Ця розробка допоможе вчителям на прикладах вправ і задач закріплювати вивчені випадки множення і ділення в межах 1000, вдосконалювати обчислювальні навички; формувати знання про перелітних птахів; розвивати увагу, пам'ять, логічне та творче мислення
Інтегрований урок з математики та природознавства в 3 класі
Тема: Закріплення вивчених випадків множення і ділення в межах 1000. Птахи рідного краю.
Мета: на прикладах вправ і задач закріплювати вивчені випадки множення і ділення в межах 1000, вдосконалювати обчислювальні навички; формувати знання про перелітних птахів; розвивати увагу, пам’ять, логічне та творче мислення ; виховувати бережливе ставлення до природи, колективізм, любов до рідного краю.
Обладнання: пейзаж весняного лісу ( великого формату), малюнки перелітних птахів, картки із завданням, макет шпака, шпаківня, колоски із зерном(для оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці), презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Оголошення теми уроку
- Діти, а що це я чую? Ви теж це чуєте? Що це? (звучить спів птахів) Про що це свідчить? А які птахи прилітають першими?
- Сьогодні урок математики, в нас незвичайний, ми всі разом відправимось в гості до шпачиної родини. Але ви ж знаєте, що в гості з порожніми руками не ходять, тому ми понесемо шпакам зерна. Ви скажете, де ж нам його взяти? А ми заробимо його своїми знаннями,умінням рахувати, кмітливістю, мисленням тому кількість зернинок, буде залежати саме від вас, від вашої старанності на уроці. Вправлятися в математичних обчисленнях вам допоможуть пернаті друзі, про яких ви й самі готували міні – проекти, а цим самим познайомлять вас з частинкою рідного краю.
2. Оголошення завдання уроку
- Повторити вивчені випадки множення і ділення в межах 1000 (розв’язуючи задачі, вирази, рівняння)
- Розширити знання про життя птахів нашого краю
3. Очікування від уроку
4. Психологічна настанова
- Отож часу не гаймо, а наш урок розпочинаймо
Девіз уроку:Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – точно,
Рахуємо - правильно,
Пишемо – гарно.
ІІ. Основна частина уроку
Вправа «Мозкова атака»
(Число, кл. робота вже записані)
-
Увага! Задачі!
(записані числа 100,85,35,3, 6,27, 30, 45, 10)
( картках і на дошці )
а |
600 |
80 |
240 |
в |
200 |
80 |
120 |
(а(а+в): 4 аа): 4 |
|
|
|
а |
800 |
120 |
48 |
в |
600 |
60 |
30 |
(а-(а-в) * 4 * 4 |
|
|
|
Захист міні – проекту «Лелека»
Загадка з проекту соловей 1 уч.
Соловей летів 6 днів по 60 км щоденно, а жайворонок - 4 дні по 52 км. На скільки км більше пролетів соловей ніж жайворонок?
6*60 6-4 6*60+4*52
4*52 60-52 6*60-4*52
Про що дізнаємось, обчисливши ці вирази? Який вираз є розв’язком нашої задачі?(запис у зошити виразу, 1 учень біля дошки)
6*60-4*52=360-208=360-200-8=152км
Робота в групах
Придумайте в групах аналогічну задачу про птахів
Захист проекту «Соловей»
Фізкультхвилинка
(під спів пташок)
І варіант
Х: 4 = 330
ІІ варіант
Х : 3 = 17( обчислюють на картках, 2 учні біля дошки, взаємоперевірка)
Інформація про розташування пам’ятників в презентації
Захист міні – проекту «Ластівка
А що роблять ці птахи в лісі? (будують будинок)Чого їм не вистачає? (даху) Допоможемо? (слайд ….)
Звіт проекту «Перелітні птахи»
(слайд….)
І -
ІІ - ?, у ? разів більше ?
Відеоматеріал про шпака
ІІІ. Підсумок уроку. Д.з.
( підсумкові слайди……..Д.з. Задача 900, впр.901.)