Тема уроку: «Мистецтво паперових візерунків у техніці
«витинальна графіка». Народні обряди заклику весни
у веснянці «Вийди, вийди, Іванку». Колективна робота
«Зустріч з весною на рідній землі».
Мета уроку: формувати компетенцію учнів стосовно історії виникнення та художніх особливостей витинанки як виду ДПМ. Встановити симбіоз звʼязків музики, образотворчого мистецтва та трудового навчання через споріднені емоційні настрої, виражені у народних обрядових закличках та веснянках. Продовжувати формувати навички роботи з ножицями, клейовою основою. Розвивати : відчуття просторової рівноваги елементів зображення, прагнення до успіху через виконання творчих колективних завдань. Стимулювати зорове сприймання, музично-слухове сприйняття музичних творів, розвиток дрібної моторики, аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової патології. Виховувати: культуру поведінки, розуміння народного декоративного мистецтва та шанобливе ставлення до національної художньої спадщини. Корегувати та активізувати зорові функції, сенсорний досвід.
Тип уроку: Інтегрований урок з музики, образотворчого мистецтва та трудового навчання з елементами кооперативного навчання.
Візуальний ряд: Відеопрезентація «Витинанка як вид ДПМ», ілюстративний матеріал з теми «Види ДПМ», інструкційні картки, памʼятки з правил БП, інтерактивна гімнастика для очей «Квітка- семицвітка».
Обладнання: ПК, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор.
Матеріали та інструменти: Кольорове тло для колективної роботи, ножиці, клей, вологі серветки.
Музичний супровід: Українська народна веснянка «Вийди, вийди, Іванку», концерт для фортепіано з оркестром №1 (фінал) П. І. Чайковський.
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго дня! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Сміється душа!
Хай рученьки Ваші
Творять чудеса!
Руки Ваші-найкращий скарб-
Коли умієте їм дати лад.
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
( використання ілюстративного матеріалу з теми )
Блищать у ножицях кружальця,
Приваблюють до себе пальці,
Ті пальчики талановиті,
Рухливі, дружні, працьовиті,
Вони охочі до складанок,
Умільці гарних …….(витинанок).
ІІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
( слайд з назвою теми уроку )
ІV ПОЕТАПНЕ ВІДТВОРЕННЯ І КОРЕКЦІЯ ОКРЕМИХ ЧАСТИН СИСТЕМИ ЗНАНЬ З ТЕМИ
V ОБʼЄДНАННЯ ЧАСТИН ЗНАНЬ, ЩО ВИВЧАЛИСЯ РОЗРІЗНЕНО, В ЄДИНУ СИСТЕМУ
Вчитель стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу, додаткове навантаження, корегує зорове сприймання, навантаження.
В процесі роботи вчитель проводить інтерактивну гімнастику для очей.
VІ ПОБУДОВА ЗАГАЛЬНИХ ВИСНОВКІВ.
ДИДАКТИЧНА ГРА : « ЧАРІВНА ТОРБИНКА».
ЗАПИТАННЯ ДО ГРИ :
Чернігівська спеціальна загальноосвітня
школа-інтернат Чернігівської обласної ради
І-ІІІ ступенів
Інтегрований урок з музики,трудового навчання та образотворчого мистецтва з елементами кооперативного навчання.
«Мистецтво паперових візерунків у техніці «витинальна графіка». Народні обряди заклику весни у веснянці «Вийди, вийди, Іванку». Колективнаробота «Зустріч з
весною на рідній землі».
Вчитель образотворчого
мистецтва Сила Л. В.
Чернігів, 2013