10 листопада о 18:00Вебінар: Інклюзивно-ресурсний центр: принципи взаємодії дитини, батьків та закладу освіти

Урок. "Тема. Птахи восени"

Про матеріал
Тема. Птахи восени Мета: формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті птахів, про перелітних та осілих птахів; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи, робити висновки, групувати птахів на осілих, перелітних та зимових гостей; розвивати спостережливість, мислення; виховувати дбайливе ставлення до птахів. Обладнання: малюнки птахів, картки, тестові завдання; годівничка; підручник «Природознавство. 2 клас»; зернята буряну, пшениці, соняха; таблички з назвами команд. Тип уроку: урок – співпраця.
Перегляд файлу

Тема. Птахи восени

Мета: формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті птахів, про перелітних та осілих птахів; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи, робити висновки, групувати птахів на осілих, перелітних та зимових гостей; розвивати спостережливість, мислення; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Обладнання: малюнки птахів, картки, тестові завдання; годівничка; підручник «Природознавство. 2 клас»; зернята буряну, пшениці, соняха; таблички з назвами команд.

Тип уроку: урок – співпраця.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Хвилинка синоптика

Сьогодні _ лютого.

Температура повітря ____,

Вітер _______, небо ____________, опадів _________.

На вулиці стало холодніше.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми уроку

Сьогодні до нас завітав горобчик і розповів, що влітку йому було добре – тепло, було що їсти. Але зараз йому гірше. Чому? Це ми і з’ясуємо на уроці.

У горобчика є для вас завдання. Будемо працювати у групах.

І група – команда «Ластівочка»

ІІ група – команда «Синичка»

ІІІ нрупа – команда «Снігурчик»

Роботу кожної команди будемо оцінювати зернятками. Якщо команда працює дуже добре – даємо пшеничне зернятко, якщо добре – зернятко соняха, а якщо не старається – насіння буряну.

 Горобчик дає кожній групі по одній картці.

Тести

  1. Чи є перелітні комахи?

А) так;

Б) ні

2. Що відбувається з комахами восени?

А) відкладають яйця і гинуть;

Б) переселяються ближче до людей;

В) ховаються у ґрунті, під корою, у дуплах

3. Якщо у листопаді з’являються комахи, то зима буде:

А) холодною;

Б) теплою

Вчитель: Поки діти працюють на картках, я просила підготувати цікавинки про комах. Я переглянула  їх і вибрала найцікавіші від кожної групи. Зараз ми їх почуємо.

І група:  Восени мурашки ховаються в ґрунті. І не замерзають навіть тоді, коли дуже холодно, понад 30 градусів морозу. У тілі вони накопичують  рідину, гліцерин, яка й рятує їх від морозу.

ІІ група:  З настанням холодів бджоли перестають рухатись, скупчуються. І в цей час продовжують живитися медом, виділяючи при цьому тепло.

ІІІ група: Комарі прекрасно почувають себе не тільки в теплому кліматі, але й на холодних територіях. Навіть на Південному полюсі. Чують вони за допомогою волосків на тілі. Самець комара має на своїх  вусиках кілька тисяч таких волосків, які вібрують і передають сигнал в центральну нервову систему.

(кожна група одержує зернятка за інформацію та за картки)  

Вчитель:  Горобчик задоволений вашою роботою. Але давайте вирішимо, чому ж горобчику стало гірше?

  • Куди ж поділися комахи?  (вони поховалися, бо настала зима)

Отже, сьогодні ми будемо говорити про птахів восени.

  • Яка істотна ознака всіх птахів? (Міцний дзьоб)
  • Навіщо їм міцний дзьоб?

Птахи бувають різні за розміром. Найменший птах колібрі-бджілка. Він важить 2г (Бразилія), а найбільший – страус (висота – 2м50см, вага – 150кг). Найменший птах України – червоногрудий корольок – 5г. Живе він у хвойних лісах Закарпаття. До речі, вивчають птахів люди, які мають професію орнітолог. На уроці ми будемо орнітологами.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Чи всі птахи зимують у нас? (ні)
  • Зараз ви подивитесь відео про птахів які відлітають у теплі краї (Показую відео).

Вчитель: - Отже, чому птахи відлітають у теплі краї?

1. Гра у групах «Посади птаха до годівнички»

З настанням холодів птахам стає холодно і голодно, тому їх треба підгодовувати. Що ж для цього роблять люди? (вішаю годівничку). Ось ми і заселимо нашу  годівничку птахами. Для цього треба подумати, які птахи перелітні, а які зимуючі. Будьте уважні! Виберіть тільки зимуючих птахів.

І група:

Ластівка, горобець, омелюх, зозуля, дятел.

ІІ група:

Журавель, синичка, жайворонок, сорока,снігур, шпак.

ІІІ група:

Лелека, ворона, соловей, чапля, голуб.

(оцінювання кожної групи)

2. Тести (робота в парах)

1. Птахів змушує летіти у вирій

А)  голод;

Б)  холод;

2. У теплі краї відлітає

А)  синиця;

Б)  ластівка;

В)  дятел;

3. Горобці, синиці, ворони – це

А)  перелітні птахи;

Б)  осілі птахи;

В)  зимові гості;

4. Яка з цих пташок перелітна?

А)  лелека;

Б)  сорока;

В)  дятел;

5. Зимуючий птах – це …

А)  горобець;

Б)  лелека;

В)  зозулі;

6. Птахів, які відлітають восени, а навесні повертаються у свої краї, називають

А)  осілими;

Б)  перелітними.

Перевірка тестів

То як ви думаєте яка група виконала тести найкраще(Самооцінювання. Зернятка)

ІV. Підсумок уроку.

  • Про яких птахів ми сьогодні говорили на уроці?

Отже, всіх птахів можна поділити на групи: перелітні, осілі (зимуючі) і зимових гостей.

А тепер зверніть увагу на оцінювання наших груп. Хто ж одержав перемогу? Я думаю, що перемогла дружба!

Дякую всім за роботу!

Домашнє завдання.

С. 100-102

 

1

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку