Вчитель |
Животова Катерина Вікторівна |
Клас |
4-А |
Дата |
11.02.2021 |
Тема |
Займенник як частина мови. Роль займенників у тексті. Навчальний проект «Материки і океани світу» |
Мета |
Ознайомити учнів з новою частиною мови – займенником, з особливостями займенників, їх роллю у мовленні; вчити пізнавати серед слів займенники, які вказують на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх, ставити питання до займенників; розвивати усне мовлення, логічне мислення, пам’ять, вміння опрацьовувати інформацію в мережі Інтернет, узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків і океанів»; виховувати самостійність, любов до рідної мови, природи |
Тип |
Інтегрований |
Обладнання |
Підручники, зошити, картки з малюнками, кольоровий ватман, гаджети |
План уроку:
І. Організаційний момент
- Доброго дня, любі учні. Пролунав вже веселий дзвоник, та покликав нас на урок. Але урок незвичний, бо приховав багато загадок і таємниць. Відкрийте будь ласка, зошити та запишіть сьогоднішню дату.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ч ч Ш ш от сть іс чотири шість |
ІІІ. Повідомлення теми і мети.
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
Пінгвін, океан, радіє, Америка, сім, сухий, найбільший, він, ми, такі, стільки. |
КАЗКА
У давні часи в одному царстві жили собі добрі та веселі люди. Вони працювали не покладаючи рук і тому їхня держава славилась багатством та достатком. А недалеко, серед темних скель у Чорній печері жила зла чаклунка. Вона давно розмірковувала над тим, як завдати шкоди людям. Чаклунка взяла свою чарівну палицю, ударила тричі об землю і промовила: «Хай ці щасливчики забудуть свої імена. Тоді вони обов’язково посваряться». І враз люди стали злі, роздратовані, сумні. Так тривало доти, доки мешканці царства не зрозуміли, що вони забули свої імена. А як повернути імена, як дізнатися про назви предметів вони не знали.
Якось до їхнього царства потрапив добрий мудрець, люди розповіли йому про своє горе і попросили про допомогу.
- Добре, я допоможу вам, але це буде не відразу,— пообіцяв мудрець.
- А поки що я дам вам слова замість імен і назв, які забрала зла чаклунка. Запам’ятайте, ці слова будуть тільки вказувати на особу чи предмет. Ви зможете говорити між собою, не називаючи імен та предметів. Наприклад: кожен з вас про себе говоритиме «Я», а якщо вас буде багато — «Ви». Розповідаючи про когось або про щось, кажіть «Він», «Вона», «Воно», а якщо їх багато — «Вони». А поки прощавайте, я йду до злої чаклунки. Чаклунка погодилася віддати людям їхні імена за умови, що мудрець відгадає її загадки.
- По білому полю чорним маком сіяно.
- Не думає, не гадає, а інших навчає.
- На базарі не знайти, на вагах не зважити.
Мудрець відгадав загадки, і чаклунці довелося віддати людям імена. Але мешканцям веселого царства дуже сподобалися слова, які їм подарував мудрець, і вони залишили їх собі, щоб уживати у мовленні замість імен.
Сторінка – вона Книга – вона Букви – вони Підручник – він Розум – він |
V. Фізкультхвилинка.
Антарктида Австралія Африка |
(Північна Америка, Південна Америка, Євразія)
Назви речей |
Назва материка |
Ми знаємо |
парасолька |
Південна Америка |
Найвологіший материк |
валянки |
Антарктида |
Найхолодніший материк |
літак |
Євразія |
Найбільший материк |
вода |
Австралія |
Найсухіший материк |
панама |
Африка |
Найспекотніший материк |
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
(виконання леп-буку)
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання.