22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ.Тема тижня "Ігри". Звук [е]. Букви Е е. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв.Тема тижня: "Ігри".

Про матеріал

Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Ігри

Тема.  Звук [е]. Букви Е е. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до

написання рукописних букв: письмо подовженої палички з петлею внизу.

Мета: дидактична: ознайомити учнів із новою буквою е, її звуковим значенням,

вправляти у визначенні голосних звуків у слові, в умінні здійснювати звуко-буквений аналіз слів; вчити читати звук [е] у словах; збагачувати словниковий запас; вчити писати малу і велику букву Ее.

Розвивальна: розвивати мовленнєві та пізнавальні вміння учнів, розвивати увагу, творчу уяву, фонематичний слух.

Виховна: виховувати почуття доброти, чуйності, ввічливості.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: за освітньою метою (комбінований); за формою проведення (урок-

подорож).

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивація діяльності

Метод «Я обираю – настрій …»

Картинки по запросу іграшки C:\Users\777\Pictures\6.jpg Похожее изображение

 

ІІ. Етап цілепокладання

Розігрування ігрової ситуації.

– До нас прийшов лист від Петрика П’яточкіна.

Лист від Петрика П’яточкіна

“Дорогі друзі! Зараз я знаходжусь у Королівстві Граматики. Дуже хочу додому, але король не відпускає мене. Він просить виконати завдання, а як – я не знаю. У школі був неуважним, не розумію, що треба робити. Допоможіть мені, і я обіцяю, що стану гарним хлопчиком”.

– Що, діти, допоможемо Петрикові?

А ось і карта, яка приведе у королівство, і ми спробуємо подолати всі труднощі й допомогти Петрикові.

Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Ознайомлення зі звуком е

http://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-15/

Гімнастика і масаж для пальчиків.

Промовляння чистомовки.

Ець-ець-ець - подув сильний вітерець,

Ер-ер-ер - все ясніє відтепер.

Ла-ла-ла - верба в долині розцвіла,

Ей-ей-ей - вона радує людей.

Робота з таблицею складів.

(Читати склади по горизонталі, по вертикалі, вибірково. З окремих утворювати слова, вводити їх у речення.)

Робота в зошиті. Письмо подовженої палички з петлею внизу.

66

Списування друкованих слів із картки:

Ли-ли-ли, ли-ли-ли.

Молока коту налили.

Повторення правил, які потрібно неодмінно знати під час письма.

Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.

Повторення правил списування: прочитай, зрозумій, продиктуй собі.

Фізкультхвилинка.Картинки по запросу буква е на що схожа

Спостереження за вимовою звука, позначення фішкою.

Виділення звука [е].

– Тільки вирушили в дорогу, а тут перешкоди. Ми потрапили у долину Сміхуна.

Сміхун. Віршик зразу прочитаю,

Будьте всі уважні і скажіть мені, ласкаві,

Найчастіше звук який ви тут зустрічали.

“Як прийде ніч в оселю, не свічечка горить,

Я сонечко веселе засвічую умить.

На радість всій малечі його під кожен дах

Стовпів могутні плечі приносять у дротах”. (Електрика)

– То який звук ви почули на початку цього слова? Назвіть слова, які запам’ятали зі звуком [е]. Поділіть слово ЕЛЕКТРИКА на склади.

Пізнавальні завдання.

– Які ви знаєте слова, що починаються буквою е?

– Яку літеру напишемо першою у слові “Едуард”? Назвіть імена, у яких є літера е. (Оленка, Петро, Денис, Семен, Катерина, Тетянка, Сергій…)

– Які ви знаєте назви міст, що пишуться з буквою е? (Одеса, Тернопіль, Хмельницький.)

Картинки по запросу раскраска страус– Які кольори “дружать” з е? (Червоний, зелений, рожевий, фіолетовий.)

– Згадайте дерева, в назвах яких є ця буква. (Верба, береза, клен, ясен.)

– Молодці, ви гарно впоралися із завданнями і допомогли Петрикові.

Підготовка руки до письма. Штрихування “веселої” букви. Схематичне зображення тваринки.

Динамічна пауза. Вправа для відпочинку.

(Діти сидять, лікті на парті, кисті рук у різних напрямах.)

Над землею сонечко покотилось,

Наче дивне колесо закрутилось,

Але враз за хмароньку зачепилось,

От у другий бік покотилось,

За день натомилось і зупинилось

СМС.

– А тепер послухайте загадки. Чи знаєте, хто це?

1) Сам на зріст великий,

Три метри має.

Розкішне пір’я,

Але не літає.

У світ приходить із яйця,

Сильна та швидка птаха ця. (Страус)

2) В теплих краях проживає,

Міцні довгі ноги має,

Є ще крила – не летить

Проте швидко він біжить. (Страус)

– Що спільного в цих загадках? А що відмінне в них?

Похожее изображениеПовідомлення про страуса

Символом справедливості у стародавніх єгиптян був знак, який зображував пір’я страуса. У Стародавньому Римі лише найкращі гладіатори мали право носити на шоломі страусові пера, а в середні віки ними прикрашали свої шоломи мужні лицарі. Але ось трапилося нещастя: на початку минулого століття страусові пера ввійшли в моду. Тисячі модниць франтували в капелюшках чи обмахувалися віялами зі страусиного пір’я. Охочих не відставати від моди дедалі більшало, а птахів – усе менше. Закінчилося тим, що у Єгипті та Північній Африці не залишилося жодного страуса.

Не лише пір’я цих птахів є цінним. Страусині яйця – чудовий і корисний продукт: смачні, великі до двох кілограмів. У холодильнику їх можна зберігати впродовж року. Африканський страус – найбільший нелітаючий птах планети, іноді важить понад 150 кілограмів. У степах Австралії живуть страуси ему.

3) Ему мчить – не наздогнати.

Ему – страус, птах, малята.

Ознайомлення з буквою е.

а) Прихід піратів:

Принесли ми ось в конверті вам важкі завдання.

Якщо виконаєте їх, пустимо вас далі,

А не справитесь, то ми заберем у полон вас.

І ніхто тоді уже не прийде за вами.

б) Ґронування: На що схожа буква Е?

Буква Е, поглянь в люстерко.

Схожа ти на етажерку.

Бідний гребінчик, і що з тобою сталось?

Тільки три зубчики з усіх зосталось,

Ти помиляєшся. Я не гребінець!

Я буква Е. Згадав? Ну, й молодець!

Якщо до гребінця ручку приладнати,

Вила вийдуть – буде зручно сіно підгортати.

До стовпця прибив хлопчина не одну – аж три дощечки.

Відгадати нас він зве: що ж це вийшло? (Буква Е.)

Картинки по запросу буква е на що схожа

Картинки по запросу буква еКартинки по запросу буква е на що схожаПохожее изображение

Робота в зошиті. Написання малої букви

Картинки по запросу написання малої букви е

Фізкультхвилинка.

Робота за букварем.

Про підручник ми забули,

Ще його не розгорнули.

Швидко книгу відкривати,

Будемо з нею працювати.

– Наша подорож продовжується. Зараз ми знаходимося біля озера Лінощів. Щоб його перепливти, потрібно вибрати вид транспорту.

Робота з відеоматеріалом

https://www.youtube.com/watch?v=VFrUJNqMEI0

Звуко-складовий аналіз слова човен.

Читання таблиці складів. Утворення складів на місці порожніх клітинок.

Читання слів: Олена, Оленка.

– Чим схожі і чим відрізняються ці слова?

Читання слова полетіли з розрізнених складів.

Спостереження за значенням слів лан, поле, нива.

Пояснення багатозначності слова поле.

Пропедевтика мовних знань.

а) Прихід у місто Дружби.

– Багато завдань за казковою картою ви виконали, допомагали Петрику П’яточкіну. Але нам треба ще далі долати перешкоди. Ви готові?

б) Ознайомлення з розділовими знаками: кома, крапка, тире

в) Читання слів-антонімів.

Ось дорога привела до якоїсь річки.

Обійти ніяк не можна цю вже річку-стрічку.

Але ми з вами це зможемо.

Петрику П’яточкіну допоможемо.

Робота в зошиті. Написання великої букви

Картинки по запросу буква е

Фізкультхвилинка.

Гра “Крок уперед”.

(Роблячи крок уперед, діти називають будь-яку іграшку)

Фізкультхвилинка.


https://www.youtube.com/watch?v=tODuz-Hrj44

Робота в зошиті. Прихід феї.

А ось ліс Фей. Я – Фея чарівна, із лісу прийшла.

Завдання й гостинці я вам принесла.  (Виконання завдань у зошиті.)

– Які розумні діти: і те умієте, й те умієте.

Подивлюсь іще у зошит. Хто найкраще пише?

І найкращий писар в класі отримає сюрприз. (Діти отримують заохочувальні фішки.)

Картинки по запросу буква е

Гра “Допоможи сонечку”.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

– Ось, діти, і закінчилася наша подорож. Ми допомогли Петрикові, і король відпустив його додому. Подивіться на Петрика. Який настрій у нього? Чому? (Петрик веселий, бо він багато всього навчився.)

Гра “Мікрофон”.

(Діти висловлюють власні думки про урок.)

Ось і уроку кінець!

Хто працював – молодець!

Самооцінка.

Діти самостійно оцінюють свою роботу.

 

 

 

Список використаних джерел

  1. http://uk.x-pdf.ru/5pedagogika/95593-10-malyuy-pishi-metodichni-rekomendacii-ori-ntovni-rozrobki-urokiv-zoshita-dlya-pisma-rozvitku-movlennya-bukvarniy-peri.php

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку