Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ.Тема тижня "Ігри". Звук [е]. Букви Е е. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв.Тема тижня: "Ігри".

Про матеріал

Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Ігри

Тема.  Звук [е]. Букви Е е. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до

написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею внизу.

Мета: дидактична: ознайомити учнів із новою буквою е, її звуковим значенням,

вправляти у визначенні голосних звуків у слові, в умінні здійснювати звуко-буквений аналіз слів; вчити читати звук [е] у словах; збагачувати словниковий запас; вчити писати малу і велику букву Ее.

Розвивальна: розвивати мовленнєві та пізнавальні вміння учнів, розвивати увагу, творчу уяву, фонематичний слух.

Виховна: виховувати почуття доброти, чуйності, ввічливості.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: за освітньою метою (комбінований); за формою проведення (урок-

подорож).

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивація діяльності

Метод «Я обираю – настрій …»

Картинки по запросу іграшки C:\Users\777\Pictures\6.jpg Похожее изображение

 

ІІ. Етап цілепокладання

Розігрування ігрової ситуації.

– До нас прийшов лист від Петрика П’яточкіна.

Лист від Петрика П’яточкіна

“Дорогі друзі! Зараз я знаходжусь у Королівстві Граматики. Дуже хочу додому, але король не відпускає мене. Він просить виконати завдання, а як – я не знаю. У школі був неуважним, не розумію, що треба робити. Допоможіть мені, і я обіцяю, що стану гарним хлопчиком”.

– Що, діти, допоможемо Петрикові?

А ось і карта, яка приведе у королівство, і ми спробуємо подолати всі труднощі й допомогти Петрикові.

Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Ознайомлення зі звуком е

http://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-15/

Гімнастика і масаж для пальчиків.

Промовляння чистомовки.

Ець-ець-ець - подув сильний вітерець,

Ер-ер-ер - все ясніє відтепер.

Ла-ла-ла - верба в долині розцвіла,

Ей-ей-ей - вона радує людей.

Робота з таблицею складів.

(Читати склади по горизонталі, по вертикалі, вибірково. З окремих утворювати слова, вводити їх у речення.)

Робота в зошиті. Письмо подовженої палички з петлею внизу.

66

Списування друкованих слів із картки:

Ли-ли-ли, ли-ли-ли.

Молока коту налили.

Повторення правил, які потрібно неодмінно знати під час письма.

Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.

Повторення правил списування: прочитай, зрозумій, продиктуй собі.

Фізкультхвилинка.Картинки по запросу буква е на що схожа

Спостереження за вимовою звука, позначення фішкою.

Виділення звука [е].

– Тільки вирушили в дорогу, а тут перешкоди. Ми потрапили у долину Сміхуна.

Сміхун. Віршик зразу прочитаю,

Будьте всі уважні і скажіть мені, ласкаві,

Найчастіше звук який ви тут зустрічали.

“Як прийде ніч в оселю, не свічечка горить,

Я сонечко веселе засвічую умить.

На радість всій малечі його під кожен дах

Стовпів могутні плечі приносять у дротах”. (Електрика)

– То який звук ви почули на початку цього слова? Назвіть слова, які запам’ятали зі звуком [е]. Поділіть слово ЕЛЕКТРИКА на склади.

Пізнавальні завдання.

– Які ви знаєте слова, що починаються буквою е?

– Яку літеру напишемо першою у слові “Едуард”? Назвіть імена, у яких є літера е. (Оленка, Петро, Денис, Семен, Катерина, Тетянка, Сергій…)

– Які ви знаєте назви міст, що пишуться з буквою е? (Одеса, Тернопіль, Хмельницький.)

Картинки по запросу раскраска страус– Які кольори “дружать” з е? (Червоний, зелений, рожевий, фіолетовий.)

– Згадайте дерева, в назвах яких є ця буква. (Верба, береза, клен, ясен.)

– Молодці, ви гарно впоралися із завданнями і допомогли Петрикові.

Підготовка руки до письма. Штрихування “веселої” букви. Схематичне зображення тваринки.

Динамічна пауза. Вправа для відпочинку.

(Діти сидять, лікті на парті, кисті рук у різних напрямах.)

Над землею сонечко покотилось,

Наче дивне колесо закрутилось,

Але враз за хмароньку зачепилось,

От у другий бік покотилось,

За день натомилось і зупинилось

СМС.

– А тепер послухайте загадки. Чи знаєте, хто це?

1) Сам на зріст великий,

Три метри має.

Розкішне пір’я,

Але не літає.

У світ приходить із яйця,

Сильна та швидка птаха ця. (Страус)

2) В теплих краях проживає,

Міцні довгі ноги має,

Є ще крила – не летить

Проте швидко він біжить. (Страус)

– Що спільного в цих загадках? А що відмінне в них?

Похожее изображениеПовідомлення про страуса

Символом справедливості у стародавніх єгиптян був знак, який зображував пір’я страуса. У Стародавньому Римі лише найкращі гладіатори мали право носити на шоломі страусові пера, а в середні віки ними прикрашали свої шоломи мужні лицарі. Але ось трапилося нещастя: на початку минулого століття страусові пера ввійшли в моду. Тисячі модниць франтували в капелюшках чи обмахувалися віялами зі страусиного пір’я. Охочих не відставати від моди дедалі більшало, а птахів – усе менше. Закінчилося тим, що у Єгипті та Північній Африці не залишилося жодного страуса.

Не лише пір’я цих птахів є цінним. Страусині яйця – чудовий і корисний продукт: смачні, великі до двох кілограмів. У холодильнику їх можна зберігати впродовж року. Африканський страус – найбільший нелітаючий птах планети, іноді важить понад 150 кілограмів. У степах Австралії живуть страуси ему.

3) Ему мчить – не наздогнати.

Ему – страус, птах, малята.

Ознайомлення з буквою е.

а) Прихід піратів:

Принесли ми ось в конверті вам важкі завдання.

Якщо виконаєте їх, пустимо вас далі,

А не справитесь, то ми заберем у полон вас.

І ніхто тоді уже не прийде за вами.

б) Ґронування: На що схожа буква Е?

Буква Е, поглянь в люстерко.

Схожа ти на етажерку.

Бідний гребінчик, і що з тобою сталось?

Тільки три зубчики з усіх зосталось,

Ти помиляєшся. Я не гребінець!

Я буква Е. Згадав? Ну, й молодець!

Якщо до гребінця ручку приладнати,

Вила вийдуть – буде зручно сіно підгортати.

До стовпця прибив хлопчина не одну – аж три дощечки.

Відгадати нас він зве: що ж це вийшло? (Буква Е.)

Картинки по запросу буква е на що схожа

Картинки по запросу буква еКартинки по запросу буква е на що схожаПохожее изображение

Робота в зошиті. Написання малої букви

Картинки по запросу написання малої букви е

Фізкультхвилинка.

Робота за букварем.

Про підручник ми забули,

Ще його не розгорнули.

Швидко книгу відкривати,

Будемо з нею працювати.

– Наша подорож продовжується. Зараз ми знаходимося біля озера Лінощів. Щоб його перепливти, потрібно вибрати вид транспорту.

Робота з відеоматеріалом

https://www.youtube.com/watch?v=VFrUJNqMEI0

Звуко-складовий аналіз слова човен.

Читання таблиці складів. Утворення складів на місці порожніх клітинок.

Читання слів: Олена, Оленка.

– Чим схожі і чим відрізняються ці слова?

Читання слова полетіли з розрізнених складів.

Спостереження за значенням слів лан, поле, нива.

Пояснення багатозначності слова поле.

Пропедевтика мовних знань.

а) Прихід у місто Дружби.

– Багато завдань за казковою картою ви виконали, допомагали Петрику П’яточкіну. Але нам треба ще далі долати перешкоди. Ви готові?

б) Ознайомлення з розділовими знаками: кома, крапка, тире

в) Читання слів-антонімів.

Ось дорога привела до якоїсь річки.

Обійти ніяк не можна цю вже річку-стрічку.

Але ми з вами це зможемо.

Петрику П’яточкіну допоможемо.

Робота в зошиті. Написання великої букви

Картинки по запросу буква е

Фізкультхвилинка.

Гра “Крок уперед”.

(Роблячи крок уперед, діти називають будь-яку іграшку)

Фізкультхвилинка.


https://www.youtube.com/watch?v=tODuz-Hrj44

Робота в зошиті. Прихід феї.

А ось ліс Фей. Я – Фея чарівна, із лісу прийшла.

Завдання й гостинці я вам принесла.  (Виконання завдань у зошиті.)

– Які розумні діти: і те умієте, й те умієте.

Подивлюсь іще у зошит. Хто найкраще пише?

І найкращий писар в класі отримає сюрприз. (Діти отримують заохочувальні фішки.)

Картинки по запросу буква е

Гра “Допоможи сонечку”.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

– Ось, діти, і закінчилася наша подорож. Ми допомогли Петрикові, і король відпустив його додому. Подивіться на Петрика. Який настрій у нього? Чому? (Петрик веселий, бо він багато всього навчився.)

Гра “Мікрофон”.

(Діти висловлюють власні думки про урок.)

Ось і уроку кінець!

Хто працював – молодець!

Самооцінка.

Діти самостійно оцінюють свою роботу.

 

 

 

Список використаних джерел

  1. http://uk.x-pdf.ru/5pedagogika/95593-10-malyuy-pishi-metodichni-rekomendacii-ori-ntovni-rozrobki-urokiv-zoshita-dlya-pisma-rozvitku-movlennya-bukvarniy-peri.php

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петренко Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
10478
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку