Інтегрований урок з навчання грамоти

Про матеріал
Інтеграція з музичного мистецтва, навчання грамоти та предмету Я у світі надає можливість провести цікавий. живий, насичений урок.
Перегляд файлу

1

 

 

Інтегрований урок з навчання грамоти,  «Я і України», музики

Тема уроку. Найкраще місце на землі – мій рідний Харків.

Навчання грамоти. Буква «Х». Написання великої букви «Х», поєднання її з іншими буквами у складах та словах.

«Я і Україна». Твій рідний край.

Музика. Повторення пісні «Квітуча Україна».

 Мета. Ознайомити учнів з  новими даними про рідне місто, вчити учнів написанню великої букви «Х» , поєднанню її з іншими буквами у складах, словах, розвивати зв’язне мовлення, уміння складати речення, працювати над деформованим текстом, вчити  пісню «Квітуча Україна», виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: таблиця каліграфічного написання букви «Х», будиночок літер, іграшка-хлопчик, географічна карта України,  анаграми,  кольорові м’ячики  та малюнок футбольного поля, диск з видами міста Харкова, фонограми пісень до уроку, відео сюжети про  місто Харків.

Технічні засоби: демонстраційний ПК.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

Читання вчителем вірша.

Сядьте, діти, усміхніться,

І до мене поверніться.

Будемо гарно працювать,

 

Бо ще більше треба знати

Про країну цю чудову,

Край наш рідний, веселковий.

2.Актуалізація та систематизація знань.

2.1.Каліграфічна хвилинка.

(Написання в зошитах лівого та правого напівовалу за зразком.)

2.2.Пригадування вивчених букв, називання їх за будиночком літер”. (Магнітна дошка у формі казкового будиночка з буквами-магнітами)

2.3.Бесіда за звуковим значенням букви «Х».

2.4.Гра «Піймай звук».

(Учні хлопають у долоні, якщо чують у слові звук [Х]: Хата, ліс, хитра, півник, підходить, льодок, ходити, Харків. )

-Яке слово ви б написали з великої літери? Доведіть свою думку.

3.Повідомлення теми уроку.

(Прихід казкового герою – хлопчика Харитона.)

-Ідучи до школи, я почула, що хтось плаче. Придивившись, помітила хлопчика.

Як його звуть, ви дізнаєтесь, розвязавши анаграму. (Харитон.)

-Коли я запитала, чому він плаче, він сказав, що заблукав. Допоможіть хлопчику  дізнатись, в якому місті він живе. Вирішіть анаграму. (Харків.)

-З якої літери пишуться слова Харитон, Харків? Чому? Отже, сьогодні ми будемо писати велику букву «Х», склади і слова з нею, дізнаємось багато цікавого про рідний край та повторимо пісню «Квітуча Україна».

4.Новий матеріал.

4.1.Написання великої букви «Х», складу «Ха».

Фізкультхвилинка. (Танок під пісню Н. Бужинської «Україна».)                                                       

4.2. Бесіда про райони міста Харкова за відеоматеріалом. 

-Отже, скільки районів у нашому місті? (9) Назвіть їх.

4.3.Написання слів Харків, Харитон за зразком, складення звуковий схем до цих слів.

4.4.Складання речень з написаними словами, робота над деформованим реченням, записаним на дошці.

 (Харкові,  Хлопчик, місті, живе, у, Харитон. -  Хлопчик Харитон живе у місті Харкові.)

Знаходження в реченні слова-географічної назви, показ розташування нашого міста на карті України.

4.5. Розповідь вчителя про Харків.

- Харків - обласний центр України, який носить титул "український мегаполіс", тому  що в нашому місті виробляється багато різної продукції, навчається багато учнів, студентів, Харків - це культурний центр, тому що в нашому місті багато театрів, кінотеатрів, музеїв, через Харків проходить велика кількість транспортних шляхів.

Місто розташоване у північно-східній частині України, на межі зон - Лісостепу та Степу, біля злиття річок Лопань і Уди, які впадають у Сіверський Донець.  Місто розкинулося на п'яти пагорбах і в п'яти долинах.

Харків - це крупний, якщо не найкрупніший, науковий та культурний центр України. У місті налічується понад:

60 науково-дослідних інститутів;

80  вищих учбових закладів;

49 культурних закладів і центрів;

5 музеїв та  міська картинна галерея;

 6 крупних театрів;

 80 бібліотек.

 4.6.Бесіда.

-Чому Харків називають мегаполісом?  Які річки, що протікають у нашому місті  ви запам’ятали? На скількох пагорбах і долинах розташоване місто? Скільки років виповниться нашому місту?

4.7.Огляд відео-сюжету « Перлини Харкова», бесіда за ним. 

5.Закріплення вивченого.

5.1.Робота за підручником «Я і Україна» (с. 80 - 81).

(Складення розповіді за малюнком, відповіді на запитання, бесіда за прислівям: та земля мила, де мати народила.)

5.2.Розповідь учнем вірша про Харків.

                        Мій Харків.

Люблю твої,  Харкове, сквери і парки,

Люблю я бувати в твоїм зоопарку,

І вулиці довгі, проспекти широкі,

Споруди великі, будинки високі.

Заводи і фабрики – гордість країни,

Ти перша столиця моєї  Вкраїни.

-Чому місто називають першою столицею Україні? Звідки походить назва міста?

5.3.Повідомлення учня.

-Більшість істориків дотримуються думки, що назва міста походить від назви річки Харків  («Хар-Кобе»). Інша версія — від засновника поселення козака Харитона (Харька).

5.4. Огляд відео сюжету «Краєвиди Харкова».  Бесіда за ним.

(Додаток № 3)

5.6. Спів української народної пісні  «Ой є в лісі калина» (з рухами під звукозапис) 6.Підсумок уроку.

6.1.Рефлексія.

- Заповніть ”кущ калини ” на дошці червоними ягідками,  якщо вам було цікаво на уроці та все зрозуміло, жовтими, якщо навчання викликало труднощі і щось залишилось незрозумілим, зеленим листячком, якщо є негативні емоції від уроку, або щось зовсім не виходило.

6.2.Підсумкова бесіда, підведення підсумків за  асоціативним ” кущем калини” на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-свято

Моя Батьківщина-Україна

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку