Інтегрований урок з математики та зарубіжної літератури Тема: Величини, зв'язок між ними. Розв’язування вправ.

Про матеріал

Закріплення вмінь, навичок, виконувати перетворення з однієї величини в іншу, виховувати інтерес до математики, розвивати вміння працювати самостійно, чітко висловлювати думку, активно застосовувати вивчений матеріал при розв'язуванні вправ.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та зарубіжної літератури

Тема: Величини, зв'язок між ними. Розв’язування вправ.

Мета: Закріплення вмінь, навичок, виконувати перетворення з однієї величини в іншу, виховувати інтерес до математики, розвивати вміння працювати самостійно, чітко висловлювати думку, активно застосовувати вивчений матеріал при розв’язуванні вправ.

Обладнання: малюнки казкових героїв, картки.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

 

Хід уроку.

І. Організаційна частина – 3 хвилини.

Сьогодні у нас незвичайній урок. До нас завітали казкові герої. Вони нам допоможуть правильно розв’язати запропоновані вправи.

ІІ. Повідомлення теми і мети  2 хвилини.

ІІІ. Актуалізація опорних знань – 10 хвилин.

Математичний диктант.

На кожній парті знаходяться листки з умовою для першого і другого варіантів.

І варіант.

1. Кількість розрядів у кожному класі помножте на кількість дециметрів у метрі:

3 * 10 = 30

2. Кількість квадратних метрів в одному арі додайте до найменшого трицифрового числа, складеного з однакових цифр:

100 + 111 = 211

3. Кількість букв в імені хлопчика, що оселився в зграї вовків поділить на 6:

Мауглі 6 : 6 = 1

4. Цифру, яка є останньою у добутку 2 * 5 * 10 помножте на число звірят, що жили у рукавичці:

0 * 7 = 0

5. Кількість букв в імені лисиці, яка обдурила Буратіно, додайте до числа ребер у кубі:

Аліса: 5 + 12 = 17

6. Від натурального числа, розташованого між 104 і 106 відніміть число, яке дорівнює кількості букв в імені кота, який обдурив дерев’яного хлопчика:

Базиліо: 105 – 6 = 99

ІІ варіант.

  1. Від кількості днів у не високосному році відніміть кількість місяців року:

365 – 12 = 353

2. Найбільше двоцифрове число помножте на кількість кілограмів у центнері:

99 * 100 = 9900

3. Кількість букв в імені хлопчика, якого зробив папа Карло, поділіть на 8:

Буратіно: 8 : 8 = 1

4. До кількості букв в імені тигра, який хотів з’їсти Мауглі додайте кількість днів у тижні:

Шер-Хан: 6 + 7 = 13

5. Добуток усіх цифр помножте на число героїв з казки «Ріпка»

0 * 6 = 0

6. Кількість букв в імені черепахи, яка знала велику тайну, помножте на кількість сторін квадрата:

Тортіла: 7 * 4 = 28

Учні звіряють відповіді по запису на дошці, запитують, що їм не зрозуміло, самі себе оцінюють.

Правильна відповідь – 1 бал.

ІІ. Дидактична гра «Лото».

Усі учні працюють у зошиті. Для гри підготувати 2 варіанти карток лото та плакат з завданням. Вчитель показує плакати із запитаннями. На кожну відповідь відводиться 1 хвилина.

І варіант.

7 км 325 м +

4 км 840 м

S = 210 км

V = 70 км/год

t = ?

S = 48а

b = 800 м

c - ?

3 грн. 20 к. * 20

40 хв. 32 с : 8

6 ц : 75 кг

6 га 14 а = м²

15 діб 7 год. – 2 доб. 14 год.

1 т 5 ц 76 кг + 3 т 6 ц 59 кг

 

ІІ варіант.

3 год : 45 хв

3 т 520 кг * 7

Sпр. = 245 дм²

а = 5 дм

b - ?

13 м 28 см –

- 6 м 83 см

83 ц 50 кг –

- 17 ц 20 кг

137 грн. –

- 74 грн. 55 к.

2 т 1 ц 35 кг + 2 т 9 ц 86 кг

4 га 7 а = м²

8 діб 20 год. + 4 діб 8 год.

 

Учні розв’язують приклади, шукають відповідь на картках і закривають відповідний приклад карткою. Якщо учень правильно розв’язав всі вправи, то він отримає картинку-ілюстрацію казки, назву якої він повинен записати.

Максимальний бал – 6 балів.

ІІІ. Фізкультхвилинка.

ІV. Хочеш знати ще більше?

У різні епохи користувалися різними одиницями мір.

Наприклад: українці міряли відстані верстами, сажнями, аршинами; масу – пудами, фунтами.

1 миля – 7 верст;

1 верста – 500 сажнів;

1 сажень – 3 аршини;

1 аршин – 16 вершків;

1 верста – 1 км;

1 дюйм – 2,54 см.

1 пуд – 40 фунтів;

1 фунт – 32 лоти;

1 лот – 3 золотники;

1 золотник – 96 часток;

1 пуд – 16 кг.

Казкові герої підготували учням цікаві задачі.

Задача №1.

Який зріст був у Дюймовочки з казки Г.Х. Андерсена.

1 дюйм = 2,54 см ≈ 25 мм.

Задача №2.

О.С. Пушкін говорить, що у царя Салтана народився син «в аршин». Обчислити зріст майбутнього князя Гвідона у дюймах і сантиметрах.

1 аршин = 71,12 см ≈ 71 см

1 аршин ≈ 28 дюймів

710 мм : 25 мм ≈ 28

Задача №3.

Чи є люди «сім п’ядів в лобі».

П’ядь – відстань між кінцями розставлених великого і вказівного пальців.

За цікаву інформацію учень отримує – 4 бали.

За правильне розв’язування задачі – 3 бали.

V. Підведення підсумків.

VІ. Домашнє завдання.

Скласти задачі на перетворення з однієї величини в іншу, використовуючи казкових героїв.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
1251
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку