Інтегрований урок з навчання грамоти. Тема. Звуки [л], [л’], буква «ел». Позначення їх буквою л, Л («ел»). Читання складів і слів з буквою Л. Письмо малої букви л.

Про матеріал
Учити учнів розрізняти звуки [л], [л’]; ознайомити з друкованою буквою л, Л, яка може позначати звуки [л], [л’]; формувати вміння читати склади –злиття і слова з буквою л, добирати слова зі звуками [л], [л’]; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; складати речення за світлинами; уміння робити звуковий аналіз слів; навчити писати малу букву л; звернути увагу на безвідривне поєднання ли, ле, лу, відривне ла; аналізувати її структуру; з’єднувати з іншими буквами виховувати толерантність, емоційно-позитивне ставлення до предмета і навколишнього світу.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з навчання грамоти (читання, письмо) у 1 класі

Тема. Звуки [л], [л’], буква «ел». Позначення їх буквою л, Л («ел»). Читання складів і слів з буквою Л. Письмо малої букви л.

Мета. Учити учнів розрізняти звуки [л], [л’]; ознайомити з друкованою буквою л, Л, яка може позначати звуки  [л], [л’];  формувати вміння читати склади –злиття і слова з буквою л, добирати слова зі звуками [л], [л’];  розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; складати речення за світлинами; уміння робити звуковий аналіз слів; навчити писати малу букву л; звернути увагу на безвідривне поєднання ли, ле, лу, відривне ла; аналізувати її структуру; з’єднувати з іншими буквами виховувати толерантність, емоційно-позитивне ставлення до предмета і навколишнього світу.

Обладнання: ноутбук, таблиця з буквою л, таблиця «На що схожа буква «ел»?»; каса букв, каса звукового аналізу слів, набірне полотно, предметні малюночки.

Предмети, що інтегруються: читання, письмо, я досліджую навколишній світ.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Основна частина

1.                 Мовленнєва розминка

а) Робота над скоромовкою В лісі лиса лось зустрів, Лис до лося засвистів. 

Лось злякався і од лиса

Дременув скоріш до лісу.

    б) Робота над чистомовкою

   Ла, ла, ла — Алла дівчинка мала.              Ал, ал, ал — на столі пенал.

   Ли, ли, ли — діти булочку взяли.           Іл, іл, іл — купуєм новий стіл.

    Ло, ло, ло — їдемо в село.                          Ол, ол, ол — забиваю гол.

    Ле, ле, ле — лисеня мале.                          Ел, ел,ел – стукає дятел.

2.                 Повідомлення теми уроку

-                     Який звук найчастіше зустрічається ? (Звук л).

-                     Діти, листочок  засмутився, бо ви ще не вмієте писати цю букву. А тому тема нашого сьогоднішнього уроку  вивчення букви ел і звуків  [л], [л’].

Ми навчимося читати слова, речення. Писати маленьку букву «ел» та поєднувати її з іншими літерами. Розглянемо і порівняємо друковану та рукописну літери л.

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Вправа «Квест – дослідження». Спостереження за вимовою звука.

Відгадайте загадку.

Грізний погляд, буйна грива,

Дужий, спритний, гордівливий.

Заричить — усяк змовкає,

Бо він — цар, це кожен знає.

                                                                 (Лев)

-                     Скільки складів у слові?

-                     Назвіть перший звук у цьому слові. Який він? (Приголосний твердий).

-                     Чому ви так вважаєте?

-                     Зробіть звуковий аналіз слова.

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей…

                                                     (Літак)

-                     Так, правильно ви міркуєте!

-                     Назвіть перший звук у цьому слові. Який він?  (Приголосний м’який)                                 - Зробіть звуковий аналіз слова.

-                     Отже, звук [л] – приголосний твердий, а [л’] – приголосний м’який.

2. Гра «Спіймай звук [л], [л’]. - Діти, уважно послухайте вірш та запам’ятайте слова у яких пишеться літера «ел». Якщо ви почуєте слово з твердим приголосним звуком [л]  , ви піднімаєте вгору зелену цеглинку, а якщо ви почуєте слово з м’яким приголосним [л’] піднімаєте жовту цеглинку. 

Лялечка.

Міла лялечку купила, Цілий день її носила.

Міла ляльку одягала, Цілувала, милувала.

Ім'я лялечці дала -

Ляльку Галочкою кликала.

Міла лялечку качала.

Славно - славно наспівувала:

Гала - Гала - Галочка,

Ось тобі скакалочка,

Ось тобі скринька,

Шоколад і булочка.

2. Ознайомлення з буквою л.  Розгляд та аналіз форми букви. Добір предметів з навколишнього середовища, схожих на нову букву.

-                     Звук [л] позначають буквою «ел». Повторіть назву букви. Буква «ел» є велика і маленька. (Вчитель демонструє  літери).

-                     Порівняйте літери за розміром.

-                     Коли пишемо велику літеру?

-                     Порівняйте їх за формою. Пофантазуйте, на що схожа літера? Демонстрація малюнків та відповіді дітей. (Хмаринка, електричні стовпи, гілочки на деревах).

  image         image         image 

3. Робота з конструктором  LEGO

-        Діти, за допомогою цеглинок побудуйте букву «ел». 

image         

4. Робота в парах.

- За допомогою чого ми ще зможемо збудувати літеру Л? (Олівців, кришичок, пазлів, стрічок, паличок, лінійок, гудзиків і т.д.) - Побудуйте літеру «ел» з пазлів, кришичок.

5. Порівняння друкованої та рукописної букви.

-                     Порівняйте малу друковану і рукописну букву л.

-                     Чим вони схожі? (Друкована  складається з трьох елементів: двох  довгих і однієї коротенької горизонтальної палички. А рукописна маленька буква «ел» складається з 2 елементів: двох прямих похилих паличок із заокругленням унизу ліворуч і праворуч.)

6.     Письмо малої букви  л.

-                     Подивіться, як я пишу: починаємо  писати  трохи вище нижньої рядкової лінії, заокруглюю вниз праворуч, торкаючись нижньої рядкової лінії, та веду похило вгору до верхньої лінії. Не відриваючи руки, пишу пряму похилу паличку (спочатку веду по вже написаному) із заокругленням унизу праворуч.  

-                     Напишіть елементи в повітрі під лічбу: «раз-і,-два-і». У зошиті стрілочкою показано, як вести ручку.

-                     Виконайте вправу в зошиті. У першому рядочку напишіть елементи, а у другому – малу літеру «ел».

   Вчитель нагадує, як правильно сидіти за партою під час письма, як тримати ручку, як розмістити на парті зошит. Усі букви слід писати похило, подібно до похилої лінії. Після цього учні починають писати.

7.     Пальчикова гімнастика. Вправа  «Лис».

Лиса з лісу у село «Ку –ку- рі-ку!» занесло.

Заглядає лис у вікна:

«Де ж це півень кукурікнув?»

image 

 

    (Обидві долоньки скласти «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні та мізинчики зігнути всередину долоней, пртиснути одне до одного. Середні та

безіменні пальці утворюють вузьку «лисячу мордочку».)                                                        

8.     Написання букви «ел» з рядковою літерою «і».

-   Напишіть букву «ел» у повітрі: раз-і-два-і. Безвідривно приєднайте до неї букву і під рахунок раз-і, два.

-   Виконайте вправу в зошиті.

9. Читання  та написання складів «ло», «ли», «ла», «лі», «лу».

(На дошці склади з друкованих букв, а в зошиті рукописними літерами).

-                     Складіть і прочитайте склад.

-                     Запишіть цей склад.

Фізкультхвилинка.

-                     А зараз трохи відпочинемо, встаньте всі рівненько!

Лі – лі – лі ! Лі – лі – лі !

Українці ми малі.

Працювали, потомились.

Відпочити захотілось.

Ла –ла –ла! Ла – ла – ла!

Захитались дерева !

Ли – ли – ли ! Лі- лі – лі !

Гнули віти до землі.

До сонечка зростали – Височенько стали.

Від тепла й від водиці … А ми сідаєм знову вчиться.

10. Написання слів.

-   Давайте пригадаємо, які імена дітей мають літеру «ел». (Леонід, Толя, Ліна, Міла, Олег, Оля).

-   Давайте згадаємо, як пишуться імена людей?

 Звукова модель слова Міла.

Письмо рукописними буквами на дошці та в зошитах.

11. Написання речення.

-                     Прочитайте речення. (Міла мала.) Побудуйте схему речення.

-                     Скільки слів у реченні? (2.)

-                     Поширте речення на одне слово. (Наша Міла мала.) - Побудуйте схему речення.

-                     Напишіть речення уважно без помилок.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Знайди пару»

-                     Прочитайте склади у нижній частині сторінки.

-                     Які слова починаються на ці склади?

-                     Знайдіть пару кожному складу. З’єднайте лініями. 

V. Підсумок уроку

 Метод «Рюкзачок»

      Кожен з учнів стисло дає відповідь на запитання: «Які з тих знань і умінь, що набув на уроці, він візьме із собою для використання?»

pdf
Додано
7 серпня 2021
Переглядів
1911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку