Закріплення вмінь, навичок, виконувати перетворення з однієї величини в іншу, виховувати інтерес до математики, розвивати вміння працювати самостійно, чітко висловлювати думку, активно застосовувати вивчений матеріал при розв'язуванні вправ.
Інтегрований урок з математики та зарубіжної літератури
Тема: Величини, зв'язок між ними. Розв’язування вправ.
Мета: Закріплення вмінь, навичок, виконувати перетворення з однієї величини в іншу, виховувати інтерес до математики, розвивати вміння працювати самостійно, чітко висловлювати думку, активно застосовувати вивчений матеріал при розв’язуванні вправ.
Обладнання: малюнки казкових героїв, картки.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку.
І. Організаційна частина – 3 хвилини.
Сьогодні у нас незвичайній урок. До нас завітали казкові герої. Вони нам допоможуть правильно розв’язати запропоновані вправи.
ІІ. Повідомлення теми і мети – 2 хвилини.
ІІІ. Актуалізація опорних знань – 10 хвилин.
Математичний диктант.
На кожній парті знаходяться листки з умовою для першого і другого варіантів.
І варіант.
1. Кількість розрядів у кожному класі помножте на кількість дециметрів у метрі:
3 * 10 = 30
2. Кількість квадратних метрів в одному арі додайте до найменшого трицифрового числа, складеного з однакових цифр:
100 + 111 = 211
3. Кількість букв в імені хлопчика, що оселився в зграї вовків поділить на 6:
Мауглі 6 : 6 = 1
4. Цифру, яка є останньою у добутку 2 * 5 * 10 помножте на число звірят, що жили у рукавичці:
0 * 7 = 0
5. Кількість букв в імені лисиці, яка обдурила Буратіно, додайте до числа ребер у кубі:
Аліса: 5 + 12 = 17
6. Від натурального числа, розташованого між 104 і 106 відніміть число, яке дорівнює кількості букв в імені кота, який обдурив дерев’яного хлопчика:
Базиліо: 105 – 6 = 99
ІІ варіант.
365 – 12 = 353
2. Найбільше двоцифрове число помножте на кількість кілограмів у центнері:
99 * 100 = 9900
3. Кількість букв в імені хлопчика, якого зробив папа Карло, поділіть на 8:
Буратіно: 8 : 8 = 1
4. До кількості букв в імені тигра, який хотів з’їсти Мауглі додайте кількість днів у тижні:
Шер-Хан: 6 + 7 = 13
5. Добуток усіх цифр помножте на число героїв з казки «Ріпка»
0 * 6 = 0
6. Кількість букв в імені черепахи, яка знала велику тайну, помножте на кількість сторін квадрата:
Тортіла: 7 * 4 = 28
Учні звіряють відповіді по запису на дошці, запитують, що їм не зрозуміло, самі себе оцінюють.
Правильна відповідь – 1 бал.
ІІ. Дидактична гра «Лото».
Усі учні працюють у зошиті. Для гри підготувати 2 варіанти карток лото та плакат з завданням. Вчитель показує плакати із запитаннями. На кожну відповідь відводиться 1 хвилина.
І варіант.
7 км 325 м + 4 км 840 м |
S = 210 км V = 70 км/год t = ? |
S = 48а b = 800 м c - ? |
3 грн. 20 к. * 20 |
40 хв. 32 с : 8 |
6 ц : 75 кг |
6 га 14 а = м² |
15 діб 7 год. – 2 доб. 14 год. |
1 т 5 ц 76 кг + 3 т 6 ц 59 кг |
ІІ варіант.
3 год : 45 хв |
3 т 520 кг * 7 |
Sпр. = 245 дм² а = 5 дм b - ? |
13 м 28 см – - 6 м 83 см |
83 ц 50 кг – - 17 ц 20 кг |
137 грн. – - 74 грн. 55 к. |
2 т 1 ц 35 кг + 2 т 9 ц 86 кг |
4 га 7 а = м² |
8 діб 20 год. + 4 діб 8 год. |
Учні розв’язують приклади, шукають відповідь на картках і закривають відповідний приклад карткою. Якщо учень правильно розв’язав всі вправи, то він отримає картинку-ілюстрацію казки, назву якої він повинен записати.
Максимальний бал – 6 балів.
ІІІ. Фізкультхвилинка.
ІV. Хочеш знати ще більше?
У різні епохи користувалися різними одиницями мір.
Наприклад: українці міряли відстані верстами, сажнями, аршинами; масу – пудами, фунтами.
1 миля – 7 верст;
1 верста – 500 сажнів;
1 сажень – 3 аршини;
1 аршин – 16 вершків;
1 верста – 1 км;
1 дюйм – 2,54 см.
1 пуд – 40 фунтів;
1 фунт – 32 лоти;
1 лот – 3 золотники;
1 золотник – 96 часток;
1 пуд – 16 кг.
Казкові герої підготували учням цікаві задачі.
Задача №1.
Який зріст був у Дюймовочки з казки Г.Х. Андерсена.
1 дюйм = 2,54 см ≈ 25 мм.
Задача №2.
О.С. Пушкін говорить, що у царя Салтана народився син «в аршин». Обчислити зріст майбутнього князя Гвідона у дюймах і сантиметрах.
1 аршин = 71,12 см ≈ 71 см
1 аршин ≈ 28 дюймів
710 мм : 25 мм ≈ 28
Задача №3.
Чи є люди «сім п’ядів в лобі».
П’ядь – відстань між кінцями розставлених великого і вказівного пальців.
За цікаву інформацію учень отримує – 4 бали.
За правильне розв’язування задачі – 3 бали.
V. Підведення підсумків.
VІ. Домашнє завдання.
Скласти задачі на перетворення з однієї величини в іншу, використовуючи казкових героїв.