25 лютого о 18:00Вебінар: Онлайн-дошка – допоміжний інструмент у роботі педагога

Інтегрований урок з математики в 5 класі на тему : «Дії з десятковими дробами»

Про матеріал

Мета уроку : розвивати логічне мислення,увагу,пізнавальну активність учнів, уміння самостійно приймати рішення, діяти в умовах обмеженого часу; виховувати любов до своєї рідної землі,почуття гордості за свою маленьку Батьківщину та бажання берегти та примножувати природні багатства рідного краю.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики в 5 класі

Тема : «Дії з десятковими дробами»

  Мета :

  • повторити,систематизувати і узагальнити знання учнів з теми: «Дії з десятковими дробами»;
  • закріпити вміння і навички учнів,розв'язувати задачі та вправи на всі дії з десятковими дробами;
  • формувати в учнів інтерес до математики;
  • розвивати логічне мислення,увагу,пізнавальну активність учнів, уміння самостійно приймати рішення, діяти в умовах обмеженого часу;
  • виховувати любов до своєї рідної землі,почуття гордості за свою маленьку Батьківщину та бажання берегти та примножувати природні багатства рідного краю.

Обладнання та наочність : мультимедійна презентація , фізичні карти України та Миколаївської області.

Тип уроку : інтегрований

Очікувані результати :

  • застосовуватимуть дії з десятковими дробами при вирішенні задач , рівнянь;
  • виконуватимуть дії з десятковими дробами.

Методи : словесні,наочні,практичні,методи заохочення, методи перевірки.

Методи уроку :

  • словесні : розповідь учителя з елеметами бесіди  , еврестична бесіда з класом;
  • наочні : робота з дошкою,плакатами.

                                                     Хід уроку

  І.Організаційний момент

  Вчитель математики:

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок.

Працювати слід старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім п'ятім класі

Діти-просто молодці.

  Сьогодні у нас незвичайний урок - ми вирушаємо в подорож мальовничими стежками нашого рідного краю. Ми спробуємо повторити,систематизувати та узагальнити набуті знання та навички з теми «Десяткові дроби та дії над ними».

Вчитель географії :  Доброго дня,я рада всіх вас бачити сьогодні. І сподіваюсь,що ви теж прийшли на урок з гарним настроєм. Мені дуже хотілося б,щоб слово «Урок» викликало у вас тільки такі асоціації:

                                                              У - успіх

Р - радість

             О - обдарованість

        К - кмітливість

Вчитель математики : Діти, щоб наша спільна робота була успішною,пригадайте будь-ласка,закони уроку:

  1. Поводитись спокійно
  2. Не вигукувати
  3. Бути терплячим
  4. Дати можливість висловитись своїм товаришам
  5. Не критикувати
  6. Поважати одне одного

Вчитель географії: Ви  всі,однаково прекрасні . Всі в чомусь дуже схожі,хоч кожен з вас різний.Так і математика з географією чимось подібні,але й мають розбіжності. При цьому ці предмети є невід'ємною частиною ваших знань.

Вчитель математики:   Епіграфом нашого уроку будуть слугувати слова Л.М. Толстого: «Знання тільки тоді знання,коли вони здобуваються зусиллям своїх думок,а не тільки пам'яттю»

А девіз урокуОбчислюй та міркуй раціонально»

Вчитель географії: Давайте помандруємо всі разом стежками рідного краю,де багато-багато квітів пізнання,дерев,цифр та цікавих  фактів про рідний край.

Вчитель математики: А для того,щоб помилуватися цією дивовижною красою природи,спорудами і пам'ятками рідного краю,ми визначимо,яким транспортом  нам вирушати в дорогу.Для цього слід розв'язати  завдання.   

ІІ. Актуалізація опорних знань

Усна вправа

Запишіть дроби в порядку їх спадання та прочитайте слово

 

3,49

3,3

3,7

3,02

3,62

3,01

3,5

о

д

м

ц

о

і

л

 

Якщо ви прочитаєте слово ,то дізнаєтеся,яким транспортом будете мандрувати.

Молодці!Отже, в подорож,ми вирушаємо автобусом.

Тож які правила ви використовували при порівнянні десяткових дробів                         (Відповідь учнів).

  • Ну, що ж в подорож!

ІІІ . Застосування знань , умінь і навичок

                              Зупинка перша ˝ Рідний край ˝

Вчитель географії:

 

Скучив за степом,скучив за лугом,

скучив за степом,скучив за гаєм,

скучив за степом,скучив за другом,

скучив за матір́'ю, за рідним краєм      (В.Стус)

 

Що ви відчули?Як ви розумієте рядки цього вірша?Які асоціації у вас викликає слово «рідний край»?

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

                               

                                       Зупинка друга ˝ Рідне село˝

   Вчитель математики : Щоб дізнатися назву нашої наступної зупинки,потрібно розгадати шифрограму.

Завдання 1. Розв’язати завдання та розшифрувати назву

1)0,25∙0,8∙4;                2) (0,4)2;                        3)5,2 + х = 6.5;                4) 0.9∙0.5;                   

5) 13:0,1;                 6) 27∙0,01;                      7) 9,8 – 6,8;               8) у – 3,7 = 4,7;        

9) 2,5∙10∙5;                10)100 ∙0, 2;

125

1,3

0,8

20

0,45

0,16

0,27

8,4

3

130

К

 

К

 

п

е

р

о

в

ь

 

с

 

о

 

 Отже , назва зупинки «Покровське».

Вчитель географії : Покровське (до 2016року    с. Гуляницьке)  село в Україні, у Врадіївському районі Миколаївської області. Населення становить 524 осіб. Орган місцевого самоврядування  Покровська сільська рада. Розташоване за 15 км на південь від районного центру і залізничної станції Врадіївка.                

             Зупинка третя ˝Враіївка˝

Вчитель географії :  Врадіївський район утворений 1923 році,розташований на північному заході нашої області у межах Подільської височини. Поверхня району рівнинна , слабохвиляста у південно-східній частині розчленована ярами та балками.

  Річки басейну Південого Бугу,по північній межі району протікає Кодима. Інші річки Чичиклія , Черталка , Бакшала не мають постійного стоку і влітку пересихають.Поширені чорноземи звичайні,по долинах річок і зниженнях - лучно-чорноземні,місцями-солонцюваті ґрунти.

Отже ,в 2019 році Врадіївка святкуватиме яку річницю ? (96)

Вчитель математики :  Дізнавшись більше про розташування  свого села і району ,приступимо до практичних завдань .

Задача1. На карті відстань між Покровським і Миколаєвом 35см.Яка відстань в кілометрах між цими містами,якщо масштаб карти 1:400000? (140км)

Задача 2. Яка відстань між Врадіївкою і Миколаєвом,якщо на карті відстань між ними 37,5см  масштаб карти 1:400000? (150км)

Вчитель географії : 

  Фізкультхвилинка

Встаньте,діти посміхніться,

Землі нашій  уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво,вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте,два присядьте

І за парти тихо сядьте.

                                     Зупинка четверта ˝ Обласний центр˝

Вчитель математики : Дайте правильні відповіді на запитання і прочитайте назву нашого обласного центру:

  1. Обчисліть площу квадрата зі стороною 1,5 см.
  2. Обчисліть об'єм куба з ребром 0,2
  3. Спростіть вираз:0,4 0,3
  4. Знайдіть різницю 0,37-0,24
  5. Округліть до десятих 6,352
  6. Розв'яжіть рівняння y + 4,8 = 6,3
  7. Обчисліть зручним способом 0,4 · 41· 2,5
  8. Знайдіть значення виразу (0,5  ·7) · 20

 

 

Отже, яке у вас слово вийшло ? Правильно , Миколаїв  . Молодці!

Вчитель географії: Край мальовничої природи,багатющої історії та працьовитих людей,що розкинувся в басейні нижньої течії Південого Бугу на 24,5 тис.кв.км.Так на Україні називають Миколаївщину.

Миколаївська область розташована на півдні України. На півночі межує з Кіровоградською,на сході і південному-сході з Херсонською,на заході з Одеською областями.На півдні омивається Чорним морем. Наша область належить до степової зони  , утворена 22 вересня 1937 році. Поділяється вона на 19 районів і має у своєму складі 9 міст, 20 селищ міського типу та 945 сіл.

Задача . Визначте за даною картою відстань від Миколаєва до столиці України.

ІV .  Розв́́́́’язування вправ

Вчитель математики:

Задача 1.

Середня добова температура липня на Миколаївщині вища на 18,5 ˚С

за середню добову температуру березня. Яка середня температура липня,

якщо сума добових температур березня та липня 26 ˚С?  

Розвязання:

           х + х – 18,5 = 26

             2 х = 44,5

             х = 22,25 

Відповідь: 22,25 ˚С

Діти, хто з вас відвідував  зоопарк? Що вам сподобалося ? То ж давайте розв’яжемо цікаву задачу.

Задача 2.

У Миколаєві діє відомий в світі зоопарк загальною площею 23 га. Він заснований у 1901 році і це улюблене місце відпочинку багатьох миколаївців та гостей міста. Він складається з 7 відділів та спеціальних приміщень, наближених до середовища існування  тварин. Через скільки років миколаївському зоопарку виповниться 120 років ?

Розвязання :

  1. 1901 + 120 = у 2021 (році ) виповниться 120 років .
  2. 2021 – 2019 = 2 (р.)

Відповідь: через 2 роки зоопарку виповниться 120 років.

V.   Підсумок уроку

Вчитель математики: Ось і закінчилася наша невеличка «подорож» стежками рідного краю.Звичайно,далеко не все,що варте уваги,вдалося охопити,багато залишилось питань,які ще чекають своїх дослідників.Але навіть при такому огляді не можна не полюбити цей степовий край,який є невід'ємною часточкою нашої рідної Батьківщини.

                                                   Сьогодні на уроці

Ви не просто слухали,а чули,

Не просто дивились,а бачили,

Не просто відповідали,а міркували,

Дружно й плідно працювали.

Спитати хочеться мені

Дізнались та навчились ви чогось чи ні?

Вправа «Кошик знань» (учні по черзі розповідають про те,що вони поклали сьогодні в свій «Кошик знань».)

Вчитель географії:

Метод ― мікрофон.

Учні передають мікрофон один одному і по черзі відповідають на питання:

1. Чи необхідно було поєднувати математику із географією?

2. Чи вдалося досягти мети уроку?

3. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

4. Що вам сподобалося на уроці, а що ні?

Вчитель математики:

                                       Все про десяткові дроби повторили

                                       З ними клопоту не мали.

                                       А тепер оцінок час,

                                       Хто ж отримав «10» з вас?

 

Вчитель географії :

Знань нових знайшли багато,

                                             То ж у нас сьогодні свято

                                            Ти щоденник розгортай,

                                           На оцінку відкривай.

Вчитель математики :  Бажаю вам бути:

  Кмітливими;

 

Активними;

 

Здоровими;

 

Красивими;

 

  Акуратними;

 

Що ви прочитали за першими  буквами?  КАЗКА

 

Математика -  це  казка , яку слід  читати , відкривати  ,  вивчати.

 

Оцінювання учнів.

V І .  Домашнє   завдання . Скласти задачі на основі даних отриманих на уроці та за результатами власних досліджень або кросворд з даної теми .

Література:

  1.  Математика. Навчальна програма для учнів 5  9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програму підготували: М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номіровський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис,М. С. Якір
  2. Математика 5 клас /підручник для закладів заг.серед.освіти/ А.Г.Мерзляк,В.Б.Полонський, М.С.Якір.Х. : Гімназія ,2018.

 

3.    Л.Д.Дяченко, О.І.Слюсар «Рідний край Миколаївщина» Миколаїв 1998

4.     Пироженко Л.В. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання.– К.: А.С.К., 2004р.

 

 

 

 

 

 

          

1

 

doc
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку