Урок математики з використанням інтерактивних технологій у класі – комплекті (2 і 3 кл) "Закріплення випадків множення і ділення. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове."

Про матеріал

2 клас

Тема: Вправи і задачі на

засвоєння таблиці множення на 5.

Мета: Розвивати вміння використовувати таблицю множення на 5 під час розв'язування прикладів і задач.

Вдосконалювати вміння і розв'язувати задачі за поданими схемами.

3 клас

Тема: Закріплення випадків множення і ділення. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове.

Мета: Закріпити вивчені випадки множенні і ділення двоцифрового числа на одноцифрове.

Розвивати навички розв'язування задач на три дії.

Перегляд файлу

Уроки математики з використанням інтерактивних технологій у класі – комплекті

Математика

2 клас

Тема: Вправи і задачі на

засвоєння таблиці множення на 5.

Мета: Розвивати вміння використовувати таблицю множення на 5 під час розв’язування прикладів і задач.

Вдосконалювати вміння і розв’язувати задачі за поданими схемами.

3 клас

Тема: Закріплення випадків множення і ділення. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове.

Мета: Закріпити вивчені випадки множенні і ділення двоцифрового числа на одноцифрове.

Розвивати навички розв’язування задач на три дії.

 

Виховувати патріотичні почуття і любов до України,  її славні історії і славних синів – козаків, історії села, родини.

Обладнання: мікрофон, малюнки: «Як козаки у футбол грали», «Запорізька Січ», «Козацька «Чайка»», «Козацькі клейноди», таблиці: «Дешифрувальник», « Морській бій»,  метод «Прес»;фонограма Є.Адамцевич « Запорізький марш».

І. Організація класу

Учитель: «Повернемося обличчям до гостей, і лагідно промовимо «Добрий день»».

Урок математики розпочинаємо,

Де про славу козацьку згадаємо,

Аби не забути історію роду,

Аби бути гідним свого народу.

Наше село козацьке, отже ми нащадки козацької слави. А ви, коли пройдете всі математичні випробування будете прийняті в козачата. А чи знаєте, що означає слово «козак»? Про це дізнаємось з усного рахунку.

ІІ. Усний рахунок

Спільна робота для 2 – х класів.

« Обчислювати приклади починаємо

І разом з козаками у футбол пограємо»

Гра «Футбол» (малюнок, таблиця)

          2 клас      3 клас

1    32:32; 8*0;              0

4     4*1; 600:100;       6

6      3*2. 24 : (3*2);    4

 100: 20 5

 

  • Застосуємо вправу « Мікрофон», при розв’язуванні прикладів, формулюйте правила.

Відповіді прикладів – це шифр до вправи « Дешифрувальник» 1, 4, 6, 0,6, 4,5. Отже, що означає слово «козак»? Козак означає  « вільний».

  • «Козацькому роду – нема переводу». Так ми можемо сказати про себе. Адже скільки в нашому селі козацьких прізвищ.

А яке з них найпоширеніше, дізнаємося з вправи «Інтерв’ю».

«Інтерв’ю»

Учень 3 класу – кореспондент, а учень 2 класу – респондент.

  • Васю, назви своє прізвище.
  • Я, Василь Сердюк.
  • Чи знаєш ти що воно означає?
  • Так, сердюки – це козаки, що особисто охороняли гетьманів. Полки сердюків створив гетьман Петро Дорошенко.

 

 

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів

 У середині 16 ст. козаки згуртувалися у чималу громаду , вибрали отамана й попливли Дніпром за пороги. Свої поселення – табори обгороджували укріплення із січених колод. Звідси і пішла назва Запорозька Січ. Доступ у Січ був вільний тільки за 4 умов:

  • бути вільною і незалежною людиною;
  • розмовляти українською мовою;
  • сповідувати православну віру;
  • вивчати прийоми січового лицарства. (це можна було зробити не раніше як за 7 років)
  1. Хвилинка каліграфії

Цифра 7 ( за зразком).

Учні пишуть по 1 рядку цифру 7.

  1. Розв’язування прикладів

Самостійно (2 клас)

№ 856

5*3 + 12 = 27

5*7- 23 = 12

5*9 +50 = 95

5*8 – 14 = 26

З учителем (3 клас)

№ 922

Технологія « Навчаючи – вчуся»

68: 4=(40+28):4 = 17

36:2= (20+16):2 = 18

51:3= (30+21):3 = 17

95:5 = (50+45):5 = 19

Сильніші учні пояснюють: щоб поділити двоцифрове число на одноцифрове, можна його розкласти на зручні доданки, а потім кожен доданок поділити на це число і результати додати.

 

 

  1. Фізкультхвилинка

Учні виконують фізичні вправи під фонограму Є. Адамцевич « Запорізький марш».

                                                     4.Робота над задачами

 Зготуємо кашу, затерту салом,

 Але нам до страви солі бракувало,

 Тож готуємо мажі в дорогу.

 Візьмемо козаків собі  на підмогу. (малюнок)

З учителем (2 клас)

№859

Технологія «Два – чотири – всі разом».

Використовуючи дану схему, розв’яжіть задачу.

Дайте відповідь на питання « Скільки всього вареників у мисочках?»

Схема

 *         +  =

Складіть власну задачу за темою уроку, що відповідає даній схемі. На 4 возах по 5 мішків солі, а на останньому возі 2 мішки. Скільки мішків солі привезли козаки?

 

Самостійно( 3 клас)

№ 923

Метод «Прес»

Прочитайте задачу, повторіть зміст за коротким записом. Аналіз задачі від числових даних.

Скласти план задачі:

  1. 32*2 = 64(г) – корові
  2. 64+32 = 96 (г) – разом
  3. 96:6 = 16 (г) – вівці

Сформулюйте відповідь

 

 

 

 

 

                                                             Спільно

  1. Робота з іменованими числами

Козаки мали свій флот. Вони робили з верби та липи довгі козацькі човни. Сотні козацьких човнів спускалися Дніпром і виходили в Чорне море. Досить часто козаки визволяли з турецької неволі полонених українських жінок, дітей, молодих чоловіків.

За вправою « Морський бій» дізнайтесь як називався козацький човен (таблиця)

В  - 7  А – 2  Б – 2  Г – 6  Д – 9

 «Ч        А        Й        К        А»

Так, довгі козацькі човни називали «Чайками» ( малюнок)

2 клас

Ширина човна  3 м 60 см =

 

Висота човна            3 м 20 см =

3 клас

Довжина човна  18 м 30 см =

 

Довжина основи 13 м 70 см =

 човна           

 

Запишіть дані виміри в дециметрах, а потім в сантиметрах.

IV. Геометричний матеріал

Запорозьке військо мало свої відзнаки або, як їх ще називали, клейноди. (малюнок)

До них належали:

булава – відзнака гетьмана;

бунчук – довга булава, що закінчувалася металевим яблуком. З – під якого звисала китиця кінського волосу;

пірнач – булава зі срібними перами,знак влади курінних отаманів і полковників.

литаври – або тулумбаси за допомогою яких довбиші скликали козаків на Січову раду;

корогва – козацький Прапор.

Подивіться на нього уважно. На які геометричні фігури ми можемо його поділити? (1 чотирикутник і 2 трикутники)

Застосуємо вправу « Незакінчені речення».

  1. Це трикутник, тому що …
  2. Периметр чотирикутника дорівнює …
  3. α × 4 – це периметр …
  4. Як знайти периметр рівностороннього трикутника…?

Вправа «Так чи ні».

  1. Чи кожен чотирикутник прямокутник? (Ні)
  2. Будь – який прямокутник – чотирикутник? (Так)
  3. Будь – який прямокутник – квадрат? (Ні)

V. Підсумок уроку

А ви, діти, молодці,

Справжні козаки і козачки,

Перешкоди подолали,

Дуже швидко рахували,

Свою спритність показали.

Тож бажаю вам щастя земного, неба голубого, хліба запашного. І щоб козацькому роду – не було переводу.

 

 

VI. Домашнє завдання

2 клас 3 клас

№ 862. №863 № 928. №929

Учитель пояснює виконання.

                                                             Музиченко Світлана Федорівна,

 старший учитель початкових класів

                                        ЗОШ І – ІІ ступенів

                                                            с. Подище Прилуцького району.

docx
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
2387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку