Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва

Про матеріал
Ознайомлення з антонімами ,створення антонімічних пар,образне порівняння явищ навколишньої дійсності,розвиток креативного мислення,пошукового інтересу,уміння помічати й розуміти красу природи.
Перегляд файлу

Апостолівська загальноосвітня школа I – III ступенів № 4

 

Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва

 

 

Антоніми. Барви осені.

C:\Users\Админ\Desktop\00359812.jpg

 

 

 

       Вчитель

       початкових класів

       Лукачинець Валентина Федорівна

 

 

 

 

м. Апостолово

2019

 

Тема. Антоніми. Барви осені.

Мета: познайомити учнів з протилежними за значенням словами – антонімами; удосконалювати вміння створювати антонімічні пари; використовувати антоніми для образного порівняння явищ навколишньої дійсності; розвивати креативне мислення, пошуковий інтерес, спостережливість; виховувати культуру слова та любов до природи, уміння помічати і розуміти її красу.

Тип уроку: інтегрований ( українська мова та образотворче мистецтво).

Обладнання: малюнки, фото картини, картки – листочки, фарби, ушні палички, молоко, миючий засіб.

Українська мова

  1. Організація класу

Ми помандруємо в світ науки:

Різнобарвної осінньої природи та багатогранної української мови.

Настрій на урок візьмемо,

Працювати розпочнемо.

Ваше завдання сьогодні –

        Уважними бути, не зітхать,

        А правильно відповідать.

  • Щоб урок пройшов не марно

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікать на уроці …

  • Що означає « не базікать» ( не говорити, не розмовляти).
  • А як називаються слова, що мають спільне значення ( синоніми).
  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Каліграфічна хвилинка

б д л р е м к в с д и ц к ф а

  • Серед даних букв знайти прописні.

Прочитайте слово, що утворилось ( лексика).

Записати його каліграфічно.

  • Що таке лексика?  ( Лексика – це наука про словниковий склад мови.)
  • Так називається країна, якою ви подорожуєте не перший урок і продовжимо нею мандрувати на сьогоднішньому уроці.

А хто нам допоможе, послухайте загадку.

    Літає він часто довкола,

    Дерев чимало поламав,

    Але ніде, ніхто й ніколи

Його не бачив, не тримав (Вітер).

                             C:\Users\Админ\Desktop\images.jpg

Сьогодні вранці мені зустрівся осінній Вітер. А вам подобається осінь?

( Так, осінь – це яскраві фарби, затишок і незвичайна краса). (Виставка фото картин).

  • А мені подобається теплий, лагідний, осінній Вітерець. Він мені розповів, що побував в одному місті країні Лексика.
  1. Лінгвістична казка про антоніми.

Це  було дивне місто. На ньому виднілися розкішні палаци й убогі хатки, росли високі дерева й низькі кущі. Тут жили люди бідні й багаті, сумні й веселі, добрі й злі.

Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні. Один низенький, інший – високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупий.

Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той – на північ. А коли прощалися, один плакав, а інший – сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам'ять про них люди стали називати протилежні слова – антонімами.

C:\Users\Админ\Desktop\04_Ridne-misto-piznaju_Marija_Horosnycka.jpg

  1. Повідомлення теми та завдань уроку.
  • Отже, сьогодні ми познайомились зі словами – антонімами. Дізнаємось, яку роль вони виконують у нашому мовленні.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Виступи учнів.
  1. Антоніми виникли у мові дуже давно. Мабуть, ще первісна людина навчилася характеризувати якийсь предмет чи явище з протилежного боку.

Вчитель. Літо – тепла пора року, а зима – (холодна). У житті існують радощі і сум, добро і … (зло), правда – кривда. Якщо є початок, то є і … (кінець).

  1. Антонімів у сучасній українській мові дуже багато. Наявність антонімів свідчить про багатство мови.
  2. При зіставленні понять, протилежних за своїм значенням, підсилюється висловлю вальна думка. Мова стає виразною та яскравою.
  3. Тому антоніми широко використовуються у народній творчості, художній і науковій мові.
  • А вітер не вгаває. Нас завдання вже чекає. ( На листочку із калини шле завдання для дитини).
  1. Робота з мовним матеріалом. Дібрати антоніми.
  • Влітку надворі було тепліше, а зараз –.
  • Сонечко показувалося часто, а зараз –.
  • Влітку дощі йшли рідко, а восени – .
  • Весною пташки прилітають, а восени – .
  • Дні стають короткими, а ночі –.
  1. Фізкультхвилинка
  • Вітер далі не вщухає. Він завдання нам шукає. Відпочити нам вже час, фізкультпауза у нас.

Вітер в гору підіймає,

До землі нас опускає,

Вліво, вправо нахиляє

Покрутились, повертілись

І за парти тихо сіли.

  1. Складання антонімічних пар.
  • Вітер віє, повиває, все завдання нам шукає. На листку кленовому шле завдання нове нам. Дуже вітер здивувався, бо в словах не розібрався.

( Жовті листочки знаходять свій антонім на помаранчевому листку).

Добро – зло    мало – багато

сухий – мокрий    радість – печаль

щастя – горе    плюс – мінус

сміх – плач    яма – гора

мороз – спека    гострий – тупий

  1. Творче завдання.
  • Дубове листя вітер нам подарував. Творче завдання запропонував.

Змініть текст так, щоб похмура, пізня, холодна картина природи змінилася на протилежну: теплу, ранню, осінь.

 Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло од вітру. Настала холодна осінь.

( Слова для довідки: тепла, легкі, весело, лагідний). Осінь подарувала нам безліч яскравих кольорів.

C:\Users\Админ\Desktop\images (3).jpg    C:\Users\Админ\Desktop\Без названия (1).jpg

Образотворче мистецтво

  1. Вступна бесіда.
  • Людина живе у різноманітному кольоровому світі. Колір надає важливу інформацію про предмет. Має здатність виключати думки та почуття. Природа подарувала нам багато різних кольорів і це велике щастя, що ми можемо їх бачити.

Подивіться на цю цифру 10 000 000.

Існує 10 млн. кольорових відтінків і тільки три з них є основними: червоний, жовтий, синій, інші – похідні.

C:\Users\Админ\Desktop\Без названия.png

Людське око може відрізнити майже 150 кольорових тонів. Одні з них спектральні – це кольори веселки: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Інші, наприклад протилежні (антоніми): жовтий – фіолетовий, синій – оранжевий, червоний – зелений ( при змішуванні отримується сірий колір).

  1. Дослід.
  • Різноманітність кольорів ми можемо побачити, спостерігаючи кольорову симфонію з молока. Для досліду потрібні: молоко, харчові барвники різних кольорів, миючий засіб для посуду, вушні палички, тарілка.

Секрет симфонії кольорів полягає в тому, що крапля мила, потрапляючи до молока, починає ліквідувати жири ( як і будь - який миючий засіб), молекули мила прагнуть активно атакувати молекули жирів, молекули жирів, в свою чергу, намагаються уникнути нападу. Саме цей процес відображає стрімкий рух кольорів.

C:\Users\Админ\Desktop\DSC05420.JPG

  1. Барви осені.
  • А осінь справжня художниця. Як вона майстерно розмалювала все навколо різнокольоровими барвами.

Виступи дітей

  1. Зелений – це сила та благополуччя природи.
  2. Помаранчевий – символ слави, радості, поваги, що позитивно впливає на самопочуття, створює ефект затишку.
  3. Червоний – кохання, життєлюбство, позитивна енергія.
  4. Золотий – символ святого й Божественної Сили. Золотий колір має бути чистим, а багатство духовним.
  1. Підсумок уроку.

Вітерець наш не вщухає

Все завдання посилає

Три листочки разом мандрують

Своє бажання нам пропонують.

  • За допомогою кольорів ми відобразимо своє ставлення до уроку.
  • Хто задоволений сьогоднішнім уроком, хто поповнив свої знання цікавим матеріалом, в кого гарний настрій, той малює яскраву осінь теплими кольорами на своєму малюнку ушними паличками. А інші намалюють сумну осінь холодними кольорами. (Малювання осіннього дерева за допомогою ушних паличок).

C:\Users\Админ\Desktop\004.jpg

 

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
1107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку