14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Інтегрований урок з української мови, природознавства та трудового навчання

Про матеріал
Урок розроблено для проведення у І етапі конкурсу "Вчитель року 2020". Він поєднує такі теми: Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах; Індійський океан; Виготовлення новорічних прикрас.
Перегляд файлу

Тема. Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах. Індійський океан. Виготовлення новорічних прикрас. Практична робота: виготовлення зірочки-сніжинки.

 

Мета. Вчити учнів розрізняти тексти за їх стилістичними ознаками, вживати прикметники в мовленні зі стилістичною метою; формувати знання учнів про Індійський океан, його рослинний і тваринний світ, значення для людства; розвивати мовленнєве чуття, культуру мовлення; розвивати вміння читати географічну карту; розвивати кмітливість, спостережливість; виховувати любов і живий інтерес до рідної мови, до природи.

Обладнання: карта півкуль,ілюстративний матеріал,проектор, фломастери.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: інтегрований (українська мова , природознавство , трудове навчання)

Перебіг уроку

 

І. Організація класу .

- Добрий день! В добрий час!                 

Рада,діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок. Зараз сядемо  рівненько,  Посміхніться гарненько, Візьміть собі у кулачок Хороший настрій на урок.

Об’єднання учнів у групи.

Дорогою у школу я зустріла пані Зиму. Вона передала вам привіт і таку цікаву корзинку. Візьміть собі по одній загадці і спробуємо їх розгадати.

Слайд 2

У червонім фартушку птах стрибає по сніжку і розпитує синичку про найближчу годівничку.

Діти відгадують (Синичка)

-Ті учні в кого картка з загадкою, яку ми щойно розгадали, займають перший стіл. (Прикріплюють на грудях емблеми).

Слайд 3

Я – істота нежива, Я – істота снігова. З кульок я складаюсь, Діток потішаю.

Діти відгадують (Сніговик)

-Ті учні в кого картка з загадкою, яку ми щойно розгадали, займають другий стіл. (Прикріплюють на грудях емблеми).

Слайд 4

Має повно колючок,

Мов зелений їжачок,

А в зимові гарні свята Має ще й прикрас багато.

Діти відгадують (Ялинка)

-Ті учні в кого картка з загадкою, яку ми щойно розгадали, займають третій стіл. (Прикріплюють на грудях емблеми).

Слайд 5

Зимно стало дуже-дуже, Аж замерзли всі калюжі І за щічки щипле хтось. То прийшов Дідусь…

Діти відгадують (Мороз)

-Ті учні в кого картка з загадкою, яку ми щойно розгадали, займають четвертий стіл. (Прикріплюють на грудях емблеми).

Слайд 6

З неба падають сніжинки,Люди всі несуть ялинки.

Рік старий кудись утік –Так приходить…

Діти відгадують (Новий рік)

-         Ті учні в кого картка з загадкою, яку ми щойно розгадали, займають п’ятий  стіл. (Прикріплюють на грудях емблеми).

Слайд 7 Девіз уроку:

Міркуємо – швидко, 

Відповідаємо – влучно,

Пишемо – каліграфічно, Говоримо – правильно.

ІІ. Мотивація начальної діяльності.

1.Прийом «Прогноз погоди». 

-         Визначте своє емоційне налаштування на урок у градусах від 0° С до 12° С і позначте його на шкалі термометра синім олівцем. А тепер спробуйте спрогнозувати свій настрій на кінець уроку і також зазначте його вже червоним олівцем.

Слайд 8

2. Рефреймінг. 

- Продовжіть думку: «За вікном холодно, зате …». 

Приклад: «За вікном холодно, зате лапатий сніг піднімає нам настрій.»

IІI. Контроль і корекція знань учнів

Ми приступаємо до виконання навчальних завдань. Про завершення часу, відведеного на завдання, сповіщатиме дзвоник цього маленького ангелочка. Він помічник Святого Миколая, а сьогодні допомагатиме нам.

1. Перевірка домашнього завдання (Вправа 198)

-   Прочитайте текст із дібраними з довідки пропущеними словами.

-   Які ви знайшли синоніми серед прикметників, поданих у довідці? Записуємо дату у зошитах 2. Каліграфічне письмо.

Запишіть каліграфічно девіз уроку.

 

3. Робота в парах

- Утворіть такі словосполучення прикметника з іменником, щоб прикметник набув у одному випадку прямого, а в іншому переносного значення. Запишіть їх. (Прикметники можна змінювати за родами). Срібний (озеро, горе);  золотий (ланцюжок, серце);  залізний (цвях, людина);  чистий (совість, посуд); щедрий (чоловік, осінь).

III.Підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань. 1. Хмаринка слів.

Випишіть прикметники чоловічого роду, жіночого роду, середнього роду, однин, множини. (Великий, глибокий, неосяжний; небезпечна, швидка, хитра;

тепле, глибоке, солоне; різноманітні, барвисті, яскраві.) IV.Робота над новим матеріалом.

1. Читання художнього та науково-популярного текстів на тему «Море». Море      Я обожнюю бувати на морі. Безкрайній морський горизонт такий безкінечний, неосяжний, такий далекий і таємничий. Море завжди зустрічає і проводжає нас своєю чарівною піснею - шурхотом хвиль і  тихим плескотом води. А коли на морі шторм, то здається, що якийсь велетенський звір хоче поглинути берег своєю пащею. Коли шторм починає затихати, то може здатися, що той звір поволі вмощується на відпочинок. І хвилі знов тихенько шелестять, набігаючи на берег.

Червоне море

    Червоне море – найчистіше з тих, в яких можна купатись. А все через те, що екосистема Червоного моря має здатність повністю відновлюватися в рекордно короткі терміни. Ще одна причина чистоти моря – в море не впадає жодна річка, яка могла би приносити мул та пісок. Червоне море – це ще й одне з найтепліших та найсолоніших морів (воно посідає друге місце після Мертвого).

-   З'ясуйте мету кожного тексту. (Перший текст художньо описує осінню ніч. Подібні описи використовують у художніх творах для створення образу. Другий текст пояснює, що таке море. Він називається науково-популярним, оскільки в доступній формі пояснює предмет.)  

-   Знайдіть в обох текстах слова і вирази, вжиті в переносному значенні. 

Висновок. Слова в переносному значенні вживаються тільки в художніх текстах і їх немає в науково-популярних Важливим для художнього тексту є порівняння. (Тихо було всюди, як у вусі.)

-   Спишіть художній текст, підкресліть у ньому прикметники. Усно поставте до них запитання.

-   Який з цих текстів можна було б помістити в читанці, а який — в підручнику з природознавства? Чому?

Висновок. Перший — художній. Художнім цей текст вважається через велику кількість вжитих у ньому прикметників. А другий текст — науковопопулярний.

 

Червоне море, про яке ми дізналися з тексту  є частиною Індійського океану. (Вчитель показує на карті). 

Метод «Проблемне питання»

-   Як ви гадаєте, чому океан має таку назву?

 

А назву океанові  дав португальський учений С. Мюнстер.

Зараз ми виконаємо вправу і дізнаємось про це трішечки більше.

2. Броунівський рух (під музичний супровід пересувань учнів)

Група 1

Першовідкривачами Індійського океану були португальські мореплавці. Експедиція Бартоломеу Діаша  у 1487 р. обігнула Африку з півдня і довела, що існує морський шлях до Індії. Пізніше експедиції іншого мореплавця – Васко да Гами здійснила подорож до Індії. Під час  цього плавання загинули більшість членів екіпажу. Із 170 учасників експедиції живими залишилися 55.

Група 2

Орієнтуватися в Індійському океані допомагає сузір’я — Південний Хрест. Найяскравіші його зорі утворюють ніби хрест. Його довша «поперечка» майже точно вказує напрямок північ-південь. Це сузір’я знаходиться на екваторі. Сузір’я Південний Хрест прикрашає прапори різних країн. Наприклад Австралії, Нової Зеландії.

 

3.Робота з картою.

- Розгляньте фізичну карту півкуль. Знайдіть на ній Індійський океан. 

– Що можна сказати про розмір цього океану в порівнянні з Тихим та

Атлантичним океанами? (Індійський океан є третім за розмірами океаном Землі. Індійський океан менш великий, ніж Тихий і Атлантичний океани. Його площа становить 76 млн. Км2.) 

-       Назвіть материки, які омиває Індійський океан. 

-       Подивіться уважно на карту і скажіть з якими океанами зв’язаний Індійський океан? (На заході Індійський океан сполучається з Атлантичним, на сході — з

Тихим.)

-       Це єдиний з океанів, який не зв'язаний з Північним Льодовитим океаном. З півночі він ніби огорнутий сушею.

Індійський океан надійно захищений горами від проникнення холодних повітряних мас з півночі. Тому температура поверхневих вод у північній частині океану станови +29°С, а у Перській затоці влітку підвищується до +30 ... +35°С.     Найхолоднішими є води на півдні океану, де відбувається вплив Антарктиди. Тут трапляються айсберги.

4. Відео про Індійський океан. https://www.youtube.com/watch?v=5te5RNA1OJA

5.Метод «Проблемне питання»

Слайд 9

— Розгляньте схему теплових поясів Землі. У межах яких  теплових поясів розташований Індійський океан? (Індійський океан розташований в жаркому, помірному та холодному теплових поясах.)

— Поміркуйте, чи різноманітний рослинний і тваринний світ Індійського океану. Чому?

Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=anLVbkn9_rk

Отже, Індійський океан найтепліший. Там не буває зими. І так багато острівних мешканців ніколи не бачили снігу. Давайте виготовимо паперові сніжинки і відправимо їм такий подарунок.

6. Практична робота: Виготовлення сніжинки. 

Слайд 10 (Правила поводження з ножицями) 1 група  - білі сніжинки. (Інструкція № 1)

2   група – рожеві сніжинки (Інструкція № 2)

3   група – фіолетові сніжинки (Інструкція № 3)

4   група – голубі сніжинки (Інструкція № 4) 5  група – жовті сніжинки (Інструкція № 5) V. Закріплення знань, умінь і навичок.

4. Словниковий диктант

Давайте пригадаємо і запишемо назви морів і заток Індійського океану.

(Червоне море, Аравійське море, Бенгальська затока,..

-З яких частин мови складаються ці власні назви? (З прикметника та іменника)

Робота в групах. - Давайте ще раз звернемось до слів, які ми виписали з хмаринки слів. Подумайте, який іменник можуть описувати ці прикметники? (океан; акула; море; риби) Слайд 11.

Кожна група стає рекламною агенцією. Завдання – створити рекламу «Круїз по  Індійському океану». 

Кожна група презентує свою роботу.

 

VII. Домашнє завдання. 

Підготувати коротеньке повідомлення про одну тварину Індійського океану.

 

Рефлексія. Вправа «Рефлексійна долонька».

Відкрийте секретний конверт на вашому столі. Кожен візьміть одну паперову долоньку, подивіться на свій термометр з передбаченням, якщо ваш настрій покращився впродовж уроку, то на долоньці намалюйте веселу посмішку, якщо урок вас засмутив – то сумну. Підніміть свої долоньки і покажіть усім.

А тепер я відкрию вам секрет. Хоч надворі холодно, але наші долоньки теплі і ми можемо цим теплом поділитись один з одним. Я вклала в ці долоньки своє тепло коли їх виготовляла – тому вони теплого жовтого кольору. І хочу поділитись ним з вами.

На завершення хочу подякувати вам за співпрацю і передати вам невеличкий пакуночок від святого Миколая.

Бажаю вам усім рости,

Здоров’я зберігати, 

Бо для подальшої путі Його потрібно мати. Хай кожен день несе дива, Нехай усе вдається. Хай добрим буде розум ваш, Й розумним буде серце.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Срібний

 

Золотий

 

Залізний

 

Чистий

 

Щедрий

 

 

 

Конверт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
1 квітня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку