28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я ТЕМА УРОКУ: Осінь-чарівниця. Прикмети восени. Загартовування

Про матеріал

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА ТА ОСНОВ ЗДОРОВ'Я

ТЕМА УРОКУ: Осінь-чарівниця. Прикмети восени. Загартовування

Природознавство «Погода та її складові. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени»

Основи здоров'я«Правила і процедури загартування. Практична робота: вибір одягу за погодою (гра «Вдягни ляльку»).»

Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени, перевіряти народні прикмети передбачення погоди восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.

Мета: поглибити знання учнів про вплив загартовування на здоров'я; розглянути особливості комплексного загартовування сонцем, повітрям, водою та процедури загартовування; дати дітям поради щодо загартовування; виховувати прагнення систематично займатися загартуванням, аби зміцнити власне здоров'я.

Спільна мета: формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття.

Обладнання: презентація до уроку, відеоматеріали до уроку,плакат, малюнки з теми уроку, картинки для поділу на групи (сніжинка, листя (жовте, зелене), квітка; картонна лялька і сезонний одяг для неї, клей, виставка «Дари осені»

Хід уроку

I. Організація класу

Психологічна розминка. (Слайд 1)

-Любі діти, ми сьогодні закріпимо знання з природознавства та основ здоров'я. Для того, щоб працювати було цікавіше ми поділилися з Вами на групи. Кожна група має свою назву, капітана та помічника капітана.

-Ви будете виконувати різні завдання, і за кожне завдання отримуватимете від мене маленькі подарунки. В кінці нашого уроку, кожна група підрахує скільки їх, і та в якої більше стане переможцем.

-Зараз я пропоную Вам поговорити про осінь. Якою буває осінь? (чарівною, золотою, різнобарвною, теплою, холодною, розмаїтою.) Що змінюється восени? ( погода, навколишнє середовище, дерева скидають свої листочки, птахи відлітають у теплі краї….)

Молодці, а зараз зверніть свою увагу на дошку.

Прочитайте з дошки акровірш (Слайд 2)

По телевізору щодня

О тій самій годині

Готуйся слухати прогноз.

Ой, дощик буде нині!

До школи йдеш чи в іншу путь,

А парасольку не забудь!

Тож з цього вірша ми можемо зрозуміти, що зараз мова йтиме саме про погоду. І у мене є дуже цікаве завдання для Вас. Ми бачимо на дошці хмаринку зі словом «Погода». Завдання для кожної команди, написати по дві асоціації до цього слова, на краплиночках, які лежать на ваших партах. На це завдання у Вас є 3 хвилинки.

Вправа «Асоціативний кущ»

Опади стан неба вітер спостереження

ПОГОДА

температура повітря прикмети одяг захворювання

Капітан зі своїм помічником виходять до дошки ї клеять свої краплинки до хмаринки.

Підсумок вправи: Ви написали цікаві і правильні асоціації . Скажіть будь ласка, а яке відношення вони мають до погоди, ось наприклад одяг? Захворювання? Опади? Вітер?

Щож, молодці, а тепер зверніть увагу на дошку, там вже чекає на вас народна мудрість.

ІІI. Актуалізація опорних знань

- Прочитай народну мудрість. Як ти її розумієш? Трапляється такий год, що на день по сім погод (слайд3).

-Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір - випасти густий дощ. Для кожної пори року характерна своя погода.

Погода - це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час.(слайд 3)

- Хто мені підкаже, як називають людей, які вивчають погоду?

- Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками.(слайд 4) Вони спостерігають за температурою повітря, напрямком і силою вітру, наявністю чи відсутністю опадів, хмарністю неба.

Діти! А що використовують для прогнозу погоди?

Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп'ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.(Слайд 5)

3.Народні прикмети

-Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну роботу літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду - складати прогноз. Протягом багатьох століть люди спостерігали за навколишнім світом: подіями, тваринами, рослинами і природними явищами. Народ помічав і запам'ятовував усе, що вказувало на зміну погоди. Тривалі спостереження людей за поведінкою тварин і рослин, за деякими явищами природи дали змогу встановити прикмети, що віщують ту чи іншу погоду. Так з'явилися народні прикмети.

- На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь. Осінні народні прикмети про погоду допомагають визначити час збору врожаю та заготівлі сіна. Вони говорять нам про те, якою буде майбутня зима.

І сьогодні ми спробуємо з Вами визначити, якою ж буде зима цього року. Сьогодні яке число? 25 жовтня. День Святого Прова. В народы казали,якщо в цей день сонечко не гріє, то зима буде теплою, а якщо сонячно, то зима буде дуже морозною та холодною. І якщо вночі були зірки та сіяли , то скоріш за все найближчим часом випаде сніг.

Давайте спробуємо по сьогоднішньому дню зрозуміти, якою ж буде зима.

І наступне завдання для Вас саме про народні прикмети. У Вас є 3 конверт. В Ньому є народні прикмети. Але ж вони заплуталися. Ваша задача скласки їх так, щоб вони були правильними.

6.О знайомлення з осінніми народними прикметами. Скринька «Народних прикмет».

- Зараз ми поповнимо «скриньку» народних прикмет, пов'язаних з осінню. Діти, складіть народні прикмети та познайомте нас з ними.

Діти наводить приклади прогнозування погоди за народними прикметами та складають їх до скриньки.
• Тепла осінь — на довгу зиму.
• Грім у листопаді — на малосніжну зиму.
• Комарі в листопаді — м'яка зима.

Молодці. А тепер переходимо до наступної прави, яка має назву…

1.Вправа «Мозкова атака».

Я задаю питання, а ви даєте мені відповідь, тільки з піднятої руки і повну.


— За допомогою якого приладу визначають температуру повітря? (Термометра).
— Що таке вітер? (Вітер — це рух повітря.)
— Які бувають дні за хмарністю? (Дні бувають ясні, похмурі, хмарні.)
—Які бувають опади? (сніг, дощ, град)
— Які ви знаєте явища природи? (туман, іній, роса, веселка, ожеледь, гроза)
— Як ви вважаєте, що найбільше впливає на погоду? (Сонце, бо саме його промені зігрівають поверхню Землі.)
— Які ж показники допоможуть охарактеризувати погоду? (Температура повітря, хмарність, напрямок і сила вітру, опади, інші явища природи). (Слайд 6).

Підсумок:

- Наступна права має назву ……

2. Гра «Знайди пару» (учні працюють біля дошки)

У Вас на партах лежать конверти. Вам треба взяти конверт №1 відкрити його, і там на вас чекає завдання.

- Які позначки відповідають поданим станам погоди? З'єднай стрілочками.

ЯСНО

ДОЩ

ХМАРНО

СНІГ

ПОХМУРО

(Слайдом на дошку) Перевірка. Клеять на дошку.

Підсумок: Ми правильно визначили, які позначки відповідають данним станам погоду, і це допоможе нам правильно обрати одяг для тої, чи іншої погоди.

2.Опрацювання вірша (Слайд 9)

Галя невеличка

Одяглась у три спіднички,

У плетений светерок,

У тепленький кожушок,

Ще й напялила на вуха

Білу шапочку із пуху.

Стоїть Галя на порозі -

Все стоїть, іти не в змозі.

- Діти, чи правильний одяг обрала Галя для прогулянки узимку?

Який одяг і взуття треба обирати для прогулянок? (Одяг повинен відповідати погоді і порі року. Повинен бути зручний і не надто жаркий)

1.Робота у групах. Практична робота: вибір одягу за погодою. Гра «Вдягни ляльку». (Слайд 7, 8 )(На столах кожної з груп лежать картки з написами однієї з пір року, по одній картонній ляльці, по чотири комплекти одягу для кожної пори і клей. Команди повинні знайти і наклеїти на ляльку одяг відповідний до заданої їм пори року)

- Об'єднайтеся у групи і спробуйте одягнути ляльку відповідно до пори року. Поки буде грати музика - 3 хвилини, ви повинні справитися із завданням. Та не забувайте правила роботи в групі, будьте уважними та ввічливими.

- Молодці всі правильно обрали одяг для прогулянки в різні пори року і до цієї вправи у нас є віршик, який нам треба опрацювати.

Питання: А що таке загартовування?( Загартовування — розумне використання сонячних променів, води і повітря для зміцнення здоров'я.) Як можна загартовуватися? ( на сонці, загартовуватись повітрям, влітку ходити босоніж по траві,піску,гальці; Водою. Приймаючи душ, обтираючись вологим рушником, обливаючись холодною водою.

Підсумок:

(На дошці прикріплені зворотньою стороною картки з правилами загартовування одним із чинників, учні по черзі виходять до дошки, відкривають, зачитують правило і прикріплюють біля одного з чинників, якому це правило відповідає).

Якщо почав загартовуватися,то роби це поступово і щодня. Пропустив тиждень-два, починай спочатку.

Намайгайся не перегріватися та не переохолоджуватися.

Якщо захворів, то припини загартовування до повного одужання.

Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

ТЕМА УРОКУ: Осінь-чарівниця. Прикмети восени. Загартовування

Природознавство «Погода та її складові. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени»

Основи здоров’я«Правила і процедури загартування. Практична робота: вибір одягу за погодою (гра «Вдягни ляльку»).»

Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени, перевіряти народні прикмети передбачення погоди восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.

Мета: поглибити знання учнів про вплив загартовування на здоров'я; розглянути особливості комплексного загартовування сонцем, повітрям, водою та процедури загартовування; дати дітям поради щодо загартовування; виховувати прагнення систематично займатися загартуванням, аби зміцнити власне здоров'я.

Спільна мета: формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття.

Обладнання: презентація до уроку, відеоматеріали до уроку,плакат, малюнки з теми уроку, картинки для поділу на групи (сніжинка, листя (жовте, зелене), квітка; картонна лялька  і сезонний одяг для неї, клей, виставка «Дари осені»

 

Хід уроку

I. Організація класу

Психологічна розминка. (Слайд 1)

  • Любі діти,  ми сьогодні закріпимо знання з природознавства та основ здоров’я. Для того, щоб працювати було цікавіше ми поділилися з Вами на групи. Кожна група має свою назву, капітана та помічника капітана.
  • Ви будете виконувати різні завдання, і за кожне завдання отримуватимете від мене маленькі подарунки. В кінці нашого уроку, кожна група підрахує скільки їх, і та в якої більше стане переможцем.
  • Зараз я пропоную Вам поговорити про осінь. Якою буває осінь? (чарівною, золотою, різнобарвною, теплою, холодною, розмаїтою.) Що змінюється восени? ( погода, навколишнє середовище, дерева скидають свої листочки, птахи відлітають у теплі краї….)

Молодці, а зараз зверніть свою увагу на дошку.

Прочитайте з дошки акровірш (Слайд 2)

По телевізору щодня

О тій самій годині

Готуйся слухати прогноз.

Ой, дощик буде нині!

До школи йдеш чи в іншу путь,

А парасольку не забудь!

Тож з цього вірша ми можемо зрозуміти, що зараз мова йтиме саме про погоду. І у мене є дуже цікаве завдання для Вас. Ми бачимо на дошці хмаринку зі словом «Погода». Завдання для кожної команди, написати по дві асоціації до цього слова, на краплиночках, які лежать на ваших партах. На це завдання у Вас є 3 хвилинки.

Вправа «Асоціативний кущ»

                Опади                              стан неба                        вітер      спостереження

ПОГОДА

      температура повітря                  прикмети             одяг                          захворювання

Капітан зі своїм помічником виходять до дошки ї клеять свої краплинки до хмаринки.

Підсумок вправи: Ви написали цікаві і правильні асоціації . Скажіть будь ласка, а яке відношення вони мають до погоди, ось наприклад одяг? Захворювання? Опади? Вітер?

Щож, молодці, а тепер зверніть увагу на дошку, там вже чекає на вас народна мудрість.

ІІI. Актуалізація опорних знань

- Прочитай народну мудрість. Як ти її розумієш? Трапляється такий год, що на день по сім погод (слайд3).

-Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір - випасти густий дощ. Для кожної пори року характерна своя погода.

Погода - це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час.(слайд 3)

- Хто мені підкаже, як називають людей, які вивчають погоду?

- Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками.(слайд 4) Вони спостерігають за температурою повітря, напрямком і силою вітру, наявністю чи відсутністю опадів, хмарністю неба.

Діти! А що використовують для прогнозу погоди?

Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп’ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.(Слайд 5)

3.Народні прикмети

-Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну роботу літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду - складати прогноз. Протягом багатьох століть люди спостерігали за навколишнім світом: подіями, тваринами, рослинами і природними явищами. Народ помічав і запам’ятовував усе, що вказувало на зміну погоди. Тривалі спостереження людей за поведінкою тварин і рослин, за деякими явищами природи дали змогу встановити прикмети, що віщують ту чи іншу погоду. Так з’явилися народні прикмети.

- На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь. Осінні народні прикмети про погоду допомагають визначити час збору врожаю та заготівлі сіна. Вони говорять нам про те, якою буде майбутня зима.

І сьогодні ми спробуємо з Вами визначити, якою ж буде зима цього року. Сьогодні яке число?  25 жовтня. День Святого Прова. В народы казали,якщо в цей день сонечко не гріє, то зима буде теплою, а якщо сонячно, то зима буде дуже морозною та холодною. І якщо вночі  були зірки та сіяли , то скоріш за все найближчим часом випаде сніг.

Давайте спробуємо по сьогоднішньому дню зрозуміти, якою ж буде зима.

І наступне завдання для Вас саме про народні прикмети. У Вас є 3 конверт. В Ньому є народні прикмети. Але ж вони заплуталися. Ваша задача скласки їх так, щоб вони були правильними.

  1. О знайомлення з осінніми народними прикметами. Скринька «Народних прикмет».

- Зараз ми поповнимо «скриньку» народних прикмет, пов’язаних з осінню. Діти, складіть народні прикмети та познайомте нас з ними.

Діти наводить приклади прогнозування погоди за народними прикметами та складають їх до скриньки.
• Тепла осінь — на довгу зиму.
• Грім у листопаді — на малосніжну зиму.
• Комарі в листопаді — м’яка зима.
 

 

Молодці. А тепер переходимо до наступної прави, яка має назву…

1.Вправа «Мозкова атака».

Я задаю питання, а ви даєте мені відповідь, тільки з піднятої руки і повну.


— За допомогою якого приладу визначають температуру повітря? (Термометра).
— Що таке вітер? (Вітер — це рух повітря.)
— Які бувають дні за хмарністю? (Дні бувають ясні, похмурі, хмарні.)
—Які бувають опади? (сніг, дощ, град)
— Які ви знаєте явища природи? (туман, іній, роса, веселка, ожеледь, гроза)
— Як ви вважаєте, що найбільше впливає на погоду? (Сонце, бо саме його промені зігрівають поверхню Землі.)
— Які ж показники допоможуть охарактеризувати погоду? (Температура повітря, хмарність, напрямок і сила вітру, опади, інші явища природи). (Слайд 6).

Підсумок:

- Наступна права має назву ……

2. Гра «Знайди пару» (учні працюють біля дошки)

У Вас на партах лежать конверти. Вам треба взяти конверт №1 відкрити його, і там на вас чекає завдання.

- Які позначки відповідають поданим станам погоди? З’єднай стрілочками.

ЯСНО                                                                      http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image020.gif  

ДОЩ                                                                        http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image002.gif

ХМАРНО                                                                  http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image010.gif

СНІГ                                                                          http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image007.gif

ПОХМУРО                                                               http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image023.gif

 

(Слайдом на дошку) Перевірка. Клеять на дошку.

Підсумок: Ми правильно визначили, які позначки відповідають данним станам погоду, і це допоможе нам правильно обрати одяг для тої, чи іншої погоди.

2.Опрацювання вірша (Слайд 9)

Галя невеличка

Одяглась у три спіднички,

У плетений светерок,

У тепленький кожушок,

Ще й напялила на вуха

Білу шапочку із пуху.

Стоїть Галя на порозі -

Все стоїть, іти не в змозі.

- Діти, чи правильний одяг обрала Галя для прогулянки узимку?

Який одяг і взуття треба обирати для прогулянок? (Одяг повинен відповідати погоді і порі року. Повинен бути зручний і не надто жаркий)

 

1.Робота у групах. Практична робота: вибір одягу за погодою. Гра «Вдягни ляльку». (Слайд 7, 8 )(На столах кожної з груп лежать картки з написами однієї з пір року, по одній картонній ляльці, по чотири комплекти одягу для кожної пори і клей. Команди повинні знайти і наклеїти на ляльку одяг відповідний до заданої їм пори року)

- Об'єднайтеся у групи і спробуйте одягнути ляльку відповідно до пори року. Поки буде грати музика - 3 хвилини, ви повинні справитися із завданням. Та не забувайте правила роботи в групі, будьте уважними та ввічливими.

- Молодці всі правильно обрали одяг для прогулянки в різні пори року і до цієї вправи у нас є віршик, який нам треба опрацювати.

 

Питання:  А що таке загартовування?( Загартовування — розумне використання сонячних променів, води і повітря для зміцнення здоров’я.)  Як можна загартовуватися? ( на сонці, загартовуватись повітрям, влітку ходити босоніж по траві,піску,гальці; Водою. Приймаючи душ, обтираючись вологим рушником, обливаючись холодною водою.

 

Підсумок:

 

 

 (На дошці прикріплені зворотньою стороною картки з правилами загартовування одним із чинників, учні по черзі виходять до дошки, відкривають, зачитують правило і прикріплюють біля одного з чинників, якому це правило відповідає).

Якщо почав загартовуватися,то роби це поступово і щодня. Пропустив тиждень-два, починай спочатку.

Намайгайся не перегріватися та не переохолоджуватися.

Якщо захворів, то припини загартовування до повного одужання.

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Знайди пару»

ЯСНО                                                                      http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image020.gif  

ДОЩ                                                                        http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image002.gif

ХМАРНО                                                                  http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image010.gif

СНІГ                                                                          http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image007.gif

ПОХМУРО                                                               http://pogoda.rovno.ua/d/10_12/clip_image023.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I група

«Друзі природи»

 

 

I група

«Друзі природи»

 

II група

«Юні  слідопити»

II група

«Юні  слідопити»

 

III група

«Природолюби»

 

III група

«Природолюби»

 

 

IV група

«Зелений світ»

 

IV група

«Зелений світ»

 

 

 

 

 

Літо

 

Зима

Весна

 

Осінь

 

Якщо почав загартовуватися, то роби це поступово і щодня. Пропустив тиждень-два, починай спочатку.

Намагайся не перегріватися та не переохолоджуватися.

 

Якщо захворів, то припини загартовування до повного одужання.

 

Правила

загартовування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тепла осінь -

на довгу зиму

 

Грім у листопаді –

на малосніжну зиму

Комарі в листопаді-

 

м’яка зима

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку