Інтегрований урок з української мови і образотворчого мистецтва

Про матеріал
  • узагальнити й систематизувати знання учнів про слово;
  • удосконалити вміння встановлювати зв'язки між словами в реченні за допомогою питань;
  • розвивати зв'язне мовлення, уміння логічно будувати свої думки;
  • формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;
  • навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору;
  • розвивати кольоросприйняття ока, уяву, формувати естетичні почуття, смак;
  • виховувати охайність під час малювання фарбами.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови і образотворчого мистецтва для

2 класу

Тема. Підсумковий урок  з  української мови з  теми «Слово». Колір в пейзажній композиції «Весна прийшла»

Мета:

  • узагальнити й систематизувати знання учнів про слово;
  • удосконалити вміння встановлювати зв’язки між словами в реченні за допомогою питань;
  • розвивати зв’язне мовлення, уміння логічно будувати свої думки;
  • формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;
  • навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору;
  • розвивати кольоросприйняття ока, уяву, формувати естетичні почуття, смак;
  • виховувати охайність під час малювання фарбами.

Тип уроку.  Узагальнення знань.

Вид уроку.  Інтегрований урок української мови та малювання.

Форми і методи. «Асоціативний кущ», «Кубування», «Вибіркове письмо»,  робота в групах, в парах.

Обладнання:

- презентація, картки з  весняними квітами, картки з текстами, відеофізкультхвилинка, слова-картки, карта україни,

- матеріали та інструменти: малюнки, репродукції картин художників, папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

                                                       Хід уроку

І. Організація дітей до творчої праці.

Сьогодні вже прийшла весна

Весела, сонячна, дзвінка.

Ми з вами трішки попрацюєм,

І підем на вулицю пограєм!

 

ІІ Основна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Урок сьогодні не звичайний – у нас – кольоровий урок. Незвичайна чарівниця до нас завітала. Хто це? Мерщій-но відгадайте!
  • Запрошую вас у подорож  нашою країною –Україною. Ми з вами помандруємо і відвідаємо цікаві куточки Батьківщини. А допоможе нам у цьому наша чарівниця  «Весна».
  1. Актуалізація опорних знань.

Перед тим як вирушити  у подорож, ви маєте оформити певні документи

  1. Запис з’єднань у зошити.

Ав от то мо бі  бі ль  автомобіль

  1. Робота над загадками

Є великий, є малий,

З   вантажами, легковий.

По дорогах поспішає,

У собі  людей катає. (Автомобіль)

Де вона проходить – 
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї  співають. (Весна)

 

Як ви здогадались, що подорожувати ми будемо саме на цьому транспорті?

Як ви здогадалися, що мова йде саме про цю пору року?

 

ІІІ.  Систематизація та узагальнення знань.

 

1. Ну ось, ми і  вирушаємо у подорож. Перша наша зупинка у місті Запоріжжі. Тут ми відвідаємо острів Хортиця.  Це не просто найбільший острів на Дніпрі, але і унікальний природний та історичний комплекс. Унікальність цього місця широко визнана, в 2007 році Хортиця була названа одним із "Семи див України". Історія Хортиці пов'язані, безумовно, з запорізькими козаками, адже саме тут знаходилося славетне козацьке укріплення - Запорізька Січ.

Завдання 1.

Прошу трьох сміливців до дошки. У вас на картках є слова, які треба поділити на три групи. Перша, що відповідає на питання хто?, що?, друга –яка?, який?, які?, яке?, і  третя  - що робили?, що зробили?, що будуть робити?

Слова для довідок: розташували, фортеця, висока, велична , будували, козак, острів, дерев’яний, ліс, приваблювати, зберегли, прекрасний.

Троє учнів біля дошки виконують завдання.

 Поки сміливці працюють ми з вами відповімо на питання.

Завдання 2.

Вправа «Мозковий штурм»

  • На які питання відповідає іменник?
  • Що означає іменник?
  • Які слова відповідають на питання хто?
  • А які на питання що?
  • Що називається прикметником?
  • На які питання відповідає прикметник?
  • До слова фортеця доберіть прикметники.
  • Що означає дієслово?
  • На які питання відповідає дієслово?
  • Наведіть приклади дієслів.

Перевіряємо правильність виконання завдання на дошці. Діти отримують  весняну квіточку.

Завдання 3.

Вирушаємо далі. Щоб з’ясувати  наступну нашу зупинку треба розшифруйте слово та записати його.

ПОЛІТ - ІТ+ТАВРО - РО +А    

  • Яке слово утворилося? (Полтава)
  • Як записуються назви міст і сіл? (З великої букви)
  • Запишіть місто (село), у якому ви проживаєте.

       Біля міста Полтави є декілька сіл які треба обов’язково відвідати. Це  села Великі  Сорочинці,  Диканька і  Опішня. У серпні з  усіх усюд у Сорочинці з’їжджається люд поярмаркувати. Тут відбувається одна з найбільших ярмарок і проходить вона п’ять днів.   Опішня  відома як осередок сучасного гончарства. Історики стверджують - понад сто років тому тут працювало близько 1000 майстрів, вироби яких експортували на інші континенти. Зараз у селищі діє гончарний ринок та музей гончарства.Неподалік від Опішні розташувалось старовинне селище Диканька. Згадана у творах багатьох письменників, розбудована родиною Кочубеїв, відвідана багатьма знаними особистостями, Диканька досі береже унікальний колорит.Серед архітектурних пам'яток - Миколаївська церква-усипальня Кочубеїв, Троїцька церква та Тріумфальна арка. А ще саме в Диканьці знайдете велетенські Кочубеївські дуби, вік яких 600-800 років!

Діти отримують  весняну квіточку.

Завдання 4. Робота в парах.

Подорожуємо далі. Наступна зупинка  столиця нашої держави – місто Київ.

Спишіть, розкриваючи дужки.

        Київ – це одне з найдревніших міст в (у,У)країні. За легендою, його засновниками були три (Б,б)рати – (К,к)ий, (Х,х)орив, (Щ,щ)ек та їхня (С,с)естра (л,Л)ибідь. 

Діти отримують  весняну квіточку.

Київ – це столиця нашої держави. В ньому дуже багато історичних місць. Найвідоміші це Києво-Печерська Лавра, Софійський Собор, Михайлівський Золотоверхий монастир, ботанічний сад, Андріївська церква, Андріївський узвіз, Маріїнський парк, Золоті ворота, Володимирський собор.

Фізкультхвилинка

Завдання 5.

 

Вирушаємо далі.

Перед вами картини відомих художників. Давайте з вами уважно розглянемо  їх. Подивіться на роботи художників, які малювали квітучі сади. Помилуйтесь краєвидом весни. Якими словами ви можете описати її?
Який колір весни подобається вам найбільше? Чому?
Як яскраво та соковито виглядають біли квіти на фоні землі та неба! На картині Ісака Ілліча Левітана «Квітучі яблуні» ви можете побачити молоді яблуньки, вкриті квітами. Для того щоб передати простір на картині, автор зобразив квітучий сад. Яблуньки, які знаходяться ближче до нас, зображені більшими за розміром ніж ті, що далі.

Картинки по запросу картина левітана квітучі яблуні

Пам’ятайте, що предмети, які знаходяться ближче до нас, зображуються чіткішими, ніж ті, що розташовані вдалечині. Давайте ми також намалюємо весняний сад, пам’ятаючи  правила розміщення ближчих та дальших предметів на площині аркуша.

Діти малюють весну.

Погляньте у вікно  і назвіть слова, якими можна розповісти про весну. (Дерева, листочки, небо, хмарки, квіти).

 До цих слів доберіть характерні ознаки. (Добір прикметників)

 Діти отримують за роботу весняну квіточку.

 

Завдання 6. Робота в парах

     Подорожуємо далі. Наступна зупинка місто лева -  місто Львів. Львів - місто, яке зачаровує з першого погляду. Кожна вуличка Львова наповнена стародавнім шармом, ароматами кави, духом романтики і архітектурною довершеністю. Кожен його елемент приховує цікаві історії та інтригуючі загадкові легенди. Львів - це культурна столиці України.

Щоб отримати квіточку треба виконати наступне завдання.

Прочитайте речення. Поширте речення за питаннями.

 

   В садку (що робить?) (яка?) яблунька. Над нею (що роблять?) бджоли.

 

Діти отримують за роботу весняну квіточку.

Завдання 7.

     І остання наша зупинка в горах. В Карпатських горах на горі Говерла. Це найвища точка України висота якої складає 2061 м над рівнем моря. Під час сходження на Говерлу діють особливі правила: не можна смітити, розводити багаття, ставити намети, рибалити, а також збирати квіти, ягоди і гриби. Також тут знаходиться найбільше гірське озеро – Синевир. 

Щоб отримати останню квіточку до нашого букету треба виконати завдання на картці.

І варіант

Треба підкреслити слова, що означають дії предметів.

Весняний, збирати, звук, бажання, відчувати, квітка, ясний, співучий, нюхати, співати, пташка, квітучий, білий, радіти, саджати, поливати, малювати.

ІІ варіант

Треба підкреслити слова, що називають ознаки предметів.

Яблуня, святкова, завершив, весела, дубова, ряст, синьоока, літати, смугасте, радіти, малювати, весняний, сонце, хмаринка, зелена, маленька.

 

Діти отримують  весняну квіточку.

 

ІІІ Заключна частина

Лунає спів солов’я на весні.

 

1. Підбиття підсумків подорожі

  • Скільки квіточок ви здобули?
  • Назвіть назву кожної весняної квіточки?
  • Які кольори найчастіше зустрічаються в весняний пейзажах?
  •  Намалювати найулюбленішу вашу весняну квіточку.
  1. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

  • Чи сподобалася вам подорож?
  • Чим саме?
  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?
  • Де б ви ще хотіли побувати?

ІV. Підсумок уроку

Виставка учнівських малюнків.

V. Домашнє завдання.

Доберіть до кожного речення потрібне за змістом дієслово і запишіть.

Блакитними очима (поглядає, дивиться)  мені в очі весна.

Весна (прийшла, настала) і все кругом ожило.

Скільки радості вона (принесла, дала) людям, тваринам, птахам.

docx
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку