Інтегрований урок з української мови та читання й математики за програмою О.Я.Савченко для учнів 3 класу (підручник «Українська мова та читання» О.Савченко)

Про матеріал
Метою уроку є формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з оповіданням В.Сухомлинського «Спляча книга»; вчити визначати найголовніші думки в оповіданні; формулювати запитання до тексту; самостійно знаходити в тексті інформацію; визначати послідовність подій в оповіданні; добирати слова протилежні за значенням; розв’язувати задачі; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву, фантазію, збагачувати їхній словниковий запас; виховувати любов до читання; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії; контролювати й оцінювати свої результати; вміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження; комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування; уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі будуючи відповідним чином свої висловлювання; інформаційної: вміти здобувати з підручника необхідну інформацію; соціально/громадської: уміти працювати в парі, групі, з усіма в колективі; загальнокультурної: дотримуватись норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови та читання й математики за програмою

О.Я.Савченко для учнів 3 класу (підручник «Українська мова та читання» О.Савченко)

 

Хід уроку Мета:

      Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з оповіданням В.Сухомлинського «Спляча книга»; вчити визначати найголовніші думки в оповіданні; формулювати запитання до тексту; самостійно знаходити в тексті інформацію; визначати послідовність подій в оповіданні; добирати слова протилежні за значенням; розв’язувати задачі; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву, фантазію, збагачувати їхній словниковий запас; виховувати любов до читання;

      Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: примати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії; контролювати й оцінювати свої результати; вміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження;

комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування; уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі будуючи відповідним чином свої висловлювання;

інформаційної: вміти здобувати з підручника необхідну інформацію; соціально/громадської: уміти працювати в парі, групі, з усіма в колективі;

загальнокультурної: дотримуватись норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Тип уроку: набуття нових знань.

Обладнання:підручник «Українська мова та читання» О.Савченко для 3 класу, цеглинки Lego, зошит, ручка, олівець.

 

 

1

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент Продзвенів щойно дзвінок Нас покликав на урок. Отже будем працювати, Нові знання здобувати.

ІІ. Основна частина

1. Налаштування учнів на тему уроку

-         Діти, сьогодні я принесла на урок дуже цікаву книжку В.О.Сухомлинського «Квітка сонця». Це збірка прекрасних оповідань і казок, які будуть цікавими діткам вашого віку. Ви знаєте, зараз у магазині акція на цю книгу, тому можна придбати  із гарною знижкою. Хочете дізнатися її вартість? Тоді розв’яжіть таку задачу:

Я купила книжку, зошита і ручку. За всю покупку заплатила 100 грн. Зошит коштує 15 грн., ручка – 6 грн. Скільки коштує ця книга?

100-(15+6)=79 (грн.)

-         Якби я придбала цю книгу і ручку без зошита. Якою була б решта? (15 грн.)

-         Якби я купила лише книгу і зошит. Якою була б решта? (6 грн.) - І якби я придбала лише книгу. Якою була б решта? (21 грн.) - Як ви думаєте, для чого я все ж придбала цю книгу?

-         Для чого взагалі потрібні книжки?

-         Яку інформацію ми можемо отримати із книг?

2. Вправа «Асоціативний кущ»

           

image

 

3. Повідомлення теми й завдань уроку.

- Тема нашого уроку : «Для чого читають книжки» і ми познайомимось із одним із оповідань В.Сухомлинського «Спляча книга»

4. Словникова робота

Яріли – сяяли, світилися.

Меркнути – тускніти, ставати блідими.

5. Робота над твором

5.1. Самостійне читання твору дітьми.

-         Читаючи цей твір, зверніть увагу на те, що тут може бути насправді, а що є казковим.

5.2. Робота в парі

-         Поміркуйте, чому Вогненна Книга перетворилася на Сплячу?

-         Відновіть послідовність подій поставивши відповідні цифри.

 Але минув уже не один рік, як книгу читали.

image  Тепер уже на полиці стояла не Вогненна, а Спляча Книга.

 На полиці, серед книг про далекі країни й небачених звірів,

 

стояла велика цікава книга.

  Господар любив показувати книги: дивіться, які в моїх книг красиві палітурки.

 

 

Фізхвилинка

5.3. Творче списування

-         Діти, то чому ж книга перетворилася на Сплячу?

-         Уявімо, що ми чарівники і допоможемо розбудити Могутнього богатиря.

-         Випишіть із останнього абзацу три речення.

 

Стали вогненні букви меркнути. Потемніли палкі слова. Могутній богатир, про якого розповідалося в книзі, заснув.

3

 

 

 

-         Підкресліть у першому реченні слова: вогненні і меркнути. У другому – потемніли і палкі. А в третьому – заснув. 

-         Замініть підкреслені слова на протилежні за значенням і запишіть новий текст.

-         Причитайте, як змінився зміст?

 

Стали бліді букви яріти (сяяти). Посвітліли тьмяні (бліді) слова. Могутній богатир, про якого розповідалося в книзі,           прокинувся.       

 

-         За якої умови може статися таке диво?  - Що необхідно, щоб книга жила?

5.4. Робота в групі 

-         Обговоріть у групі, що б ви порадили господарю книг.

ІІІ. Заключна частина

1. Самооцінювання

- Оцініть свою роботу на уроці. Оберіть відповідну цеглинку.

 

Я хотів (хотіла) це зробити, але не вдалося

 

Я це зробив (зробила) з допомогою.

 

Я це робив(робила), хоча були помилки.

 

Я це зробив (зробила), але не відразу.

 

Ура!! Я це зробив (зробила).

 

Для мене це було дуже просто.

 

2. Домашнє завдання

-         Обговоріть: для чого люди читають книжки? Свої думки оформіть у вигляді плаката чи листівки.

-         Презентуйте вашу улюблену книгу.

4

 

pdf
Додано
21 червня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку