Українська мова. НУШ. Тема дня.Розрізняю голосні та приголосні звуки.

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнівупізнавати голосні та приголосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), навчати учнів упізнавати і розрізняти на слух та за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря); повторити алфавіт; формувати навички звуко-буквеного аналізу слова;перелічувати їх; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________   Українська мова  1  клас

 

Тема місяця.

Тема дня.Розрізняю голосні та приголосні звуки.

Мета: закріпити знання учнівупізнавати голосні та приголосні звуки на слух та за

вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), навчати учнів упізнавати і розрізняти на слух та за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря); повторити алфавіт; формувати навички звуко-буквеного аналізу слова;перелічувати їх; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників(вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь

Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає вголос тексти, складені з 8-10речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує словникові слова

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад,міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій мурашки»

depositphotos_23054434-stock-illustration-cute-ant-cartoon-wavingdepositphotos_53256501-stock-photo-cartoon-ant-3dfotobehang-leuke-mier-cartoon.jpg

 

ІІ. Етап цілепокладання

— Сьогодні ми повторимо те, що ви знаєте про голосні та приголосні звуки, будемо впізнавати ці звуки. Ми будемо мурашками трудівничками, які працюють дружно і гарною

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

— Повторимо за таблицею знання про звуки.

Учу я звуки голосні.

Чому так весело мені?

Бо вчу я звуки голосні.

Їх рівно шість. Я всі назву:

А, І та Е, О, И та У.

І. Січовик

— Вимовте голосні звуки.

— За допомогою чого утворюються голосні звуки?

— Як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння голосних звуків?

— Голосні звуки — звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу.

При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину, не зустрічаючи перешкод.

Голосних звуків у нашій мові 6. Знак [ ] — це «скобочки-коробочки», у яких ховаються звуки.

Голосні звуки: [а], [о], [у], [е], [и], [і].

Первинне закріплення

— Послухайте звуки. Чи однаково вони вимовляються?

— Вимовте подані звуки. Під час вимови яких звуків повітря проходить вільно через ротову порожнину? Як називаються ці звуки?

[с], [а], [о], [к], [у], [м], [л], [и], [е], [р], [дз], [н], [в].

— Доберіть кілька слів із цими звуками. Що означають ці слова, на які питання відповідають?

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Хвилинка каліграфії

Ллелаллюли ля влЛеЛюіл

Лелекалінійкалялька

Пилип біля липи очима глипа.

— Поділіть для переносу слова: лелека, лінійка, лялька.

— Доберіть до слова глипа близьке за значенням слово.

— Скільки разів зустрічається у скоромовці буква и?

Робота з підручником.

Фізкультхвилинка

21

Робота над віршем

— Прочитайте вірш. Спишіть другий рядок.

Лось і лосенятко з ним.

Ліс для лосів — рідний дім.

Літо в ліс гукнуло осінь.

Лист летить на спини лосям.

— Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

— Прочитати букви і вимовити відповідні приголосні звуки.

Гра «Віконечка»

— Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

З   мля, с   ниця, ц   буля, т   пло, л   сточок.

Списування із граматичним завданням

— Спишіть слова, поділяючи їх для переносу. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

Вулиця, їжак, цукор, верблюд, неділя.

Диктант

У садку співав соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди.

— У першому реченні підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Словникова робота

— Уставте букви, запишіть словникові слова.

Д _ кт _ нт  з _ вд _ нн _   в _ вт _ р _ к   ч _ т _ нн _

— Які букви вставили?

— Які звуки вони позначають?

Вимовляй правильно!

— Прочитайте скоромовки, правильно вимовляючи голосні звуки.

Наша Міла рук не мила,

за сніданок вранці сіла.

Загукали дітки хором:

— З милом рук не мити — сором!

— Та не бійся, мила Міло,

тільки руки вимий з милом.

Заіскрились в лузі роси.

Заспівали в росах коси,

і синочкові не спиться,

коли в тата косовиця.

Л. Куліш-Зіньків

Робота в парах

— Виписати зі скоромовок по п’ять слів у два стовпчики: в перший — двоскладові слова, а в другий — трискладові.

— Зробіть висновок, доповнивши речення.

У слові стільки складів,...

Гра «Добери словечко»

— До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком.

Зразок. Слава — слива.

Булка — ... (білка) нірка — ... (нирка)

дим — ... (дім) лис — ... (ліс)

крук — ... (крик) лук — ... (лак)

бак — ... (бік) лад — ... (лід)

сила — ... (сіла) мир — ... (мур)

— Запишіть слова, підкресліть букви, якими розрізняються ці слова. До слова дим оберіть спільнокореневі слова — назву ознаки та назву дії.

Візьміть до уваги!

В українській мові слова зі збігом кількох приголосних звуків трапляються рідко. Тому нашу мову називають співучою, мелодійною, милозвучною.

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

https://learning.ua/mova/druhyi-klas/rozrizniaiemo-holosni-i-pryholosni

Перегляд відеоматеріалів.

Виконання пісеньки про голосні звуки

Продовжіть речення:

Звуки ми ... (вимовляємо, чуємо).

Букви ми ... (бачимо, читаємо, пишемо).

— Скільки букв в українській абетці? (33)

— Як поділяються всі звуки української абетки? (На голосні і приголосні)

— Скільки голосних звуків в українській мові? (6 звуків)

— Як визначити кількість складів у слові?

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Розіграйте діалог між голосними і приголосними літерами.

Діти отримують слова і мають стати в алфавітному порядку.

Хвилинка спілкування

— Мені дуже подобаються осінні квіти. Особливо я люблю чорнобривці. А ти?

— Я люблю весняні квіти.

— Які саме?

— Продовжіть розмову.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

 

1

 

docx
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
4551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку