Інтегрований урок з образотворчого мистецтва "Мистецтво паперових візерунків у техніці "витинальна графіка". Веснянка "Вийди, вийди, Іванку". Колективна робота "Зустріч з весною"

Про матеріал
Інтегрований урок з образотворчого мистецтва "Мистецтво паперових візерунків у техніці "витинальна графіка". Веснянка "Вийди, вийди, Іванку". Колективна робота "Зустріч з весною"
Перегляд файлу

   Тема уроку:      «Мистецтво паперових візерунків у техніці              

  «витинальна графіка». Народні обряди заклику весни

 у веснянці «Вийди, вийди, Іванку». Колективна робота

 «Зустріч з весною на рідній землі».

  Мета уроку:   формувати компетенцію учнів стосовно історії виникнення та художніх особливостей витинанки як виду ДПМ. Встановити  симбіоз  звʼязків  музики, образотворчого мистецтва та трудового навчання  через споріднені  емоційні настрої, виражені у народних обрядових закличках та веснянках. Продовжувати формувати навички  роботи  з ножицями, клейовою основою. Розвивати : відчуття просторової рівноваги елементів зображення, прагнення до успіху через виконання творчих колективних завдань. Стимулювати зорове сприймання, музично-слухове сприйняття музичних творів, розвиток дрібної моторики, аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової патології. Виховувати: культуру поведінки, розуміння народного  декоративного мистецтва  та шанобливе ставлення до національної художньої спадщини. Корегувати та активізувати зорові функції, сенсорний досвід.

Тип уроку:  Інтегрований урок з музики, образотворчого мистецтва та трудового навчання  з елементами кооперативного навчання.

Візуальний ряд:  Відеопрезентація  «Витинанка як вид  ДПМ», ілюстративний матеріал  з теми «Види ДПМ», інструкційні картки, памʼятки з правил БП,  інтерактивна гімнастика для очей  «Квітка- семицвітка».

Обладнання:  ПК, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор.

Матеріали та інструменти: Кольорове  тло  для колективної роботи, ножиці, клей, вологі серветки. 

 Музичний супровід:  Українська народна веснянка «Вийди, вийди, Іванку»,  концерт для фортепіано з оркестром  №1 (фінал)   П. І. Чайковський.

 

ХІД    УРОКУ

І  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

Доброго дня!  Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Сміється душа!

Хай рученьки Ваші

Творять чудеса!

Руки Ваші-найкращий скарб-

Коли умієте їм дати лад.

ІІ  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

  1. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ:  Українці , як  нація, славляться в усьому світі не тільки своєю гостинністю, щедрістю, вродою, розумом,але й працьовитістю. То  і не дивно, що Україна має тисячолітню історію розвитку народного прикладного  мистецтва.  Давайте разом пригадаємо види  ДПМ.
  2. «АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ»    ( ВИДИ   ДПМ )

          ( використання ілюстративного матеріалу  з  теми )

  1. ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДКИ:

Блищать у ножицях кружальця, 

Приваблюють до себе пальці,

Ті  пальчики талановиті, 

Рухливі, дружні, працьовиті,

Вони охочі до складанок,

Умільці гарних …….(витинанок).

ІІІ   ПОВІДОМЛЕННЯ  ТЕМИ, МЕТИ  І  ЗАВДАНЬ УРОКУ

             ( слайд  з назвою  теми   уроку )

ІV   ПОЕТАПНЕ ВІДТВОРЕННЯ  І  КОРЕКЦІЯ ОКРЕМИХ ЧАСТИН СИСТЕМИ ЗНАНЬ З ТЕМИ

 

  1. ДЕМОНСТРАЦІЯ  ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЇ  З  ТЕМИ: « ВИТИНАНКА  ЯК  ВИД   ДПМ»
  2. ВИСТУПИ  ПРЕДСТАВНИКІВ  ТВОРЧОЇ  ГРУПИ «МИСТЕЦТВОЗНАВЦІ»
  3. ВИСТУПИ  ПРЕДСТАВНИКІВ  ТВОРЧОЇ  ГРУПИ  «НАРОДОЗНАВЦІ».
  4. СЛОВО  ВЧИТЕЛЯ:   За  давнім повірʼям  вважалося, що весну з вирію приносять на своїх крилах перелітні птахи. Щоб прискорити їх приліт, діти співали пісень і носили по селу випечених із тіста жайворонків. Саме з 22 березня ,  свята 40 святих , починалися ці весняні  забави. Із різних куточків села лунала музика – це дівчата та хлопці водили хороводи та співали веснянки.
  5. ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ВЕСНЯНКИ «ВИЙДИ, ВИЙДИ, ІВАНКУ».
  6. ВИСТУПИ ПРЕДСТАВНИКІВ ТВОРЧОЇ ГРУПИ « НАРОДОЗНАВЦІ».
  7. ДЕМОНСТРАЦІЯ СКЛАДНОЇ  АПЛІКАЦІЙНОЇ  ВИТИНАНКИ В ТЕХНІЦІ «ВИТИНАЛЬНА ГРАФІКА».             

  V   ОБʼЄДНАННЯ ЧАСТИН ЗНАНЬ, ЩО ВИВЧАЛИСЯ РОЗРІЗНЕНО, В ЄДИНУ СИСТЕМУ

  1.  АНАЛІЗ  ДЕКОРАТИВНОЇ  КОМПОЗИЦІЇ (КОМПОНУВАННЯ  ЕЛЕМЕНТІВ КОМПОЗИЦІЇ, ПЛАНОВІСТЬ, КОЛЬОРОВА ГАМА )
  2. СЛОВО  ВЧИТЕЛЯ : 
  •  ПОЕТАПНІСТЬ ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.
  • ІНСТРУКТАЖ З БП.
  1. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ.

Вчитель стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу,                         додаткове  навантаження, корегує зорове сприймання, навантаження.

В процесі роботи вчитель проводить інтерактивну гімнастику для очей.

 

 

 

 

    VІ  ПОБУДОВА ЗАГАЛЬНИХ ВИСНОВКІВ.

   ДИДАКТИЧНА ГРА : « ЧАРІВНА ТОРБИНКА».

                                                           ЗАПИТАННЯ ДО ГРИ :

  1. ЩО ТАКЕ  ДПМ ?
  2. ЩО ТАКЕ ВИТИНАНКА ?
  3. КОЛИ ТА З ЯКИХ МАТЕРІАЛІВ БУЛИ ВИГОТОВЛЕНІ ПЕРШІ ВИТИНАНКИ
  4. НАЗВАТИ ІМʼЯ ВІДОМОГО УКРАЇНСЬКОГО  ХУДОЖНИКА - ГРАФІКА , ЩО ПРАЦЮВАВ  У ТЕХНІЦІ «СИЛУЕТНА ГРАФІКА» .
  5. ВКАЗАТИ  АВТОРА   УКР. НАР. ВЕСНЯНКИ «ВИЙДИ, ВИЙДИ, ІВАНКУ». 
  6.  ВКАЗАТИ КРАЇНУ, З  ЯКОЇ РОЗПОЧАЛАСЯ  ІСТОРІЯ  РОЗВИТКУ  ПАПЕРОВИХ  ВИТИНАНОК.
  7. ЯК У КИТАЇ НАЗИВАЛИСЯ «ВІКОННІ ВІЗЕРУНКИ» ?
  8. НАЗВІТЬ ОСНОВНІ ВИДИ  ДПМ.
  9. ВКАЖІТЬ НАЗВУ ТЕХНІКИ ВИТИНАНКИ , У ЯКІЙ ВИКОНУВАЛАСЯ  ПРАКТИЧНА РОБОТА.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігівська  спеціальна загальноосвітня

школа-інтернат Чернігівської обласної ради

 І-ІІІ ступенів

 

Інтегрований урок з музики,трудового навчання та образотворчого мистецтва з елементами кооперативного навчання.

«Мистецтво паперових візерунків у техніці «витинальна графіка». Народні обряди заклику весни у веснянці «Вийди, вийди, Іванку». Колективнаробота «Зустріч з

весною на рідній землі».

                                 Вчитель  образотворчого

                        мистецтва Сила Л. В.

 

Чернігів, 2013

 

 

doc
Додано
15 березня
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку