Інтегрований урок з української мови та Я досліджую світ

Про матеріал
Тема. Як вулкани змінюють земну поверхню. Визначаю початкову форму прикметників. Мета: Формувати в учнів ключові компетентності: предметні: формувати в учнів уявлення про вулкани; їх вплив на формування земної поверхні. Удосконалювати навички відмінювати прикметники; вчити ставити прикметники у початкову форму; визначати відмінки прикметників. Уміння вчитися: формувати навички давати загальну оцінку почутому, пропонувати, як можна його вдосконалювати або доповнити, здійснювати взаємоперевірку, доводити роботу до кінця; комунікативна: формувати вміння слухати, розуміти співрозмовника, переконливо формувати свою думку, аналізувати аргументи іншого; громадянська: прищеплювати бажання пізнавати природу Землі; соціальна: удосконалювати здатність співпрацювати у групах, в парах.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з ЯДС та української мови

Тема. Як вулкани змінюють земну поверхню. Визначаю початкову форму прикметників.

Мета:

Формувати в учнів ключові компетентності:

предметні: формувати в учнів уявлення про вулкани; їх вплив на формування земної поверхні. Удосконалювати навички відмінювати прикметники; вчити ставити прикметники у початкову форму; визначати відмінки прикметників.

Уміння вчитися: формувати навички давати загальну оцінку почутому, пропонувати, як можна його вдосконалювати або доповнити, здійснювати взаємоперевірку, доводити роботу до кінця;

комунікативна: формувати вміння слухати, розуміти співрозмовника, переконливо формувати свою думку, аналізувати аргументи іншого;

громадянська: прищеплювати бажання пізнавати природу Землі;

соціальна:  удосконалювати здатність співпрацювати у групах, в парах.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Міжпредметні зв’язки. Я досліджую світ і українська мова.

 

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина. Організаційний момент.

До уроку приготуємось,

На роботу налаштуємось.

Будемо поверхню землі вивчати-

Нові знання здобувати.

-         Щоб у всіх на уроці був чудовий настрій давайте посміхнемося один одному і нашим гостям.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-         Діти, урок у нас сьогодні незвичайний, тож для того, щоб він був цікавим, вам потрібно побувати синоптиками. Спробуйте спрогнозувати свої відповіді на уроці.

-         1-й учень. Сьогодні погода безвітряна, на уроці я буду – вітром – мої відповіді будуть швидкими.

-         2-й учень. Сьогодні ранок сонячний, на уроці я буду – сонечком – я буду креативною.

-         3-й учень. Небо сьогодні хмарне, на уроці я буду – хмаринкою – мої відповіді будуть повними та різноманітними.

-         4-й учень. Сьогодні був сніг( має бути сніг), на уроці я буду – сніжинкою – мої відповіді будуть блискучими.

-         5-й учень. Небо сьогодні було зоряне, на уроці я буду – зіркою – мої відповіді будуть ясними.

На уроці ви дізнаєтесь:

  • Де знаходяться з деякими вулканами світу.
  • Побачите справжнє виверження вулкану.
  • Отримаєте нові знання про вплив природних стихійних лих на зміну форми земної поверхні.
  • Будемо вдосконалювати вміння відмінювати прикметники та ставити їх у початкову форму.

Інтерактивний метод « Знаю – хочу дізнатися – дізнався». Паркан думок.

C:\Users\lenovo\Desktop\изображение_viber_2023-11-18_12-51-19-550.jpg

-         Діти, зараз вам потрібно на плакаті позначити факти:

  • Знаю: були вам відомі.
  • Хочу дізнатися: що хотіли б дізнатися на уроці.
  • А в кінці уроку зазначимо факти – дізнався(-лася).

ЗНАЮ:

  1. Що таке прикметник.
  2. Вмію відмінювати прикметники, визначати їх рід.
  3. Що таке вулкани і його будову.
  4. Що таке землетруси.
  5. Як діяти під час землетрусу.
  6. Які є стихійні лиха.

ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ:

1.Де знаходяться найвищі вулкани світу.

2.Хочу побачити справжнє виверження вулкану.

3.Що таке початкова форма прикметника.

 

-         А ще я відкрию вам секрет.

Сьогодні на нас чекає втіха:

Навколо Землі ми зможемо об’їхати.

І зробимо це не за довгі роки,

А за 40 хвилин уроку.

-         Сьогодні до нас на урок завітав хлопчик на ім’я ПРИКМЕТНИК. У нього є мрія здійснити навколосвітню подорож. Але не все так просто, для того, щоб наш герой зміг перелетіти з одного материка на інший, йому знадобиться наша допомога.

-         Діти, а на чому ми зможемо якнайшвидше здійснити нашу подорож. Так, звичайно, на літаку.

Інтерактивна вправа « Інтерв’ю».

-         Діти, щоб здійснити посадку в літак та  пройти реєстрацію в аеропорту, щоб  отримати квиток на подорож потрібно дати інтерв’ю журналісту Дмитру Комарову, ведучому програми «Світ навиворіт». 

  • Прикметник – це частина мови, яка називає….
  • У реченні прикметники пов’язані з …
  • Прикметники відповідають на питання …
  • Прикметник стоїть у тому ж роді, числі і відмінку, що і ….

 

-         Я вас вітаю ви добре справилися з завданням, отримаєте квитки і розпочинаємо нашу подорож.

-         На минулому уроці ми дізналися про один значний чинник – який змінює форму земної поверхні – стихійне лихо. Що це?

-         Так, це землетруси. Що вам відомо про це стихійне лихо?

-         В подорож  ми взяли з собою валізи. У валізи, ви прикріпіть стікери, які характеризують землетруси. Доберіть до слова землетруси – прикметники і запишіть їх у зошит.

Робота в групах.

 

ЗЕМЛЕТРУСИ

↓ ↓↓↓↓↓↓

ВРАЖАЮЧІ

НЕБЕЗПЕЧНІ

НЕПЕРЕДБАЧУВАНІ

НЕКОНТРОЛЬОВАНІ

РУЙНУЮЧІ

ШВИДКІ

СЛАБКІ

СИЛЬНІ

ТРИВОЖНІ

-         Діти, зачитайте, які прикметники ви дібрали, поставте до них питання?

 

ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

-         Діти, а ще сьогодні познайомимося з одним стихійним лихом. Відгадайте, що це?

Снігова гора, вгорі – діра,

Усередині – жара!

Інколи пускає лаву,

На неї не знайти управу!(ВУЛКАН)

-         Чи знаєте ви, що це за явище?

Повідомлення учня.

У глибинах Землі із розплавлених гірських порід утворюється гаряча рідка маса, насичена газами. Вона може підніматися вгору по тріщинах і виливатися на земну поверхню. Так утворюються конусоподібні гори – вулкани. Виверження вулканів супроводжується сильними вибухами. Разом із рідкою лавою на поверхню вириваються гази, попіл, уламки гірських порід.

-         Діти, а чи знаєте ви звідки взялася назва « вулкан»?

-         Послухайте легенду і скажіть, як же наші пращури пояснювали це природне явище.

ЛЕГЕНДА

Глибоко під землею жив Бог на ім’я Вулкан. І подобалось йому ковальство: стояти біля ковадла, бити важким молотом по залізу, роздмухувати вогонь у горні. Побудував він свою кузню всередині височенної гори. А гора стояла прямо посеред моря. Коли Вулкан працював молотом, гора тремтіла від верхівки до основи, а гуркіт і гул розносилися далеко навколо. Іноді Бог відкривав своє царство на поверхню землі  і з отвору, на вершині гори з оглушливим ревом летіли розжарені камені,  виривався вогонь, попіл  і дим. «Вулкан працює», - з острахом говорили люди і йшли жити подалі від цього місця. З тих пір, люди, всі вогнедишні гори стали називати вулканами.»

-         На початку уроку ви написали, що знайомі з будовою вулканів, на уроці дизайну і технологій ми виготовляли макет вулкану.

Давайте перевіримо. Розташуйте правильно частини вулкану.

Робота в групах.

C:\Users\lenovo\Desktop\изображение_viber_2023-11-18_12-13-00-205.jpg

-         Прочитайте, які елементи вулкану ви записали.

 

-         Діти, скажіть, а у нас в Україні є вулкани?

     Повідомлення учня.

В с. Старуня Івано – Франківської області є діючий вулкан. Він має дещо інші складові. На поверхню випускає вогняну хвилю і глинисті потоки.

-         Діти, а ви хочете оживити вулкан?

-         А ви знаєте, нещодавно мені на електронну пошту прийшов лист від дивакуватого вченого на ім’я Мендель. Зараз я вам зачитаю.

-         Дорогі друзі! Ми перебуваємо на порозі великих відкриттів. Збулася моя мрія і я майже здійснив задумане. Реакція проходить нестабільно, але прогнозовано. Мені потрібна ваша допомога в секретній лабораторії. Трохи вільних рук мені не завадить. Світлі голови завжди цінуються на вагу золота. І вас сьогодні познайомлять з одним загадковим, цікавим, таємничим і небезпечним витвором природи мої учні.

-         Ви на уроці дизайну і технологій зробили чудові вулкани, але от тільки як їх оживити!

Руханка - гра з імітація та музикою.

(Діти стоять біля парт та імітують те, що почули)

Я - велетень, спокійно сплю,

(Руки свічкою над головою)

Та лиш прокинусь я від сну,

(потягуємося, підстрибуємо)

Гучно кашляю і чхаю,

Все довкола я здригаю,

(імітуємо землетрус)

Небо димом наповняю

(махаємо руками над головою)

І вогонь я вивергаю.

А час прийде я засну,

(Складаємо руки до вушка, присідаємо)

Відчують всі і тут весну.

Де лава текла усе обпік

(встаємо, повільно махаємо руками внизу)

І в камені  закарбував навік.

(тихо сідаємо за парти).

 

ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДУ « ВИВЕРДЖЕННЯ ВУЛКАНУ».

-         У кожного з учнів Менделя є значок з номером(1,2,3,4,5,6) « Супер вчений». Будемо проводити дослід за допомогою наукового методу

« Ідіть крок за кроком».

C:\Users\lenovo\Desktop\изображение_viber_2023-11-18_12-35-37-496.jpg

1 крок.

-         Візьмемо «сипучу речовину» - харчову соду з червоним барвником і висипемо її в « прозору рідину» - оцет столовий.

-         Як ви думаєте, що буде відбуватися?

2 крок.

-         Я думаю, що вони змішаються.

-         А я думаю, що не змішаються.

3 крок.

Для даного досліду нам потрібно:

  • Завчасно виготовлений корпус « вулкана».
  • Харчова сода.
  • Засіб для миття посуду.
  • Харчовий барвник червоного кольору.
  • Оцет столовий.

4 крок.

  1. Змішуємо харчову соду, вибраний барвник та засіб для миття посуду, ретельно перемішавши.
  2. Залити отриману суміш у « жерло вулкана».
  3. Додати в «жерло» оцет і спостерігати виверження вулкану.

5 крок.

-         В результаті реакції вивільнився вуглекислий газ, від чого речовини зашипіли, з’явилися бульбашки, ніби закипіло, запінилося все.

-         Отже, наш вулкан виявився не просто гарним, але ще й діючим, здатним вивергати «лаву».

6 крок.

-         Зараз ми наклеїмо у щоденник спостережень всі кроки, які були зроблені у виконанні досліду.

-         Тож створивши штучний вулкан ми розуміємо, що це сила. А у природі – стихія. Поговоримо про наслідки дії вулканів.

1-й учень. – Лава застигає і утворюються «гори та нові острови».

2-й учень. – Руйнуються споруди, знищується все живе.

3-й учень. – А якщо вулкани зароджуються в морі чи океані, то наслідок його виверження є цунамі, велика хвиля, яка руйнує суходіл.

4-й учень. – Але є і свої «+» Земля остигає, так би мовити випускає пар. Земля – живий організм і так як і ми потребуємо час від часу «спускати пар».

-         Діти, а хто знає, що це? (Пемза)

-         Пемза – це  вулканічна порода з пористою вулканічною глазурі, яка була зроблена з пінистої лави. Має склоподібну дрібнозернисту структуру. Особливо рекомендується для догляду за ногами та ліктями.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

-         Діти, відгадайте, а що ще ми взяли з собою в подорож?

Тисну на кнопки – не баян.

Розмовляю – не рація.

Але летить за океан

Будь - яка інформація.

ТЕЛЕФОН

-         Діти, у світі щороку відбуваються виверження 20-30 вулканів. Давайте про деякі з них дізнаємося.

-         Візьміть свої телефони наведіть QR – код і перейдіть за посиланням.

 

  1. Іспанія. Вулкан « Тейде». Повідомлення про вулкан.

-         Куди ми потрапили за першим посиланням?

Тейде на острові Тенерифе, найвища точка Іспанії, третій за висотою від дна океану – 7500 м. На вулкані розташована канатна дорога, яка є найвищою в Іспанії.

-         Дізнаємося деякі цікавинки про звичаї і традиції іспанців.

ВПР. 1, С. 68. РОБОТА В ГРУПАХ.

  1.     1 ЗАВДАННЯ
  2.     2 ЗАВДАННЯ
  3.     3 ЗАВДАННЯ

-         Розкажіть друзям про цікаві факти, знайдіть прикметники і запишіть їх у стовпчик.

Цікава – цікавий

Бадьорі – бадьорий

Ранкову – ранковий

В українській – український

Іспанські – іспанський

Дитячі – дитячий

Найменших – найменший

Популярних – популярний

Дитячих – дитячий

-         В другий стовпчик запишіть прикметника в Н. В. ч.р.

-         Виділіть закінчення прикметників.

-         Допоможіть нашому другові  ПРИКМЕТНИКУ зробити висновок, що таке початкова форма прикметника, користуючись правилом на с.68.

-         Діти, що таке початкова форма прикметника?

-         ПРИКМЕТНИК вдячний вам за допомогу. Тепер він добре зрозумів, що таке початкова форма прикметника.

  1. Італія. Вулкан « Везувій». Повідомлення про вулкан.

Везувій – вулкан, що розташований на півдні Італії біля Неаполя. Висота 1277м. Один з трьох діючих вулканів Італії, єдиний діючий вулкан материкової Європи. Відомий тим, що під час виверження знищив римські міста. Відомо більше 80 значних вивержень цього вулкану.

- Діти, а яка основна страва цієї країни. Складемо сенкан до слова «піца».

1. Піца

2. Смачна, духмяна.

3. Приготували, остудили, з’їли.

4.Моя улюблена їжа – піца.

5. Смакота.

- На шматочках піци провідміняйте словосполучення «Смачна піца».

C:\Users\lenovo\Desktop\изображение_viber_2023-11-18_14-17-49-983.jpg

-         Зачитайте, які словосполучення ви записали.

-         Поставте слово «смачна» у початкову форму. Придумайте словосполучення зі словом «смачний».

  1. Африка. Вулкан « Кіліманджаро». Повідомлення про вулкан.

Кіліманджаро – найвища гора Африки. Висота вулкана від підніжжя понад 4900 м. Це великий сплячий вулкан, розташований на території Танзанії.

-         Діти, що цікавого ви дізналися про вулкан « Кіліманджаро»?

-         Діти чи сподобалася вам наша подорож?

-         Діти, в Африці дуже спекотно. Тому час нам уже повертатися додому. Сідаймо в літак.

-         Сядьте зручно, розслабтеся, закрийте очі…, відчуйте своє тіло…Приємна хвиля спокою охоплює вас…

-             Уявіть собі, що ви лежите на прекрасній лісовій галявині… Над вами ясне голубе небо… Ви лежите у високій траві і дивитесь в небо…Навкруги вас чарівний аромат квітів, літають метелики. Ви чуєте пташиний спів…, відчуваєте енергію землі. Світить яскраве сонце, теплий промінець попадає на ваші груди, його тепло розливається по всьому тілу. Кожна клітиночка вашого тіла наповнюється енергією і відновлюється.

-         А тепер ви добре відпочили і по рахунку від 5 до 1 відкриєте очі і ми вже вдома.

 V. Підведення підсумків. Рефлексія.    

-         Добігла кінця наша віртуальна навколосвітня подорож. Нашому другові ПРИКМЕТНИКУ сподобалося, він багато дізнався нового.

-         А зараз давайте підсумуємо нашу роботу в подорожі. Заповнимо останню колонку « Паркана».

-         Що ми вважаємо початковою формою прикметника?

-         Якими прикметниками можна охарактеризувати наш урок? Поставте ці прикметники в початковій формі.

(Повчальний, цікавий, пізнавальний…)

   -  Які вулкани ви запам’ятали?

   - Про що дізналися з легенди?

   - Що на уроці найбільше сподобалося?

ВПРАВА « БАТАРЕЙКА».

-         Позначте свій заряд батарейки на кінець уроку.

C:\Users\lenovo\Desktop\изображение_viber_2023-11-18_14-33-23-235.jpg                C:\Users\lenovo\Desktop\изображение_viber_2023-11-18_14-35-09-595.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку