Урок: Вивчення букви ь(м’який знак). Читання вголос коротких текстів. Головна і другорядна інформація в тексті. Вправляння у правильній вимові й наголошуванні слів.

Про матеріал
Очікувані результати: Предметні: знайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (м’який знак); удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуковий аналіз слів; вчити правильно наголошувати слова; збагачувати словниковий запас дітей. Комунікативні: розвивати їхню увагу, мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес. Соціокультурні: виховувати ввічливе ставлення, тактовність, щирість, уважність, спостережливість, бережливе ставлення до книги, любов до природи.
Перегляд файлу

Урок української мови

Тема: Вивчення букви ь(м’який знак). Читання вголос коротких текстів. Головна і другорядна інформація в тексті. Вправляння у правильній вимові й наголошуванні слів. Письмо букв на позначення звуків. Створення і запис невеликих та нескладних за змістом висловлювань.

Очікувані результати:

Предметні: знайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (м’який знак); удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуковий аналіз слів; вчити правильно наголошувати слова; збагачувати словниковий запас дітей.

Комунікативні: розвивати їхню увагу, мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес.

Соціокультурні: виховувати ввічливе ставлення, тактовність, щирість, уважність, спостережливість, бережливе ставлення до книги, любов до природи.

Обладнання: сніжинка із завданнями, сніжинка проста, фізкультхвилинка.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

1. 1.Вітання.

- Я вітаюсь з сонечком – Здраствуй, золоте,

Я вітаюсь з квіткою – Хай вона росте,

Я вітаюсь з дощиком – Лийся, мов з відра,

Друзям усміхаюся, з усіма вітаюся,

Зичу всім добра.

2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

2.1. Гра «Сніжинка».

А) У: Кому на парту впала сніжинка, той дає три слова відповіді на запитання:

- Що роблять діти у школі? (вчаться, пишуть, рахують)

- Яка буває зима?

- З чим можна гратись?

- Що буває м’яким?

- Що можна купити?

- Що буває жовтого кольору?

- Що роблять з борошна?

У: Що можна робити на вулиці?

Б) На зворотному боці сніжинки написані букви. Дитина називає звуки, які ця буква позначає.

Тт, Мм, Нн, Лл, Сс, Рр

У: Які звуки позначає ця буква?

2.2.«Камінь-вата»

На попередньому уроці ми вивчали з вами букву Єє, яка позначає два звуки [й], [йе]. (Вчитель називає слова, а учень, якщо почує в слові звук з який позначає один звук, то говорить камінь, а якщо два то - вата).

Єва, єнот, приємно, євро, заєць, єнот, синє, верхнє, Європа.

2.3.Бесіда.

  •    Що це таке: м’яв, гав, пі-пі-пі, дир.-дир-дир, у-у-у? (Це звуки)
  •    Що ми можемо зробити зі звуками? (Почути)
  •    Що це таке? П, Р, А (Це букви)
  •    Що ми можемо зробити з буквами?(Розглядати, писати)

3. Оголошення теми й мети уроку.

Сьогодні ми будемо вивчати таку букву, яка сама по собі ніякого звука не позначає. Це буква ь (м’який знак).

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1.Робота над загадкою.

І великі, і красиві,

Як біжать – то в’ється грива.

Копитами туп-туп-туп,

По камінню –цок-цок-цок.

Хвости у всіх довгі-довгі,

Хвіст і грива – мов шовкові. (Коні)

4.2.Звуковий аналіз слова коні.

У: Складіть звукову модель слова коні

У: Скільки складів в слові? (ко-ні)

У: Назвіть м’який приголосний звук ([н’])

Звук [і] позначає м’якість цього приголосного звука. Коли ми говоримо слово коні, маємо на увазі багато тварин.

У: Як сказати, коли тварина одна? (Кінь)

У: Скільки складів у цьому слові?(1)

У: Запишіть його звукову схему.

У: А зараз спробуйте з букв скласти слово кінь (Біля дошки один учень)

У: К І Н_

У: Прочитайте, яке слово вийшло?(Учні читають слово кін)

Так, вийшло кін, у кінці звучить твердий звук [н], а треба, щоб у кінці був звук н’, м’який. Для цього в нашій азбуці є така буква, яка сама по собі ніякого звука не позначає. Але якщо її поставити поряд з іншою, то разом вони позначатимуть не твердий, а м’який приголосний звук. (Учитель підставляє до приголосних звуків м’який знак. Промовляється утворений звук (м’який). Учитель підставляє ь до слова К І Н Ь. Пропонує учням прочитати у творене слово.)

4.3. Виділення місця в слові, де стоїть ь (м’який знак)

Півень, горобець, ведмідь —

Знак м’який в кінці стоїть.

Журавель, дельфін і рись —

Знак м’який! Не помились.

О. Кононенко

Фізкультхвилинка

4.4. Робота в зошиті.

1) Написання букви ь у зошитах.

2) Запис слів ведмідь, рись, кінь.

4.5. Робота за Букварем (с. 76)

а) робота за малюнками.

- Що зображено на сторінці «Букваря»?

- В яких словах «ь» на кінці слова? Всередині?

б) читання складів вголос.

- Прочитайте перший стовпчик складів, другий, а тепер – рядками.

в) читання слів.

- Читає слова той, кому на парту впала сніжинка.

- Хлопчики – знайдіть і зачитайте слова зі «ь» вкінці слова.

- Дівчатка – знайдіть і зачитайте слова зі «ь» всередині слова.

г) робота в парах.

- Попрацюйте в парі. Один учень – знаходить і зачитує найкоротше слово, 2 – найдовше.

- Яка пара готова?

д) робота над текстом «Льон».

Он поле. На ньому росте льон. Льон - польова рослина. Квіти на ньому сині-сині!

З льону буде тканина. А з тканини – скатертина на столі і занавіски на вікні.

1) читання тексту учнем.

2) бесіда за змістом тексту.

У: Про що розповідається в тексті?

У: Де росте льон?

У: Якого кольору квіти у льону?

У: Що роблять з льону?

У: Що роблять з тканини?

У: В яких словах в тексті є «ь»?

VI. Підсумок уроку

У: Яку нову букву вивчили на уроці?

У: Чим цікава ця буква?

У: Про яку рослинку читали текст?

docx
Додав(-ла)
Романчук Лілія
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку