Тестові завдання з української мови для 3 класу (1 семестр)
Перевірка мовних знань і вмінь за темами: "Текст. Речення", "Іменник", "Прикметник. Дієслово".
Перевірка мовних знань і вмінь («Текст», «Речення», «Будова слова»)
1.Текст – це …
а) окремі речення; б) зв’язне висловлювання; в) група слів.
2.Обери розповідне речення.
а) Де ти, журавлику, зимуватимеш?
б) Про землю піклуйся, золотим зерном милуйся!
в) Діло майстра величає!
3.Який запис є реченням?
а) Світить сонечко. б) У небі. в) Це було.
4.Спільна частина споріднених слів називається …
а) основа; б) суфікс; в) корінь.
5.Утвори текст (розташуй речення у правильній послідовності). Запиши його.
Одного разу під’їхав підйомний кран. Жив на світі дуже впертий ослик. Він підняв пустуна і відвіз далеко. Стане на дорозі й нікому не дає пройти.
6.Склади і запиши спонукальне речення.
7.Розбери за будовою слова (закінчення, основа, корінь, суфікс, префікс)
Садовий, монастир, перекричати, дитина.
8.Допиши текст. У першому реченні підкресли члени речення.
Скоро настане холодна зима. Прудка білочка …
Перевірка мовних знань і вмінь за темою «Іменник»
1-в
1. Іменники відповідають на питання:
а) хто? що? б) який? яка? яке? в) що робити?
2. Іменники, до яких можна додати слова вона, моя, належать до:
а) чоловічого роду; б) жіночого роду; в) середнього роду.
3. Обери варіант, у якому усі іменники у множині:
а) дерева, гори, вікно; б) казки, сни, яблука; в) хати, дим, поле
4. Визнач відмінок іменника «братові».
а) Кличний; б) Орудний; в) Давальний.
5. Спиши речення, розкриваючи дужки.
1) У (Х, х)арківській (О,о)бласті є (М, м)істо (І,і)зюм.
2) У (р, Р)осії є чудове (М, м)істо (о, О)рел.
6. Випиши іменники середнього роду:
Калина, золото, музикант, здоров’я, блискавка, курча, ящик, пташеня.
7. Від поданих слів запиши спільнокореневі іменники:
Весняний - _____ ; читати - _____ ; щасливий - ______ ; кричати - ____ .
8. Склади і запиши одне речення на тему «Допомога тваринам взимку».
Підкресли головні (підмет, присудок) і другорядні члени речення.
Перевірка мовних знань і вмінь за темою «Іменник»
2-в
1. Іменники відповідають на питання:
а) що робити? б) який? яка? яке? в) хто? що?
2. Іменники, до яких можна додати слова він, мій, належать до:
а) чоловічого роду; б) жіночого роду; в) середнього роду.
3. Обери варіант, у якому усі іменники у множині:
а) клас, вулиця, сміх; б)герої, землі, нігті; в) дерева, гори, вікно.
4. Визнач відмінок іменника «песикові».
а) Кличний; б) Орудний; в) Давальний.
5. Спиши речення, розкриваючи дужки.
1) У (к, К)уп′янському районі є (с, С)ело (п, П)одоли.
2) У (Н, н)іни є молодший (Б, б)ратик (Р, р)оман.
6. Випиши іменники середнього роду:
Хліб, срібло, селище, хижак, газета, медаль, подвір’я, колесо.
7. Від поданих слів запиши спільнокореневі іменники:
Польовий - ____ ; малювати - _____ ; лісовий - ____ ; свистіти - ____ .
8. Склади і запиши одне речення на тему «Допомога тваринам взимку».
Підкресли головні (підмет, присудок) і другорядні члени речення.
Перевірка мовних знань і вмінь за темами «Прикметник. Дієслово»
1-в
1.Слова, що є ознаками предметів, називаються …
а) іменниками; б) прикметниками; в) дієсловами.
2.Дієслова святкуватиме, намалюють вжиті у формі …
а) минулого часу; б) теперішнього часу; в) майбутнього часу.
3.Рід прикметника залежить від …
а) іменника; б) прикметника; в) дієслова.
4.Обери рядок, у якому правильно записані дієслова.
а) нечитає, нехитруй; б) не був; не їли; в) не їде, неспіває.
5.Від поданих дієслів утвори дієслова, які відповідатимуть на питання що зробити? Запиши.
Співати - ______ ; прибирати - ______ ; їсти - ______ ; вчитися - ______ .
6.Постав прикметники з іменниками у потрібній формі. Запиши.
1) Під (розлоге дерево) ночував зайчик.
2) Птахи ласують ягодами (червона калина).
7. Добери потрібні за змістом слова. Запиши утворений текст. У першому реченні підкресли головні і другорядні члени реченні.
_____ тепла весна. Лагідно ______ ласкаве сонечко. На деревах _____ бруньки.
8. Напиши три правила поведінки у школі, використовуючи частку НЕ.
Перевірка мовних знань і вмінь за темами «Прикметник. Дієслово»
2-в
1.Слова, що є ознаками предметів, називаються …
а) дієсловами; б) іменниками; в) прикметниками.
2.Дієслова святкує, малює вжиті у формі …
а) минулого часу; б) теперішнього часу; в) майбутнього часу.
3.Рід прикметника залежить від …
а) дієслова; б) прикметника; в) іменника.
4.Обери рядок, у якому правильно записані дієслова.
а) не був; не їли; б) нечитає, нехитруй; в) не їде, неспіває.
5.Від поданих дієслів утвори дієслова, які відповідатимуть на питання що зробити? Запиши.
Жартувати - ______ ; мити - ______ ; їсти - ______ ; клеїти - ______ .
6.Постав прикметники з іменниками у потрібній формі. Запиши.
1) У лісі насипало багато (білий сніг).
2) Земля умита (сонячне проміння).
7. Добери потрібні за змістом слова. Запиши утворений текст. У першому реченні підкресли головні і другорядні члени реченні.
_____ весняний дощ. Він обмив ________ листочки, напоїв травичку. Пташки весело ________ пісні.
8. Напиши три правила поведінки у школі, використовуючи частку НЕ.