Інтегрований урок з української мови та природознавства

Про матеріал
Ознайомити учнів з новою частиною мови – займенником, з особливостями займенників, їх роллю у мовленні; вчити пізнавати серед слів займенники, які вказують на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх, ставити питання до займенників; розвивати усне мовлення, логічне мислення, пам’ять, вміння опрацьовувати інформацію в мережі Інтернет, узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків і океанів»; виховувати самостійність, любов до рідної мови, природи
Перегляд файлу

Вчитель

Животова Катерина Вікторівна

Клас

4-А

Дата

11.02.2021

Тема

Займенник як частина мови. Роль займенників у тексті. Навчальний проект «Материки і океани світу»

Мета

Ознайомити учнів з новою частиною мови – займенником, з особливостями займенників, їх роллю у мовленні; вчити пізнавати серед слів займенники, які вказують на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх, ставити питання до займенників; розвивати усне мовлення, логічне мислення, пам’ять, вміння опрацьовувати інформацію в мережі Інтернет, узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків і океанів»; виховувати самостійність, любов до рідної мови, природи

Тип

Інтегрований

Обладнання

Підручники, зошити, картки з малюнками, кольоровий ватман, гаджети

 

 

 

План уроку:

І. Організаційний момент

- Доброго дня, любі учні. Пролунав вже веселий дзвоник, та покликав нас на урок. Але урок незвичний, бо приховав багато загадок і таємниць. Відкрийте будь ласка, зошити та запишіть сьогоднішню дату.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Відповіді на питання.
  • Давайте пригадаємо, які частини мови ви знаєте?  
  • Які саме розглядали вже в четвертому класі?
  • Наведіть по три приклади.
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Запишіть, будь ласка, в зошитах каліграфічну хвилинку

Ч ч Ш ш

от сть іс

чотири шість

  • Яка це частина мови?
  • Що ви можете розказати про числівник?

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь ще про дну частину мови, будемо вчитися ставити питання, та вирізняти її серед інших частин мови. Підведемо підсумок з великої теми та спробуємо зробити пошукові завдання.

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1. Спостереження за мовним матеріалом.

 

  • Подивіться зараз на дошку. Тут записані слова. Давайте разом озвучимо їх.

Пінгвін, океан, радіє, Америка, сім, сухий, найбільший, він, ми, такі, стільки.

 

  • Встановіть за допомогою запитань до якої частини мови вони відносяться?
  • А на які ж питання відповідають кольорові слова? Можливо це іменники чи прикметники або навіть числівники? (міркування учнів)
  • Хоч вони і відповідають на питання цих частин, але це інша частина мови – займенник.
  1. Слухання казки про займенник

КАЗКА

У давні часи в одному царстві жили собі добрі та веселі люди. Вони працювали не покладаючи рук і тому їхня держава славилась багатством та достатком. А недалеко, серед темних скель у Чорній печері жила зла чаклунка. Вона давно розмірковувала над тим, як завдати шкоди людям. Чаклунка взяла свою чарівну палицю, ударила тричі об землю і промовила: «Хай ці щасливчики забудуть свої імена. Тоді вони обов’язково посваряться». І враз люди стали злі, роздратовані, сумні. Так тривало доти, доки мешканці царства не зрозуміли, що вони забули свої імена. А як повернути імена, як дізнатися про назви предметів вони не знали.

Якось до їхнього царства потрапив добрий мудрець, люди розповіли йому про своє горе і попросили про допомогу.

- Добре, я допоможу вам, але це буде не відразу,— пообіцяв мудрець.

- А поки що я дам вам слова замість імен і назв, які забрала зла чаклунка. Запам’ятайте, ці слова будуть тільки вказувати на особу чи предмет. Ви зможете говорити між собою, не називаючи імен та предметів. Наприклад: кожен з вас про себе говоритиме «Я», а якщо вас буде багато — «Ви». Розповідаючи про когось або про щось, кажіть «Він», «Вона», «Воно», а якщо їх багато — «Вони». А поки прощавайте, я йду до злої чаклунки.  Чаклунка погодилася віддати людям їхні імена за умови, що мудрець відгадає її загадки.

- По білому полю чорним маком сіяно.

- Не думає, не гадає, а інших навчає.

- На базарі не знайти, на вагах не зважити.

Мудрець відгадав загадки, і чаклунці довелося віддати людям імена. Але мешканцям веселого царства дуже сподобалися слова, які їм подарував мудрець, і вони залишили їх собі, щоб уживати у мовленні замість імен.

  • Давайте відгадаємо загадки, а потім спробуємо замінити слова-відгадки займенниками.

Сторінка – вона

Книга – вона

Букви – вони

Підручник – він

Розум – він

 

  1. Робота з підручником.
  • Отже, що таке займенник? Давайте ознайомимось із правилом на с.118.
  • Запишіть в зошитах Вправа 272. В цій вправі подано текст. Прочитайте його  впівголоса.
  • Які зустрічаються займенники? Давайте їх випишемо, ставляючи запитання.
  • Молодці!

V.  Фізкультхвилинка.

  1. Робота в групах.
  • На ваших столах є конверти, відкрийте їх.
  • Як ви думаєте що це?  (текст)
  • Спробуйте зараз швиденько скласти у певній відповідності, щоб вийшов текст і вгадати про що саме йде мова.

Антарктида

Австралія

Африка

  • Що це таке? (материки)
  • Скільки материків? (6)
  • Що омиває береги материків? (океани)
  • Скільки океанів? (4)
  • Ми з вами вже сьогодні зустрічалися з цими числами, де саме? (каліграфічна хвилинка)
  • Зверніть увагу, в текстах йшла мова про материки, але їх назви були замінені якою частиною мови? (займенник)
  • Молодці!
  • Які ще материки ви знаєте?

(Північна Америка, Південна Америка, Євразія)

  1. Гра «Зберемо валізу»
  • Подивіться на екран. Давайте спробуємо з’ясувати на який із материків нам потрібно взяти подані речі?

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

вода

Австралія

Найсухіший материк

панама

Африка

Найспекотніший материк

  • Молодці!
  1. Асоціативний кущ.
  • Давайте до поданих слів доберемо слова, які спадають на думку, тобто складемо асоціативний кущ.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Робота з гаджетами.
  • На ваших партах лежать телефони, книги, спробуйте зараз знайти цікаві відомості про тварин або рослини, що мешкають на поданих материках 2-3 речення. Оформіть їх на стікерах та обов’язково вкажіть джерело яким ви користувались. Пам’ятайте про правила користування Інтернетом. Зверніть увагу, що час обмежений!
  • Молодці, час завершився!
  1. Робота з леп-буком.
  • На початку уроку, я вам говорила, що всю отриману інформацію ми поєднаємо в леп-бук. Що це таке? У перекладі з англійської леп – коліна, бук – книга. Тобто – це книга на колінах.
  • В нас вже зібралось багато інформації. А тепер давайте спробуємо її поєднати, і подивимось, що в нас вийде.

(виконання леп-буку)

VІІ. Підсумок уроку

  • Що ми з вами сьогодні розглядали?
  • Що нового ви дізналися?
  • На вашу думку, чи успішно вдалося впоратися з усіма завданнями?

VІІІ. Домашнє завдання.

  • Молодчинки! Домашнє завдання вправа 283 с.118, вивчити правило с.120
docx
Додано
16 лютого
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку