Інтегрований урок з математики та природознавства в 3 класі. Закріплення вивчених випадків множення і ділення в межах 1000. Птахи рідного краю.

Про матеріал

Ця розробка допоможе вчителям на прикладах вправ і задач закріплювати вивчені випадки множення і ділення в межах 1000, вдосконалювати обчислювальні навички; формувати знання про перелітних птахів; розвивати увагу, пам'ять, логічне та творче мислення

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та природознавства в 3 класі

 

Тема: Закріплення вивчених випадків множення і ділення в межах 1000. Птахи рідного краю.

 

Мета:  на прикладах вправ і задач закріплювати   вивчені випадки множення і ділення в межах 1000, вдосконалювати обчислювальні навички; формувати знання про перелітних птахів; розвивати увагу, пам’ять,   логічне  та творче мислення ; виховувати бережливе ставлення до природи, колективізм, любов до рідного краю.

 

Обладнання: пейзаж весняного лісу ( великого формату), малюнки перелітних птахів, картки із завданням, макет шпака, шпаківня, колоски із зерном(для оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці), презентація до уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Оголошення теми уроку

- Діти, а що це я чую? Ви теж це чуєте?  Що це? (звучить спів птахів) Про що це свідчить? А які птахи прилітають першими?

- Сьогодні урок математики, в нас незвичайний, ми всі разом відправимось в гості до шпачиної родини. Але ви ж знаєте, що в гості з порожніми руками не ходять, тому ми понесемо  шпакам зерна. Ви скажете, де ж нам його взяти?  А ми заробимо його своїми знаннями,умінням рахувати, кмітливістю, мисленням тому кількість зернинок, буде залежати саме від вас, від вашої старанності на уроці. Вправлятися в математичних обчисленнях вам допоможуть пернаті друзі, про яких ви й самі готували міні – проекти, а цим самим познайомлять вас з частинкою рідного краю.

2. Оголошення завдання уроку

- Повторити вивчені випадки множення і ділення в межах 1000 (розв’язуючи задачі, вирази, рівняння)

- Розширити знання про життя птахів нашого краю

3. Очікування від  уроку

4. Психологічна настанова

- Отож часу не гаймо, а наш урок розпочинаймо

Девіз уроку:Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – точно,

Рахуємо -  правильно,

Пишемо – гарно.

 

ІІ. Основна частина уроку

  1. Усний рахунок
  • Щоб привести свій мозок до роботи ,йому потрібна невелика розминка

Вправа «Мозкова атака»

  1. Як називаються числа при відніманні?
  2. Скільки г в 1 кг?
  3. Яке число передує числу 790?
  4. Як знайти невідомий доданок?
  5. Що таке периметр?
  6. 6*8=?
  7. Скільки м в 1 км?
  8. Як називаються числа при множенні?
  9. Яку арифметичну дію застосовуємо, коли зменшуємо число у ? разів?
  10.                   Скільки хв. в 1 год?
  11.                 Збільшити 8 у 10 разів.
  12.                 Як знайти невідоме зменшуване?
  13.                 Як називаються числа при діленні?
  14.                 72:8=?
  15.                 Що таке чверть?
  16.                 Скільки кг в 1 ц?
  17.                 Як знайти третину від числа?
  18.                 Яких перелітних птахів ви знаєте?
  19.                 Який птах прилітає одним з перших?
  20.                 Що за птах є символом вірності і любові в нашій країні?
  • Одним із перших птахів на Україну прилітає лелека. І до нашого лісу вже завітав цей гість і приніс нам завдання: «Обчислити вирази». (презентація слайд 6) Виконавши це завдання, ми дізнаємось який найбільший птах в Україні. Але спочатку нас чекає хвилинка каліграфії.
  1. Каліграфічна хвилинка

(Число, кл. робота вже записані)

-

  • Я буду читати відомості про деяких птахів, яку користь природі вони приносять з числами, а ви будете красиво, каліграфічно записувати ці числа в зошити через кл.
  • Протягом години зозуля може знищувати 100 гусениць
  • Сова за місяць з’їдає 85 гризунів
  • Шпак, поїдаючи комах за літо зберігає 35 дерев
  • Дятел за рік приблизно з’їдає 3 кг черв’яків
  • Найменша пташка в Україні – корольок, її вага= 6г

Увага! Задачі!

  • Ворона може прожити 49 років, а зозуля на 22 роки менше, ніж ворона. Скільки років живе зозуля? (27)
  • Сова за день знищує три миші. Скільки мишей вона знищить за 10 днів?(30)
  • За годину синиця приносить одному пташеняті 9 комах. Скільки комах з’їдає за годину 5 пташенят? (45)
  • Довжина дзьоба у лелеки 16 см,а чаплі – на 6 см менша. Якої довжини дзьоб у чаплі? (10)

(записані числа 100,85,35,3, 6,27, 30, 45, 10)

  • Прочитайте ці числа і знизу запишіть у 10 р. більші (1000, 850, 350, 30, 60, 270, 300,450,100)

 

  • Який же найбільший птах в Україні серед перелітних?Давайте для цього обчислимо вирази.

 

  1. Обчислити вирази

( картках і на дошці )

а

600

80

240

в

200

80

120

(а+в): 4

аа): 4

 

 

 


 

а

800

120

48

в

600

60

30

(а-(а-в) * 4

* 4

 

 

 

  • Найбільший птах в Україні – лебідь – кликун, маса його тіла складає 12-16 кг. Вони можуть літати на висоті 8 км. (презентація слайд)

 

Захист міні – проекту «Лелека»

 

  1. Закріплення вивчених випадків множення і ділення
  • А чий цей спів? Як ви гадаєте?

Загадка з проекту соловей 1 уч.

 

 

 

  • А яке ж завдання приніс нам соловей з теплих країв?
  1. Робота над задачею (Презентація слайд….)

 Соловей летів 6 днів по 60 км щоденно, а жайворонок  - 4 дні по 52 км. На скільки км більше пролетів соловей ніж жайворонок?

 

6*60                  6-4                 6*60+4*52

4*52                  60-52             6*60-4*52

Про що дізнаємось, обчисливши ці вирази? Який вираз є розв’язком нашої задачі?(запис у зошити виразу, 1 учень біля дошки)

6*60-4*52=360-208=360-200-8=152км

Робота в групах

Придумайте в групах аналогічну задачу про птахів

  • А якщо скажете яку відстань подолав соловей – дізнаєтесь скільки видів птахів є у нас на Україні.(360) слайд….

 

Захист проекту «Соловей»

 

Фізкультхвилинка

 

  • А яка пташка не любить працювати? Вона пропонує нам відпочити

(під спів пташок)

  • Заплющіть очі і уявіть себе пташками. Давайте змахнемо крилами і піднімемось до самісіньких небес. Будучи птахами, про що б ви попросили людей? (Відповіді)

 

  1. Самостійна робота. Рівняння
  • А цю пташку я дуже люблю. Вона влітку живе у нас під дахом. (Ластівка) Хоче вона розповісти вам, де відкриті пам’ятники і яким птахам, але для цього нам потрібно попрацювати самостійно.

І варіант

Х: 4 = 330

ІІ варіант

Х : 3 = 17( обчислюють на картках, 2 учні біля дошки, взаємоперевірка)

 

Інформація про розташування пам’ятників в презентації

 

Захист міні – проекту «Ластівка

 

А що роблять ці птахи в лісі? (будують будинок)Чого їм не вистачає? (даху) Допоможемо? (слайд ….)

  1. Графічний диктант. Робота з геометричним матеріалом

 

  • З допоміжної точки  А проведіть 5 клітинок навскіс вгору праворуч, поставте точку В , далі з точки В -  5 клітинок навскіс вниз праворуч, поставте точку С, і 10 клітинок ліворуч. Яка фігура вийшла?  Як називається цей трикутник? Виміряйте його сторони і обчисліть його периметр. (1 учень біля дошки)

 

  • Про яких птахів говорили? А ще група дослідників, науковців і художників та народознавців приготували проект «Перелітні птахи»

 

Звіт проекту «Перелітні птахи»

 

  • Ось нарешті ми й дістались до шпачиної оселі. Сам господар пропонує нам скласти задачу за схемою, а потім сам розкаже про себе.

(слайд….)

 

І -  

ІІ - ?, у ? разів більше        ?

 

Відеоматеріал про шпака

 

ІІІ. Підсумок уроку. Д.з.

  • Ось і підійшов до закінчення наш урок.
  • Давайте повернемось до завдань уроку і поговоримо що нам вдалось, а що ні?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Чи справдились очікування від уроку?
  • А зараз давайте сформуємо із заробленого  стараннями зерна колосочки (порахуйте і запам’ятайте сьогоднішній бал за урок і пригостимо всю шпачину родину.
  • Як нам вдалося зібрати так багато зерна? (завдяки колективній роботі)
  • Отже недарма в нашому народі говорять в гурті робити – що з гори бігти, тим більше, якщо праця спрямована на добрі справи.
  • Що ж ми можемо корисного зробити для наших пернатих друзів?
  • Пригощаємо наших господарів гостинцями

( підсумкові слайди……..Д.з. Задача 900, впр.901.)

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку