2 клас Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення на 5. Мета: Розвивати вміння використовувати таблицю множення на 5 під час розв'язування прикладів і задач. Вдосконалювати вміння і розв'язувати задачі за поданими схемами. | 3 клас Тема: Закріплення випадків множення і ділення. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Мета: Закріпити вивчені випадки множенні і ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Розвивати навички розв'язування задач на три дії. |
Уроки математики з використанням інтерактивних технологій у класі – комплекті
Математика
2 клас Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення на 5. Мета: Розвивати вміння використовувати таблицю множення на 5 під час розв’язування прикладів і задач. Вдосконалювати вміння і розв’язувати задачі за поданими схемами. |
3 клас Тема: Закріплення випадків множення і ділення. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Мета: Закріпити вивчені випадки множенні і ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Розвивати навички розв’язування задач на три дії. |
Виховувати патріотичні почуття і любов до України, її славні історії і славних синів – козаків, історії села, родини.
Обладнання: мікрофон, малюнки: «Як козаки у футбол грали», «Запорізька Січ», «Козацька «Чайка»», «Козацькі клейноди», таблиці: «Дешифрувальник», « Морській бій», метод «Прес»;фонограма Є.Адамцевич « Запорізький марш».
І. Організація класу
Учитель: «Повернемося обличчям до гостей, і лагідно промовимо «Добрий день»».
Урок математики розпочинаємо,
Де про славу козацьку згадаємо,
Аби не забути історію роду,
Аби бути гідним свого народу.
Наше село козацьке, отже ми нащадки козацької слави. А ви, коли пройдете всі математичні випробування будете прийняті в козачата. А чи знаєте, що означає слово «козак»? Про це дізнаємось з усного рахунку.
ІІ. Усний рахунок
Спільна робота для 2 – х класів.
« Обчислювати приклади починаємо
І разом з козаками у футбол пограємо»
Гра «Футбол» (малюнок, таблиця)
2 клас 3 клас
1 32:32; 8*0; 0
4 4*1; 600:100; 6
6 3*2. 24 : (3*2); 4
100: 20 5
Відповіді прикладів – це шифр до вправи « Дешифрувальник» 1, 4, 6, 0,6, 4,5. Отже, що означає слово «козак»? Козак означає « вільний».
А яке з них найпоширеніше, дізнаємося з вправи «Інтерв’ю».
«Інтерв’ю»
Учень 3 класу – кореспондент, а учень 2 класу – респондент.
ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів
У середині 16 ст. козаки згуртувалися у чималу громаду , вибрали отамана й попливли Дніпром за пороги. Свої поселення – табори обгороджували укріплення із січених колод. Звідси і пішла назва Запорозька Січ. Доступ у Січ був вільний тільки за 4 умов:
Цифра 7 ( за зразком).
Учні пишуть по 1 рядку цифру 7.
Самостійно (2 клас) № 856 5*3 + 12 = 27 5*7- 23 = 12 5*9 +50 = 95 5*8 – 14 = 26 |
З учителем (3 клас) № 922 Технологія « Навчаючи – вчуся» 68: 4=(40+28):4 = 17 36:2= (20+16):2 = 18 51:3= (30+21):3 = 17 95:5 = (50+45):5 = 19 Сильніші учні пояснюють: щоб поділити двоцифрове число на одноцифрове, можна його розкласти на зручні доданки, а потім кожен доданок поділити на це число і результати додати. |
Учні виконують фізичні вправи під фонограму Є. Адамцевич « Запорізький марш».
4.Робота над задачами
Зготуємо кашу, затерту салом,
Але нам до страви солі бракувало,
Тож готуємо мажі в дорогу.
Візьмемо козаків собі на підмогу. (малюнок)
З учителем (2 клас) №859 Технологія «Два – чотири – всі разом». Використовуючи дану схему, розв’яжіть задачу. Дайте відповідь на питання « Скільки всього вареників у мисочках?» Схема * + = Складіть власну задачу за темою уроку, що відповідає даній схемі. На 4 возах по 5 мішків солі, а на останньому возі 2 мішки. Скільки мішків солі привезли козаки?
|
Самостійно( 3 клас) № 923 Метод «Прес» Прочитайте задачу, повторіть зміст за коротким записом. Аналіз задачі від числових даних. Скласти план задачі:
Сформулюйте відповідь
|
Спільно
Козаки мали свій флот. Вони робили з верби та липи довгі козацькі човни. Сотні козацьких човнів спускалися Дніпром і виходили в Чорне море. Досить часто козаки визволяли з турецької неволі полонених українських жінок, дітей, молодих чоловіків.
За вправою « Морський бій» дізнайтесь як називався козацький човен (таблиця)
В - 7 А – 2 Б – 2 Г – 6 Д – 9
«Ч А Й К А»
Так, довгі козацькі човни називали «Чайками» ( малюнок)
2 клас Ширина човна 3 м 60 см =
Висота човна 3 м 20 см = |
3 клас Довжина човна 18 м 30 см =
Довжина основи 13 м 70 см = човна |
Запишіть дані виміри в дециметрах, а потім в сантиметрах.
IV. Геометричний матеріал
Запорозьке військо мало свої відзнаки або, як їх ще називали, клейноди. (малюнок)
До них належали:
булава – відзнака гетьмана;
бунчук – довга булава, що закінчувалася металевим яблуком. З – під якого звисала китиця кінського волосу;
пірнач – булава зі срібними перами,знак влади курінних отаманів і полковників.
литаври – або тулумбаси за допомогою яких довбиші скликали козаків на Січову раду;
корогва – козацький Прапор.
Подивіться на нього уважно. На які геометричні фігури ми можемо його поділити? (1 чотирикутник і 2 трикутники)
Застосуємо вправу « Незакінчені речення».
Вправа «Так чи ні».
V. Підсумок уроку
А ви, діти, молодці,
Справжні козаки і козачки,
Перешкоди подолали,
Дуже швидко рахували,
Свою спритність показали.
Тож бажаю вам щастя земного, неба голубого, хліба запашного. І щоб козацькому роду – не було переводу.
VI. Домашнє завдання
2 клас 3 клас
№ 862. №863 № 928. №929
Учитель пояснює виконання.
Музиченко Світлана Федорівна,
старший учитель початкових класів
ЗОШ І – ІІ ступенів
с. Подище Прилуцького району.