19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтегрований урок з української мови та "Я у світі" у 3 класі "Я - людина. Мої знання та досягнення. Слово. Узагальнення знань"

Про матеріал

На уроці формуємо уявлення про себе як особистість, здатність успішно користуватися мовою у процесі спілкування, пізнання навколишнього світі, вирішення життєво важливих завдань, узагальнюємо знання з теми "Слово".

Перегляд файлу

Сухоєланецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

Інтегрований урок з української мови та «Я у світі»

 

                                                   Засядько А. В.

 

 

 

Тема: Я – людина. Мої знання й досягнення.

           Слово. Узагальнення знань

Мета:

* формування ключових компетентностей:

-уміння вчитися (організація навчальної діяльності,формування здатності на саморозвиток відповідно до своїх здібностей та до практичного і творчого використання набутих знань, почуття відповідальності, готовність самостійно працювати, мати  власну думку, обґрунтовувати її);

-комунікативна (здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування., пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань);

-соціокультурна (загальнокультурний розвиток учнів, адаптація їх до життя);

 

*формування предметних компетентностей:

-навчальна (формування у дітей уявлень про себе як особистість, розуміння своєї неповторності, узагальнення знань учнів з вивчених тем «Слово. Значення слова» та «Людина», збагачення словникового запасу учнів);

-розвивальна (розвиток уваги, мовлення, творчих здібностей);

-виховна (виховання працьовитості, наполегливості, прагнення до навчання).

 

Обладнання:словники, підручники, картки-якості людини, малюнок Успішної гори

 

Тип уроку: урок узагальнення знань

 

Хід уроку

1.Організація класу

*Вправа «Коло друзів» ( Я буду успішним)

-Що треба для того, щоб стати успішним? (Вчитися і працювати, щоб отримати знання, здобути професію і будувати своє життя)

-А звідки ж узяти знання, щоб стати розумною людиною? (У школі від учителя, вдома від батьків, з книг, з інтернету)

-Знову ми сьогодні згадали книгу. Куди без неї?

 

2. Актуалізація опорних знань учнів

*Прийом «Незакінчене речення»

-Пригадаємо прислів’я про книгу, знання.

(Хто багато читає, той багато знає.

Людина без знань, що птиця без крил.

Учитися ніколи не пізно.

Не кажи – не вмію, а кажи – навчусь.

Книга – віконце у світ.)

*Вправа «Кластер»

(Книга – підручник, словники, енциклопедія, автор, зміст, палітурка, сторінки, довідники і т. д.)

*Тестування «Чи правильні висновки?» (Так чи ні)

-Іноді не хочеться сідати за уроки, вчити правило. Результат – відставання у навчанні.

-Іноді не хочеться сідати за уроки, вчити правило. Та нічого, завтра спишу у сусіда по парті.

-Намагайся працювати щодня, не відкладаючи на завтра те, що можна зробити сьогодні.

-Я дуже втомилася, бо набігалася за день. Вивчу таблицю множення завтра. Я ж маленька, мені вибачать.

-Які якості притягує до себе успішна людина?

*Вправа «Магніт»

(Допитливість, кмітливість, лінь, незібраність, працьовитість, заздрість, невпевненість, наполегливість, старанність, уважність)

 

3.Узагальнення знань учнів

 

-Працюючи за підручником у класі та вдома, читаючи книги, ви стаєте більш розумними та самостійними людьми. Ви стараєтеся. А коли людина старається, у неї рано чи пізно все виходить. І тоді оточуючі кажуть, що до людини прийшов успіх. Цей урок допоможе вам зібрати разом ваші знання й уміння та оцінити свої досягнення. А ще ми спробуємо підкорити вершину Успішної гори. Для цього нам з вами треба виконати чимало завдань.

-Спробуємо поєднати знання з української мови та предмета «Я і Україна», зберемо кошик знань.

 

*Читання оповідання В. Сухомлинського «Втрачений день»

-Чому батько вважає, що Петрик утратив день?

-Які риси характеру притаманні Петрику?

-Як би ви зробили?

-Які риси характеру ви б обрали собі? Які з них найважливіші?

(Чесність, доброта, ввічливість, доброзичливість, дисциплінованість, щедрість, працелюбність, охайність, чуйність, старанність, розсудливість)

-Щоб наш урок не був утраченим, давайте працювати наполегливо і старанно. А ще давайте берегти кожну хвилину!

-Вам сьогодні допомагають словники.

*Прийом «Ланцюжки слів-синонімів»

-Що ви знаєте про слово? (Має пряме і переносне значення, кілька значень)

-Друг, брат, друзяка, приятель, побратим, товариш, дружок.

-Гарний, красивий, чарівний, чудовий, хороший, гожий, приємний.

-Досягнення, удача, звершення,тріумф, перемога, успіх.

-Будинок, дім, хата, хижка, халупа, оселя.

-Сумувати, журитися, печалитися.

*Робота в парах. Гра «Антоніми»

-День -…(ніч), великий - …(малий), жадібність - …(щедрість), лінь - …(працьовитість), мир - …(війна), відпочивати - …(працювати).

*Вправа «Магніт»

-Яке слово притягує словосполучення?

                         хліб                    черствий

СВІЖИЙ         огірок                 солоний

                         букет                  зів’ялий

                         погляд                традиційний

-Такі антоніми називаються контекстуальними. Про це можете дізнатися із «Нового довідника української мови».

*Гра «Народ скаже – як зав’яже» (робота з фразеологізмами)

Ляси точити – говорити.

Хоч греблю гати – багато.

Води в рот набрати – мовчати.(Тримати язик за зубами. Ні пари з уст.)

Крапля в морі – небагато.

Попасти пальцем у небо – не вгадати.

Байдики бити – лінуватися.

Розбити глека – посваритися.

* Робота з підручником. (Виконання вправи за власним вибором)

*Робота в парах.

 Складання діалогу «Книга і читач», «Зіпсована книга і нова книга», «Розмова підручників»

*Творча робота «Мовні перлинки»

Есе «Чи потрібні нам книжки?»

 

4. Підсумок уроку. Рефлексія

-Як вам працювалося на уроці?

-Чого досягли на уроці? Чи підкорили Успішну гору?

-За весь робочий день ми стільки говорили про книгу! Що ж є книга в нашому житті?

(Книга – друг, порадник, вчитель. Книга – задоволення і втіха, радість і сум.)

-Книга – це нові знання, а отже, і досягнення. А значить  успіх і перемога. Ми підкорили вершину, хай ця перемога маленька, але з таких маленьких перемог і складається успіх людини.

-Ось ми з вами і створили нашу першу книжечку. Як назвемо її?

-Чи знадобляться знання, отримані на уроці, у житті? Де саме?

-Чого вам не вистачило на уроці?

-Що побажаєте один одному?

-Не дозволяйте собі лінуватися! Дружіть із книгою! Вона завжди буде відкривати вам чарівний світ знань. А знання – це сила!

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку