Цю презентацію можна використовувати не лише в 2 класі, а якщо добавити ще матеріалу то і в 3 та 4 класах . Хто цікавиться ,будь ласка, користуйтеся, нехай вам буде в допомозі планування уроку
ТЕМА «ДОБІР СПІЛЬНОКОРЕНЕВИХ СЛІВ, ЩО НАЛЕЖАТЬ ДО РІЗНИХ ЧАСТИН МОВИ» УКРАЇНСЬКА МОВА 2 КЛАС
Номер слайду 2
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (ВПРАВА 60) Прочитайте, як ви замінили кожний вислів одним словом. (Служити, косити, рибалити, дарувати, лікуватися, голосувати) Назвіть корені у споріднених словах. Як ви поділили для переносу слова нести і здіймати? Що називають коренем? Які слова є спільнокореневими? Як правильно визначити корінь?
Номер слайду 3
ХВИЛИНКА ЧИСТОПИСУ Ол ов яч листячко Доберіть слова з цими буквосполученнями. Назвіть споріднені слова до слова морячка. Визначте в них корінь
Номер слайду 4
КОЛЕКТИВНА РОБОТА (ВПРАВА 61) До поданих назв дій доберіть назви предметів та назви ознак. Запишіть за зразком і визначте корені слів.
КОМЕНТОВАНЕ ПИСЬМО (ВПРАВА 62) Прочитайте. Виділені слова замініть спільнокореневими і запишіть. Визначте корені слів.
Номер слайду 7
РОБОТА З ВІРШЕМ (ВПРАВА 63) Прочитайте вірш й знайдіть слова — назви дій. Як ви розумієте значення цих слів? Випишіть парами спільнокореневі слова. До яких слів у вірші немає спільнокореневих? Назви ще яких місяців можна пояснити за допомогою споріднених слів?
Номер слайду 8
ГРА «ЗНИКЛІ МІСЯЦІ» (ВПРАВА 64) Візьміть заготовки, які лежать у вас на партах, і допишіть корені слів так, щоб утворилися назви місяців. Яких місяців серед записаних немає? (Лютий, листопад) Який місяць зиму починає, а який — кінчає? Запишіть відповідь за схемою Грудень____ ____, ______ ______ .
Номер слайду 9
САМОСТІЙНА РОБОТА (ВПРАВА 65) Яка відмінність у значенні слів лівого і правого стовпчиків? Спишіть і позначте у словах корінь.
Номер слайду 10
КОЛЕКТИВНА РОБОТА (ВПРАВА 66) До поданих слів — назв предметів допишіть спільнокореневі слова — назви дій та назви ознак. З яким словом — назвою предмета можна сполучити всі три назви ознак? Що ви можете розказати про розповідні, питальні й спонукальні речення
Номер слайду 11
ТВОРЧА САМОСТІЙНА РОБОТА Добери до іменників спільнокореневі прикметники і дієслова. Запиши за зразком. Дзвін — дзвінкий — дзвенить дружба — …. — ... старість — ... — молодь — ... —
Номер слайду 12
КОЛЕКТИВНА РОБОТА (ВПРАВА 68) Тополя — це рослина, яка символізує Україну. А які ще символи нашої держави ви знаєте? Про інші народні символи України ви дізнаєтесь у ході виконання домашньої вправи. Пам'ятайте, що наше ставлення до них повинне бути шанобливим.
Номер слайду 13
РОБОТА З ВІРШЕМ (ВПРАВА 70) Вивчіть вірш напам'ять. Правильно запишіть слово, в якому пропущено букву. Доберіть до нього спільнокореневі слова, що відповідають на питання Хто? Який?
Номер слайду 14
СЛОВНИЧОК Дитина - людина, яка не досягла дорослого віку.
Номер слайду 15
ПІДСУМОК УРОКУ Що називається коренем слів? Які слова є спорідненими до слова праця? Визначте в них корінь. Які символи України ви знаєте? Що ви пригадали сьогодні про розповідні, питальні та спонукальні речення?
Номер слайду 16
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вправа 71. Зверніть особливу увагу на рослини - символи України.