра 0. Безпека велосипедиста»
Мета (математика):ознайомити учнів з письмовим прийомом додавання трицифрових чисел, коли сума одиниць або сума десятків дорівнює 10, вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомих доданків; розвивати у дітей мислення, кмітливість, математичне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.
Мета(«Основи здоров'я»): вивчити основні права та обов'язки велосипедистів; правила дорожнього руху для велосипедистів; основні вимоги до велосипедів;дізнатися цікаві факти про створення велосипедів та організацію руху велосипедистів в різних країнах; виховувати відповідальність, бажання дотримання вимог правил дорожнього руху.
Мета(спільна):формувати здоров'язберігаючі компетенції учнів шляхом системи інтегрованих завдань з математики, навчально-пізнавальної діяльності; розвивати ціннісне орієнтацію до вивчення нового. Виховувати соціально активну особистість.
Інтегрований урок з математики та «Основ здоров’я» у 3 класі.
«Письмове віднімання трицифрових чисел у випадку, коли в зменшуваному у розряді одиниць або десятків стоїть цифра 0. Безпека велосипедиста»
Мета (математика):ознайомити учнів з письмовим прийомом додавання трицифрових чисел, коли сума одиниць або сума десятків дорівнює 10, вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомих доданків; розвивати у дітей мислення, кмітливість, математичне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.
Мета(«Основи здоров’я»): вивчити основні права та обов’язки велосипедистів; правила дорожнього руху для велосипедистів; основні вимоги до велосипедів;дізнатися цікаві факти про створення велосипедів та організацію руху велосипедистів в різних країнах; виховувати відповідальність, бажання дотримання вимог правил дорожнього руху.
Мета(спільна):формувати здоров’язберігаючі компетенції учнів шляхом системи інтегрованих завдань з математики, навчально-пізнавальної діяльності; розвивати ціннісне орієнтацію до вивчення нового. Виховувати соціально активну особистість.
Хід уроку
І. Організація класу
Діти сидять у колі. Вправа «Очікування»
У – успішним, усміхненим, унікальним
Р – радісним, результативним, розвивальним
О – оригінальним, оптимістичним
К – креативним, кмітливим, класним,
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми і мети уроку
154 + 200 = 354 В
932 – 20 = 912 Е
176 + 20 = 196 Л
932 – 200 = 732 О
499 + 1 = 500 С
1000 – 100 = 900 И
764 + 11 = 775 П
654 – 222 = 432 Е
483 + 111 = 594 Д
980 – 20 = 960 И
651 – 1 = 650 С
707 – 365 = 342 Т
- У кого з вас є велосипед?
- Вам подобається кататися на велосипеді? Чому?
- Так, катання на велосипеді – це не тільки задоволення, а й джерело здоровя.
4. Об’єднання в групи
- Сьогодні велосипеди є на будь-який смак — дитячі, жіночі, спортивні, дорожні, туристські, вантажні, циркові, гідровелосипеди.
СЛАЙД Дуже оригінальні велосипеди — тандеми, на яких можуть їхати декілька осіб одночасно. Кожен із велосипедистів крутить свої педалі, але кермо повертає перший головний велосипедист. І ось сьогодні ви отримаєте свій велосипед – тандем і будете працювати групами.
СЛАЙД Пам’ятайте, ви маєте працювати дружно і злагоджено, щоб ваш тандем міг рухатися уперед.
- Оберіть головного велосипедиста, який буде представляти вашу групу.
- Кожна група має лист результативності. Виконавши правильне завдання ви ставите «+». Якщо завдання було виконано невірно, ставите « - ». Ті учні, які обчислювали приклади вірно, вже можете поставити плюс своїй групі.
5. Каліграфічна хвилинка. Історія виникнення велосипеду.
- Послухайте історію винаходу велосипеда від наших консультантів і каліграфічно записуйте всі числа, які почуєте. СЛАЙД
1 консультант. Велосипед — транспортний засіб, який рухається завдяки силі їздця. У перекладі з латинської велосипед означає «швидкі ноги».
СЛАЙД Близько 500 років тому видатний учений, винахідник, художник Леонардо да Вінчі зробив креслення велосипеда. Але ніхто його тоді не зумів виготовити.
2 консультант. Перші велосипеди дуже відрізнялися від сучасних, вони були дерев’яні СЛАЙД і більше нагадували самокат. Перша бігова машина, схожа на велосипед, з'явилася, у XVII ст. у Німеччині. Педалей у нього не було. Той, хто їхав, відштовхувався від землі ногами, а потім піджимав їх і їхав за інерцією. Такі велосипеди називалися костотрясами. СЛАЙД клік
Як ви думаєте, чому? (Колеса були дерев'яними і на твердій дорозі, по камінні дуже трясло.)
3 консультант. СЛАЙД Приблизно через 100 років придумали педалі, якими крутили переднє колесо, що було набагато більшим від заднього. Колеса були дерев’яними. Називалися такі велосипеди дуже по-чудернацькому- павук. СЛАЙД клік
- Як ви думаєте, чому велосипед мав назву павук?
3 консультант. Павуком називали велосипед тому, що велике колесо з багатьма тоненькими спицями нагадувало павутину.
4 консультант. СЛАЙД Сучасний тип велосипеда з'явився в Україні в XIX ст. Промисловий випуск велосипедів було розпочато у 1923 р. на Харківському велосипедному заводі.
Тепер велосипед зручний, легкий і красивий. В Україні багато таких велосипедів виготовляють у Харкові, Львові та інших містах.
СЛАЙД 500, 17, 100, 19, 1923.
Лист результативності.
6. Будова велосипеда. Математичний диктант
(До частин велосипеда приєднані прищепки із математичним завданням. Учні знаходять потрібну прищепку, вчитель зачитує завдання, учні записують відповіді.)
Сідло СЛАЙД
Кермо СЛАЙД
Рама СЛАЙД
Педалі СЛАЙД
Ланцюг СЛАЙД
Спиці СЛАЙД
Гальма СЛАЙД
СЛАЙД Перевірка: 199, 601, 500, 100, 204, 10, 27.
Лист результативності.
— Поміркуйте, які елементи конструкції велосипеда впливають на безпеку руху.
5консультант. Перед виїздом велосипед необхідно перевірити. Гальма мають бути справні, а кермо — добре закріплене. Інакше виїжджати заборонено. Слід перевірити стан коліс, тиск у шинах, чи працює звуковий сигнал (дзвінок), оглянути світловідбивачі та ліхтар.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
2018
1813
205
Лист результативності. 14. 35 - ФІЗКУЛЬТ
(Учень демонструє екіпіровку, роз’яснює значення.)
Одяг велосипедиста має бути яскравих кольорів, а світловідбиваючі елементи дозволяють вас бачити учасниками руху в темну частину доби.
Штани – короткі або звужені в нижній частині, щоб їх не защемило ланцюгом.
Велосипедні рукавички допоможуть міцно тримати кермо і захистять руки у разі падіння, як і наколінники – коліна.
Велоокуляри захистять очі у разі засліплення сонцем або фарами автомобілів.
Найкращий головний убір велосипедиста – захисний шолом.
Лист результативності.
Фізкультвилинка
ІV. Розвиток математичних знань. Правила для велосипедиста.
7 консультант.
Якщо ви побачите на дорозі знак, на якому намальований велосипед у червоному кружечку, щоб ненароком не стати порушником, злізайте з велосипеда та котіть його до необхідного місця. Це знак «Рух на велосипеді заборонено!»
Якщо ви побачите на дорозі знак, на якому намальований велосипед або велосипед із пішоходами у синьому кружечку , можете сміливо їхати уперед. Це знаки « Доріжка для велосипедиста» та «Доріжка для велосипедистів і пішоходів».
П'ять років у дорозі. Не з комфортом. А на велосипедах. Таку мету мріє здійснити подружжя з Києва. Вони вирушили в дорогу з Майдану Незалежності. Сюди ж планують повернутися у 2022 році.
СЛАЙД За три дні наш клас проїхав 209 км. За перших два дні ми подолали 134 км, а за другий і третій – 137 км. Скільки км долали ми щодня?
СЛАЙД (Умова – на екрані, в зошиті – розв’язання і відповідь. Головний велосипедист записує задачу на планшеті).
І дня – ? км
ІІ дня – ? км
ІІІ дня – ? км
І – 72
ІІ – 62
ІІІ - 75
Лист результативності.
- Кожна група отримала конверт із правилами для велосипедистів. Візьміть кожен по одній карточці, прочитайте своє правило. Далі поділіться між собою інформацією, яку отримали. Час – 1 хвилина , і будьте готові скласти іспит.
V. Рефлексія
1. Тестування
- Що ж, візьміть екзаменаційні листи. Проходимо тестування. Записавши правильну відповідь, скручуємо папірець і продовжуємо відповідати.
1. У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?
а) 14 років;
б) 10 років;
в) 16 років.
2. Чи дозволяється їздити по пішохідному переходу?
а) так;
б) ні;
в) тільки на зелене світло.
3. Де дозволяється кататися на велосипеді дітям вашого віку?
а) на проїзній частині;
б) там, де немає транспорту і пішоходів;
в) можна, де завгодно.
4. Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
а) так;
б) тільки трактори;
в) ні.
5. Чи можна когось катати на велосипеді дітям вашого віку?
а) не можна в будь-якому випадку;
б) тільки менших за себе;
в) можна всіх.
6. Що суворо забороняється під час їзди на велосипеді?
а) знімати ноги з педалей;
б) прибирати обидві руки від керма;
в) міцно тримати кермо обома руками.
Перевірка завдання
Лист результативності.
2.Домашнє завдання
3. Гра «Незавершене речення»
Я вивчив...
Я дізналася...
Я можу...
Я навчився...
Я запам'ятав...
Я зрозуміла,...
3.Оцінювання
Лист результативності.
1