Урок "Підсумковий урок за І семестр з математики. Безпека руху пішоходів. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору-розповіді «Діамантова красуня».

Про матеріал
Інтегрований урок посилює мотивацію до навчання, розвиває зв'язне мовлення, сприяє формуванню всебічно розвиненої, гармонійної та інтелектуальної особистості.
Перегляд файлу

Львівська область

Самбірський район

Боринська ОТГ

Сигловатський ЗЗСО І-ІІ ст. – ЗДО

 

 

 

Вчитель початкових класів:

Лабецька Любов Ільківна

 

 

Інтегрований урок з навчальних предметів

«Я досліджую світ», «Математика»,

 «Українська мова»

у 4 класі НУШ

 

 

Тема уроку: Підсумковий урок за І семестр з математики. Повторення правил безпечної поведінки на вулиці. Безпека руху пішоходів. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору-розповіді «Діамантова красуня» (усно).

 

Мета:

Формування предметних компетентностей:

      удосконалювати вміння розв’язувати рівняння;

      закріплювати вміння розв’язувати задачі;

      розвивати зв’язне мовлення.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:

      планувати власні дії; оцінювати свою роботу;

комунікативної:

      розвивати математичне мовлення; вміння доводити власну думку;

соціальної:

      розвивати вміння продуктивно працювати в парах; виявляти ініціативу;

загальнокультурної:

      дотримуватись норм мовленнєвої культури; зв’язно висловлюватись.

 

Обладнання: картки для роботи в групах, сніжинки, індивідуальні картки для гри, мультимедійна дошка.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Емоційне налаштування.

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

З чарівної казки, з маминої ласки.

 

Любі діти! Щоб наш урок минув не марно, подивимось одне на одного і посміхнімося. Нехай усмішка допоможе нам сьогодні і ви на уроці будете мати гарний настрій.

 

 

Девіз уроку:

Щоб водити кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба все нам уміти,

Треба математику знати.

Хто науку цю цікаву

Добре буде знати,

Той ніколи в кожній справі

Не буде блукати.

 

Сьогодні до нас на урок завітала Королева Математика.

 

Королева Математика

Доброго дня вам, школярі!

Я дуже рада вашому запрошенню, тому що такі уроки бувають тільки там, де люблять і знають математику. Але на цей урок я йшла не сама. Зі мною йшов Принц Нулик. Та він забув правила дорожнього руху і не зміг потрапити до нас.

То що ж допоможемо Принцу Нулику?

Діти.

Так!

Вчитель.

Пригадаємо правила безпеки руху пішоходів. Ми зараз пограємо гру «Так чи ні!»

 

      Пішоходи повинні рухатись по тротуарних і пішохідних доріжках? (так)

      Перед виходом на проїжджу частину пішоходи повинні переконатися у відсутності транспортних засобів, що наближаються? (так)

      Щоразу, йдучи додому, граємось на дорозі? (ні)

      Ми завжди переходимо дорогу тільки там, де перехід? (так)

      Ми біжимо вперед так швидко, що не бачимо світлофора? (ні)

      Якщо ви дуже поспішаєте, то перед транспортом біжите? (ні)

Принц Нулик.

Дуже дякую вам, діти. Я пригадав правила безпечного руху пішоходів і тепер завжди буду дотримуватись цих правил. А тепер всі разом і Королева Математика і я, і ви будемо розв’язувати рівняння, цікаві задачі та обчислювати вирази.

 

ІІ. Оголошення теми уроку.

 

На сьогоднішньому уроці ми будемо повторювати з математики матеріал, який ми вивчили на протязі семестру, а також будемо усно складати твір-розповідь.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Усі завдання протягом уроку виводжу на екран мультимедійної дошки.

 

«Бліцопитування»

      Скільки сантиметрів в 1 метрі?

      Скільки разів потрібно взяти по 20 см, щоб отримати 1 метр?

      Скільки в 1 год хвилин?

      4 год – це скільки хвилин?

      Скільки в 1 добі годин?

      2 доби – це … год?

      ½ хв – це … с?

      Скільки в 1 т кілограм?

      3 т 200 кг – це … кг?

      Скільки метрів в 1 кілометрі?

      5 км 400 м – це … м?

 

ІV. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Робота в парах.

Але перед розв’язуванням рівнянь пригадаємо, як називаються компоненти і результати дій при:

      додаванні

      множенні

      відніманні

      діленні

 

      Як знайти невідомий доданок?

      Як знайти невідомий множник?

І пара

 

850-х×60=430

х×60=850-430

х×60=420

х=420:60

х=7

850-7×60=430

 

 

 

ІІ пара

 

5×х+450=700

5×х=700-450

5×х=250

х=250:5

х=50

5×50+450=700

 

ІІІ пара

 

80+х×2=160

х×2=160-80

х×2=80

х=80:2

х=40

80+40×2=160

 

  1. Перевірка роботи в парах. Взаємоперевірка.
  2. Цікаві задачі
  1.     Їжак садив буряки по 12 в 7 рядків. А зайчисько, звісно, моркву 10 рядків по 6 у кожнім. Скільки буряків посадив їжак?

А скільки морквин зайчик?

  1.    1 км 200 м – від лісу відстань до села. ½ частину цієї відстані дівчинка вже пройшла. Яку відстань пройшла дівчинка?

-         Відповіді дітей

 

Фізкультхвилинка

На вибір учителя.

 

  1. Самостійна робота

 

«Мозковий штурм»

Це не проста самостійна робота, а творча. Коли ви виконаєте цю самостійну роботу, розмістите букви у порядку зростання результатів виразів, то ви прочитаєте слово і дізнаєтесь, яка гостя ще до нас завітала сьогодні на урок.

 

420:6:7=

С

(4800-4000):8=

Н

2000:10=

Ж

60×4:3+100=

І

560:8×9=

И

2600+5×7=

Н

9472+5218=

А

8687-2348=

К

 

-         Перевірка самостійної роботи.

 

Діти складають слово, розміщують букви у порядку зростання результатів виразів. Виводжу на екран мультимедійної дошки слово СНІЖИНКА. Також розміщую картинки зі сніжинками.

 

Отже, до нас на урок завітала ця зимова красуня. Також клас прибраний сніжинками.

 

-         Сьогодні у нас і урок розвитку зв’язного мовлення. Ми будемо складати усний твір-розповідь.

Подивіться, як багато у нашому класі сніжинок.

Справжня казка.

-         Яка пора року дарує нам цих красунь?

-         Уявіть собі таку картину: йде лісами і лугами, селами і містами зима білосніжна. У своїй чарівній корзинці несе вона сніжинки і розкидає їх людям. Розкидала зима сніжинки і у нашому класі. Подивіться, скільки їх тут багато! Кружляють сніжинки у повітрі і тихо спускаються на землю.

І ось наш погляд зупинився на одній такій зимовій гості.

 

-         З чим можемо ми порівняти сніжинку?

 

Послухайте образні вислови в художніх творах.

 

Ось як описав сніжинку Василь Сухомлинський:

«З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна і прозора, мов пушинка. І красива, мов зірочка».

 

А тепер послухайте як описує сніжинку П. Воронько:

«У студеній високості

Народилися сніжинки

І летять на землю в гості

Діамантові пушинки».

 

-         То як можна називати сніжинку, щоб не повторювати весь час слово сніжинка?

 

Діти відповідають.

 

-         Сніжний метелик, сніжна квіточка, зимова зірочка.

 

-         А які епітети можна дібрати до слова сніжинка?

 

Відповіді дітей.

 

-         Діамантова, срібляста, чарівна, прозора, ніжна, легка.

 

-         То який би ми дібрали заголовок до цього твору?

 

Відповіді дітей.

 

-         Сніжна зірочка.

-         Діамантова красуня.

 

-         А тепер уважно подивіться на сніжинки на екрані мультимедійної дошки у класі. Також ми спостерігали за сніжинками у природі.

 

Діти складають усно твір-розповідь «Діамантова красуня».

 

Учениця.

Твір-розповідь «Діамантова красуня».

Йшла зима білосніжна і розсипала сніжинки. І ось одна білесенька пушинка сіла мені на рукав. Я задивилася на неї. Яка гарна ця небесна гостя!

Схожа сніжинка на сріблясту зірочку. На сонечку її промінчики іскряться різними кольорами.

Справжній діамант! Ніжна, прозора красуня від подиху сильного морозного вітру весело закружляла у таночку і швидко загубилася серед своїх сестричок.

Я ще довго милувалася танком казкових дівчаток-балеринок, які мов пушинки злітали у височінь і спускалися на землю.

 

 

 

 

 

V. Заключна частина

  1. Рефлексія.

      Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

      Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.

      Чи справдилися ваші очікування?

      Яке завдання принесло вам найбільшу радість?

      Чи задоволені ви своєю роботою, своїми знаннями, своїми стараннями?

 

  1. Вчитель дякує класу за роботу.

 

  1. Домашнє завдання

Скласти твір «Про що мені розповіла сніжинка».

1

 

docx
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку