План-конспект інтегрованого уроку з навчання грамоти для здобувачів освіти 1 класу
План-конспект інтегрованого уроку з навчання грамоти 1 клас.
Тема. Закріплення знань про звукове значення букви «є». Опрацювання тексту «Морозів малюнок». Малювання на тонованому папері.
Мета. Закріпити знання учнів про звукове значення букви «є», розвивати фонематичний слух,пам'ять,увагу; вдосконалювати навички звуко-буквенного аналізу слів;виховувати естетичні почуття, вміння малювати зубною пастою по тонованому папері та фантазувати.
Обладнання. Мультимедійна презентація, картки зі словами-відгадками, малюнки, картки для індивідуального читання, блакитні сердечка для малювання, зубна паста, сіль для приготування малюнків, пензлики,ребус «Валентин», сердечка-валентинки для учасників, музичний супровід П.Чайковський «Танець феї Драже».
Перебіг уроку
1. Організаційний момент.
-Сьогодні діти, до нас у гості завітала незвичайна особа, котра дуже боїться тепла, а на водоймах будує мости, всіх діток і навіть дорослих за щічки щипає, ноженятам стояти не дозволяє.(Мороз)
-Який мороз? (Суворий,лютий, холодний…)
-Хто може пригадати, а яке завтра свято?Коли зустрічаються зима з весною?(Стрітення)
- Тому, вважається, що Дід Мороз злякався Весни та побоюється щоб вона його не розтопила, отже він втік від неї до нас і дав виконати нам завдання. Якщо ми з вами зможемо їх виконати, то ми його врятуємо, а Весна його не розтопить.
- Готові до завдань?
-Тоді починаємо!
2.Мовна розминка.
- Діти, яка погода до вподоби дідусю?
- Вітерець колише: ш-ш-ш…
- Віяла змією сичить: с-с-с-с….
- Вітами голими дерева шумлять: ч-ч-ч-ч-ч….
- Від морозцю земелька тріщить: хрусь-хрусь-хрусь…
- А сніжок під ногами рипить: рип-рип-рип…
- Ми гріємо долоньки: х-х-х-х-х….
- Давайте ми згадаємо, з якою буквою ми познайомилися на попередньому уроці?(Є)
- Якого вона кольору?(Червоного)Чому ви так вважаєте?
- Чи знаєте віршик із цією літерою?
Автор: Мирослав Вересюк
Буква «Є»
Жив Єнот собі на світі
І не знав, що в алфавіті
Буква „Є” така існує,
Все на світі вона чуЄ!
Бо лише щось тільки Є,
Там усюди буква „Є”!
Навіть і якщо немаЄ,
„Є” в цім слові теж лунаЄ!
„Є” в цім слові теж лунаЄ!
В цьому силу прявляЄ.
Європейців об’Єднала,
І Європа сильна стала!
До Європи теж йдемо,
Бо в Європі живемо!
- Чи переглядали мультик «Крихітка Єнот»?
-Давайте переглянемо?(Перегляд навчального відео)
А тепер, дамо відповіді на такі запитання:
- Який настрій був у Єнота?
- Як можна зобразити його усмішку?
- Коли він почув про те, що став великим, який вираз обличчя він мав?
- Спробуємо зобразити гордовитого Єнота.
- Який вираз обличчя став у Єнота, коли він злякався власного відображення в річці?
- Чи вдається зобразити сердитого Єнота?
- Уявіть добого Єнота.
3.Перевірка домашнього завдання.
- Дід Мороз захоплений вашою роботою та просить покататися з ним на санчатах.
Стежка кришталева перед нами,
Креслимо мережки ми санами,
Лиш вітрисько зможем перегнати,
Хто мережки зможе прочитати:
ЛЕ-ЛЄ, ДЕ-ДЄ, СЕ-СЄ, ЦЕ-ЦЄ, ТЕ-ТЄ, МЕ-МЄ, НЕ-НЄ.
(Склади зображені в презентації та виведені на екран для читання. Читання на вдих-видих).
4.Звуковий аналіз слів.
Загадку відгадай-схему відшукай.
(На екрані зображені навиворіт перевернуті слова-відгадки, а навпроти зображена звукова схема).
Наткав від дому до вікна?
Сміється ,задається
Хто вона?(Зима)
(Весна і мороз)
(Лід)
(Іній)
Пух біленький розсипала.
Він на землю міцно ліг,
Називають його …
(Сніг)
5.Читання невідомого тексту.
(Робота в парах)
- Ви полюбляєте зиму?
- Якою на вашу думку буває зима? Чому?
- Дід Мороз впевнено стверджує, що в цьому році зима засніжена. Ви з цим згодні?
- Щоб дати відповідь на це запитання, нам потрібно пригадати вивчену нами нумерацію чисел. Для цього нам потрібно прочитати віршики,які знаходяться на наших картках.
(Робота в групах)
6. Робота з підручником.
7. Рухлива вправа «Плесь» від гурту Мальдіви.
8.Робота над текстом «Морозів малюнок».
Щоденні 5
1)Слухання
(Читання вчителем тексту).
2)Читання для себе
3)Читання для друга
4)Робота зі словами за екраном
5)Письмо для себе
(Малювання мрії Діда Мороза)
9.Виставка малюнків
(Діти виходять до куточку творчості-називають цю мрію та прикріплюють).
10.Підсумок уроку.Рефлексія.
- Ви сьогодні надзвичайно гарно попрацювали, а Дідусь Мороз дуже задоволений вашої роботою. Молодці!
- Які завдання сподобалися найбільше?
- Чи сподобався урок?
(Оберіть та підніміть відповідну цеглинку LEGO DUPLO)
Цікаво! Творчо! Захопливо! Фантастично! Винахідливо! Розвивально!
- Дякую за роботу!Урок закінчено!