3 клас
Інтегрований урок з укр. мов, літературного читання та музики.
Тема: «Зима-чарівниця»
Мета: закріпити знання учнів про основні ознаки речення та особливості його пунктуаційного оформлення на письмі. Виробляти навички правильного інтонування речення. Повторити, закріпити і поглибити відомості, здобуті учнями про текст. Формувати уміння пояснювати лексичне значення слів. Розвивати мовлення учнів. Виховувати любов до традицій рідної місцевості, спостережливість, культуру спілкування. Виховувати любов до пісні.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання
ІІ. Передбачення теми
Загадка
Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця -
Білокоса, білолиця,
Рукавом махає
Сріблом все вкриває.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІV. Повторення вивченого матеріалу
1.- Які є речення за метою висловлювання? (розповідні, питальні, спонукальні)
2. Гра «Світлофор»
На столі у груп зелена, жовта і червона смужка. Я зачитуватиму речення а ви визначаєте яке це речення за метою висловлювання і відповідним кольором про це сигналізуєте. Розповідне речення - зелена смужка, питальне - жовта і спонукальне - червона .
Взимку українці святкують багато свят. Зимо, замети доріжки снігом. Діти, ви любите зимові свята?
3. Гра «Спіймай друзів віхоли»
- Хором повторіть їх назви
Ой надворі метелиця,
Крутить, вертить хурделиця.
І не завадило б кожуха,
Така буває завірюха.
Насунули хмари звідусіль -
І закружляла заметіль.
Зима лютує. Хуртовина.
Мороз сердитий надворі.
І сніжна котиться лавина,
Нема ні зіроньки вгорі.
- Яких друзів віхоли ви спіймали?... Як називаються такі слова?...
4. Пісня «Наша зимонька-зима»
5.Гра «Зимові слова»
- Спіймайте слова, назви предметів, які асоціюються з зимою оплеском.
Сніговик, квітка, ковзани, велосипед, м’яч, лижі, сніг…
6.Гра «Хто більше»
- Написати якнайбільше прислів’їв про зиму…(змагаються дві команди)
7. Зима багата на свята. Діти, які свята ми святкуємо?...
В ніч з 18 на 19 грудня до дітей приходить святий угодник Миколай. Щоб святий Миколай завітав до вас потрібно творити добро. Дітки які гарно вчуться, чемні від святого покровителя отримають подарунки. Ми теж готуємось до приходу Миколая і заспіваймо пісню.
8. «Світом Миколай мандрує»
9. Гра «Письменник»
На столі у команд текст. Ми повинні якнайшвидше у цьому тексті поставити у словах склади так, щоб утворилися слова зв’язані між собою за змістом.
І. миЗовий чевір . водНарі нильсий ромоз. теМе мезатіль. А довма петло. В чепі вежріють гувлинки. буБася жев’я. коЮр тачиє.
ІІ. неДь вуб петлий. ніСг вуб кормий. йшлиВи тиді у відр. оЩ борити? ляКо тасв пиліти нісговика. В кашаС дубе девмідь.
10. Пісня «Ходить по землі святий Миколай»
V. Підсумок уроку
На завершення сьогоднішнього уроку хочу подякувати всім учасникам
Побажати міцного здоров’я, гарних подарунків від святого Миколая. Веселих Різдвяних свят! (в подарунок за активність на уроці шоколадні сніговички)
VI. На домашнє завдання я вас попрошу написати листа до святого Миколая.
1