інтегрований урок з математики та "Основ здоров 'я "

Про матеріал

Інтегрований урок з математики та «Основ здоров'я» у 3 класі.

«Письмове віднімання трицифрових чисел у випадку, коли в зменшуваному у розряді одиниць або десятків стоїть цифра 0. Безпека велосипедиста»

Мета (математика):ознайомити учнів з письмовим прийомом додавання трицифрових чисел, коли сума одиниць або сума десятків дорівнює 10, вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомих доданків; розвивати у дітей мислення, кмітливість, математичне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Мета(«Основи здоров'я»): вивчити основні права та обов'язки велосипедистів; правила дорожнього руху для велосипедистів; основні вимоги до велосипедів;дізнатися цікаві факти про створення велосипедів та організацію руху велосипедистів в різних країнах; виховувати відповідальність, бажання дотримання вимог правил дорожнього руху.

Мета(спільна):формувати здоров'язберігаючі компетенції учнів шляхом системи інтегрованих завдань з математики, навчально-пізнавальної діяльності; розвивати ціннісне орієнтацію до вивчення нового. Виховувати соціально активну особистість.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та «Основ здоров’я»  у 3 класі.

«Письмове віднімання трицифрових чисел у випадку, коли в зменшуваному у розряді одиниць або десятків стоїть цифра 0. Безпека велосипедиста»

Мета (математика):ознайомити учнів з письмовим прийомом додавання трицифрових чисел, коли сума одиниць або сума десятків дорівнює 10, вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомих доданків; розвивати у дітей мислення, кмітливість, математичне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Мета(«Основи здоров’я»): вивчити основні права та обов’язки велосипедистів; правила дорожнього руху для велосипедистів; основні вимоги до велосипедів;дізнатися цікаві факти про створення велосипедів та організацію руху велосипедистів в різних країнах; виховувати відповідальність, бажання дотримання вимог правил дорожнього руху.

 

Мета(спільна):формувати здоров’язберігаючі  компетенції учнів шляхом системи інтегрованих завдань з математики, навчально-пізнавальної діяльності; розвивати ціннісне орієнтацію  до вивчення нового. Виховувати соціально активну особистість.

                Хід уроку

І. Організація класу

Діти сидять у колі. Вправа «Очікування»

  • Готуючись вчора ввечері до нашого уроку я почула якусь суперечку. Я зазирнула у шафу, під стіл, але там нікого не було. І тут я побачила, що  на поличці сперечались підручники «Математика» та «Основи здоров’я» .   Підручник з «Основ здоров’я»  був обурений на «Математику», адже на урок в наш клас він приходить завжди після математики і один раз на тиждень!  Ось і засперечалися, хто важливіший?
  • Давайте ми   подружимо між собою математику та основи здоров’я, об’єднавши їх  на одному уроці . СЛАЙД
  • Яким би ви хотіли бачити урок?  СЛАЙД

У – успішним, усміхненим, унікальним

Р – радісним, результативним, розвивальним

О – оригінальним, оптимістичним

К – креативним, кмітливим, класним,

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Усний рахунок. Гра «Естафета»
  • Про що піде мова на уроці ви дізнаєтесь, обчисливши вирази.  На картках, які розміщенні на магнітній дошці, ви знайдете відповіді. Із зворотного боку записана літера.  Відкривши всі літери, ви зможете прочитати слово – тему уроку з «Основ здоров’я» .
  • Отже, «Математична естафета». СЛАЙД

 

154 + 200 = 354     В

932 – 20 =  912      Е

176 + 20 = 196       Л

932 – 200 = 732      О

499 + 1 = 500          С

1000 – 100 = 900    И

764 + 11 = 775       П

654 – 222 = 432     Е

483 + 111 = 594     Д

980 – 20 = 960       И

651 – 1 = 650         С

707 – 365 = 342     Т

  • При розв’язанні якого прикладу виникли труднощі?  (707 – 365)    
  • Який напис з’явився на дошці?
  1. Оголошення теми і мети кроку. СЛАЙД
  • Отже сьогодні ми дізнаємося, як обчислити приклади, коли в зменшуваному у розряді одиниць або десятків стоїть цифра 0 і поговоримо про безпеку велосипедиста.
  • Нам будуть допомагати консультанти. (Учні встають і роблять уклін головою) .
  • В кінці уроку на вас чекає іспит, пройшовши який, ви отримаєте права на керування велосипедом.
  1. Бесіда.

- У кого з вас є велосипед?

- Вам подобається кататися на велосипеді? Чому?

- Так, катання на велосипеді – це не тільки задоволення, а й джерело здоровя.

4. Об’єднання в групи

- Сьогодні велосипеди є на будь-який смак — дитячі, жіночі, спортивні, дорожні, туристські, вантажні, циркові, гідровелосипеди.

   СЛАЙД  Дуже оригінальні велосипеди — тандеми, на яких можуть їхати декілька осіб одночасно. Кожен із велосипедистів крутить свої педалі, але кермо повертає перший головний велосипедист. І ось сьогодні ви отримаєте свій велосипед – тандем і будете працювати групами.

   СЛАЙД Пам’ятайте, ви маєте працювати дружно і злагоджено, щоб ваш тандем міг рухатися уперед.

- Оберіть головного велосипедиста, який буде представляти вашу групу.

- Кожна група має лист результативності. Виконавши правильне завдання ви ставите «+». Якщо завдання було виконано невірно, ставите « - ». Ті учні, які обчислювали приклади вірно, вже можете поставити плюс своїй групі.

5. Каліграфічна хвилинка. Історія виникнення велосипеду.

- Послухайте історію винаходу велосипеда від наших консультантів і каліграфічно записуйте всі числа, які почуєте. СЛАЙД

1 консультант. Велосипед — транспортний засіб, який рухається завдяки силі їздця. У перекладі з латинської велосипед означає «швидкі ноги».

     СЛАЙД Близько 500 років тому видатний учений, винахідник, художник Леонардо да Вінчі зробив креслення велосипеда. Але ніхто його тоді не зумів виготовити.

2 консультант. Перші велосипеди дуже відрізнялися від сучасних, вони були дерев’яні СЛАЙД і більше нагадували самокат. Перша бігова машина, схожа на велосипед, з'явилася, у XVII ст. у Німеччині. Педалей у нього не було. Той, хто їхав, відштовхувався від землі ногами, а потім піджимав їх і їхав за інерцією. Такі велосипеди називалися костотрясами. СЛАЙД клік

Як ви думаєте, чому? (Колеса були дерев'яними і на твердій дорозі, по камінні дуже трясло.)

3 консультант. СЛАЙД Приблизно через 100 років придумали педалі, якими крутили переднє колесо, що було набагато більшим від заднього. Колеса були дерев’яними. Називалися такі велосипеди дуже по-чудернацькому-  павук. СЛАЙД клік

- Як ви думаєте, чому велосипед мав назву павук?

3 консультант. Павуком називали велосипед тому, що велике колесо з багатьма тоненькими спицями  нагадувало павутину.

4 консультант. СЛАЙД Сучасний тип велосипеда з'явився в Україні в XIX ст. Промисловий випуск велосипедів було розпочато у 1923 р. на Харківському велосипедному заводі.

Тепер велосипед зручний, легкий і красивий. В Україні багато таких велосипедів виготовляють у Харкові, Львові та інших містах.

 

СЛАЙД 500, 17, 100, 19, 1923.

Лист результативності.

  • Назвіть найбільше число? Скільки в ньому одиниць, десятків, сотень?
  • А що означає в цьому числі цифра 1?
  • Назвіть найменше число?
  • Дайте йому характеристику.

6. Будова велосипеда. Математичний диктант

    (До частин велосипеда приєднані прищепки  із математичним завданням. Учні знаходять потрібну прищепку, вчитель зачитує завдання, учні записують відповіді.)

 

 

 

 

 

Картинки по запросу будова велосипеда 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Хто з вас знає будову велосипеда?
  • Пропоную вам знайти деталі велосипеда, які я буду називати. І одночасно пишемо математичний диктант . СЛАЙД

Сідло СЛАЙД

  • 6 квітня - день народження велосипеда. Саме в цей день , рівно 200 років тому в  Парижі барон Карл Дрез продемонстрував сконструйований ним двоколісний засіб пересування. Запишіть число, яке передує числу 200.

Кермо СЛАЙД

  • Під час їзди на велосипеді спалюється 600 калорій на годину. Це чудовий спосіб скинути зайву вагу. Запишіть наступне число до числа 600.

Рама   СЛАЙД

  • Країна, і якій найпопулярніший засіб перевування велосипед – Китай. Тут на один автомобіль припадає 250 велосипедів. Скільки велосипедів припадає на 2 автомобілі?

Педалі  СЛАЙД

  • На одне місце для паркування автомобіля можна припаркувати 20 велосипедів. Скільки велосипедів можна припаркувати замість 5 автомобілів?

Ланцюг  СЛАЙД

  • Довжина найбільшого велосипеда-тандему - 20 метрів. Зменшіть це число у 5 разів і до результату додайте 200.

Спиці  СЛАЙД

  • На такому тандемі  могли б їхати одночасно 35 осіб. Зменшіть це число у 7 разів і до результату додайте таке саме число.

 

Гальма СЛАЙД

  • На велосипеді ми їдемо в три рази швидше, ніж коли біжимо. Яку відстань ми подалаємо на велосипеді, якщо за цей час ми пробіжимо  9 км?

 

 

  • Обміняйтесь зошитами по колу. Взаємоперевірка.

 

 

СЛАЙД Перевірка: 199,   601,   500,   100,  204,   10,   27.

 

Лист результативності.

  • «Мозковий штурм» СЛАЙД пустий

— Поміркуйте, які елементи конструкції велосипеда впливають на безпеку руху.

5консультант. Перед виїздом велосипед необхідно перевірити. Гальма мають бути справні, а кермо — добре закріплене. Інакше виїжджати заборонено. Слід перевірити стан коліс, тиск у шинах, чи працює звуковий сигнал (дзвінок), оглянути світловідбивачі та ліхтар.

 

 

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  1. Проблемне запитання

 

  •  У Європі винахідником велосипеда вважають німецького лісничого Дреза. У 1813 році Дрез удосконалив самокат, створивши перше велосипедне кермо.
  • Скільки років минуло з того часу? Давайте спробуємо  підрахувати. (На планшеті )

 

   2018

   1813

     205

Лист результативності.                             14. 35 - ФІЗКУЛЬТ

  1. Первинне закріплення. Екіпіровка велосипедиста СЛАЙД пустий

(Учень демонструє екіпіровку, роз’яснює значення.)

  • Для своєї безпеки кожен велосипедист повинен мати спеціальні захисні елементи одежі.
  1. Консультант (демонструє)

     Одяг велосипедиста має бути яскравих кольорів, а світловідбиваючі елементи дозволяють вас бачити учасниками руху в темну частину доби.

     Штани – короткі або звужені в нижній частині, щоб їх не защемило ланцюгом.

      Велосипедні рукавички допоможуть міцно тримати кермо і захистять руки у разі падіння, як і наколінники – коліна.

     Велоокуляри захистять очі у разі засліплення сонцем або фарами автомобілів.

     Найкращий головний убір велосипедиста – захисний шолом.

  • Запитання із шолома. Представник від кожної групи виходить, витягує завдання із шолома і виконує на дошці з поясненням.

Лист результативності.

Фізкультвилинка

  • Кожен велосипедист повинен знати і вміти подавати спеціальні сигнали.
  •  «Зупиняюсь» — праву або ліву  руку піднімають вгору.
  • «Повертаю праворуч» - праву руку витягують горизонтально вбік і тримають 2—3 секунди;
  • «Повертаю ліворуч» — ліву руку витягують горизонтально вбік і тримають 2—3 секунди.
  • Під музику повторюємо команди. (Діти імітують їзду на велосипеді під музику «Крезі фрок»).

ІV. Розвиток математичних знань. Правила для велосипедиста.

  1. Дорожні знаки.
  • Велосипедист, що рухається проїзною частиною, є повноправним учасником дорожнього руху! Він, відповідно, зобов'язаний знати й дотримуватися Правил дорожнього руху а також знати дорожні знаки.

7 консультант.

    Якщо ви побачите на дорозі знак, на якому намальований велосипед у червоному кружечку, щоб ненароком не стати порушником, злізайте з велосипеда та котіть його до необхідного місця. Це знак  «Рух на велосипеді заборонено!»

     Якщо ви побачите на дорозі знак, на якому намальований велосипед або велосипед із пішоходами у синьому кружечку , можете сміливо їхати уперед. Це знаки « Доріжка для велосипедиста» та «Доріжка для велосипедистів і пішоходів».

 

Похожее изображениеКартинки по запросу знак доріжка для велосипедистівПохожее изображение 

         

 

 

 

 

  • Який знак забороняє їзду на велосипеді?
  • Які дозволяють?

 

  1. Робота над задачею. СЛАЙД

    П'ять років у дорозі. Не з комфортом. А на велосипедах. Таку мету мріє здійснити подружжя з Києва. Вони вирушили в дорогу з Майдану Незалежності. Сюди ж планують повернутися у 2022 році.

  • А ви готові до такої тривалої поїздки? (Розв’язування задачі в групах.)

СЛАЙД  За три дні наш клас  проїхав 209 км. За перших два дні ми подолали 134 км, а за другий і третій – 137 км. Скільки км долали ми щодня?

СЛАЙД (Умова – на екрані, в зошиті – розв’язання і відповідь. Головний велосипедист записує задачу на планшеті).

І дня – ? км

ІІ дня – ? км

ІІІ дня – ? км

  1. 209 – 137 = 72 ( км) – першого дня;
  2. 134 – 72 = 62 ( км) – другого дня;
  3. 209 – 134 = 75 ( км) третього дня.

 

І – 72

ІІ – 62

ІІІ - 75

  • Що дізнавалися в першій ( другій, третій) дії?
  • Хто правий?
  • Отже, задачу можна було розв’язати декількома способами.

Лист результативності.

  1. Правила для велосипедистів. СЛАЙД

- Кожна група отримала конверт із правилами для велосипедистів. Візьміть кожен по одній карточці, прочитайте своє правило. Далі поділіться між собою інформацією, яку отримали. Час – 1 хвилина ,  і будьте готові скласти іспит.

 

 

 

 

V. Рефлексія

1. Тестування

- Що ж, візьміть екзаменаційні листи. Проходимо тестування. Записавши правильну відповідь, скручуємо папірець і продовжуємо відповідати.

1. У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

а) 14 років;

б) 10 років;

в) 16 років.

2. Чи дозволяється їздити по пішохідному переходу? 

а) так;

б) ні;

в) тільки на зелене світло.

3. Де дозволяється кататися на велосипеді дітям вашого віку? 

  а) на проїзній частині;

б) там, де немає транспорту і пішоходів;

в) можна, де завгодно.

4. Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?

а) так;

б) тільки трактори;

в) ні.

5. Чи можна когось катати на велосипеді дітям вашого віку?

а) не можна в будь-якому випадку;

б) тільки менших за себе;

в) можна всіх.

6. Що суворо забороняється під час їзди на велосипеді?

а) знімати ноги з педалей;

б) прибирати обидві руки від керма;

в) міцно тримати кермо обома руками.

Перевірка завдання

  1. а
  2. б
  3. б
  4. в
  5. а
  6. а, б
  • Хто виконав завдання без дірочок?

Лист результативності.

  • Ви отримуєте права на керування велосипедом. Хто сьогодні права не отримав, перездача на наступному уроці «Основи здоров’я» .

2.Домашнє завдання

3. Гра «Незавершене речення»

Я вивчив... 

Я дізналася... 

Я можу... 

Я навчився... 

Я запам'ятав... 

Я зрозуміла,... 

3.Оцінювання

Лист результативності.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кошельна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Форийчук Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Смоля Лаура
    Прекрасна робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1003
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку