28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований урок з навчанн грамоти. Тема тижня "Ігри".Звук [е]. Букви Е е. Тверді та м’які приголосні звуки. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень.

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри".Урок розроблений для1 класу за програмоюпід керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Ігри

Тема.  Звук [е]. Букви Е е. Тверді та м’які приголосні звуки. Факти і думки.

Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею внизу.

Мета: дидактична: продовжувати вчити учнів артикуляції звука [е], вправляти у

правильній вимові звука, формувати навички читання складів, слів зі звуком [е], вчити конструювати склади, вдосконалювати навички виконувати звуко-складовий аналіз слів; закріплювати вміння писати малу букву е окремо і в сполученнях, у словах, реченнях.

Розвивальна: розвивати каліграфічні навички, фонематичний слух, артикуляцію,

дикцію, пам’ять, увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву.

Виховна: виховувати у дітей культуру мовлення, бережне ставлення до природи,

естетичний смак, почуття відповідальності.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: за освітньою метою (комбінований), за формою проведення (урок-казка).

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивація діяльності

Метод «Страусиний настрій»

C:\Users\777\Pictures\27951559-funny-ostrich-cartoon.jpg C:\Users\777\Pictures\af0a98ff.png C:\Users\777\Pictures\depositphotos_22288143-stock-illustration-ostrich-cartoon-vector-illustration.jpg  C:\Users\777\Pictures\ostrich-big-rye.jpg

 

ІІ. Етап цілепокладання

– На попередньому уроці ми допомагали Петрику П’яточкіну, а сьогодні я всіх вас запрошую у світ казки. Згадайте, яку букву вивчали на попередньому уроці, хто приходив до нас у гості.

(Демонстрування малюнка страуса, букви Ее.)

Створення ігрової ситуації. Гра “Мікрофон”.

– Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?

– Давайте запросимо Казку.

З Казкою ми вже стрічалися не раз,

І знову вона завітала у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

Отже, ви всі станете активними учасниками казки. Вам доведеться разом із її героями долати перешкоди.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Підготовка руки до письма.

“Пальчикова гімнастика”. Гра “Піаніно”.

Покласти пальці рук на парту і на рахунок учителя “раз і два” (на “і” пальці відриваємо від парти) імітувати гру на піаніно. Пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.

Розфарбовування малюнка страуса.

Картинки по запросу раскраска страус

СМС. Що спільне, а що відмінне у тварин і страуса?

Які ноги, такий ніс,

По болоту ходить скрізь,

Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає. (Лелека)

Різнобарвна квітка мила у віконце залетіла. (Метелик)

Звуковий аналіз слова фішками і в зошиті.

а) Друкування: Л Е Л Е К А, СТРАУС ЕМУ, МЕТЕЛИК. б) Повідомлення про тварину:

– Члени клубу “Довідкове бюро” розкажуть про лелеку.

Це великий довгоногий птах, полює на дрібних гризунів, кротів, жаб.

Гніздиться поблизу людських осель. Створюючи пару, вони виводять 4-5 пташенят. Де поселяться ці птахи, там панує добро, щастя.

Читання слів із букваря (ланцюжком, вибірково).

Літературна вікторина “У світі казок”.

1) “Підслухала, як мати кличе Телесика, прийшла до берега та й давай гукати товстим голосом”. (Змія. “Івасик-Телесик” – українська народна казка.)

2) – А що ти таке?

– Я пан Коцький.

– Будь мені за чоловіка, а я тобі – за жінку. (Кіт, Лисиця. “Пан Коцький”.)

3) – Діду, навіщо ти ножа гостриш?

– Щоб із тебе шкіру зняти та кожуха пошити. (“Солом’яний бичок”.)

4) – Ой ви, дітки, козенятка!

Відімкніться, відчиніться!

Ваша мати прийшла,

Молока принесла. (“Вовк та козенята”.)

5) “Були собі Лисичка та Журавель. Ото й зустрілися вони якось у лісі”. (“Лисичка та Журавель”.)

Робота над скоромовкою.

Ой ти, вітер-вітерець, ще й буйнесенький,

Не ламай ти квіток, будь добресенький.

(Читання пошепки, напівголосно і повільно, швидко, “блискавкою”.)

Фізкультхвилинка.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Мовна розминка “Щоб ротик був слухняний”.

Ок-ок-ок – у нас цікавий урок.

Ень-ень-ень – холодний морозний день.

Ні-ні-ні – розумні учні.

Уть-уть-уть – вирушаємо у путь.

Робота у зошиті. Перша перешкода.

а) Згадати правила, які неодмінно треба знати.

б) Письмо з коментуванням великої та малої букви на дошці

в) Продовження орнаменту.

C:\Users\777\Pictures\depositphotos_22288143-stock-illustration-ostrich-cartoon-vector-illustration.jpg

Тренувальні вправи.

– Подолаємо наступну перешкоду, проведемо тренувальні вправи.

Окотренінг: кругові оберти очима, вправа “Стовпчик” (вгору – вниз).

Гра “Чи знаєш ти свій клас?”

(Учитель називає предмет, який є в класі, а учні показують на нього рукою, заплющивши очі.)

– Розгляньте веселку в небі, подивіться в далечінь. в) Дихальна гімнастика (на вибір учителя).

Гра-подорож “Щоб наш ротик був слухняний”.

– Діти, будьте уважні, ми зараз будемо подорожувати. Сядемо на пароплав і попливемо морем. Допливаємо до пристані і кажемо: “У-у-у-у”.

– А тепер пересядемо на потяг і поїдемо: чух-чух-чух-чух.

– Добре було їхати потягом, але захотілося нам пересісти на мотоцикл і поїхати далі: р-р-р-р.

– Дуже захотілося на конику пострибати: цок-цок-цок-цок.

– Потім пересісти на велосипед: дінь-дзінь-дзінь-дзінь.

– І так ми приїхали до школи, у свій клас.

Робота з дзеркальцем. Артикуляція звука.

(Повторення вивченого на попередньому уроці.)

Знайти кінчиком язика верхню губу, нижню губу, верхні зуби, нижні зуби, альвеоли (горбики), піднебіння.

Підняти кінчик язика за верхні зуби (до передньої частини твердого піднебіння).

Крізь щілину, яка утворюється між кінчиком язика і передньою частиною твердого піднебіння, проходить повітря.

Губи витягнуті вперед і промовляємо [у] (протяжно).

Гра “Аукціон складів”.

Серед написаних на дошці складів знайдіть і прочитайте склади зі звуком [е]; із будь-яким складом утворіть слово:

Ка ту ес лу ни ме ті ен ре еле

Поетична хвилинка. Назвіть слова зі звуком [е].

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика спіймаю.

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Динамічна пауза. Гра “Ведмідь”.

Учитель пропонує дітям уявити, як ходить ведмідь, як бігає, пересувається вперед і бурчить.

Читання слів із таблиці (з дошки).

ЛЕТІЛИ ВЕСЕЛО ТЕПЛЕ

ЛЕТІВ ВЕСЕЛІ ТЕПЛА

ЛЕТІЛА ВЕСЕЛА ТЕПЛО

– Чим цікаві ці слова?

Робота в зошиті. Письмо подовженої палички з петлею внизу.

C:\Users\777\Pictures\6.jpgC:\Users\777\Pictures\6.jpg

Вправи на визначення звука та букви е. Складовий аналіз слів.

Гра “Телеграф”.

– Я називатиму слова, а ви їх відправляйте (відстукати кількість складів) “телеграфом” у Країну Казок.

СЕ-ЛО ТЕ-ЛЕ-ФОН

ВЕС-ЛО ДЕ-РЕ-ВО

ЗЕР-НО ВЕР-БА

– Де знаходиться звук [е] в цих словах?

– Мешканці казкової країни задоволені вашою роботою і підготували для вас сюрприз – цікаву гру.

Гра “День і ніч”.

– Разом із Лисичкою повторимо вивчені букви. (На стенді виставлені вивчені літери, малюнок Лисички.)

– Якої літери тут немає? Коли я скажу “ніч”, усі мають заплющити очі. Одна з літер зникне. Скажу “день” – усі розплющують очі. Яка літера зникла?

– Назвіть казки, які ви знаєте, де героїнею є лисичка.

Фізкультхвилинка.

Робота з букварем.

Гра “Розвідники”. Відшукайте слова з буквою е.

Учні отримують листи з слова, де мають знайти слова з літерою е.

Робота в зошиті.

Письмо з’єднань. Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.

Написання слова лелеки (за зразком учителя на дошці).

Письмо речень.

У село прилетіли лелеки. Стало весело.

– Скільки слів у першому реченні?

– Яке перше слово у реченні?

– Скільки слів у другому реченні?

– Що ставимо в кінці речення?

Фізкультхвилинка

Вправа-гра “Кольорові крейдочки”.

– Із нами разом хочуть попрацювати наші помічники – кольорові крейдочки. Синя крейдочка допоможе згадати букви, які позначають приголосні звуки.

(Діти називають букви, записують їх на дошці.)

М Н П Р С Т В К Л

– Червона крейдочка – букви, що позначають голосні звуки

А О У И І Є

– Якої букви не вистачає серед цих букв? Куди її треба записати? 2. Визначення позиції звука [е] у словах.

Загадки.

Нижче трави, а вище гори. (Стежка)

Що дістане зубами потилицю? (Гребінець)

Маленький, сіренький, по дворах стрибає, крихти, зерна збирає. (Горобець)

Гра «Лабіринт»

Робота у звичайному зошиті.

(Закреслити букву у. Прочитати, надрукувати, потім написати слова.)

УЛЕЛУЕКАУ ПЕУРЕУУПЕУЛ МУЕТЕУЛИУК

Прочитати прислів’я.

C:\Users\777\Pictures\6.jpg

– Прочитайте прислів’я про лелек.

– Як ви його розумієте?

– Кого називають веселиками?

– Чому їх так називають?

– Як ще можемо назвати лелек? (Журавлі, чорногузи, бусол, лелеки, веселики, довгодзьобі, довгоногі.)

Розумова гімнастика (дізнайся за описом).

Не закривають очей, бо не мають повік,

Живуть у воді, вкриті лускою. (Риби.)

Вухо на нозі, живе в траві, високо стрибає. (Коник-стрибунець.)

Чотири лапи, допомагає сліпим знайти дорогу, може бути пастухом і охоронцем. (Собака.)

– У яких словах-відгадках є буква е?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Гра-звіт. Яку букву повторювали? (е.)

Самооцінювання.

Гра “Хто швидше”.

(Дібрати слова, які починаються на букву е.)

Творча хвилинка

 

 

Список використаних джерел

  1. https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-litera_2g/
  2. http://uk.x-pdf.ru/5pedagogika/95593-10-malyuy-pishi-metodichni-rekomendacii-ori-ntovni-rozrobki-urokiv-zoshita-dlya-pisma-rozvitku-movlennya-bukvarniy-peri.php

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку