20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок з природознавства та навчання грамоти: читання "Карта України. Прислухайтесь до звуків-читайте правильно".

Про матеріал

Дана розробка розрахована для роботи з дітьми початкової школи. Використання даних форм роботи на уроці дає можливість стимулювати школярів до пошуку додаткових матеріалів з даної теми, формувати навички користування картою, розширювати кругозір учнів , удосконалювати читацькі вміння. При складанні конспекту уроку враховано вікові особливості учнів та сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу в початковій школі.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства та читання. 1 клас.

Тема уроку з природознавства. Карта України.

Мета: дати учням елементарні поняття про карту України. Ознайомити з картою України та умовними позначеннями на ній. Розвивати пошукові та пізнавальні інтереси, вміння користуватися картою. Виховувати любов до Батьківщини.

Тема уроку з навчання грамоти: читання. Прислухайтесь до звуків-читайте правильно.

Мета: удосконалювати вміння правильного читання, розуміти зміст тексту; розширювати словниковий запас першокласників; розвивати мовлення, мислення; виховувати культуру спілкування в групах.

Обладнання: Карта України, кросворд, повітряні кульки, сигнальні картки, пазли «Карта України», картки до вправи «Синоптик», пам’ятка «Умовні позначення», роздатковий матеріал «Правила роботи з картою», «квіти» для оцінювання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок-подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Стали, діти, порівнялись,

До гостей всі привітались,

Посміхніться ви до себе,

Посміхніться ви до мене.

На перерві відпочили,

А тепер за парти сіли.

Сьогодні на уроці наш девіз (зачитують з дошки) :

Будем трудитись,

Будем дружити,

Світ пізнавати

І в злагоді жити.

ІІ. Фенологічні спостереження.

Вправа «Синоптик».

  • Почнемо з хвилинки спостережень. Прочитайте і підкресліть в картках все те, що відповідає сьогоднішньому дню.

Робота в парах. Обговорення.

Зима    Літо  Весна  Осінь

Квітень  Березень  Травень

10      11      15    20    16

Холодно  Тепло

Хмарно  Похмуро  Ясно

Іній   Дощ   Сніг  Град

На дошці вчитель вивішує стан погоди за спостереженнями дітей, підводять підсумок, читаючи з дошки.

ІІІ. Повторення вивченого. Фронтальне опитування.

  • Як називається наша країна?
  • Назвіть міста України, які ви запам’ятали.
  • Як називається місто, в якому ви живете?
  • Які річки протікають в нашому місті?
  • Яку назву має наш район?
  • На якій вулиці знаходиться наша школа?

ІV. Актуалізація опорних знань.

Розгадування кросворду

  • Розгадайте кросворд і прочитайте слово (зверху-вниз) у виділених клітинках. (Карта)
  1. Столиця України. (Київ)
  2. Кущ – символ України. (Калина)
  3. Найбільша річка України. (Дніпро)
  4. Дерево – символ Києва. (Каштан)
  5. Найвища точка українських Карпат. (Говерла)

V. Оголошення теми і мети уроку.

- Отже, сьогодні ви дізнаєтесь, що таке «карта», ознайомитесь із картою України, навчитесь користуватись картою.

VІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя

(На дошці вивішують декілька повітряних кульок).

  • Велика і прекрасна наша країна Україна. Сьогодні ми вирушимо у подорож Україною на повітряній кульці, але не виходячи з класу.  За допомогою чого відгадайте.

Відгадування загадки

Моря є – плавати не можна.

Дороги є – їхати не можна.

Земля є – орати не можна.

Що це? (Карта.)

(Вивішується карта України.)

  • Тож вміщуємося зручніше  і  починаємо мандрувати.
  • Поверхня Землі дуже велика. Щоб зобразити велику територію або якусь її частину, складають карту. Географічні карти кольорові. Поверхню Землі, воду зображують різними умовними кольорами. Воду на Землі (океани, моря, річки, озера) зображують на карті синім кольором, гори – коричневим, рівнини – зеленим кольором,

________ - суцільними лініями позначають кордони країни;

- кружечками позначають міста, якщо назва міста підкреслена, то це столиця країни або назва обласного центру.

Запам’ятайте! Карта – це зменшене зображення місцевості.

  1. Алгоритм  роботи з картою. Групова робота.

Повторення правил роботи в групі.

  • А зараз ви складете алгоритм (правила)  роботи з картою.
  • Переставте слова місцями за порядком чисел та прочитайте.

І гр. Біля    слід  справа   стояти  карти,

ІІ гр. щоб   не     її   заступати  собою.

ІІІ гр. Вказівну  треба  паличку   тримати  в  руці  лівій.

          ІV гр. Показувати    не   потрібно  міста,

          V гр. а  знак  умовний  це яким  місто  позначене.

          VІ гр. показати  щоб   море  потрібно    його   паличкою   по обвести береговій  лінії.

(Біля    карти  слід  стояти справа  ,

щоб       не  заступати  її  собою.

Вказівну паличку  треба    тримати  в  лівій  руці  .

Показувати     потрібно не  міста,

а  умовний  знак , яким  це місто  позначене.

Щоб  показати  море,  потрібно  обвести  його  (вказівною) паличкою   по береговій  лінії.)

Фізкультхвилинка

  • Діти, мандруючи, ми трішки втомилися, то ж давайте відпочинемо.

Учні стають біля парт, дитина у кольорі показує поверхню Землі (називає «гори» - руки вгору, «вода» - руки в сторони).

 

  1. Формування уявлення про країни – сусіди України
  • Подивіться на карту і подорожуйте разом зі мною.

Кожна країна, з якою ми межуємо, чимось славиться або із чимось асоціюється. Сусідами України є 7 держав.

  • Складіть назви предметів зі складів та прочитайте їх. Робота в парах.

Росія-  СА  ВАР  МО        БА   ЛАЙ    КА    ЛА

Білорусь -  НИ  СІР  КИ        БО   БУЛЬ   Ю

Молдова – НО   ВИ   ГРАД

Румунія – КУ  ДРА  ЛА  (граф)      

Словаччина – РИЗМ  ТУ

Польща -  ЛО   ПО   НЕЗ (старовинний польський бальний танець)

Угорщина -  АВ   БУС  ТО («Екарус»)

 

Україна – ШИ   ВИ   КА  ВАН

VІІ. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

1.Робота з картою. Робота в групах. Вправа «Склади пазли».

- Піднявся сильний вітер і розірвав нашу карту на окремі частини. Щоб продовжити подорож,із пазлів складіть карту України та підготуйте відповідь на запитання.

-  З’ясуйте, що на ній займає більше місця гори чи рівнини.

  • Прочитайте назви декількох міст України.
  • Знайдіть на карті найбільшу річку в Україні, зачитайте її назву.
  • Покажіть на карті столицю України, як вона позначена на карті?

2. Читання тексту про Київ.

  • Я пропоную вам більше дізнатися про Київ , прочитавши текст.

(Вчитель читає, читають діти по реченню «ланцюжком», «Незнайка».)

Картинки по запросу картинка кульки

Київ

   Ми мандрували до Києва          .

Місто велике і гарне. Воно розкинулося     на Дніпрі. 

В Києві багато парків, вулиць і площ.                          

Фізкульхвилинка «Україна – рідний край»

Україна,
Рідний край,
Поле, річка,

Синій гай.

Любо стежкою іти

Тут живемо я і ти!

VІІІ. Підсумок уроку.

  • А зараз вже час повертатися з нашої подорожі. І щоб кульки приземлилися, потрібно подати сигнали.
  1. Тестування «Так-ні» ( з допомогою сигнальних карток).
  • Зеленим кольором на карті позначені рівнини. (Так)
  • Об’єкти на карті слід показувати тільки пальцем. (Ні)
  • Блакитним кольором на карті позначена вода. (Так)
  • На карті України є океан. (Ні)
  • Коричневим кольором на карті позначені гори. (Так)
  • З Україною межує 7 держав. (Так)
  • В Україні є Кавказькі гори. (Ні)
  • Найбільша річка України – Дніпро. (Так)
  1. Оцінювання
  • Знаючи , що ви любите оцінювати свою роботу, пропоную кожному з вас «сплести» свій віночок-оберіг і також розмістити його на карті України. Погляньте на таблицю і оцініть свою роботу на уроці:
  1. Якщо ви вважаєте, що працювали на уроці добре, оберіть віночок з маків.
  2. Якщо ви признали, що працювали добре, проте недостатньо – віночок з волошок.
  3. Якщо ви були тільки присутні на уроці, вважаєте, що не залишили свій слід – віночок з соняхів.

Молодець!

Віночок з маків

Добре!

Віночок з волошок

Можна краще!

Віночок з соняхів

 

Учитель вивішує карти України від кожної групи.

  • Мені сподобалося як ви працювали на уроці, ви були активні.

Подорож сьогодні закінчена. Чи хочете ще помандрувати? Наступного уроку помандруємо водоймами України.

Успіхів вам!

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 21

 

 

 

 

 

 

 

 

Карта України.

Прислухайтесь до звуків-читайте правильно

 

 

                                                                                         Розробка інтегрованого

                                                                           уроку з природознавства

                                                                                        та читання в 1-Б класі

                                                                       Виконавець:                                                                                    

                                                                             Захарченко В.І.

 

 

2018 р.

 

doc
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку