Дана розробка розрахована для роботи з дітьми початкової школи. Використання даних форм роботи на уроці дає можливість стимулювати школярів до пошуку додаткових матеріалів з даної теми, формувати навички користування картою, розширювати кругозір учнів , удосконалювати читацькі вміння. При складанні конспекту уроку враховано вікові особливості учнів та сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу в початковій школі.
Інтегрований урок з природознавства та читання. 1 клас.
Тема уроку з природознавства. Карта України.
Мета: дати учням елементарні поняття про карту України. Ознайомити з картою України та умовними позначеннями на ній. Розвивати пошукові та пізнавальні інтереси, вміння користуватися картою. Виховувати любов до Батьківщини.
Тема уроку з навчання грамоти: читання. Прислухайтесь до звуків-читайте правильно.
Мета: удосконалювати вміння правильного читання, розуміти зміст тексту; розширювати словниковий запас першокласників; розвивати мовлення, мислення; виховувати культуру спілкування в групах.
Обладнання: Карта України, кросворд, повітряні кульки, сигнальні картки, пазли «Карта України», картки до вправи «Синоптик», пам’ятка «Умовні позначення», роздатковий матеріал «Правила роботи з картою», «квіти» для оцінювання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Стали, діти, порівнялись,
До гостей всі привітались,
Посміхніться ви до себе,
Посміхніться ви до мене.
На перерві відпочили,
А тепер за парти сіли.
Сьогодні на уроці наш девіз (зачитують з дошки) :
Будем трудитись,
Будем дружити,
Світ пізнавати
І в злагоді жити.
ІІ. Фенологічні спостереження.
Вправа «Синоптик».
Робота в парах. Обговорення.
Зима Літо Весна Осінь
Квітень Березень Травень
10 11 15 20 16
Холодно Тепло
Хмарно Похмуро Ясно
Іній Дощ Сніг Град
На дошці вчитель вивішує стан погоди за спостереженнями дітей, підводять підсумок, читаючи з дошки.
ІІІ. Повторення вивченого. Фронтальне опитування.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворду
V. Оголошення теми і мети уроку.
- Отже, сьогодні ви дізнаєтесь, що таке «карта», ознайомитесь із картою України, навчитесь користуватись картою.
VІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
(На дошці вивішують декілька повітряних кульок).
Відгадування загадки
Моря є – плавати не можна.
Дороги є – їхати не можна.
Земля є – орати не можна.
Що це? (Карта.)
(Вивішується карта України.)
________ - суцільними лініями позначають кордони країни;
- кружечками позначають міста, якщо назва міста підкреслена, то це столиця країни або назва обласного центру.
Запам’ятайте! Карта – це зменшене зображення місцевості.
Повторення правил роботи в групі.
І гр. Біля слід справа стояти карти,
ІІ гр. щоб не її заступати собою.
ІІІ гр. Вказівну треба паличку тримати в руці лівій.
ІV гр. Показувати не потрібно міста,
V гр. а знак умовний це яким місто позначене.
VІ гр. показати щоб море потрібно його паличкою по обвести береговій лінії.
(Біля карти слід стояти справа ,
щоб не заступати її собою.
Вказівну паличку треба тримати в лівій руці .
Показувати потрібно не міста,
а умовний знак , яким це місто позначене.
Щоб показати море, потрібно обвести його (вказівною) паличкою по береговій лінії.)
Фізкультхвилинка
Учні стають біля парт, дитина у кольорі показує поверхню Землі (називає «гори» - руки вгору, «вода» - руки в сторони).
Кожна країна, з якою ми межуємо, чимось славиться або із чимось асоціюється. Сусідами України є 7 держав.
Росія- СА ВАР МО БА ЛАЙ КА ЛА
Білорусь - НИ СІР КИ БО БУЛЬ Ю
Молдова – НО ВИ ГРАД
Румунія – КУ ДРА ЛА (граф)
Словаччина – РИЗМ ТУ
Польща - ЛО ПО НЕЗ (старовинний польський бальний танець)
Угорщина - АВ БУС ТО («Екарус»)
Україна – ШИ ВИ КА ВАН
VІІ. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.
1.Робота з картою. Робота в групах. Вправа «Склади пазли».
- Піднявся сильний вітер і розірвав нашу карту на окремі частини. Щоб продовжити подорож,із пазлів складіть карту України та підготуйте відповідь на запитання.
- З’ясуйте, що на ній займає більше місця гори чи рівнини.
2. Читання тексту про Київ.
(Вчитель читає, читають діти по реченню «ланцюжком», «Незнайка».)
Київ
Ми мандрували до Києва .
Місто велике і гарне. Воно розкинулося на Дніпрі.
В Києві багато парків, вулиць і площ.
Фізкульхвилинка «Україна – рідний край»
Україна,
Рідний край,
Поле, річка,
Синій гай.
Любо стежкою іти
Тут живемо я і ти!
VІІІ. Підсумок уроку.
Молодець! |
Віночок з маків |
Добре! |
Віночок з волошок |
Можна краще! |
Віночок з соняхів |
Учитель вивішує карти України від кожної групи.
Подорож сьогодні закінчена. Чи хочете ще помандрувати? Наступного уроку помандруємо водоймами України.
Успіхів вам!
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 21
Карта України.
Прислухайтесь до звуків-читайте правильно
Розробка інтегрованого
уроку з природознавства
та читання в 1-Б класі
Виконавець:
Захарченко В.І.
2018 р.