рок розвитку мовлення спрямований на вміння учнів складати тексти- описи, проводити власні спостереження за природою. Даний матеріал допоможе вчителю у проведенні уроку та організації виховного заходу.
Урок розвитку мовлення в 2 класі
Тема: «Складання легенди про ластівку»
Мета: продовжувати вчити складати тексти за даною темою, використовуючи підготовлений матеріал, розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати спостережливість, естетичні смаки ,любов до природи.
Хід уроку
1.Організаційна частина
2.Повідомлення теми та мети уроку
3.Повторення вивченого про ластівку
-Повідомлення учнів.
4.Перевірка домашнього завдання
Загадки про ластівку:
а) Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
б) Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає.
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
в) Прилетіли гості,
Сіли на помості.
Без сокири, без лопати
Роблять собі хати.
Прислів’я про ластівку :
а)Де ластівка не літає, а на весну прилітає.
б) Якщо ластівка літає низько над землею-буде дощ.
Повідомлення учня-зоолога.
Ластівки –перелітні птахи. Вони ліплять свої гнізда з глини або землі,
змішаної зі слиною.Прикріплюють гнізда до дахів будівель або скель.А ще є ластівки, які живуть у норах. На рік пташки роблять 1-2 кладки яєць з 2-6 штук. Їх насиджує лише самочка від 14-16 днів. Є три види ластівок : сільська, міська, берегова..Ластівки харчуються комахами, яких ловлять на льоту.
5.Підготовча робота до складання тексту
а) Робота з ілюстраціями та аплікаціями ластівки, складання усно опису.
б) Добір заголовка до тексту
6.Фізкультхвилинка
7.Колективне складання легенди «Добрі люди»
Колись давним-давно, в темному густому лісі, на високому дубі, зі своєю родиною, жила чарівна пташка, яку називали Ластівка.
Одного літнього дня до лісу прийшло горе. Зірвався сильний вітер.Гілля дерев ламалося, лив сильний дощ. Вмить гнізо ластівки, вимощене з гілок, розсипалося, і четверо маленьких ластовенят потрапили в полон води. Батько-птах,бажаючи врятувати малят, теж загинув.
Коли стихія відступила, убита горем Ластівка, із пошкодженим крилом, сиділа на кущі й жалібно пищала. В цей час проходив повз охоронець лісу і побачив безпомічну ластівку.Він забрав її додому, перематав зламане крило. Він доглядав за нею до повного одужання. Охоронець змайстрував для неї гніздечко, а щоб у ньому було затишно і тепло, обліпив його глиною. Пташину хатинку повісив біля вікна.
Коли ластівка одужала, настав час відлітати в теплі краї. Дуже важко їй було розлучатися зі своїм рятівником. Вдячна птиця проспівала Охоронцю лісу веселу пісню і пообіцяла повернутися до цього будиночка і все життя охороняти і розвеселяти людей.
В теплих краях ластівка розповіла своїм друзям про доброту людей. Весною всі ластівки прилетіли до житлових будинків і побудували свої гнізда біля вікон.
Зтого часу ластівки стали гніздитись біля людей в містах і селах.
8. Підсумок уроку
Учні декламують вірші про ластівок.